The best strategy games in 2016

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric از تجربیات و عوامل موفقیت کسب وکار خود می گوید

دسته : مصاحبه

این مطلب جذاب مصاحبه ای متفاوت با وینست گیبسون توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric می باشد. مطمئن باشید بعد از مطالعه این مطلب انگیزه ای غیر قابل وصف خواهید گرفت!

تا چند سال پیش مشاهده ویدیو به صورت آنلاین از بحث برانگیز ترین مسائل در دنیای وب بود.

مشکلاتی نظیر کندی سرعت اینترنت کاربران و پایین بودن سرعت سرور ها آپلود و دانلود ویدیو را تبدیل به سخت ترین فعالیت ممکن در فضای مجازی کرده بود و کاربران حتی با ظهور نسل اینترنت پرسرعت برای مشاهده فیلم های دلخواهشان همچنان مشکلاتی برای لود شدن ویدیو ها و تماشای پر وقفه آن ها می کردند.

برای رفع این مشکل سرویس های به اشتراک گذاری ویدیو یا پلتفرم میزبانی ویدیو معرفی شد که به کاربران این امکان را می داد که ویدیو های مختلف را در سرورهای پرقدرت ذخیره و با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

یوتیوب نمونه ای از این سرویس ها است که در این مدت چنان موفق عمل کرده است که اخیرا شاهد پیشی گرفتن مدت بازدید کاربران یوتیوب از تلویزیون بودیم.

پس از یوتیوب ایده ساخت این سرویس ها گسترده تر شد تا این که افراد، شرکت ها و کمپانی های زیادی به تولید پلتفرم های میزبانی ویدیو با امکانات بیشتر اقدام کردند.

یکی از این افراد وینست گیبسون(Vincent Gibson) توسعه دهنده Centric است.

اپلیکیشن Centric یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو می باشد.

Centric از سرویس های میزبانی ویدیو و منطبق بر محتوای شبکه های اجتماعی است که ویدیو های استریم شده در سرویس های محبوب  وبزرگی نظیر یوتیوب و توییتر را بر حسب موقعیت طبقه بندی کرده و به نمایش می گذارد.

برای آشنایی بیشتر با ایده این کسب وکار، پیشرفت پروژه و چالش های آن مطلب امروز هات اپ نیوز را که خلاصه ی مصاحبه با وینست گیبسون، توسعه دهنده ی پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو می باشد را از دست ندهید.

تجربیات توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric در کسب وکار

video sharing platform developer talks about his experience

پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو Centric این فرصت را برای کاربران فراهم می کنند تا ویدیو های خود را از پلتفرم های محبوب تر استریم و در سرور های این اپلیکیشن به اشتراک بگذارند.

توسعه ی دهنده پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو Centric معتقد است با این اپلیکیشن محدودیت های سرعت که باعث قطعی و وصلی و توقف در ویدیو های اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی می شود معنایی ندارد و کاربران تجربه مطلوب تری با استفاده از این برنامه خواهند داشت.

بخشی از مصاحبه پیرامون شکل گیری این کسب وکار را در ادامه می خوانید:

کمی درباره کسب وکار خود بگویید.

شاید تصور کنید با وجود سرویس های مختلف میزبانی ویدیو راهی سخت پیش روی اپلیکیشن های جدید در بازار باشد و نتوان به عنوان توسعه دهنده پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو در این زمینه فعالیت داشت؛ اما اپلیکیشن Centric حرکتی متفاوت از سوی تیم ما بود.

می خواهید بدانید در این زمان در لندن چه می گذرد؟ می خواهید از حواشی جشنواره و فیتسوال های جهانی باخبر شوید اما امکان حضور یافتن در آن مراسم را ندارید؟

به سادگی اپلیکیشن Centric را باز کنید و بعد از وارد کردن موقعیت دلخواه خود به سادگی از از اطراف خود با خبر شوید.

چه چیزی اپلیکیشن Centric را نسبت به رقبا متمایز می کند؟

Centric تنها یک اپلیکیشن به اشتراک گذاری ویدیو نیست؛ بلکه یک نقشه برای ردیابی خبرها در هر نقطه از جهان است.

با استفاده از این برنامه در یک حرکت جدید می توانید به صورت جزئی تر و با وارد کردن نام خیابان، کوچه، پلاک و…ویدیو های مختلف را جست وجو کنید.

در واقع فیلتراسیون این برنامه است که آن را نسبت به سایرین متمایز می کند.

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric از ایده شکل گیری می گوید…

ایده توسعه اپلیکیشن Centric از کجا شکل گرفت؟

در سال 2010 اولین بار آگهی استخدامی پیرامون یک کسب وکار ویدیویی را دیدم که ذهن مرا در این زمینه به خود مشغول کرد.

مشغول کار کردن در محل کسب وکار پیشین بودم که تصمیم گرفتم استارتاپی به عنوان توسعه دهنده پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو راه اندازی کنم.

چه طور بازار این فعالیت را پیش بینی کردید؟

همه ما به خوبی می دانیم که استفاده از موبایل و اسمارت فون روز به روز گسترده تر می شود و مردم از برنامه ها و اپلیکیشن های موبایلی بیش از نسخه دسکتاپ همان برنامه ها یا محتوای تلویزیون استقبال می کنند.

بنابراین نمی توان برند سازی با اپلیکیشن موبایل و مزایای سرمایه گذاری در این حوزه را نادیده گرفت و پیش بینی بازار این اپلیکیشن ساده بود.

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric و کسب و کار شخصی!

قبل از شروع استارتاپ به چه کاری مشغول بودید؟

من طراح، توسعه دهنده و مشاور در زمینه تولید محتوای دیجیتالی هستم. حدود 20 سال در این زمینه در آژانس های مختلف بازاریابی و موسساتی که در این زمینه خدمات آموزشی ارائه می دهند فعالیت داشتم.

در واقع قبل از این که توسعه دهنده اپلیکیشن Centric باشم با ایده های دیگران بازی می کردم و سعی داشتم از آن ها راهی برای پیشرفت بزرگ تر بسازم.

اما این هدف تنها با راه اندازی استارتاپ توسعه اپلیکیشن Centric عملی شد.

پیش از این به راه اندازی کسب وکار شخصی خودتان فکر می کردید؟

من همیشه به دنبال فرصتی برای خلاقیت بودم. از فرصت هایی که دیگران در اختیار من قرار می دادند خوشحال می شدم و این که مستخدم دیگران بودم مرا آزار نمی داد.

چگونه سرمایه مالی خود را افزایش دادید؟

در سال 2013 چهار اپلیکیشن در زمینه به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی تولید کردیم که پر از اشتباه و خطا بود!

در واقع با استفاده از این 4 اپلیکیشن نترسیدن از شکست در کسب وکار را یاد گرفتیم.

بعد از تولید این اپلیکیشن ها که متاسفانه با شکست رو به رو شد تصمیم گرفتیم سرمایه های شخصی خود را چند برابر کنیم.

شرکت خصوصی کوچکی در نیویورک تاسیس کردیم و روابط خود را بین گلاسکو و نیویورک آمریکا گسترش دادیم. با این که بارها با شکست رو به رو شدیم اما از تولید محصولات خسته نشدیم.

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric و شروعی سخت!

شیوه کسب وکار و کسب درآمد خود را شرح دهید.

ما تیمی بودیم که ایده های تازه ای در زمینه کسب درآمد و تبلیغات داشت.

به عنوان مثال یکی از ایده ها شیوه ی جدیدی از تبلیغات بود که کاربران بتوانند به جای مشاهده تبلیغات به تولید محتوا بپردازند.

در اپلیکیشن Centric موفق شدیم همین شیوه های تبلیغاتی را عملی کنیم و از آن ها کسب درآمد نماییم.

در واقع مشابه با اپلیکیشن هایی با ایده های ساده اما موفق توانستیم ایده های پیش پا افتاده خود را در قالب اپلیکیشن Centric عملی و سرمایه خود را چند برابر کنیم.

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric از نکاتی مهم پرده برداری می کند!

چالش های پیش روی کسب وکار شما چه بوده است؟ چگونه بر مشکلات غلبه کردید؟

جدا از مشکلات و چالش های ساختاری و فنی که در تولید اپلیکیشن به عنوان توسعه دهنده پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو تجربه کردم به نظرم بزرگ ترین چالش، ایستادگی در برابر تمام فشار ها و برندهای معتبر دنیا است که با معرفی اپلیکیشن های بی نظیر خود مشغول به برندسازی در کسب وکار آنلاین هستند و شما به عنوان تیمی تازه کار تنها شاهد شکست های متوالی  بودید!

اولین هدف یک استارتاپ موفق چیست؟

اغلب مردم تصور می کنند درآمدزایی اولین و مهم ترین هدف استارتاپ است.

از نظر من اولین هدف یک توسعه دهنده موفق تولید محصول باثبات است.

در تیم استارتاپی با کار تیمی برای موفقیت بیشتر می توانید حسن نیت خود را به مشتریان اثبات کنید.

در مقابل نیز مشتریان به شما و برندتان ایمان خواهند آورد.

توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric و اولین موفقیت

اولین موفقیتی که در کسب وکار به دست آوردید چه بوده است؟

مسلما آنالیز روزانه و مشاهده آمار و ارقامی که نشان می داد روز به روز کاربران بیشتری برای استفاده از اپلیکیشن ما اقدام می کنند.

این بررسی ها رمز موفقیت اپلیکیشن ما را مشخص کرد و با تمرکز روی نقاط مثبت به جایی رسیدیم که توانستیم با همان رقبای روز های سخت خود برابری کنیم.

توصیه شما به کسانی که قصد راه اندازی کسب وکار جدیدی دارند؟

به توصیه های دیگران توجه کنید؛ اما در نهایت آن چه که در ذهنتان می گذرد را عملی کنید.

هدف شما برای 5 سال آینده؟

بهتر شدن در کسب وکار فعلی

شما چه فکر می کنید؟

آیا ایده های وینست گیبسون به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن Centric دیدگاه شما را نسبت به توسعه کسب وکار تغییر داده است؟ نظرات خود را مطرح کنید.

source: startups

از دست ندهید!

راز موفقیت بیل گیتس

راز موفقیت بیل گیتس – پدر تکنولوژی، در مورد نحوه استفاده خود از تکنولوژی می‌گوید

استفاده بیل گیتس از تکنولوژی آنقدرها که شما فکر می‎کنید پیچیده نیست. همین شیوه تفکر، راز موفقیت بیل گیتس

ادامه مطلب...
محو شدن پست‌های نامناسب

محو شدن پست‌های نامناسب در اینستاگرام، تلاشی برای امنیت بیشتر کاربران!

اینستاگرام همیشه در مورد اعمال محدودیت برای تصاویر یا ویدئوهای خاص یا بسیار سختگیرانه عمل کرده است یا همانطور

ادامه مطلب...
بازاریابی اپلیکیشن موبایل

5 اشتباه وحشتناک در بازاریابی اپلیکیشن موبایل که احتمالا مرتکب می‌شوید!

مقوله بازاریابی اپلیکیشن موبایل از آن دسته امور ریسک‌دار و پُرخطر است که برخی از اشتباهات در آن به

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu