Pavel Durov

پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب توسط کاربران؛ چالش جدید توسعه دهندگان برنامه های موبایلی

دسته : کسب و کار
پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب

پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب توسط کاربران نیز یکی از بزرگ ترین چالش های پیشر روی توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل است که پرداختن به ظاهر و موارد جانبی این اپلیکیشن ها سبب غفلت توسعه دهندگان از این مسئله شده است.

در توسعه اپلیکیشن موبایل شرکت ها و افراد زیادی فعالیت دارند و برندسازی برای کسب وکار با استفاده از اپلیکیشن ها روز به روز میان کسب وکار های مختلف متداول تر می شود.

مسائل زیادی در استفاده از اپلیکیشن ها نظیر امنیت برنامه ها مطرح شده است که دیدگاه کاربران را نسبت به نصب برنامه های مختلف روی اسمارت فون ها تغییر داده است.

پاک کردن اپلیکیشن بعد از نصب همان موضوع کلیشه ای بقا، حفظ یا Retention است که سبب شده است کاربران تا دو سه روز بعد از نصب برنامه آن را در اسمارت فون خود نگه دارند؛ اما متاسفانه بعد از چند روز برای پاک کردن اپلیکیشن اقدام کنند.

این چالش یکی از پر هزینه ترین مسائلی برای کاربران و افرادی که اپلیکیشن ها را به صورت غیررایگان عرضه می کنند بوده و خسارات زیادی را به دو طرف وارد می کند.

اگر از توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل هستید و یا استراتژی های توسعه اپلیکیشن های موبایل را  برای کسب وکار خود پیش گرفته اید مطالعه مطلب امروز هات اپ نیوز را برای پیشگیری از هزینه های احتمالی پاک شدن اپلیکیشن شما در موبایل کاربران مطالعه کنید.

بررسی چالش پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب توسط کاربران

challenge of app retention after installing

برای ارزیابی بیشتر این مشکل و پیدا کردن راه حل مناسب برای رفع آن وب سایت Leanplum تحقیقات گسترده ای را روی بیش از 200 اپلیکیشن و بیش از 100 کاربری که برای اولین بار این برنامه ها را دانلود کرده اند انجام داده است.

این تحلیل به مدت 90 روز روی تمام این کاربران و برنامه ها انجام شد و نتایح همان طور که انتظار می رفت ناامید کنند بود! تنها 21 درصد از کاربران اپلیکیشن هایی که برای اولین بار دانلود می کنند را به مدت یک روز نگه می دارند!

جزییات آماری وب سایت Leanplum

همان طور که گفته شد 21 درصد از کاربران برنامه را به مدت یک روز، 10 درصد به مدت 10 روز و درصد بسیار کمتری اپلیکیشن را به مدت 90 روز روی دستگاه خود نگه می دارند.

تنها 2 درصد از کل کاربران اپلیکیشنی که نصب کرده اند را از ابتدای تحقیق تاکنون روی اسمارت فون نگه داشته اند.

پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب

هزینه های ناشی از پاک کردن برنامه ها برای توسعه دهندگان

مهم ترین چالشی که در پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب توسط کاربران وجود دارد هزینه هایی است که برای توسعه دهنده به جای می ماند.

میانگین هزینه های هر بار دانلود برنامه های غیررایگان برای توسعه دهندگان بین 2 تا 3.34 دلار است.

برای این که با خسارات مالی وارده با پاک شدن و عدم استفاده کاربران از برنامه ها آشنا شوید فرض کنید 500 هزار بار دانلود برنامه در یک روز صورت گرفته باشد، از این آمار نیز تنها 19 هزار کاربر فعال در پلتفرم اپلیکیشن ثبت شده باشد.

مقایسه این مقدار با میزان ایده آل توسعه دهندگان نشان می دهد که نرخ بقا یا نگهداری اپلیکیشن ها توسط کاربران تنها 4 درصد است که در حدود 1 میلیون دلار برای سرمایه گذار برنامه خسارات به همراه خواهد داشت.

اهمیت استراتژی بقا یا نگهداری در تولید اپلیکیشن ها

استراتژی بقا رمز موفقیت برترین توسعه دهندگان موبایلی در جهان است. فراموش نکنید که استفاده از روش های تبلیغاتی یا ترفند هایی برای احیای اپلیکیشن های مرده یا ناشناس تنها سبب ترغیب کاربران برای دانلود مجدد آن ها می شود.

آن چه که برای سرمایه گذاران در این عرصه اهمیت دارد این است که توجه کاربران به سمت استفاده مداوم از برنامه جلب کنیم.

تنها کافی است ترس از شکست خوردن در کسب وکار را کنار بگذارید و در این مسیر از تکنیک های کمکی موجود استفاده کنید.

پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب

تکنیک های استراتژی بقا یا جلوگیری از پاک کردن اپلیکیشن ها

پوش نوتیفیکیشن ها یکی از مهم ترین ابزار ها برای جلوگیری از پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب توسط کاربران هستند.

آمار نشان داده است که با استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها حدود 20 درصد به کاربرانی که مداوم از برنامه ها استفاده می کنند اضافه شده است.

در پوش نوتیفیکیشن به صورت مداوم به کاربر پیغام و هشدار ارسال می شود و تلاش می شود وی از حضور اپلیکیشن در اسمارت فون آگاه شود. به این وسیله می توان از پاک کردن برنامه توسط کاربر جلوگیری نمود.

پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب

امکانات پوش نوتیفکیشن ها

نوتیفیکیشن همان اعلانی است که برای کاربر ارسال می شود. از مهم ترین مزایای پوش نوتیفیکیشن ها می توان به قابلیت شخصی سازی اعلانات اشاره نمود.

این اعلانات در انواع سیستم عامل ها قابل استفاده هستند و می توان تنظیماتی نظیر زمان ارسال و متن پیام را برای کاربر شخصی سازی نمود.

طبق آمار با شخصی سازی اعلان ها در پوش نوتیفیکیشن حدود 6 درصد میزان بقا یا نگهداری اپلیکیشن افزایش می یابد.

23 درصد از کاربران در طول یک هفته برنامه را پاک می کنند و 9 درصد دیگر به صورت فعال از برنامه استفاده می نمایند.

68 درصد باقی مانده کل کاربران نیز با پوش نوتیفیکیشن می توانند مجددا از قابلیت های اپلیکیشن شما استفاده کنند.

سخن آخر:

فراموش نکنید که برای جلوگیری از پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب توسط کاربران لازم نیست تمام کاربران به سمت نگهداری برنامه در اسمارت فون ها ترغیب کنید؛ چرا که شدنی نیست و همواره افرادی وجود دارند که از برنامه شما رضایت نداشته باشند.

در صورتی که هزینه های دانلود اپلیکیشن برای هر نفر را حدود 5 دلار در نظر بگیریم می توان حدود 1.125 میلیون دلار درآمد تنها با فعال سازی و جلوگیری از پاک کردن برنامه توسط 15 درصد از 8 میلیون کاربری که اپلیکیشن شما را دانلود می کنند به دست آورد.

ایده و نظر شما ؟

چه ایده هایی برای بقا یا نگهداری اپلیکیشن ها در اسمارت فون ها و جلوگیری از پاک کردن آن ها دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source: adweek

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

2 commentsOn پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب توسط کاربران؛ چالش جدید توسعه دهندگان برنامه های موبایلی

  • بعضی پوش نوتیفیکیشن ها مخصوصا مدل های ایرانی خود یکی از دلایل ترغیب برای حذف اپلیکیشن میباشد!
    اسپم ها هیچوقت تمام نمیشوند فقط از حالتی به حالت دیگر تغییر میکنند !

    • ایمان اکبریان

      دقیقا خیلی از دوستان ایرانی نحوه استفاده به موقع و مناسب از پوش نوتیفیکیشن رو نمی دونند، در نتیجه باعث اذیت کاربر میشه و نتیجش حذف اپلیکیشن!

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu