crash club

عمق تحولات دیجیتال ایران در چند سال گذشته

دسته : اخبار

هات اپ نیوز:

هنوز هم درک درستی از عمق تحولات دیجیتال ایران در چند سال گذشته وجود ندارد. رسانه های اجتماعی و مصرف تجارت الکترونیک با استقبال گسترده ی مردم از گوشی های هوشمند همراه شدند.

نزدیک به دو سوم ایرانیان یعنی در حدود 58 درصد در سال 2013 از فیسبوک استفاده می کردند. به تازگی اینستاگرام جایگزین فیسبوک شده است  و تقریبا نیمی از ایرانیان به عنوان یک پلتفرم اجتماعی از آن استفاده می کنند.

گوگل پلاس در طول این سال ها روند رشدی ثابت داشته است و با وجود کاربران 31 درصدی 5 درصد نیز کاهش داشته است. توییتر 7 درصد و Linkedin نیز 6 درصد از کاربران ایرانی را به خود جذب کرده است. شبکه ی اجتماعی Cloob نیز قبلا 14 درصد از کاربران را به خود جذب کرد که این رقم در حال حاضر به 3 درصد رسیده است.

-1

سطح مصرف شبکه های اجتماعی در ایران نیز به طور کلی تغییر کرده است. در گذشته 29 درصد کاربران در رسانه های اجتماعی پست می گذاشتند که این رقم در حال حاضر به 62 درصد رسیده است که این یعنی افراد بیش از سه ساعت در روز در رسانه های اجتماعی مشغول هستند. پست کردن حداقل یک عکس هر روز یا هر دو روز یک بار این میزان را از 7 درصد به 25 درصد رسانده است.

فعالیت تالارهای گفتگو و وبلاگ ها ثابت مانده است و یک درصد دو رقمی به خود اختصاص داده است. فقط 12 درصد از تماس های ویدئویی در طول روز استفاده می کنند که این رقم نیز 5 درصد افزایش داشته است. این رقم کم نشانگر پهنای باند کم و قیمت بالای اینترنت در ایران است که دسترسی مردم را به این سرویس محدود کرده است.

-2

استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان نیز همچون سایر نقاط جهان در ایران نیز طوفانی به پا کرده است. 38 درصد از پیام رسان هایی مثل لاین و تلگرام چندین بار در روز استفاده می کنند این میزان در سال 2012 که هنوز دسترسی به شبکه ی 3G وجود نداشت فقط 12 درصد بود.

استفاده از گوشی های هوشمند در هر زمینه ای به جز چک کردن ایمیل ها افزایش قابل توجهی داشته است ( 55 درصد در مقایسه با 40 درصد در سال2012 ) که رشد متوسطی در مقایسه با سایر فعالیت ها داشته است. ایرانیان از گوشی های خود برای چت های روزانه (60 درصد)، دانلود اپلیکیشن (60 درصد)، خواند اخبار (60 درصد)، تماشای ویدئو کلیپ (59 درصد)، بازی کردن(54 درصد) و گوش کردن موسیقی (45 درصد) استفاده می کنند.

-3

تجارت الکترونیک نیز که توسط کارآفرینان ایرانی از روی مدل های موفق جهانی کپی و به این کشور منتقل شد نیز رشد انفجاری داشته است. ایرانی ها در مقایسه با سال 2012 در حدود 3 تا 5 برابر بیشتر اقدام به خرید اینترنتی می کنند. 28 درصد مردم بلیت های هواپیمای خود را به صورت اینترنتی خرید می کند که این رقم در سال 2012 فقط 17 درصد بوده است.

رزو هتل از 9 درصد به 42 درصد رسیده است. با وجود بازارهای تجارت الکترونیک خرید کالاهای اینترنتی همچون کالاهای الکترونیکی (44 درصد)، لباس (49 درصد)، و حتی قطعات یدکی همچون قطعات ماشین (41 درصد) و بیمه (40 درصد) با کیفیتی مشابه خرید آفلاین به مردم ارائه می شود.

4

جمعیت انتخاب شده برای این تحقیق دارای ترکیبی نسبتا متعادل است. 77 درصد این کاربران فعال را مردان و 23 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند. 39 درصد این کاربران 25 تا 34 ساله، 28 درصد آنها 18 تا 24 ساله و 16 درصد 35 تا 44 ساله هستند.

کاربران مجرد نیمی از این جمعیت نمونه یعنی  (52 درصد) را تشکیل می دهند، در حالیکه 39 درصد آنها ازدواج کرده اند. 31 درصد این افراد دیپلم دارند، 31 درصد کارشناسی و 9 درصد آنها مدرک کارشناسی ارشد دارند. 16 درصد آنها دانشجو و متاسفانه 26 درصد آنها بیکار هستند. 43 درصد آنها دارای درآمد کمتر از 1 میلیون تومان در ماه هستند و 24 درصد دارای درآمد 1تا2 میلیون در ماه و 8 درصد آنها دارای درآمد 2.5 میلیون در ماه هستند.

Source: techcrunch

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu