غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران ؛ بزرگ ترین نقطه ضعف صنعت بازی سازی دنیا

دسته : کسب و کار
غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران

مهم ترین نقطه ضعفی که امروزه صنعت بازی سازی دنیا را تهدید می کند غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران است.

غفلتی که به قیمت کاهش دانلود بازی ها و درآمد کمپانی های معروف تمام شده است.

در حال حاضر در عصری زندگی می کنیم که تکنولوژی حرف اول را می زند و با ورود به دنیای بازی های کامپیوتری، تفریحات مجازی به یکی از محبوب ترین سرگرمی کاربران و گیمر ها تبدیل شده است.

از مزایای بیشمار بازی های کامیپوتری و نسخه موبایل همان بازی ها هر چه قدر بگوییم باز هم کم گفته ایم!

خلاقیت، تمرکز بیشتر، تقویت قدرت تصمیم گیری، یادگیری فنون کسب وکار از بازی های مشهور، افزایش سرعت عکس العمل کاربر و تبدیل شدن به فردی کامل برای ورود به جامعه تا تجربه بهترین و هیجان انگیز ترین بازی های استراتژیک که قدرت مدیریت افراد را هدف قرار می دهند!

متاسفانه با وجود مزایای بیشمار این بازی ها نقاط ضعف زیادی در تولید آن ها وجود دارد که کاربر را از بازی دلسرد می کند.

اگر شما نیز از تولید کنندگان بازی ها هستید یا به برنامه نویسی بازی علاقه مندید لازم است قبل از ورود به این عرصه به نیاز کاربران توجه کنید و همواره به یاد داشته باشید.

غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران باعث شده است ظرفیت این کسب وکار برای شما تا این حد گسترده باشد.

در مطلب امروز هات اپ نیوز تلاش شده است تا بخشی از تاثیرات غفلت از کاربران روی کسب وکار با تکیه بر تحقیقات صورت گرفته در آمریکا نشان داده شود. شما را به ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران

چالش غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران و بررسی آثار آن در کسب وکار

neglecting players in game industry

شاید استفاده از بازی های کامپیوتر و موبایل را بتوان به رزرو شام در یک رستوران تشبیه کرد.

زمانی که با سختی های زیاد برای صرف غذای محبوب خود به رستوران می روید اگر آن غذا موجود نباشد مجبور هستید رستوران را ترک کنید و به دنبال رستوران دیگری که غذای محبوب شما را داشته باشد بگردید.

در دنیای بازی هم دقیقا به همین شکل است. شما به دنبال بازی خاصی هستید اما بعد از نصب از انتخاب خود پشیمان می شوید؛ حتی در وضعیتی که نواقص و معایب نسخه موبایل و دسکتاپ بازی های مختلف را پذیرفته اید!

مشکل اصلی توسعه دهندگان بازی دقیقا چیست؟

طبق تحقیقات به نظر می رسد که همه ی توسعه دهندگان موبایل با یک مسئله پیچیده و بغرنج رو به رو هستند و آن تفاوت افراد است.

توسعه دهندگان با افراد زیادی رو به رو هستند که از نظر ذاتی و شخصیتی متفاوت هستند و سطوح مهارت و تصمیم گیری متفاوتی دارند.

جلب رضایت طیف گسترده ای از سلیقه ها تولید کنندگان را به سمت موفقیت سوق می دهد؛ اما غیر ممکن است هر بازی را دقیقا بتوان به نحوی تولید کرد که ایده آل هر فرد باشد؛ بلکه باید آمار کلی تهیه کرد و رضایت نسبی را بررسی نمود.

هدف گیری برای تملک کاربر ؛ عامل غفلت از آن ها

شاید اگر کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم می بینیم که غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران صد در صد نیست.

تولید کننده بازی باید مراقب باشد سطح بازی آن چنان ساده نباشد که سبب خستگی و بی حوصلگی کاربر شود و در عین حال باید پیچیدگی بازی را به حدی برساند که کاربر از بازی کردن ناامید نشود.

در این زمان است که توسعه دهندگان به فکر تملک کاربران جدید می افتند و راهای های مختلفی را را برای تملک کاربر به کار می گیرند.

غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران

استراتژی های کمپانی های بزرگ برای تملک کاربران

توسعه دهندگان از هر روشی استفاده می کنند که بتوانند نظر کاربرانی که از بازی کردن منصرف شده اند را مجددا جلب کنند.

در عین حال سعی دارند گنجایش ظرف کاربران را افزایش دهند و کاربران جدیدی را جذب کنند.

این روند به خوبی جواب می دهد و به جایی می رسد کاربر هم بازی می کند و هم پرداخت می کند؛ تا این که غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران و عدم توجه به دلایل شکست توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل شکست اصلی را رقم می زند.

بررسی علل غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران

توسعه دهندگان بازی ها باید بدانند که عرضه بازی نظیر معرفی یک سرویس است.

برای بهتر شدن باید بهتر سرویس داد. اگر می توان کاربران را با توجه کردن به خواسته های آن ها حفظ کرد چرا با بی غفلتی سبب کاهش بازیکنان شویم و بعد ها به فکر جلب نظر آن ها بیفتیم؟

تحقیقات نشان داده است که عدم توجه به استراتژی های بقا در اپلیکیشن های مختلف نظیر بازی ها و به روزرسانی مکرر مطابق با خواست کاربران علت چالش پاک کردن برنامه ها بعد از نصب توسط کاربران است.

استراتژی های برطرف کردن نقاط ضعف بازی ساز ها

یکی از استارتاپ های موفق در برلین استفاده از پلتفرم بازاریابی گام به گام را بهترین استراتژی برای برطرف کردن نقاط ضعف بازی و عامل موفقیت اپلیکیشن هایی که اپ استور را تسخیر کرده اند می داند.

برای برطرف کردن این نقطه ضعف و جلوگیری از مسئله غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران، سازندگان باید بازیکنان را در حین بازی آنالیز کنند.

رفتار بازیکنان و شدت و برخورد های آن ها در طول بازی به خوبی سلایق آن ها را مشخص می کند.

غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران

ایجاد چرخه های تعاملی در بازی

توسعه دهندگان با استفاده از این چرخه ها می توانند محیطی برای ثبت و پاسخ گویی به درخواست کاربران ایجاد کنند.

زمانی که کاربر درخواستی ثبت کند و بدان پاسخ داده شود می تواند مطمئن شود که حواس تولید کننده کاملا روی بازیکن متمرکز است.

این کار مشابه با جمع آوری دیتا جمعیت های جغرافیایی برای آنالیز و تحلیل رفتارهای زندگی آن ها است.

آنالیز توانایی های کاربران

فرض کنید آنالیز ها به شما نشان داده است که اغلب کاربران در مرحله ششم بازی با مشکل مواجه می شوند و عبور از چالش ها برای اکثر آن ها غیرممکن شده است.

شما با استفاده از این آنالیز می توانید بازیکنان واقعی را بشناسید و از اطلاعات ایمیل آن ها برای ارسال کلید ادامه بازی استفاده کنید.

این روش بازی را مهیج تر می کند و کاربر را نسبت به محیطی که در آن قرار دارد خوش بین تر خواهد کرد.

نتایج و دستاوردهای توجه به خواسته های بازیکنان

اگر چه تماس مستقیم با تک تک بازیکنان در بازی هایی نظیر پوکمون گو به عنوان موفق ترین بازی دنیا مشکل است، اما این کار تجربیات گیمر ها را در اختیار شما قرار می دهد و شما را از حادثه های تلخ  در آینده نظیر آن چه که در آمریکا با سقوط پوکمون گو در جدول پر درآمد ترین بازی ها رخ داد نجات خواهد داد.

غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران

سخن آخر:

تجربه نشان داده است بازاندیشی و بازنگری در استراتژی های بازاریابی بازی ها در اغلب موارد برای مقابله با چالش غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران موثر تر بوده است تا این که به تملک کاربران و وادار کردن آن ها به بازی کردن با هر ترفندی بپردازیم.

بنابراین از کاربران خود غافل نشوید. اگر آن ها شاد باشند و از بازی لذت ببرند در واقع شما شاد خواهید شد.

ایده و تجربه شما ؟

برای رویارویی با چالش غفلت توسعه دهندگان بازی از کاربران چه ایده های دیگری دارید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

source: venturebeat

از دست ندهید!

برنامه نویسی در صدر مشاغل آمریکا

برنامه نویسی در صدر مشاغل آمریکا – با این نکات هیچ وقت بیکار نمانید!

برنامه نویسی در صدر مشاغل آمریکا! برنامه نویسان موبایل در صدر! اصلا عجیب نیست! در دنیایی که متعلق به تکنولوژی

ادامه مطلب...
مقایسه‌ اچ تی سی U Ultra و پیکسل XL

مقایسه‌ اچ تی سی U Ultra و پیکسل XL – کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

مقایسه‌ اچ تی سی U Ultra و پیکسل XL محک خوبی خواهد بود برای ارزیابی تلاش‌های اخیر اچ تی

ادامه مطلب...
اسمارت واچ‌های گوگل و ال جی

اسمارت واچ‌های گوگل و ال جی با انتشار Android Wear 2.0 رونمایی خواهند شد

گوگل و ال جی همکاری‌های خود را برای ساخت دو ساعت هوشمند Watch Sport و Watch Style آغاز کرده‌اند. اسمارت واچ‌های

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu