90 درصد مشتریان نوت 7 هنوز گوشی های خود را می خواهند؟ علت این وفاداری چیست؟

دسته : اخبار

سامسونگ گزارش داد که 90 درصد مشتریان نوت 7 در آمریکا خواستار دریافت یک گلکسی نوت 7 جایگزین گوشی های قبلی خود هستند که در جریان فراخوان سامسونگ جمع آوری شده بودند.

به گفته ی منتقدان با توجه به اینکه گوشی های قبلی داغ می کردند وآتش می گرفتند رقم جایگزینی 90 درصد واقعا بالا است.

اما ظاهرا بعضی از کاربران همچنان علاقه مند قلم S Pen دیجیتال نوت 7 و نوشتن بر روی صفحه نمایش 5.7 اینچی آن با رزولوشن بالا و ویژگی های فوق العاده ی دیگر این گوشی هستند که در صورت فراهم شدن امنیت لازم، گذشتن از آنها واقعا دشوار است.

این کاربران تصمیم گرفته اند برای دریافت یک جایگزین جدید منتظر بمانند. علت این وفاداری طرفداران سامسونگ چیست؟ برای 10 درصد بقیه چه اتفاقی افتاده است؟

جف کگان یک تحلیل گر مستقل در این مورد می گوید:

رقم 90 درصد نمی تواند درست باشد، اما امکان آن نیز وجود دارد. او یکی از منتقدان سرسخت مشکلات اخیر باتری نوت 7 بود و بعد از گزارش این اتفاقات گفته بود: سامسونگ برند قدرتمندی است اما حتی برندهای قدرتمند هم می توانند شکست بخورند.

اما سامسونگ گزارش داد نیمی از گوشی های گلکسی نوت 7 که در جریان فراخوان در آمریکا جمع آوری شده بودند جایگزین شدند.

گوشی های جایگزین شده از روز چهارشنبه در دسترس قرار گرفتند، از آن زمان 90 درصد از صاحبان نوت 7 گوشی های خود را با نوت 7 های جدید تعویض کرده اند.

سامسونگ در مورد تعداد دقیق گوشی های نوت 7 که جایگزین شده اند اطلاعاتی ارائه نداده است اما احتمالا 450000 گوشی جایگزین شده اند.

این عدد با توجه فراخوان یک میلیون نوت 7 فروخته شده در آمریکا به دست آمده است.

90 درصد مشتریان نوت 7

به گفته ی سامسونگ 500000 نوت 7 جدید برای جایگزینی به آمریکا فرستاده شده است.

جایگزینی گوشی های نوت 7 نیز از روز چهارشنبه آغاز شده است. به نظر نمی رسد 450000 گوشی گلکسی نوت 7 فقط در یک روز قبل یعنی روز سه شنبه جایگزین شده باشند.

بنابراین رقم گوشی های نوت 7 جایگزین شده باید کمتر از 450000 عدد باشد.

البته باید این را هم اضافه کرد که تا 16 سپتامبر 130000 نوت 7s جایگزین شده بودند بنابراین می توان انتظار داشت در حال حاضر 450000 نفر در خیابان های آمریکا نوت 7 امن در دست دارند.

چرا 90 درصد مشتریان نوت 7 هنوز گوشی های خود را می خواهند؟

بعضی از تحلیل گران معتقدند این امکان وجود دارد که 90 درصد مشتریان نوت 7  گزینه ی جایگزین کردن را انتخاب کرده باشند چون تعداد گوشی های منفجر شده در مقایسه با تعداد کلی فروخته شده بسیار ناچیز است.

در آمریکا 92 گزارش در مورد داغ کردن گوشی نوت 7 دریافت شده است که 26 تای آنها آتش گرفته اند و 55 گوشی نیز خسارت وارد کرده اند مثل آتش گرفتن در پارکینگ یا ماشین.

به عبارت دیگر بسیاری ا زکاربران مستقیما تحت تاثیر حادثه ی آتش سوزی قرار نگرفته اند.

به گفته ی جک گلد تحلیل گری در J. Gold Associates:

آنچه مرا متعجب می کند این است که 90 درصد گوشی های نوت 7 جایگزین شده اند اما برای 10 درصد دیگر چه اتفاقی افتاده است؟

آیا آنها فراخوان را نادیده گرفته اند؟ آیا آنقدر دیوانه وار عاشق سامسونگ هستند که که حاضر نشده اند برای بهتر شدن وضعیت تلاشی کنند و یک گوشی دیگر دریافت کنند؟ 90 درصد مشتریان نوت 7

گلد اینگونه استدلال می کند که اگر مشکل نوت 7 باتری نبود و قابلیت های این گوشی مشکل داشتند مطمئنا رقم جایگزین کردن کمتر از 90 درصد می شد، به عبارت دیگر اگر این گوش دائما از کار می افتاد، داده ها از دست می رفت یا اپلیکیشن ها بارگذاری نمی شدند در نتیجه تعداد درخواست های برای جایگزین کردن کمتر می شد.

البته مشکل باتری واقعا خطرناک است اما به نظر می رسد بیشتر مشتریان آنچنان تحت تاثیر کارایی های این گوشی قرار گرفته اند که مشکل باتری را چندان مسئله ی مهمی نمی دانند.

به نظر می رسد مشکلی نیست باتری تعویض می شود و مشتری از نظر روانی با آرامش از قابلیت های دیگر استفاده می کند.

سامسونگ اعلام کرد علاوه بر جایگزینی نوت 7 مشتریان می توانند یک گلکسی S7 یا  S7 Edge  را انتخاب کنند یا کامل پول خود را دریافت کنند.

90 درصد مشتریان نوت 7

همچنان 90 درصد مشتریان نوت 7 هنوز گوشی های خود را می خواهند!

پاتریک مورهد تحلیل گر Moor Insights & Strategy گفت:

علت رقم جایگزینی 90 درصد از نوت 7 ها این است که سامسونگ برند خوبی است.

علاوه بر قلم S Pen قابلیت نوشتن یادداشت حتی با وجود خاموش بودن صفحه، کیف پول سامسونگ، ضد آب بودن و حالت صرفه جویی در مصرف انرژی از ویژگی های فوق العاده ی نوت 7 محسوب می شوند.

90 درصد مشتریان نوت 7 می توانستند یک آیفون بخرند اما این کار را نکردند.

کوین بردن تحلیل گری در 451 Research در این مورد گفت:

نوت 7 آنقدر منحصر به فرد است که مشتریان خواستار نگه داشتن آن باشند. تحقیقات نشان داد مشتریان به دلیل این فراخوان اعتماد خود را به سامسونگ از دست نداده اند.

جک نرکوتا تحلیل گر Technology Business Research نیز در این مورد گفت:

این موضوع که 90 درصد مشتریان نوت 7 به دنبال تعویض گوشی خود هستند تنها یک دلیل ساده دارد، مردم یک ماه پیش نوت 7 اصلی را خریده اند و حالا به دنبال بازگشت کامل سرمایه ی خود هستند.

اگر فراخوان نوت 7 در حدود 10 یا 12 ماه بعد اتفاق افتاده بود مطمئن باشید رقم کمتری از مشتریان مایل به تعویض این محصول بودند.

Source: computerworl

از دست ندهید!

کنگره‌ جهانی موبایل 2017

در کنگره‌ جهانی موبایل 2017 شاهد چه رویدادهایی خواهیم بود؟

اگر به دنبال گوشی‌های جدید و متفاوت هستید، کنگره‌ جهانی موبایل یا همان MWC، از آن رویدادهایی است که باید

ادامه مطلب...

دنیای پوشیدنی‌های تکنولوژی از تاریخ انتشار اندروید Wear 2.0 تا عینک AR اپل

بعد از روزهای پُرهیجان CES 2017 تصور می‌شد هیجان دنیای پوشیدنی‌های تکنولوژی تاحدی فروکش کند اما اتفاقات دنیای پوشیدنی‌ها

ادامه مطلب...

اپلیکیشن OfferUp این دو کارآفرین جوان را میلیاردر کرد!

میلیاردر شدن آن هم از طریق یک اپلیکیشن موضوع جذابی است که بصورت ویژه در این مطلب با اپلیکیشن

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

Mobile Sliding Menu