crash club

ظاهر جدید اینستاگرام خوب، بد و زشت!

دسته : اخبار

هات اپ نیوز:

حتما شما هم با جمله از ظاهر جدید اینستاگرام متنفرم موافق هستید اگر موافق نیستید اشتباه می کنید.

اینستاگرام بالاخره آیکون اپلیکیشن خود را در این هفته تغییر داد. آیکون محبوب دوربین اینستاگرام با لنز شیشه ای، منظره یاب و بدنه ی چرم قهوه ای رفته و جای آن را یک دوربین رنگین کمانی گرفته که کلمه ی “Insta” در گوشه ی آن حذف شده است.

حتما تاکنون متوجه جایگزین شدن این دوربین با یک نقش ساده ی حکاکی شده بر روی یک زمینه ی سفید با گرادیان های زرد، نارنجی، قرمز، صورتی و بنفش شده اید.

اینستاگرام می گوید در فرآیند مسطح کردن آیکون همواره به دنبال این بوده است که مطمئن شود ظاهر آپدیت شده قابل تشخیص است. اما به نظر می رسد این ظاهر جدید اینستاگرام بیش از حد مینیمال است و انتخاب گرادیان هایی با این رنگ ها واقعا عجیب است.

gip

اگر چه آیکون قدیمی رد پای باقیمانده از طرح های اسکیومورفیک ( طراحی های دیجیتال که شبیه اجسام فیزیکی بودند تا آشناتر و مرتبط تر باشند) بود اما دیدن آن بر روی صفحه نمایش اشتیاق بیشتری ایجاد می کرد و بیشتر تمایل داشتید بر روی آن ضربه بزنید.

آیکون قدیمی دارای رنگ های گرم تر بود که آرامش بخش تر بودند و آن لنز قدیمی با طراحی منظره یابش که از دوربین های قدیمی الهام گرفته بود هرگز این حس را ایجاد نمی کرد که مستقیما به سمت صورت شما نشانه رفته است اما آیکون جدید گویا جیغ می کشد و می گوید مرا باز کنید! واقعا نیازی به این کار نبوده است ما به خودی خود روزی 20 میلیون بار اینستاگرام را چک می کنیم. آیکون پر سر و صدای اینستاگرام عمدا به این صورت طراحی شده است طراحان این آیکون تمایل داشته اند آیکون آنها شبیه آیکون اپلیکیشن های دوربین دیگر نباشد.

اگر نگاهی به اپلیکیشن های محبوب مثل تماس ها واتس اپ، واین، اسپاتی فای یا غیره بیندازید معمولا دارای رنگ ها ی سبز هستند یا مثل فیسبوک، توییتر، تلگرام، Outlook یا اپ استور آبی رنگ هستند، اپلیکیشن های گوگل مثل کروم، گوگل، گوگل فوتو، یوتیوب یا Hangouts یا سافاری نیز معمولا به رنگ سفید هستند.

تنها اپلیکیشن متفاوت اسنپ چت با رنگ زرد است و آیکون جدید اینستاگرام نیز با طراحی رنگین کمانی خود مانند انگشتی که درد می کند رنگ به رنگ می شود.

بدتر از همه اریب شدن آیکون به سمت چپ است یک توهم نوری که در داخل بخش کمتر منحنی تر آیکون شکل گرفته است. عمق گرادیان ها این موضوع را بدتر می کند و برای بیشتر کردن ترفند شیب بصری به کار رفته است.

علاوه بر آیکون جدی رابط کاربری نیز تغییرات جدی کرده است و رنگ آبی با رنگ سیاه جایگزین شده است. آیفون های نوتیفیکیشن قرمز هستند و دیگر نارنجی نیستند.

instagram-ui

طراحی سیاه و سفید با این منظور ارائه شده است که ویدئوها و عکس ها بدون وجود عناصر منحرف کننده در اطراف که در حقیقت بر یک رابط کاربری مدرن با فضای سفید زیاد و مینیمالیسم تاکید داشته است.

شاید بتوان با مینیمالیست بودن در زمینه ی محصولات سخت افزاری و نرم افزاری موافق بود اما تغییرات جدید آیکون اینستاگرام نتوانسته است هیچ تمایزی بین آن و سایر آیکون های دوربین دیگر ایجاد کند. تصور کنید در یک رستوران نشسته اید و در حال ویرایش یک پست هستید صفحه آنقدر درخشان شده است که هر کسی به راحتی می تواند ببیند چه می کنید. تغییر سخت است اما انتخاب دیگری نیز وجود ندارد و در راه حال حاضر تنها راه چاره تحمل ظاهر جدید اینستاگرام خوب، بد و زشت است.

Source: mashable

از دست ندهید!

کتانی‌های سیلیکون ولی

کتانی‌های سیلیکون ولی به نمادی از قدرت، سهل‌انگاری، خلاقیت و انحصار تبدیل شده‌اند

ساکنان دره سیلیکون همیشه به ساده‌پوشی شُهره بوده‌اند. سیلیکون ولی سرزمین فرمانروایانی است که همیشه با شلوار جین، تیشرت

ادامه مطلب...
تاثیر هوش مصنوعی بر نوشتار

تاثیر هوش مصنوعی بر نوشتار – یک پله فراتر از هوش طبیعی انسان!

به کارگیری و تاثیر هوش مصنوعی بر نوشتار تا دیروز دور از تصور بود اما انگار قرار است هر

ادامه مطلب...

در بازی Battle Islands باید در مقابل حریفانی واقعی از سراسر جهان بجنگید!

بازی Battle Islands محصول 505 Games می‌باشد. اولین موضوعی که این استودیو به آن تاکید دارد این است که می‌گوید ما

ادامه مطلب...

2 commentsOn ظاهر جدید اینستاگرام خوب، بد و زشت!

  • سلام من با این جمله شما کاملا مخالف هستم
    “حتما شما هم با جمله از ظاهر جدید اینستاگرام متنفرم موافق هستید اگر موافق نیستید اشتباه می کنید”
    کمی به ظاهر صفحه داخلی همین مطلب نگاه کنید فرق زیادی با طراحی جدید ایسنتا گرام ندارد منظور در رنگ بندی می باشد !
    طراحی مینیمال و فلتی که در ظاهر جدید اینستاگرام اعمال شده بر اساس استاندارهای تجربی روز دنیا هست توجه کنین تجربی نه روانشناسی رنگها
    فلت بودن در یک طرح همچون صفحه ایسنتاگرام به این منزله هست که کاربر با وضوح بیشتر به مطلب منتشر شده توجه کند و دسترسی به ابزارهای درون صفحه بدون با تفکیک رنگ کمتری نمایش داده شده تا توازن دیداری درون صفحه را حفظ نماید
    مورد دیگر اینکه مدت طولانی ایی کاربران ایسنتاگرام به ظاهر قبلی عادت کرده بودند و تغییر کلی اینستاگرام در ظاهر ، فقط فقط از دیده بنده ، از نظ کاربران ناخوشایند هست که هنوز نسبت به تغییرات آیتی عادت نکرده اند اگر به سایتهای دیگه توجه کنید مثل فیسبوک ، یوتیوب ، گوگل … ظاهر این سایتها خیلی سال هست که یکسان مونده و بعضا تغییرات کمی در طول سالها انجام داده اند برای همین کاربران دنیای محازی به روند کند تغییرات عادت کرده اند
    این مسئله تغییر کلی ظاهر اینستاگرام برای کاربرن ایرانی ناراضی همانند تغییر در مکان هی هست که می خوابند یا تغییر در بالشتی هست که به زیر سر میگذارند و دیگر نمیتوانند با نوع دیگری از بالشت خواب داشته باشند
    درمورد طراحی جدید لوگو هم فعلا نیازی به توضیح نمیبینم فقط همین که مورد پسند نیست .
    ممنون

    • سلام و عرض احترام … ممنون از توضیحات کامل شما این مطلب با توجه به سورس ترجمه شده. و باید گفت به نکات خوبی اشاره کردید تا دیگر کاربران با خوندن کامنت شما از دید مثبت هم به این تغییر و تحول نگاهی داشته باشند. مطمئنا مارک زاکربرگ پیش بینی هایی رو در این زمینه برای بهبود کارایی اینستاگرام کرده. ممنون از اینکه در کنار ما هستید

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu