Pavel Durov

اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده ی خود را با این 5 استراتژی احیا کنید

دسته : اپلیکیشن, کسب و کار
اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده

متاسفانه بهره وری این اپلیکیشن ها در مارکت های مختلف که از برنامه های بی شماری انبوه شده اند چندان ساده نیست و گاهی این برنامه ها به اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده تبدیل می شوند که بازدید یا دانلود ندارند و عملا بی فایده می شوند.

موفقیت در دنیای پررقابت کسب وکار امروزی چندان هم ساده نیست. اسرار زیادی برای مطرح شدن در فضای واقعی و مجازی وجود دارد که ممکن است شما از آن ها بی خبر باشید. به علاوه روزانه متدهای زیادی برای موفقیت معرفی می شود.

استفاده از اپلیکیشن یکی از رمز و راز موفقیت با توجه به گسترده شدن استفاده کاربران از موبایل است. در سال 2012 اولین بار استفاده از برنامه های موبایل یا App مطرح و از این طرح آنچنان استقبال شد که در حال حاضر کمپانی های کوچک و بزرگ سرمایه های زیادی را برای طراحی نسخه موبایل یا اپلیکیشن وب سایت های خود صرف می کنند.

در صورتی که بعد از مدتی با وجود صرف هزینه های زیاد با اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده سایت خود رو به رو شدید نا امید نشوید. در کسب وکار امروز هر مشکلی راه حلی دارد. تنها کافی است کمی صبور باشید تا اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده خود را با  5 استراتژی که در ادامه با هات اپ نیوز معرفی خواهیم کرد احیا کنید.

استراتژی های برتر برای احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده

 Strategies To Revive A Dying App

این که بهترین اپلیکیشن، بهترین کسب وکار را به دنبال دارد صحیح است؛ اما با وجود اهدافی مختلفی نظیر ارتباط سریع تر، آسان تر و کم هزینه تر با مشتریان گاهی بهترین برنامه های موبایل از لیست دانلود کاربران حذف می شوند و با اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده ای رو به رو می شویم که ممکن است در وهله اول شما را از طراحی اپلیکیشن پشیمان کند. اما با استفاده از استرارتژی های زیر می توانید آن ها به سادگی به دنیای رقابت برگردانید.

ساخت کمپین ارتقا و مشاهده ظرفیت های اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده

کمپین ارتقا یا boost campaign شیوه ای جدید در دنیای کسب وکار و رقابت امروزی است که تفاوت خدمات شما را از سایرین مشخص می کند.

برای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده نیز می توانید در مارکت های اندروید از این متد استفاده کنید و ظرفیت ها و پتانسیل آن را با بقیه برنامه مقایسه کنید. با این روش برنامه هایی که شاید نادیده گرفته شده اند در مدت زمان کوتاهی رنک خوبی در دسته بندی مربوط پیدا می کنند.

 اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده

فواید استفاده از کمپین ارتقا

با استفاده از این کمپین می توانید میزان بازدید از اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده را بالا ببرید و کاربران واقعی این مارکت ها را تحت تاثیر قرار دهید.

یکی از شرکت های پیشرو ترکیه ای در زمینه سفر و سیاحت توانست بازدید خود را با این روش سه برابر و دانلود اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده وب سایتش را از 203 به 1197 بار در روز برساند. این رقم باورنکردنی تنها به واسطه ایجاد این کمپین در مارکت ها ایجاد شد.

تفاوت کمپین ارتقا با سایر روش ها

با استفاده از این کمپین رقم واقعی بازدید از اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده  را مشاهده می کنید. در واقع اگر در برخی از روش ها آمار و ارقام خیلی دقیق نباشد با استفاده از این متد می توانید برنامه ها را احیا کنید و در لیست رقابت بازار های اندرویدی و iOS  قرار دهید.

بهینه سازی صفحه اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده با کلمات کلیدی

امروزه تنها با ارائه محصولات و اپلیکیشن های باکیفیت نمی توان در بازار موفق بود. آن چه که سبب موفقیت در کسب وکار می شود استفاده از شیوه های تبلیغات و معرفی خدمات است. رمز موفقیت اپلیکیشن ها در مارکت های مختلف متفاوت است. مثلا در اپ استور کمتر کاربری بدون استفاده از شیوه های ASO یا بهینه سازی اپ استور قادر به رقابت با سایر برنامه های موجود است.

برای بهتر دیده شدن علاوه بر استفاده از ویدئو های خبری در شبکه های اجتماعی برای معرفی خدمات خود به صفحه اپلیکیشن خود فکر کنید. اسکرین شات برنامه، ویدئو های تبلیغی و آیکون در جذب مخاطب و احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده موثر هستند.

تصویر زیر نمایانگر دو برابر شدن بازدید صفحه یک اپلیکیشن در اپ استور با تغییر آیکون است:

 اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده

نحوه بهینه سازی اپ استور برای اپلیکیشن ها

بهینه سازی آموزش ثابتی ندارد؛ اصول ثابتی دارد که بعد ها بر اساس تجربه، فرد از خلاقیت خود برای سازگاری محتوا استفاده می کند و روش های نوینی به دست می آورد. عناوین زیر همان اصول ثابت هستند:

آنالیز دسته بندی و سطح رقابتی

برای احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده بدانید که رقبای شما پیش از این متدهای معمول موفقیت و بهینه سازی را به کار گرفته اند و به همین دلیل است که شما عقب مانده اید. بنابراین اولین گام آنالیز صفحه و اپلیکیشن خود شما است. صفحه را تحلیل کنید و شیوه های قبلی را آنالیز کنید. در مقابل اپلیکیشن رقبا را تست کنید و برتری های آن ها را نیز تجزیه و تحلیل کنید.

آنالیز کلمات کلیدی

مهم ترین بخش بهینه سازی محتوا کلمات کلیدی هستند. آنالیز کلمات کلیدی کاری نیست که یک بار انجام و تمام شود. برای موفقیت همیشگی به آنالیز پایدار نیاز دارید. بدین منظور از کار تیمی در جهت موفقیت استفاده کنید و ابزارهایی نظیر Sensor Tower یا Search Man را برای زیر نظر گرفتن بهبود رنک کلمات کلیدی خود به کار ببرید.

بهینه سازی آیکون و اسکرین شات ها

محتوای بصری تاثیر دوچندان برای جذب مخاطب دارد. از اسکرین شات های ساده اما باکیفیت و موثر استفاده کنید و ویدئو های کوتاه تهیه کنید و در صفحه خود قرار دهید.

بهینه سازی توضیحات و عنوان

استفاده از کلمات کلیدی نباید شما را درگیر کلیشه ها کند. در همه چیز متعادل عمل کنید و این بار با درج عنوان و توضیحات مختصر، قابل فهم و ساده با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

الگوریتم های اپ استور و پلی استور را برای احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده خود در نظر داشته باشید. روش هر یک از این مارکت ها متفاوت است و نباید توضیحات و عنوان از حد خاصی فراتر برود. مثلا در پلی استور عنوان حداکثر می تواند 50 کاراکتر داشته باشد.

احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده با شبکه های اجتماعی

جنگ پیامرسان ها با توجه به فعالیت کاربران در این فضاها ادامه دارد و همچنان تب شبکه های اجتماعی داغ است. اساسا کمپانی یا سایتی بدون فعالیت در شبکه اجتماعی زنده نیست و بیهوده شدن اپلیکیشن ها نیز نتیجه طبیعی این روند است.

با فعالیت خود در شبکه های مطرح و به سه ترفند زیر اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده را احیا کنید:

استفاده از کمپین های پاداش

کمپین پاداش رویه ای متداول و قدیمی است که می تواند جایگزین سایر کمپین هایی شود که تاکنون برای احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده بی فایده بوده اند. ارسال یک پیام تبریک تولد از جانب توسعه دهنده اپلیکیشن و درج آدرس دانلود آن در مارکت ها در ادامه پیام تبریک می تواند گامی موثر در افزایش بازدید و دانلود ها باشد.

استفاده از گروه های فیسبوک و لینکدین

در صورتی که از روش های مختلفی برای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده و زنده کردن آن ها استفاده کرده اید حال نوبت به تبلیغات در گروه های فیسبوکی و لینکدین می رسد.

در این شبکه ها می توانید گروه های مرتبط زیادی را مشاهده کنید که هدف آن ها معرفی پیج برای دنبال کردن و طرفداری بازدیدکنندگان است.

اگر اپلیکیشن خود را در انواع شبکه های اجتماعی معرفی کنید می توانید مطمئن باشید که از ابزار تبلیغاتی در محیط هایی با بیشترین کاربر و بازدیدکننده استفاده نموده اید.

استفاده از سیستم تبلیغات رسمی اینستاگرام، توییتر و…

در این شبکه های اجتماعی سیستمی برای معرفی اپلیکیشن ها وجود دارد که توضیح و لینک مستقیم دانلود را به شکل تبلیغات عرضه می کنند. اگر بودجه کافی دارید این متد را امتحان کنید.

 اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده

سیستم تبلیغات توییتر

در توییتر می توانید تبلیغات را با محدودیت 140 کارکتر عنوان و حداکثر هشتگ ها به اضافه لینک دانلود به اشتراک بگذارید.

سیستم تبلیغات فیسبوک

در تبلیغات فیسبوک جامعه بزرگ تری نسبت به توییتر در اختیار دارید و می توانید با هزینه کمتر تبلیغ کنید. ابتدا جامعه ای که می خواهید اپلیکیشن را به آن ها معرفی کنید انتخاب می کنید، سپس عکس و محتوا بهینه را درج کرده و لینک دانلود را با دقت اضافه می کنید.

سیستم تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام بهترین سرویس تبلیغات در سال 2014 شناخته شده است و با توجه به تعداد کاربرانش می تواند مرجع بهتری برای تبلیغات جهت احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده باشد.

بهبود پارامتر های UX و UI

بعد از این که جایگاه خود را در مارکت ها به دست آوردید نوبت به تحلیل خود برنامه می رسد. مسلما برنامه های برتر محیطی برتر نسبت به رقبا دارند و ارتباط کاربری و بخش هایی که از آن ها به عنوان اینترفیس یاد می شود در این اپلیکیشن ها متفاوت هستند. دو پارامتر اساسی در بهینه سازی محتوا حین طراحی اپلیکیشن، سایت و…مطرح می شود: UX و UI

مفهوم UI

user interface یا UI همان بازخود کاربر حین استفاده از برنامه برای اولین بار می باشد. لازم است اینترفیس یا محیط برنامه برای کاربر آن قدر جذاب باشد تا مسیر تست برنامه و نصب اولیه را در جهت احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده طی کند.

برای محقق شدن این پارامتر باید از به کارگیری فونت، رنگ، کاور و محتوای بلااستفاده بپرهیزید.

مفهوم UX

User Experience یا UX پارامتری اساسی برای بهبود تجربه کاربر از استفاده یک اپلیکیشن می باشد. باید همواره تعامل را با کاربر در نظر داشت و تصور کرد قرار است با برنامه ها پیوندی متفاوت با مخاطبان ایجاد کنیم.

استفاده از آیکون شبکه های اجتماعی در اپلیکیشن ها نمونه ای از توجه به این عنصر اساسی است. بخش تاثیر گذار دیگر ناوبری اپلیکیشن می باشد.

ناوبری همان هدایت کاربر است که در طراحی سایت نیز اهمیت زیادی دارد. کاربر باید به سادگی بتواند در محیط برنامه به بخش های مختلف دسترسی داشته باشد.

بنابراین استفاده از جلوه ها و لایه بندی های اضافی را کنار بگذارید و به کاربر این امکان را بدهید که بدون اتلاف وقت به بخش اصلی یا خانه در اپلیکیشن شما دسترسی پیدا کند. در این راستا می توانید از متد رقبای خود بهره بگیرید. به عنوان مثال بررسی توجه به مخاطبان به روش فیس بوک می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

از مدل فریمیوم آغاز به کار کنید

هیچ گاه کار خود را با هدف کسب درآمد آغاز نکنید. رضایت مخاطب باید اولین مقصود شما باشد تا احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده شما محقق شود.

در این راستا کار خود را با مدل فریمیوم آغاز کنید. فریمیوم مرز مدل پریمیوم و رایگان است. مدلی که در زبان فارسی با “پرداخت درون برنامه ای” در مارکت های مختلف نمایش داده می شود.

این استراتژی موفق می تواند علاوه بر سودآوری در زمینه های دیگر درآمدهای جانبی برای شما به همراه داشته باشد؛ به این شکل که امکانات پایه را به صورت رایگان در اختیار تمام کاربران قرار می دهید و قابلیت های اضافی را در قالب پرداخت درون برنامه ای عرضه می کنید. بنابر تحقیقات انجام شده مدل فریمیوم بهترین شیوه کسب درآمد از طریق عرضه محصول رایگان در دنیای کسب و کار است.

با ما همفکری کنید!

اگر ایده دیگری برای احیای اپلیکیشن های مرده و بلااستفاده در نظر دارید با ما همفکری کنید و نظرات خود را مطرح کنید.

source: appsamurai

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu