Batlle Bay

کسب وکار خلاق و 4 قانون طلایی که برای خلاقیت در کسب وکار که باید بدان توجه داشت

دسته : کسب و کار

در مطلب امروز هات اپ نیوز با 4 قانون طلایی در کسب وکار آشنا خواهید شد که رویکرد شما را نسبت به خلاقیت در کسب وکار تغییر خواهد داد.

با وجود این که راه برای خلاقیت انسان ها همیشه باز بوده است اما چرا اغلب استارتاپ ها و کسب وکار های کوچک و تازه وارد در ابتدای کار با شکست رو به رو می شوند؟

چه چیزی ضامن کسب وکار خلاق است و چه دلیلی برای عدم موفقیت انسان های مختلف در تجارت وجود دارد؟

خلاقیت ریشه اصلی تمام موفقیت های بشر از گذشته تاکنون بوده است.

اگر چه نیاز ما در تکنولوژی و هر آن چه که در زندگی خود داریم تلقی می شود اما نباید نقش خلاقیت افراد را که مقدمه ظهور استعداد های بشریت در طول زمان بوده است نادیده گرفت.

برای تعریف خلاقیت نیازی نیست درگیر واژه ها و عبارات عجیب و غریب باشیم! می توانیم خلاقیت را در همین اطراف و  در اسرار موفقیت اپل و دقیقا همان اسمارت فون های در دست خود جست وجو کنیم!

قوانین طلایی برای کسب وکار خلاق

Rules for creative business

اولین چیزی که باید بدانید این است که خلاقیت تنها زمانی خلاقیت واقعی است که کسب وکار خلاق را به دنبال داشته باشد.

زمانی یک الگو یا یک طرح خلاقیت محسوب می شود که برای مردم فایده ای داشته باشد و فقط وقتی ایده ای نوآورانه تلقی می شود که متناسب با نیاز بازار باشد. دقیقا مشابه با نکات طلایی نوآوری استیو جابز.

اهمیت کسب وکار خلاق

در بازار و عرصه درآمدزایی تنها ایده ای خلاقانه است که سودی به دنبال داشته باشد. بنابراین اصولی که فعالیت و گروه های مختلف برای داشتن کسب وکار خلاق به کار می گیرند اهمیت دارند.

خلاقیت سبب رقابت می شود و چیزی که برای سودآوری لازم است همین ابتکار عمل است. توجه داشته باشید که هر فعالیتی از ابتدا با خلاقیت آغاز نشده است؛ بلکه نوآوری امری تدریجی است.

قانون اول خلاقیت: ریسک پذیر باشید

ریسک کلید ماشین خلاقیت است. تا زمانی که این کلید را در دست نداشته باشید قادر نیستید خودرو را به سمت جلو هدایت کنید. کارآفرینانی که ریسک پذیر بوده اند توانستند به نقطه فعلی خود دست یابند.

کسب وکار خلاق

ریسک واقعی چیست؟

گاهی برخی از کمپانی ها که تصور می کنند کسب و کار خلاق دارند و هزینه هایی را برای کشف بازار جدید، وارد کردن محصولات جدید، افزودن مواد اضافی به تولید خود و نهایتا مدیریت فروش و بازاریابی خود صرف می کنند. این ریسک نیست!

ریسک به معنای اعطای سرمایه فردی یا گروهی به یک تیم متخصص است که قرار است مسئولیت حقیقی کردن ایده های شما را بر عهده بگیرند.

مشخصات افراد ریسک پذیر

افراد ریسک پذیر برای موفقیت از خطرات احتمالی نمی هراسند. این که ممکن است کل سرمایه به هدر برود، محصول با استقبال خوبی رو به رو نشود، محصول نتیجه عکس بدهد و…در ذهن افرادی که به دنبال کسب وکار خلاق هستند جایی ندارد.

مسلما در این مسیر عوامل تشویقی خارجی نقش مهمی در ادامه راه دارد. به عنوان مثال در آمریکا جایزه های مختلفی در جهت حمایت این افراد در نظر گرفته می شود.

توسعه ایده های کارآفرینی با جایزه فلوشیپ کارآفرینی IWU نمونه ای از این طرح های تشویقی می باشد.

کارآفرینی و لزوم ریسک پذیر بودن

برای ریسک کردن باید به آینده نگاه کرد. کارآفرینان برای موفقیت آینده به دنبال راه هایی برای کاهش خطر و ریسک نیستند؛ این افراد جنگجویانی برای رقابت با سایر کسب وکار های موجود هستند تا به عبارت کسب وکار خلاق معنا بدهند.

کسب وکار های زیادی وجود دارند که می دانند باید ریسک پذیر باشند؛ اما ریسک ریسک پذیر بودن را نمی پذیرند!

مزایای و معایب ریسک کردن در کسب وکار

این که قبل از خطر کردن برای راه اندازی فعالیت های خود به عواقب آن بیاندیشید منطقی است؛ اما ارزیابی مداوم مشکل ساز است.

هر احتمالی که ممکن است در آینده برای شما مشکل ساز شود را در نظر نگیرید.

در اغلب موارد استارتاپ های مختلف با هزینه ها و سرمایه های اندکی شروع می شوند و بنابراین بیم هدررفت سرمایه کمتر وجود خواهد داشت.

دقت داشته باشید گاهی ارزیابی ریسک کردن هزینه های بیشتری نسبت به راه اندازی استارتاپ و کسب وکار برای شما خواهد داشت!

چگونه ریسک پذیر باشیم؟

برای ریسک پذیر بودن درگیر تجزیه و تحلیل شرایط مختلف نباشید. این کار تحرک کسب وکار خلاق را می گیرد!

هیچ کس نمی تواند توسعه چرخه کاری شما را در طول یک سال ارزیابی کند. لذا ریسک کنید و خود را به شرایط آینده بسپارید و با آن منطبق شوید. همین!

قانون دوم خلاقیت: منعطف باشید

به نظر می رسد مهم ترین دلیل پایداری کسب وکار خلاق در طول سالیان دراز توانایی آن برای تغییر مطابق با شرایط محیطی است.

برای این که با نیاز های مشتریان خود هماهنگ شوید باید تغییر کنید. استراتژی سال های گذشته شاید برای امسال کاربردی نباشد. باید بدانید دقیقا چه می خواهید.

البته منعطف بودن چندان آسان نیست؛ گاهی نمی توان همه چیز را برای رضایت مشتری تغییر داد.

الگویی برای انعطاف پذیری

Evertracker یک کمپانی معروف آمریکایی است که ابتدا با هدف ارتباط با فرستنده و گیرنده محصولات پستی و پیگیری وضعیت آن ها ایجاد شد.

بعد ها این شرکت با تغییر رویکرد مشتریان خود پلتفرمی بهینه برای فرآیندهای لجستیکی و مدیریت دارایی ایجاد کرد و به آن چه که بوده است بسنده نکرد.

علاقه سرمایه گذاران در بازار واقعی نیز همین انعطاف پذیری کسب وکار خلاق است.

کسب وکار خلاق

چگونه منعطف باشیم؟

برای منعطف بودن در کسب وکار خلاق زیاد جست وجو نکنید؛ زیاد در ساختار امور کنجکاو نشوید و سعی کنید مسیر خود را طی کنید.

در مسیر انعطاف پذیری، مشتریان به شما کمک می کنند و خواسته های آن ها به شما جهت خواهد داد.

ارتباط با مشتریان شما را از نیازهای آن ها آگاه می کند. فراموش نکنید که در ابتدای کار شما اطمینانی از مطابقت تولید خود با سلیقه مشتری ندارید؛ اما امید دارید تلاش شما با استقبال آن ها رو به رو شود.

قانون سوم خلاقیت: تقسیم مسئولیت کنید

قانون سوم کسب وکار خلاق تقسیم وظایف است. شما به عنوان سرپرست یک استارتاپ مجبور نیستید تمام وظایف را به دوش بکشید؛ بلکه آن ها را باید میان کارکنان خود تقسیم کنید.

نیرو هایی که استخدام می کنید باید قادر باشند در نبود شما تصمیم گیری و امور را انجام دهند. تقسیم مسئولیت رمز موفقیت بسیاری از استارتاپ ها نظیر استارتاپ توسعه اپلیکیشن Erminesoft بوده است.

فواید تقسیم وظایف

ارائه گزارش از فعالیت هایی که به هر یک از افراد خود می سپارید بسیار مفید است.

اغلب استارتاپ هایی که منجر به ایجاد کسب وکار خلاق نشده اند از یک چیز رنج می برند: استارتاپ برای جذب ایده های جدید و خلاقانه تشکیل شده است اما سرپرست تیم سرمایه لازم را برای تجاری سازی و استقبال از ایده ها را ندارد!

باید بدانید اعضای تیم به چه کار مشغول هستند و زمان تصمیم گیری های مهم نباید کسی از زیر بار مسئولیت خود فرار کند.

چگونه تقسیم مسئولیت انجام دهیم؟

برای این که تقسیم مسئولیت کنید ابتدا باید نیروهای مستعد و فعال جذب کنید و سپس بخشی از بودجه خود را برای ایده هایی که در جهت کسب وکار خلاق هستند اختصاص دهید.

دقت کنید ما از سرمایه های میلیاردی صحبت نمی کنیم. برای هر استارتاپ و هر خلاقیت تنها صرف چند صد هزارتومان می تواند شما را به سمت هدف واقعی نزدیک کند.

بعد از تولید ایده های جدید راه های زیادی برای تامین سرمایه های عظیم وجود دارد.

قانون چهارم خلاقیت: اجازه دهید آنها را یاد بگیرند

مهم ترین قانون برای کسب وکار خلاق یادگیری است. موفقیت ها، اشتباهات، تیم و کارکنان و فرآیند کاری خود را به صورت روزانه بررسی کنید و نتیجه گیری نمایید.

از نتایج خود درس بگیرید و محیطی برای یادگیری کارکنان خود ایجاد کنید.

آموخته های دانشگاهی تقریبا در مسیر نوآوری بی فایده است. در کسب وکار خلاق باید مسیر را برای یادگیری دیگران باز کرد و به آن ها جرئت آزمون و خطا داد.

کسب وکار خلاق

فواید آموزش به دیگران و یادگیری

یادگیری شما را به خلاقیت واقعی هدایت می کند.

اگر محصولی را تولید کرده اید و دقیقا نمی دانید چه طور باید آن را راهی بازار کنید مطالعه کنید و یاد بگیرید.

اگر مشتریان از عملکرد شما در نوآوری و ارائه محصولات راضی نبودند مسیر خود را با یادگیری چیزهای بیش تر عوض کنید.

سخن آخر:

آغاز فعالیت هایی که امروزه پیشرفت های غیرقابل تصوری داشتند با تفکر درباره نیاز های مشتریان شروع شده است.

محصول یا سرویس خلاقیت نیست؛ بلکه عملکرد شما عامل کسب وکار خلاق خواهد بود.

ایده و نظر شما؟

چه ایده های دیگری برای موفقیت و ایجاد کسب وکار خلاق دارید؟

source: medium

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu