رونق کسب وکار در اینستاگرام را با 10 ترفند معجزه آسا محقق کنید!

دسته : کسب و کار
رونق کسب وکار در اینستاگرام

کمتر فرد مشهوری را می بینید که در اینستاگرام صفحه شخصی نداشته باشد و احتمالا کمپانی های معدودی وجود دارند که هنوز به رونق کسب وکار در اینستاگرام توجه نکرده باشند.

اینستاگرام با 300 میلیون کاربر فعال به صورت روزانه و 500 میلیون در ماه به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی کاربرمحور شناخته شده است.

خبر اخیر عبور رقم کاربران از یک میلیارد نفر در اینستاگرام چندان عجیب نیست؛ در آینده نزدیک با فعالیت روزافزون کاربران در این شبکه این رقم افزایش خواهد یافت.

از دلایل اصلی محبوبیت اینستاگرام کاربر محور بودن آن است. افراد قادر هستند در این شبکه از تمام قابلیت های ممکن استفاده کنند و حتی چت را به صورت دایرکت تجربه کنند؛ چیزی که عامل رونق کسب وکار در اینستاگرام برای کمپانی های مختلف بوده است.

اما فراموش نکنید که این رونق به سادگی حاصل نمی شود! مشابه با هر فعالیت دیگری برای محبوبیت و رسیدن به اهدافتان در اینستاگرام اصول و ترفندهایی وجود دارد که باید دنبال شود.

به واسطه معرفی 10 ترفند در مطلب امروز هات اپ نیوز تلاش شده است شما نیز بتوانید کسب وکار خود در اینستاگرام  را با 10 ترفند معجزه آسا مخقق کنید.

اصول کاربردی برای رونق کسب وکار در اینستاگرام

principles to boost businesses on Instagram

هر روز شاهد تغییرات جدید در اینستاگرام هستیم. تغییراتی که فرصت مناسبی را برای بازاریابی و مطرح شدن در رقابت ها را فراهم کرده است.

با جستجوی کوتاهی در اینستاگرام هزاران اکانت را با فالورهای چند هزاری تا چند میلیونی مشاهده خواهید کرد که رونق کسب وکار در اینستاگرام را تنها با به توجه به چند ترفند ساده زیر عملی کرده اند:

تجارت خود را بشناسید!

با شناخت برند و نوع تجارت خود در اینستاگرام کاربری موثر باشید! این گام کلیدی ترین بخش برای رونق کسب وکار در اینستاگرام می باشد. رویکرد شما در فعالیت هایتان اهمیت زیادی دارد. تنها شناخت یک نام یا یک لوگو کافی نیست!

با شناخت فعالیت های تجاری مقدمات کار فراهم می شود. از این پس به عنوان یک کاربر به خوبی می دانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه می خواهند، چه چیزی را در صفحات مختلف اینستاگرام جستجو می کنند و دیگر به موضوعات جانبی در اینستاگرام نمی پردازید. شناخت نوع فعالیت شما را از سردرگمی خلاص می کند!

نوع محتوا؛ مهم ترین موضوع بعد از شناخت تجارت!

مسلما آپدیت پست های اینستاگرام با یک عکس سلفی از خودتان تاثیری رو اهدافتان نخواهد داشت؛ مگر این که فردی مشهور باشید و فالوور های شما منتظر دیدن تصاویری از حال و هوای روزانه شما باشند!

در کسب وکار های مختلف هدف دو چیز است: فروش محصولات یا عرضه خدمات.

بنابراین برای رونق کسب وکار در اینستاگرام باید محتوا را دقیقا برای هدف خود منتشر کنید. عکس ها و کپشن هایی که متناسب با محصولات و خدمات شما هستند قدرتتان را در اینستاگرام نشان می دهند.

رونق کسب وکار در اینستاگرام

تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوای ارزشمند در اینستاگرام به سادگی امکان پذیر است؛ به خصوص که اینستاگرام اصول کسب لایک و محبوبیت را با انتشار عکس های منحصر به فرد و متفاوت معرفی نموده است محتوایی که کاربر را با زوم کردن روی عکس در اینستاگرام شگفت زده کند!

با محتوای ارزشمند است که فعالیت شما در این شبکه اجتماعی آغاز می شود. نوع عکاسی شما پیوسته توسط شبکه های اجتماعی مختلف تقدیر می شود.

ابزارهای تولید محتوای ارزشمند در اینستاگرام

فیلتراسیون و ویرایش عکس ها نقش زیادی در دیده شدن آن ها دارد. تحقیقات ثابت کرده است که عکس های فیلتر شده (منظور از فیلتر نوع افکت ها و وتغییرات ظاهری تصویر است) حدود 21 درصد لایک بیشتر و 45 درصد کامنت بیشتری در را در اینستاگرام دریافت خواهند کرد.

تولید محتوا برای کاربر

دیگر اصولی که نه تنها در اینستاگرام بلکه در انتشار مطلب مورد توجه موتور های جستجو قرار می گیرد عرضه محتوا برای کاربر می باشد. برای کاربر بنویسید!

به گونه ای که کاربر فایده و ارزش مطلب شما را بفهمد. اگر در کسب وکار خود مشتری را مدنظر قرار دهید، مطمئن باشید که مخاطب نیز برای شما ارزش قائل می شود و برند شما را فراموش نمی کند.

همین موضوع استراتژی برد – برد یا پیروزی دوطرفه برای مشتری و صاحبان کسب وکار می باشد که از عوامل موفقیت برندهای معتبر نظیر اپل شده می باشد.

رونق کسب وکار در اینستاگرام

فعالیت مداوم و گسترده

برای رونق کسب وکار در اینستاگرام تنها تولید عکس های با کیفیت و کپشن های خاص کافی نیست! موفقیت مداوم نیاز به توجه مداوم دارد. باید حواس خود را به صورت چندجانبه روی کار خود متمرکز کنید.

برندهایی که به صورت مکرر و منظم در اینستاگرام فعالیت دارند و هر روز مطلب تازه ای برای معرفی دارند موفق تر هستند. بنابراین روزانه حداقل یک پست منتشر کنید و به کاربران خود نشان دهید فعالیتی زنده و واقعی دارید!

فعالیت هوشمندانه تر با هشتگ ها

هشتگ های اینستاگرام هوشمندانه ترین ابزارهای پیش بینی شده در این شبکه هستند. گستردگی نرم افزارهای هشتگ اینستاگرام باور نکردنی است اگر با شیوه استفاده از هشتگ ها و دسته بندی مناسب آن ها آشنایی ندارید.

اگر در سایت ها قابلیت انتخاب دسته بندی خاص را دارید، در اینستاگرام با هشتگ ها علاوه بر تعیین موضوع راهنمای خوبی نظیر کلمات کلیدی برای کاربران ایجاد می کنید. در واقع رونق کسب وکار در اینستاگرام به واسطه استفاده از هشتگ ها سریع تر و موثر تر محقق می شود.

شیوه ساخت هشتگ ها

برای ساخت هشتگ ها ابتدا باید به موضوع کار خود توجه کنید. مسلما می توانید با اسم خودتان نیز هشتگ بسازید؛ اما هشتگی تاثیرگذار است که با موضوع کار شما مرتبط باشد. هشتگ مناسب سبب می شود که کاربر با جستجو یک نام در بخش Tags بتواند مطالب مرتبط از جمله محتوای کسب وکار شما را مشاهده نماید.

تشویق مخاطبان با تعامل

اصولا مهم ترین هدف شبکه های اجتماعی برقراری تعامل میان کاربران است. اینستاگرام نیز جایی برای ارتباط مستتقیم کاربران با به اشتراک گذاری فیلم و عکس و سپس درج کامنت می باشد. هر چه قدر که این تعامل بیشتر شود کسب وکار شما رشد بیشتری می یابد.

زیر هر پست از کاربران خود درخواست همفکری کنید. این کار را با ترکیب کپشن و سوالاتی مختلف از فالور ها انجام دهید و سعی کنید کارهایتان جنبه نقد و بررسی داشته باشد. شک نکنید که بازخورد این درخواست را با رونق کسب وکار در اینستاگرام مشاهده خواهید کرد.

رونق کسب وکار در اینستاگرام

پاسخ گویی مداوم به کاربران

به مکالمات کاربران خود بپیوندید. اگر فالور های شما کامنت های مختلفی قرار می دهند و از شما سوال می پرسند، یا این که تفکرات مختلف خود را پیرامون محصولات شما به اشتراک می گذارند با آن ها شریک شوید و سعی کنید ابهامات موجود را برطرف نمایید. شیوه های مختلف دیگری برای پاسخ گویی به کاربران در اینستاگرام وجود دارد:

Follow back

اولین پاسخ گویی یک برند که تازه شروع به کار کرده است و هدف آن رونق کسب وکار در اینستاگرام است فالوبک یا پاسخ به فالو کسانی است که شما را دنبال می کنند. با این کار می توانید به اولین لطف آن ها پاسخ دهید.

چک کردن دایرکت

ممکن پیام های زیادی برای شما دایرکت شود که حجم آن ها فراتر از وقت شما باشد؛ اما برای رونق کسب وکار در اینستاگرام باید چک کردن دایرکت ها را نیز در برنامه خود قرار دهید. با این کار کاربران احساس ارزشمندی می کنند. در هات اپ نیوز از هیچ تلاشی در پاسخ دهی به کاربران دریغ نمی کنیم.

استفاده از روش Cross promotion

Cross promotion یا ارتقا به شکل صلیبی طرحی میان توسعه دهندگان شبکه های اجتماعی است که با استفاده از آن به تعامل با یکدیگر می پردازند. شما در اینستاگرام قادر خواهید بود پست ها را در شبکه های اجتماعی دیگری نظیر فیسبوک، توییتر وتامبلر به اشتراک بگذارید.

بهره مندی از راه های تبلیغاتی

راه های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی از بهترین قابلیت های آن است. از این راه می توان در جهت احیا کردن اپلیکیشن های مرده و معرفی برندهایی که وقت کمی برای تبلیغات دارند استفاده کرد.

پست هایی که در اینستاگرام اسپانسر شده هستند و در واقع تحت حمایت خود اینستاگرام منتشر می شوند سریع تر سبب رونق کسب وکار شما در اینستاگرام خواهند شد.

استفاده از ابزارهای آنالیزی اینستاگرامی

اگر عبارت Instagram analytics tools را جستجو کنید شک نکنید که به ابزارهای زیادی برای سنجش میزان فالور ها، فالویینگ ها و بهینه بودن محتوای خودتان در اینستاگرام دسترسی پیدا می کنید.

شما چه فکر می کنید ؟

چه ایده های دیگری برای رونق کسب وکار در اینستاگرام دارید؟ ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

source: lifehack

از دست ندهید!

پیکسل گوگل و گلکسی S7

مقایسه پیکسل گوگل و گلکسی S7 – کدام یک را ترجیح می‌دهید؟!

پیکسل گوگل و گلکسی S7 هر دو دارای دوربین‌هایی فوق‌العاده هستند و باتری‌های قدرتمند از هر دو پشتیبانی می‌کنند.

ادامه مطلب...
دستگاه واقعیت مجازی بویایی

دستگاه واقعیت مجازی بویایی Vaqso VR بوهای مختلف را وارد دنیای بازی‌ها می‌کند!

دفتر مرکزی شرکت Vaqso در سانفرانسیسکو قرار دارد اما در اصل یک شرکت ژاپنی است که پیشگام ساخت دستگاه

ادامه مطلب...
راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن

با راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن به سادگی آب خوردن سد بیکاری را بشکنید!

راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن موضوع بسیار مهمی است که یک توسعه‌دهنده نباید از کنار آن به سادگی

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu