Batlle Bay

تکنولوژی های پوشیدنی‌ و تاثیر شگفت انگیز اینترنت اشیا در زندگی انسان‌ ها

دسته : پوشیدنی‌ ها

تکنولوژی های پوشیدنی‌ معمولا به عنوان یکی از بزرگترین کاربردهای اینترنت اشیا (IoT) عرضه شده‌اند. این موضوع بی دلیل نیست. در ادامه با هات اپ نیوز همراه باشید.

تکنولوژی های پوشیدنی‌ و زندگی انسان‌ها

تکنولوژی های پوشیدنی‌ که مشتریان بتوانند آن‌ها را استفاده کرده و به هم نشان دهند، پتانسیل تغییر راه زندگی ما را دارند.

دستگاه‌های تولیدی Fitbit و کمپانی‌های این چنینی افراد را قادر می‌سازند پیشرفت سلامتی و ورزشی خود را پیگیری و دنبال کنند. این موضوع در گذشته غیر ممکن بود.

ساعت‌های هوشمند مثال دیگری از تکنولوژی های پوشیدنی‌اند. این ساعت‌ها قدرت گوشی‌ها را مستقیما به مچ فرد انتقال می‌دهند.

تکنولوژی های پوشیدنی‌

اما دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) به طور ناگهانی و از نا کجا آباد پدیدار نشدند. ریشه‌ی تکنولوژی های پوشیدنی‌ به خیلی قبل بر می‌گردد. می‌توان گفت این گجت‌ها راه روشنی پیش رو دارند.

در این جا ما تاریخچه‌ای از بازار تکنولوژی های پوشیدنی‌ جمع آوری کرده‌ایم و گذشته، حال و آینده‌ی این دستگاه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تکنولوژی های پوشیدنی‌ در گذشته

اگر فنی به این موضوع نگاه کنیم، می‌توانیم تاریخچه‌ی استفاده‌ی دستگاه‌های پوشیدنی را به «نرو» امپراطور روم نسبت بدهیم. او از زمرد به عنوان عینک استفاده می‌کرد تا نبرد‌ گلادیاتورها را بهتر ببیند.

اما اجازه دهید زمان را دو هزار سال از امپراطوری روم جلو بکشیم و به سال 1961 برسیم. در سال 1961 دو تن از پروفسورهای دانشگاه ام آی تی اولین کامپیوتری پوشیدنی را در کفش‌های خود استفاده کردند. ادوارد اُ. ثورپ و کلود شانون یک وسیله اندازه‌گیری زمان طراحی کرده بودند.

وظیفه این دستگاه پیش‌بینی دقیق محل افتادن توپ در بازی چرخ گردان بود. سپس این دستگاه داده‌ها را از طریق امواج رادیویی به قمارباز منتقل می‌کرد.

ثورپ در کتابش به نام «کارت پخش کن را شکست بده» افزایش 44 درصدی برد شرط‌بندی را گزارش کرد. این استراتژی به حدی موفق بود که ایالت نوادا قانونی ارائه داد تا استفاده‌ی این دستگاه‌ها ممنوع شود.

بیش از یک دهه بعد ساعت مچی ماشین حسابی پولسار وارد بازار شد. این ساعت‌ها افراد را قادر می‌ساخت هزینه‌ی رستوران خود را محاسبه کنند.

چند سال بعد، استیو مان چندین دستگاه پوشیدنی را در زمان خود تجربه کرد. او در سال 1981 یک کامپیوتر را به کوله پشتی‌اش سیم کشی کرد تا دستگاه عکسبرداری را کنترل کند. او حتی به کلاه ایمنی‌اش یک لنز دوربین متصل کرد تا به عنوان نمایشگر عمل کند.

سال 1994، مان وب‌کم پوشیدنی بی‌سیم را ساخت. او تا سال 1996 از این دستگاه برای آپلود عکس به اینترنت استفاده می‌کرد. می‌توانید از او به عنوان اولین وبلاگ‌نویس یاد کنید.

انفجار پوشیدنی‌ها

اولین هدست‌های بلوتوث سال 2000 وارد بازار شدند. در سال 2006 اپل و نایکی متحد شدند تا Nike+iPod به بازار بیایند.
Nike+iPod یک بسته‌ی ورزشی بود که دونده‌ها و افرادی که سلامتی برایشان مهم بود می‌توانستند تحرکاتشان را با آیپاد همگام کنند.

اما تکنولوژی های پوشیدنی‌ از سال 2010 به بعد به طور دیوانه‌واری گسترش یافتند. گوگل نمونه‌ی اولیه‌ی Google Glass را توسعه داد.
غول تکنولوژی این عینک را در مه 2014 به طور عمومی عرضه کرد.

تکنولوژی های پوشیدنی‌)

کمپانی Fitbit چندین دستگاه پوشیدنی عرضه کرد. این شرکت به حدی موفق شد که عرضه‌ی اولیه‌ی سهامشان در سال 2015 به میزان 358 میلیون دلار بود. در نهایت کمپانی اپل، شاه تکنولوژی جهان، در آپریل 2015 اپل واچ را به بازار عرضه کرد.

تکنولوژی های پوشیدنی‌ در زمان حال

امروز ما به نقطه‌ی قابل توجهی در زمینه‌ی دستگاه‌های پوشیدنی دست یافته‌ایم. شرکت‌ها حجم عظیمی از تکنولوژی های پوشیدنی را تولید می‌کنند. با این حال بازار اشباع نشده است.

اپل واچ همچنان زنده است و این را مدیون کاهش قیمت و کیفیت بالای ساخت خود است. همچنین شایعات حاکی از آن است که اپل واچ 2 مجهز به GPS و قدرت پردازش بهتر تا آخر امسال وارد بازار خواهد شد.

تکنولوژی های پوشیدنی‌

هر دو دستگاه Fitbit Blaze و Fitbit Alta امسال عرضه شدند و نظرات مثب منتقدان و مشتریان را به خود جلب کردند.
همچنین پوشیدنی‌های سنتی‌تری همچون Samsung Gear S2 و Huawei Watch، عملکرد و سبک را مخلوط کرده‌اند.

تکنولوژی های پوشیدنی‌ در آینده

CCS Insight پیش‌بینی می‌کند تا آخر امسال بازار تکنولوژی های پوشیدنی‌ به مرز 14 میلیارد دلار برسد.
BI Inteligence انتظار دارد که بازار تکنولوژی های پوشیدنی‌ تا پایان سال 2020 به 162.9 میلیون واحد رشد کند.

بخش بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین کاتالیزورهای این حوزه خواهد بود. بهداشت و درمان به عنوانی محرکی بازار تکنولوژی های پوشیدنی‌ را به قله‌های گفته شده می‌رساند.
می توان گفت گرایش افراد عادی و متخصصان بهداشت و درمان به سمت تکنولوژی های پوشیدنی سوق یافته است.

تکنولوژی های پوشیدنی‌

افرادی که تناسب اندام کار می‌کنند بزرگ‌ترین مشتریان تکنولوژی های پوشیدنی‌ هستند. زیرا آنها با استفاده از این دستگاه‌ها میزان ورزش، وضعیت سلامت و میزان پیشرفت خود را ثبت می‌کنند.

بیمارستان‌ها، شرکت‌های فناوری پزشکی، شرکت‌های دارویی و شرکت‌های بیمه شروع به استفاده از این نوع دستگاه‌ها کرده‌اند.

دقت، بزرگترین مانع گسترش استفاده‌ی این دستگاه‌ها است. از این رو تولیدکنندگان باید اطمینان حاصل کنند این دستگاه‌ها داده‌های صحیحی ارائه می‌کنند. در ضمن مثل همیشه حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، احتمالا ساعت‌های هوشمند بخش اعظمی از نیاز کسانی که تناسب اندام کار می‌کنند را تامین خواهند کرد. زیرا این ساعت‌ها اکثر عملکردهای دستبندهای تناسب اندام را اجرا می‌کنند و امکانات دیگری نیز به همراه دارند.

تکنولوژی های پوشیدنی‌

با این حال، سوالات دیگری در ذهن افراد باقی می‌ماند:

آیا واقعا این دستگاه‌ها دگرگون کننده‌اند؟ آیا مشتریان تمایل دارند که یک دستگاه پوشیدنی به طور 24 ساعته به آن‌ها متصل باشد و فعالیتشان را زیر نظر بگیرد؟ آیا لازم است که این دستگاه‌ها بیش‌تر مطابق مد روز باشند؟ آیا دولت‌ها مقررات سختی برای دستگاه‌های IoT وضع خواهند کرد؟

Source: businessinsider

از دست ندهید!

نسخه 4.2 تلگرام با قابلیت‌‌های جدید و متفاوت از راه رسید

اپلیکیشن پیامرسان تلگرام به خاطر تعریف خاصی که از امنیت ارائه داده، موردپسند کاربران قرار گرفته است. در نسخه

ادامه مطلب...
آیفون جدید

چرا در حال حاضر خرید یک آیفون جدید بزرگترین اشتباه ممکن خواهد بود؟

اگر قصد دارید آیفون جدید بخرید، بهتر است دست نگه دارید و در حال حاضر آیفون نخرید! زیرا اپل

ادامه مطلب...
بازاریابی بصری در اینستاگرام

با این 5 ترفند بازاریابی بصری در اینستاگرام متفاوت ظاهر شوید

استفاده از ترفندهای بازاریابی بصری در اینستاگرام یکی از شرط‌های ادامه حیات در این پلتفرم است. هنگامی که بدنبال

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu