The best strategy games in 2016

دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن موبایل در سال 2016

دسته : کسب و کار
دلایل شکست استارتاپ

به راستی دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن چیست؟ چه چیزی سبب می شود فعالیت های پرشور و شوق تیم های مختلف در اکوسیستم کاری جامعه محو شود؟

طبق آمار منتشر شده با وجود بیشمار استارتاپی که در دنیا وجود دارد یا در حال شکل گیری است تنها 10 درصد از کل این کسب وکار های نوپا به نتیجه می رسند و باقی در میانه راه یا حتی از همان ابتدا دچار فروپاشی می شوند.

در حالی که برخی از این استارتاپ ها نظیر استارتاپ Zeekit  با 9 میلیون دلار جذب سرمایه، سودآوری چشمگیر به دنبال دارد اغلب کسب وکار های نوپا بعد از مدتی باید به دنبال راهی برای جبران خسارات و سرمایه های هرچند اندکی که برای اهداف خود صرف کرده اند باشند.

اگر به دنبال راه اندازی استارتاپ جدید هستید اول از هر چیز بهتر است بدانید که شکست جزئی از هر استارتاپ است و باید ترس از شکست را برای همیشه کنار بگذارید.

سپس با دلایلی که حاصل تجربیات تیم های شکست خورده استارتاپی در دنیا بوده است آشنا شوید و در صورت نیاز مسیر فعلی خود را تغییر دهید.

اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید مطالعه مطلب امروز هات اپ نیوز را اکیدا توصیه می کنیم!

بررسی مهم ترین دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن

 Reasons Why Most Mobile App Startups Fail

پیش بینی می شود میزان دانلود اپلیکیشن های موبایل از 211 بیلیون در سال 2016 به 254 بیلیون در سال 2017 می رسد.

در واقع همان طور که به نظر می رسد مارکت های اپلیکیشن موبایل گسترش بدون توقفی خواهند داشت و بنابراین آشنایی با دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن برای برداشتن گام های استوارتری جهت برندسازی با اپلیکیشن موبایل در این عرصه ضروری است.

مهم ترین دلایل شکست استارتاپ ها در تولید و توسعه اپلیکیشن موبایل در سال های اخیر عبارتند از:

طراحی ضعیف داخلی و ظاهری اپلیکیشن

طبق آمار به دست آمده حدود 8 درصد از کسانی که به پاک کردن اپلیکیشن ها بعد از نصب اقدام می کنند از ظاهر و طراحی اپلکیشن ناراضی هستند.

تفاوتی ندارد که اپلیکیشن شما از چه سیستم عاملی پشتیبانی می کند؛ شما با ضعف در طراحی اپلیکیشن راه را برای شکست باز گذاشته اید!

منظور از طراحی ضعیف اپلیکیشن این است که تاثیری که باید و شاید روی ذهن کاربر گذاشته شود توسط این برنامه انجام نمی شود.

چگونه طراحی اپلیکیشن را بهبود بخشیم؟

با نگاهی به اپلیکیشن برتر سال 2015 از نظر طراحی و نمونه های مشابه در سال 2016 در می یابیم که اهمیت به UI ، قرار گیری دکمه ها و لینک های داخل برنامه در جای مشخصی و مناسب، رزولوشن بالای تصاویر و حجم کم برنامه در عین کاربردی بودن آن رمز موفقیت اپلیکیشن ها هستند.

دلایل شکست استارتاپ

غفلت از پروژه های مشابه و رقبا

اصولا به تمام کسانی که قدم در این راه گذاشته اند و می خواهند با توسعه اپلیکیشن در این بازار آشفته مطرح شوند توصیه می شود که روی پروژه خود تمرکز داشته باشند و در عین حال به اطراف خود و اموری که رقبا بدان مشغول هستند دقت کنند.

غفلت از رقیب، علت اصلی شکست تلخ 20 درصد از استارتاپ هایی است که در این زمینه مشغول به کار بوده اند.

در عین توجه به رقیب و محصولی که در حال تولید آن است از تمرکز روی محصول خود و کار کردن برای افزودن قابلیت های بیشتر غافل نشوید.

چگونه از پروژه رقبا و پیشرفت آن ها آگاه شویم؟

مسلما اولین سوالی که به ذهن افراد می رسد این است که چگونه می توانیم از کارهای رقیب سر در بیاوریم؟

اکثر رقبا به ابزار های تحلیل وبررسی آنالیزگر های حرفه ای مجهز هستند و با استفاده از آن ها استراتژی های توسعه اپلیکیشن های موبایل خود را مشخص می کنند.

غفلت از این آنالیزگر ها از دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن می باشد.

فقدان یا کمبود سرمایه کافی برای ادامه کار

برای شروع کسب وکار و توسعه اپلیکیشن های موبایل حتی به داشتن 90 درصد از سرمایه لازم برای کار بسنده نکنید!

برای شروع کار به تمام 100 درصد منبع مالی نیاز دارید. با وجود روش های مختلفی که برای طراحی و توسعه موبایل در مدت زمان مشخص امتحان می شود و دستمزد هایی که باید به اعضای تیم پرداخته شود مسلما با کمبود بودجه در طول دوره کاری مواجه خواهید شد.

علت شکست 26 درصد از سایر استارتاپ ها همین کمبود بودجه و عدم برنامه ریزی و شروع استارتاپ است.

عرضه زودهنگام یا دیرهنگام اپلیکیشن در بازار

آیا می دانستید از دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن در 90 درصد موارد عرضه سریع تر یا دیر تر از موعد محصولات است؟

دقت کنید که در هر زمان تب یک محصول داغ می شود و زمانی که دوره این برنامه سپری شود، تولید و توسعه اپلیکیشن های مشابه برای کاربران ارزش زیادی ندارد!

تصور کنید می خواهید برنامه ای مشابه با برنامه MSQRD تولید کنید و کاربران ایرانی را به سمت استفاده از نمونه ایرانی این محصول ترغیب کنید؛ اما واقعا تولید نمونه مشابه بعد از یک سال تاثیر دلخواه را خواهد داشت؟

دلایل شکست استارتاپ

چه زمانی محصولات را عرضه کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نگاه به بازار عرضه و تقاضا بهترین راه حل برای شما خواهد بود.

باید بدانید کاربران در همین روز، همین ساعت و همین دقیقه چه چیزی را جست وجو می کنند.

راه اندازی دیرهنگام محصول به معنای از دست دادن هزاران کاربر و چندین میلیون سرمایه ای است که برای توسعه برنامه صرف کرده اید.

در این بین شاید انتشار زودهنگام راه حل بهتری برای از دست ندادن مشتریان باشد؛ اما ریسک از دست دادن شهرت با استقبال ناچیز کاربران همواره وجود دارد.

استراتژی های بازاریابی نامناسب

بازاریابی اپلیکیشن های موبایل  میانبری کاربردی برای رسیدن سریع تر به اهداف می باشد.

در این بین استفاده از قوانین کسب وکار خلاق و استراتژی های مدرن بازاریابی ضروری است.

یکی از مهم ترین دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن، صرف تمام سرمایه برای توسعه برنامه و کمبود بودجه برای بازاریابی آن است.

دلایل شکست استارتاپ

ابزارهای مناسب برای بازاریابی اپلیکیشن ها

با رونق استفاده از شبکه های اجتماعی و پلتفرم های پخش ویدیو استفاده از روش هایی نظیر تبلیغات ویدیویی موبایل و معرفی اپلیکیشن در ابتدا یا انتها، ایمیل مارکتینگ یا سرویس های تبلیغاتی فیس بوک، توییتر و…برای معرفی اپلیکیشن موبایل مناسب تر هستند.

متاسفانه هنوز هم اغلب کسب وکار ها و استارتاپ هایی که کار خود را شروع کرده اند با اهمیت بازاریابی و روش های مختلف آن برای مطرح کردن محصولات خود آشنا نیستند.

سایر دلایل شکست اپلیکیشن های موبایل

موارد معرفی شده تنها دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن نیستند.

تغییرات ناگهانی در اواسط مسیر رشد و پیشرفت استارتاپ، مدیریت ضعیف تیم یا گروه، بازاریابی پیش از موعد یا دیرتر از موعد مقرر و عدم آگاهی از وضعیت فعلی بازار، عدم توجه به بازخوردهای مشتریان، باگ ها و مشکلات فنی برنامه، وابستگی شدید مالی تیم و…از مهم ترین دلایل عدم موفقیت استارتاپ های مختلف هستند.

سخن آخر:

فاکتور های ذکر شده تنها بخشی از دلایل شکست استارتاپ های توسعه اپلیکیشن هستند.

در واقع در مقایس های بزرگ تر عوامل بیشتر و بیشتری رامشاهده می کنیم که منجر به شکست یک استارتاپ شده اند.

در هرصورت این عوامل نباید انگیزه شما را برای ادامه مسیر از بین ببرند.

تجربیات خود را به اشتراک بگذارید

تجربیات و اشتباهاتی که در کسب وکار خود مرتکب شده اید و منجر به شکست شما شده است را با سایر کاربران در میان بگذارید.

source: business2community

از دست ندهید!

تاخیر آپدیت تلگرام

تاخیر آپدیت تلگرام و حمله پاول دورف بنیانگذار تلگرام به تیم کوک!

احتمالا شما هم مثل ما متوجه تاخیر آپدیت تلگرام شده‌اید، تلگرام قرار بود این ماه آپدیت بزرگی را منتشر

ادامه مطلب...

گلکسی S8 و S8 پلاس با تغییراتی بزرگ و ظاهری زیبا رونمایی شدند

سامسونگ دیشب بصورت رسمی گلکسی S8 و S8 پلاس را رونمایی کرد. حذف دکمه هوم، دستیار هوش مصنوعی، حذف

ادامه مطلب...
ویژگی‌های آیفون 8

ویژگی‌های آیفون 8 این گوشی خسته‌کننده آینده را بشناسید!

از گوشه و کنار زمزمه‌هایی از ویژگی‌های آیفون 8 بصورت نه‌چندان دقیق و مبهم شنیده می‎شود که البته تا

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu