The best strategy games in 2016

اپلیکیشن های موبایل و نقش آن در رونق استفاده از رسانه های دیجیتال

دسته : کسب و کار
اپلیکیشن های موبایل

اپلیکیشن های موبایل امروزه به بخشی جدایی ناپذیر در زندگی مجازی بسیاری از کاربران اینترنتی تبدیل شده است. به دلیل گستردگی تنوع و خلاقیت و زیبایی که در طراحی این اپلیکیشن ها به کار می رود، کاربران بسیاری جذب آنها شده و زمان زیادی را از همین طریق صرف استفاده از صحنه رسانه های دیجیتال می کنند.

سادگی و سهولت استفاده نیز از دیگر دلایل رونق گرفتن این پدیده است.

در مطلب حاضر به تحلیل جدیدترین آمارهای مربوط به گروه سنی و درصد استفاده کننده گان از ابزارهای مختلف دسترسی به رسانه های دیجیتالی پرداخته شده است. پس با هات اپ نیوز همراه باشید!

رونق استفاده از رسانه های دیجیتال با کمک اپلیکیشن های موبایل

از سال 2013، رونق استفاده از رسانه های دیجیتال و میزان زمانی که کاربران پای این رسانه ها صرف می کنند سیر صعودی گرفته است که باید آنرا تا حد زیادی مدیون رواج انواع و اقسام اپلیکیشن ها دانست.

در واقع بنا به گزارش 2016 U.S. Mobile App  منتشره از سوی comScore، طی سه سال گذشته، کل زمان صرف شده پای رسانه های دیجیتالی با رشد 53% همراه بوده است!

البته باید دانست رشد رونق استفاده از رسانه های دیجیتال، در میان سرتاسر پلتفرم های مختلف رسانه ای، روند کاهشی داشته است. به عنوان مثال، سال گذشته نرخ رشد در زمینه کاربرد تلفن های همراه هرچند خوب، اما ضعیف بوده است.

این در حالی است که نرخ استفاده از دسکتاپ در همین زمان کاهش یافته و به 11% رسیده است.

در نتیجه، هم اکنون تقریبا از هر 3 دقیقه صرف شده در رسانه های دیجیتال، 2 دقیقه متعلق به تلفن های همراه است و انواع اپلیکیشن ها 60% کل زمان صرف شده پای رسانه های دیجیتالی را به خود اختصاص می دهند.

با در نظر گرفتن کاهش نرخ استفاده از دسکتاپ، حالا شاهد افزایش بسیار بالای سهم استفاده از تلفن های همراه توسط کاربران هستیم.

اپلیکیشن های موبایل

بنا به آنچه در گزارش comScore آمده است، دلیل مسئله یاد شده به “راحتی استفاده از اسمارت فون و تبلت ها و نیز خلاقیت موجود در ساخت انواع اپلیکیشن” برمی گردد و این عوامل، باعث تغییر شکل چشم انداز رسانه های دیجیتال به نفع رونق استفاده از تلفن های همراه شده است.

افزون بر همه این ها، اپلیکیشن، هم اکنون رایج ترین وسیله دسترسی به وب شده است.

نیمی از کل زمانی که منتهی به رونق استفاده از رسانه های دیجیتال شده، به خاطر بهره گیری از اپلیکیشن های مختلف می باشد.

اپلیکیشن های موبایل ، محبوب قلب تمام گروه های سنی!

طی سال گذشته، رونق استفاده از رسانه های دیجیتالی در میان تمام گروه های سنی مشاهده شده است.

این رونق، بالاترین ضریب استفاده در میان نوجوانان هزاره جدید به شمار می رود.

بنا به آنچه در گزارش comScore نوشته شده، نوجوانان هزاره جدید، بخش زیدی از زمان خود را پای استفاده از اپلیکیشن های موبایل می گذرانند.

البته با بالا رفتن سن، میزان رونق استفاده از رسانه های دیجیتالی چون اپلیکیشن های یاد شده هم کمتر می شود.

این نکته را هم باید اضافه کرد که در تمام بخش های جمعیت، شاهد استفاده روز افزون از اپلیکیشن ها هستیم.

به شکلی که اکنون افراد 55 الی 64 ساله هم، سال به سال زمان بیشتری صرف بهره گیری از این برنامه های تلفن همراه می کنند و نرخ رشد استفاده شان 37% می باشد.

اما برخلاف اتفاقی که برای اسمارت فون ها افتاده است، میزان استفاده از اپلیکیشن های تبلت، در میان تمام گروه های سنی با کاهش روبرو می باشد.

تغییری که به احتمال زیاد نتیجه بزرگ تر شدن صفحات اسمارت فون ها و محبوب شدن استفاده از اسمارت فون هایی با صفحات بزرگ تر توسط مصرف کنندگان است.

اپلیکیشن های موبایل

باز هم بنا به اطلاعات ارائه شده از سوی comScore، طی سال گذشته، رونق استفاده از رسانه های دیجیتالی مثل اپلیکیشن های تبلت، در میان تمام گروه های سنی پایین بوده است.

البته بیشترین میزان کاهش بین 33 الی 44 ساله ها صورت گرفت.

آن طور که comScore می نویسد:

نکته جالب آن است که جوان ترین ها و مسن ترین های جمعیت، فعال ترین کاربران تبلت را تشکیل می دهند. 18 الی 24 ساله ها، از اپلیکیشن های تبلت برای گیم، سرگرمی و انجام فعالیت های درسی استفاده می کنند. مسن تر ها نیز برای خواندن اخبار و مطالعه متن به تبلت روی می آورند.

حال با دانستن آمار و ارقام جالب مربوط به میزان استفاده از رسانه های دیجیتالی و نقش اپلیکیشن های موبایل، می توانیم مقایسه مشابهی را در میان کاربران ایرانی هم صورت بدهیم. به نظر شما ضریب نفوذ این اپلیکیشن ها در میان قشرهای مختلف و گروه های سنی جامعه ایران هم از الگوی مشابهی تبعیت می کند یا خیر؟

Source: mediapost

از دست ندهید!

راز موفقیت بیل گیتس

راز موفقیت بیل گیتس – پدر تکنولوژی، در مورد نحوه استفاده خود از تکنولوژی می‌گوید

استفاده بیل گیتس از تکنولوژی آنقدرها که شما فکر می‎کنید پیچیده نیست. همین شیوه تفکر، راز موفقیت بیل گیتس

ادامه مطلب...
محو شدن پست‌های نامناسب

محو شدن پست‌های نامناسب در اینستاگرام، تلاشی برای امنیت بیشتر کاربران!

اینستاگرام همیشه در مورد اعمال محدودیت برای تصاویر یا ویدئوهای خاص یا بسیار سختگیرانه عمل کرده است یا همانطور

ادامه مطلب...
بازاریابی اپلیکیشن موبایل

5 اشتباه وحشتناک در بازاریابی اپلیکیشن موبایل که احتمالا مرتکب می‌شوید!

مقوله بازاریابی اپلیکیشن موبایل از آن دسته امور ریسک‌دار و پُرخطر است که برخی از اشتباهات در آن به

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu