Pavel Durov

8 درس بازاریابی که می توان از موفقیت بازی پوکمون گو یاد گرفت

دسته : کسب و کار

هات اپ نیوز:

راه اندازی بازی واقعیت افزوده پوکمون گو توجه تازه واردان و طرفداران قدیمی این سری را به خود جلب کرد و در یک شب موج عظیمی از محبوبیت را در بین کاربران به دست آورد. یک پدیده ی نادر در دنیای بازی های موبایل که درس های زیادی در مورد استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای تازه نفس به ما خواهد آموخت.

 سوال: صاحبان کسب و کارهای نوپا چه درس هایی از پوکمون گو برای راه اندازی محصولات و خدمات خود آموخته اند؟ این سوال از هشت کارآفرین جوان پرسیده شد و پاسخ ها اینگونه بود:

درگیر شدن در تمام لحظات:

1

یکی از چیزهای که باعث جذابیت پدیده های بازی پوکمون گو شده بود درگیر شدن مردم در تمام لحظات روز و در تمام مکان های ممکن به این اپلیکیشن بود. پوکمون گو درگیر شدن و تعامل دائم با یک محصول را ثابت کرد. به عنوان یک برند این وظیفه ی ماست که مطمئن شویم کاربران خود را بیست و چهار ساعت شبانه روز و هفت روز هفته درگیر کرده ایم.

نوآوری به معنای چیدن دوباره ی قطعات است: 

26واقعیت افزوده، جی پی اس، تلفن همراه و بازی های اجتماعی مفاهیمی که مدت هاست در فضای گوشی های هوشمند وجود دارند، تنها یک بینش خاص و اجرای فوق العاده برای قرار دادن همه چیز در جای خود باعث موفقیت این بازی محبوب شد. نوآوری همیشه به معنای اختراع دوباره چرخ نیست. گاهی می توانید از قطعات موجود چیز جدیدی بسازید.

زیبایی شناسی آشنا در فن آوری جدید:

3

مردم مدت هاست در انتظار اجرای اصلی واقعیت افزوده هستند که مدت زمان طولانی است در رسانه ها تبلیغ می شود. رسانه ها از معرک بودن و سودمندی واقعیت افزوده گفته اند اما اکثر مصرف کنندگان، موقعیت قرار گرفتن در معرض ارتباط مستقیم با  آن را نداشته اند. از طریق نام تجاری پوکمون گو، مردم قادر به کشف واقعیت افزوده شدند و از طریق یک لنز توانستند درک کنند این تکنولوژی چطور کار می کند و بلافاصله آن را درک کردند.

شرایط جدید بازار، خود باید راهنمای سرویس شما شود:

Feel free to use this image, just link to www.SeniorLiving.Org This microstock required lots of post processing to get the blue tint. I also needed a bounce card to get more detail in the glasses.

می توانید موفقیت قبلی خود را دوباره و دوباره تکرار کنید. در عوض باید نوع ارائه و محصول خود را به سمت جلو حرکت دهید. بله، پوکمون گو یک انتشار نوستالژیک داشت، اما اگر نینتندو همان کارت های قبلی را منتشر کرده بود هرگز به این موفقیت دست نمی یافت. آنها در  کل بازی نقل مکانی رو به جلو ایجاد کردند تا با شرایط جدید بازار مطابقت پیدا کنند که تاکتیکی واقعا درخشان بود.

محتوای تولید شده توسط کاربر، کلیدی است:

57

بهره برداری از نوستالژی یک نسل می تواند در ترویج ویروس مانند یک سرویس جدید یا محصول بسیار موثر باشد. همچنین به آن  نسل کمک می کند با کسب تخصص در رابطه با پلتفرم های اجتماعی به انتشار سریع آن سرویس یا محصول کمک کنند. یک زاویه ی نوستالژیک پیدا کنید که می توانید آن را به شیوه ای مرتبط با تکنولوژی به نسل جدید منتقل کنید.

پس پلتفرم های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربران را در آغوش بگیرید.

مردم به تجارب علاقه مند هستند نه اپلیکیشن ها:

6

پوکمون گو کاری را انجام داد که معمول نیست، به جای اینکه در اتاقی تنها بنشینید و به تنهایی یا با یک نفر دیگر بازی کنید به فضای بیرون می روید و در محیط باز بازی می کنید. وقتی بتوانید یک تجربه جدید برای کاربر رقم بزنید خون داخل رگ ها را به جریان انداخته اید.

یک بازی خوب را نمی توان دست کم گرفت:

7

اگر شما به دنبال ساخت یک محصول و یا ارائه خدماتی هستید که پتانسیل رشد را داشته باشد  هرگز سرمایه گذاری روی یک بازی خوب را دست کم نگیرید . مکانیک بازی گیم پلی را به دست می گیرد که به راحتی نه تنها می تواند جذاب باشد بلکه اعتیاد آور هم شود. عوامل زیادی دخیل هستند،  تمرکز بر روی سرگرم کننده کننده ساختن آن، پاداش، رقابت و اجتماعی بودن، درس هایی است که می توان از نینتندو یاد گرفت.

همه گیر شدن باعث افزایش جذابیت می شود: 

8_oپوکمون گو نشان داده است که خود همه گیر شدن یک بازی می تواند نوعی تعامل و کنجکاوی را شکل دهد. درگیر شدن عمیق کاربران جرقه علاقه را  به دیگر کاربران بالقوه منتقل می کند. رسانه های اجتماعی پر از  عکس ها و فیلم های کاربرانی شده است که مشغول بازی هستند. حلقه ای که صاحبان کسب و کار می توانند برای تحریک توجه و کنجکاوی نسبت به نام تجاری خود از آن استفاده کنند.

Source: tech.co

از دست ندهید!

فالوور صفت

چرا به یک قوم فالوور صفت تبدیل شده‌ایم؟ حال و روز این روزهای ما دیدنی است!

دردناکی اوضاع این روزهای ما دسته‌ای گریه‎کُن می‌طلبد تا بر سر و صورت بزنند و شیون‌کنان فریاد بزنند ای

ادامه مطلب...
ال جی V30

رندرهای ال جی V30 با یک صفحه نمایش ثانویه کشویی منتشر شدند

دیروز نسخه اولیه ال جی V30 در رندرهای جدید درز کرده، به نمایش درآمدند. در این رندرها، شاهد یک

ادامه مطلب...
پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی وقت‌شناس باشید!

در روزگاری زندگی می‌کنیم که هر برند برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی باید وقت‌شناس باشد تا بیش‌ترین تعامل

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu