Pavel Durov

دلایل اصرار اپل بر استفاده از Siri – آیا دستیار صوتی بر استفاده‌ی کاربران از اپ‌ها تاثیر دارد؟

دسته : اخبار
دلایل اصرار اپل بر استفاده از Siri

اپل برای اینکه کاربران را در iOS 10 به سمت دستیار صوتی Siri سوق دهد زنجیره‌ای از پست‌ها را در وبلاگ‌های مختلف منتشر کرده است. دلایل اصرار اپل بر استفاده از Siri چه می‌تواند باشد؟

در پست‌هایی که اپل در رابطه با Siri منتشر کرده است، راه‌هایی برای آموزش نحوه‌ی کنترل برنامه‌ها با دستیار صوتی نشان داده شده است. ایجاد و خواندن پیام‌های کوتاه، جستجو در میان عکس‌ها و ارسال پرداخت‌ها به دوستان شامل آن‌ها می‌شود.

اپل همچنین SiriKit را برای توسعه دهنگان معرفی نموده تا از طریق آن دستیار صوتی Siri را با اپلیکیشن خود ادغام کنند. ادغام یکپارچه دستیار صوتی با برنامه‌ها و خدمات third-party باعث می‌شود دستیار صوتی راه اصلی تعامل کاربر با گوشی شود.

انتشار پست‌های این چنینی در وبلاگ‌ها حرکتی غیر عادی برای اپل به شمار می‌رود. معمولا اپل اعلامیه‌های خود را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در ماه ژوئن، و قبل از عرضه‌ی دستگاه جدیدش در سپتامبر انجام می‌دهد. دلایل اصرار اپل بر استفاده از Siri می‌تواند جالب باشد. سایت TechCrunch به این موضوع اشاره دارد.

احتمالا اپل به خاطر سه دلیل اصلی زیر این کار را انجام داده است:

ایجاد تبلیغات حبابی برای ویژگی‌های جدید

پر رنگ کردن قابلیت‌های جدید Siri می‌تواند آگاهی و حساسیت کاربران را به آن افزایش داده و در نتیجه کابران قبل از ارائه‌ی رسمی iOS 10 از آن استفاده کرده و تعامل داشته باشند.

آموزش کاربران

تضمین این که مشتریان از قابلیت‌های یک سرویس اطلاع داشته باشند و بدانند چطور از آن سرویس استفاده کنند، شانس استفاده از آن‌ها را افزایش می‌دهد.
عدم اطلاع از نحوه‌ی عملکرد یک سرویس می‌تواند منجر به تجربه‌ی منفی شود. این موضوع باعث شده برخی بگویند لمس سه بعدی اپل که نکته‌ی اصلی فروش دستگاه‌های جدیدش بود، در جذاب جلوه نمودن آیفون 6s و آیفون 6s Plus ناموفق بود.

اثبات ادعا در حوزه‌ی دستیار صوتی

حوزه‌ی دستیار صوتی به سرعت در حال جذب کشش‌ها به سوی خود است. کمپانی‌های دیگری نیز کلاه خود را به میدان نبرد پرتاب کرده‌اند. از دستیارهای صوتی محبوب دیگر Echo آمازون، Cortana مایکروسافت، و Google Now را می‌توان نام برد.

خصوصا اکوی آمازون در این فضا با سرعت بالایی پیشروی می‌کند. اکو چندین سرویس یکپارچه و ادغام شده را هم اکنون ارائه می‌دهد.

در همین حین اپل یک مزیت بر اکو دارد. دستیار صوتی Siri در تمام دستگاه‌های اپل وجود دارد و همین امر مخاطبان بیشتری را برای Siri فراهم می‌کند.

دلایل اصرار اپل بر استفاده از Siri چیست؟

اپلیکیشن‌های دارای قابلیت صوتی می‌توانند میزان استفاده‌ی کاربر از اپ‌ها را در این بحبوحه‌ی تعامل کاربران با برنامه‌ها تحریک کنند. بخش اعظمی از وقت سپری شده‌‌ی کاربران در اپلیکیشن‌ها محدود به تعداد انگشت‌شماری از برنامه‌ها می‌شود.

این موضوع می‌تواند کسب درآمد انتشار دهندگان اپلیکشن را تحت تاثیر قرار دهد. طبق یک نظرسنجی جهانی وب، اگر کاربران به جای جستجوی دستی برنامه‌ها، از طریق صدا با برنامه‌ها ارتباط برقرار کنند، میزان استفاده از برنامه‌ها می‌تواند بالا برود.

دلایل اصرار اپل بر استفاده از Siri

طبق پاسخ‌های داده شده به نظرسنجی، دو مورد از مهمترین دلایل استفاده از دستیار صوتی این است که دستیار صوتی سریع‌تر از اپ یا وب است و همچنین استفاده از آن آسان‌تر از استفاده‌ی وب یا برنامه‌های دیگر است. می توان دلایل اصرار اپل بر استفاده از Siri را از نتایج بالا جستجو کرد.

مشکل دیگر توسعه دهندگان اپلیکیشن

توسعه دهندگاه علاوه بر استفاده‌ی کاربر از اپ، مشکل دیگری نیز دارند. نفوذ کردن به شلوغی فجیع اپ مارکت‌ها بسیار سخت شده است. این موضوع برای توسعه دهنده‌ای که می‌خواهد یک پایگاه کاربری ماندگار بسازد بسیار مهم است.

هم اکنون بیش از 3 میلیون برنامه در پنج مارکت بزرگ و اصلی اپ در سرتاسر جهان وجود دارد. در چنین محیطی، تحویل محصول مناسب به مخاطب مناسب در زمان مناسب امری ضروری برای موفقیت هر اپلیکیشن است.

چالش بازاریابی برای اپلیکیشن باعث ساخته شدن تبلیغات نصب برنامه شده است. تبلیغات نصب برنامه یک واحد تبلیغی است که کاربران را به نصب یک اپ موبایل خاص هدایت می‌کند. این نوع تبلیغات ابزاری ضروری برای توسعه دهندگانی است که می‌خواهند در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور بمانند.

در واقع در یک نظر سنجی میان 100 برنامه‌ی پرفروش، یش از 80 درصد پاسخ دهندگان اظهار کرده‌اند قصدشان این است در سال 2015 بیشتر در تبلیغات نصب برنامه هزینه کنند.

سرویس تحقیقاتی Business Insider گزارش مفصلی از تبلیغات‌های نصب برنامه گردآوری کرده است. در گزارش Business Insider، درآمد تبلیغات نصب برنامه و انتظار رشد این تبلیغات در پنج سال آینده بررسی می‌شود.

همچنین در این گزارش عملکرد تبلیغات نصب برنامه و انتظار تغییر این معیارها در طول زمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین این گزارش بهترین محصولات تبلیغ نصب برنامه را بررسی می‌کند. علاوه بر این مدل‌های قیمت گذاری ارائه شده توسط پلتفرم‌های برتر تبلیغاتی همچون فیسبوک، توییتر، یاهو، و گوگل نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرند. فرمت‌های جدیدتر نصب برنامه از اینستاگرام و اسنپ‌ چت نیز بررسی می‌شوند.

این گزارش با نگاهی به آینده این موضوع را بررسی می‌کند که کمپانی‌ها همانطور که از ابزارهای جدید برای بهبودی و تاثیر بیشتر تبلیغات استفاده می‌کنند، در حال تغییر فرمت تبلیغ نصب برنامه خود به فرمت‌های جدید هستند.

تبلیغات نصب برنامه موبایل چه ویژگی‌هایی دارند؟

در اینجا بعضی از نکات کلیدی گزارش آورده شده است:

تبلیغات نصب برنامه‌ی موبایلی، یا همان واحدهای تبلیغی که کاربران را به دانلود یک برنامه‌ی موبایل هدایت می‌کنند، ابزاری ضروری برای توسعه دهندگان هستند.

بیشترین سهم هزینه‌ی تبلیغات موبایلی در این حوزه انجام می‌شود. تخمین زده می‌شود که 25 درصد از درآمد تبلیغاتی موبایلی ایالات متحده در سال 2015 از راه تبلیغات نصب برنامه بوده است.

مبلغان نصب برنامه‌های موبایلی به طور سنتی در تبلیغات نمایشی و بین شبکه‌ای سرمایه گذاری کرده‌اند. اما آن‌ها در حال حرکت به سمت ویدئوهای موبایلی و فرمت‌های نصب بومی هستند.

86 درصد از توسعه دهندگان اپ در حال حاضر از تبلیغات ویدئویی داخل فید استفاده می‌کنند. تبلیغات ویدئویی موثرترین فرمت نصب برنامه دیده شده‌اند.

وقتی فرمت‌هایی همچون ویدئو طرفدار پیدا می‌کنند، فرمت‌های قدیمی جذابیت خود را برای کمپین‌های نصب برنامه از دست می‌دهند.

تبلیغات غیر بومی ساکن به طور گسترده‌ای استفاده می‌شوند، اما موثر نیستند. شبکه‌های برنامه رایگان و دیوارهای پیشنهاد نیز جذابیت خود را از دست داده‌اند.

پلتفرم‌های تبلیغاتی در حال توسعه‌ی فرمت‌های جدید نصب هستند تا از این واحدهای تبلیغاتی سودآور درآمد بیش‌تری داشته باشند. روش‌های جدید از جمله لینک‌ دهی عمیق و پخش اپ (اپ استریمینگ) فرمت‌های قدیمی مفهومی‌تر و تعاملی‌تر هستند.

این مطلب جالب در مورد مواردی بسیار مهم و کلیدی بود که آینده تولید اپلیکیشن ها را تشریح کرد. دلایل اصرار اپل بر استفاده از Siri و مشکلات پیش روی توسعه دهندگان و فضایی در مورد عملکرد برنامه ها به وجود خواهد آمد که دقت به آنها ضروری می باشد.

Source: businessinsider

از دست ندهید!

دستبند Steer

دستبند Steer با استفاده از شوک الکتریکی، رانندگان خواب‎آلود را بیدار می‌کند!

شاید نوشیدن چای یا نوشابه‌های انرژی‌زا را برای بیدار ماندن هنگام رانندگی امتحان کرده باشید، اما خواب اگر بخواهد

ادامه مطلب...
آیفون 9

آیفون 9 احتمالا به بهترین گوشی سامسونگ تبدیل خواهد شد!

شایعاتی زیادی در مورد آیفون بعدی شنیده‌ایم و همه این پچ‌پچ‌ها، حباب بزرگی را شکل داده‌اند که خیلی‌ها را

ادامه مطلب...
فید جدید گوگل

فید جدید گوگل با استفاده از یادگیری ماشین امکان شخصی‌سازی نتایج جستجو را فراهم می‌کند

یادگیری ماشین این روزها غُرش‌کُنان به همه صحنه‌ها وارد شده است اما این مهندسان گوگل بودند که از ابتدا

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu