Pavel Durov

اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا ؛ ترفندی پرچالش برای مشتری مداری در عین درآمدزایی بیشتر

دسته : کسب و کار
اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا

اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا نمونه ای از سرویس دهی اینترنتی می باشد که مدتی است در کشور های مختلف از جمله ایران مرسوم شده و سفارش، پرداخت و دسترسی به غذاها و رستوران های مختلف را ساده تر کرده است.

امروزه سرویس دهی اینترنتی یا خرید آنلاین یکی از متداول ترین امور در زندگی ماشینی و پردردسر مردم بوده و با توجه به سهولتی که نسبت به خرید حضوری دارد به خوبی از آن استقبال شده است.

شاید شیوه خرید اینترنتی و قابلیت هایی که در اختیار مشتریان قرار می گیرد هیچ گاه در خرید حضوری امکان پذیر نباشد و در آینده ای نزدیک شاهد ارائه تمام اجناس و لوازم مورد نیاز به صورت اینترنتی باشیم؛ تا جایی که خرید حضوری برای همیشه به فراموشی سپرده شود.

تنها با یک کلیک در اپلیکیشن سفارش آنلاین می توان یک رستوران را در قالب اسمارت فون مشاهده کرد و بهترین ایده های مشتری مداری را از راه دور با استفاده از این اپلیکیشن ها عملی نمود.

همان طور که می دانید تمام این قابلیت ها به واسطه توسعه اپلیکیشن های موبایل در کسب وکار فراهم شده است و در واقع بهبود کیفیت سرویس دهی در یکی از مهم ترین امور زندگی انسان ها یعنی غذا خوردن را به همین اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا مدیون هستیم.

اما سوال اساسی برای آن دسته از کسانی که با این سرویس دهی، سودآوری و امکانات آن آشنا نیستند این است که چرا باید هزینه تولید اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا را برای خریدی که قطعی نیست بپردازیم؟

تولید این ابزار چه تاثیری بر بهبود کسب وکار رستوران ها و مراکز تهیه غذا دارد؟

مطلب امروز هات اپ نیوز را از دست ندهید و مطمئن باشید بعد از مطالعه آن هیچ یک از این سوالات بی پاسخ نخواهد ماند.

اهمیت استفاده از اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا  در کسب وکار های مرتبط

The importance of online ordering food app

با وجود مزایای سفارش آنلاین غذا هنوز هم مشتریان نگرانی هایی در استفاده از این روش دارند و به زبان ساده تر این شیوه مدرن هنوز برایشان جا نیفتاده است.

به عقیده برخی. غذایی که به این شکل سفارش داده می شود تازگی و حرارتی که باید داشته باشد را ندارد و تضمینی برای سلامتی آن وجود ندارد.

اما حقیقت این است که با اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا حتی دسترسی به غذای دلخواه شما ساده تر از مراجعه حضوری به رستوران ها خواهد شد. چالش های این روش را در مطلب امروز بررسی خواهیم کرد.

اهمیت استفاده از اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا

جالب است بدانید که رستوران هایی که در حال حاضر از این استراتژی برای فروش غذا استفاده می کنند به همان اندازه ای که برای شناسایی غذاها و طبخ با کیفیت ترین آن ها تلاش می کنند برای تولید اپلیکیشن زمان صرف می کنند تا راه سخت پیش روی اپلیکیشن ها در بازار را ساده تر طی کنند.

استفاده از اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا روز به روز متداول تر می شود و سود حاصل از آن برای رستوران ها بیشتر نیز می شود.

همه ی این نتایج ناشی از استفاده گسترده تر کاربران از موبایل به جای هر وسیله دیگر است.

اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا

تاریخچه استفاده از اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا

اولین رستورانی که سهم بزرگی در شکل گیری این استراتژی فروش در کسب کار دارد رستوران pizza بود.

این رستوران امکان سفارش آنلاین را تنها با ارسال ایموجی پیتزا در موبایل و بدون نیاز به ارسال تکست فراهم کرده بود.

بعد از آن رستوران های دیگری نظیر پیتزا هات معروف و پاپاجان پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشتند و در توسعه برندسازی با اپلیکیشن موبایل نقش قابل توجهی ایفا کردند.

به جرئت می توان گفت نیمی از اعتبار این رستوران ها با همین اپلیکیشن ها حاصل شده است!

چه رستوران های موفقی از اپلیکیشن استفاده می کنند؟

اگرچه هنوز هم بسیاری از رستوران ها روش متداول تحویل درب منزل را دنبال می کنند اما رستوران های زیادی وجود دارند که با استفاده از اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا  برندسازی حرفه ای در کسب درآمد آنلاین را آغاز کرده اند.

رستوران استارباکس

رستوران معتبر استارباکس سال گذشته اولین بار اپلیکیشن رسمی خود را طراحی کرد و در حال حاضر 5 درصد از فروش را به خود اختصاص داده است که در فصول و تخفیفات خاص به 20 درصد از کل فروش این رستوران نیز افزایش خواهد یافت.

قابلیت های اپلیکیشن استارباکس

انتظار می رود با وجود قابلیت ها و امکانات متنوع این اپلیکیشن روز به روز به تعداد مشتریان این رستوران با سفارش آنلاین افزوده شود.

در این اپلیکیشن دیتا بر اساس آب وهوای هر منطقه مرتب می شود. به عنوان مثال در روز های آفتابی نوشیدنی های خنک تر در منو دیده می شود یا این که روزهای سرد زمستانی اسپرسو داغ به مشتریان پیشنهاد داده می شود.

رستوران دانکین دونات

این رستوران مدت ها است که سفارش آنلاین غذا را با استفاده از موبایل راه اندازی کرده است.

رستوران مک دونالد

در مک دونالد نیز نسخه جدیدی از اپلیکیشن در حال بررسی است و در بهار گذشته اعلام کرد که طرح های دیجیتال مهم ترین اولویت این کمپانی هستند.

اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا

اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا در فست فودها

در همین هفته تحقیقاتی پیرامون استفاده از اپلیکیشن موبایل در فست فود ها و استقبال کاربران صورت گرفت.

مشخص شد به صورت متوسط 6 درصد از مشتریان این رستوران ها از اپلیکیشن برای سفارش غذا استفاده می کنند.

پیش بینی می شود بهبود قابلیت های اپلیکیشن ها این رقم را به 20 درصد برساند.

چیزی که سبب افزایش مشتریان با استفاده از این استراتژی خواهد شد دیتا و اطلاعاتی است که رستوران ها از مشتریان خود و سلایق آن ها به دست می آورند.

قابلیت های کلیدی اپلیکیش های سفارش آنلاین غذا

خلاقیت از قوانین طلایی کسب وکار موفق است. رستوران های مختلف قابلیت های زیادی در اپلیکیشن های خود عرضه می کنند.

در این زمینه استارباکس به خوبی عمل کرده است؛ اما هنوز جای پیشرفت دارد.

به عنوان مثال در اپلیکیشن این کمپانی کمبود گزینه favorite store احساس می شود؛ چرا که با استفاده از این گزینه است که کاربر می تواند در هر زمان و هر مکان همان مورد همیشگی و دلخواه خود را انتخاب کند و بیهوده جست وجو نکند.

قابلیت جستجوی مکانی در اپلیکیشن ها

در یکی از رستوران های محلی در شیکاگو قابلیتی برای ردیابی لوکیشن کاربر و اتصال آن به نزدیک ترین شعبه از رستوران وجود دارد.

زمانی که کاربر به رستوران ها نزدیک شود سیگنال هایی برای هشدار به آشپزخانه ارسال می شود و آن ها را برای خدمت رسانی آماده می کند.

این قابلیت یکی از حرکت های بزرگ در توسعه اپلیکیشن است. دقیقا مشابه با توسعه دهنده ی اپلیکیشن Centric که به دنبال ایده های خلاقانه بود و سعی داشت قابلیت های بزرگ را در ایده های کوچک جای دهد.

اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا

محدودیت های اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا

یکی از مشکلات متداول برای صاحبان رستوران های بزرگ تعدد شعب می باشد.

در واقع یک اپلیکیشن برای چند شعبه جواب نمی دهد و اگر رستوران زنجیره ای باشد نمی توان با استفاده از یک اپلیکیشن به همه مشتریان سرویس دهی کرد.

از طرف دیگر ظرفیت این اپلیکیشن ها محدود است. عبور تعداد مشتریان از حد مشخص برای برخی از شعب که هنوز از اپلیکیشن بی بهره هستند نیز ضرر مالی دارد.

بنابراین باید به دنبال راهی برای متعادل کردن این تعداد مشتری بود.

تجربیات خود را به اشتراک بگذارید

اگر صاحب رستوران و مشاغل مشابه هستید نظر خود را پیرامون استفاده از اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا با ما در میان بگذارید.

source: chicagotribune

از دست ندهید!

رضایت مشتریان از آیفون SE

چرا رضایت مشتریان از آیفون SE بیشتر از آیفون 7 بوده است؟

آیفون SE شاید در مقایسه با آیفون 7 و آیفون 7 پلاس زرق و برق کمتری داشته باشد اما

ادامه مطلب...
اپلیکیشن Truepic

با اپلیکیشن Truepic صحت عکس‌ها را مشخص کنید

در دنیایی که از فیلترهای پیچیده اینستاگرام برای تغییر اساسی عکس‌ها استفاده می‌شوند و فیلترهای اسنپ چت چهره‌ای جدید با

ادامه مطلب...
بازی Jumping Joe

بازی Jumping Joe و عبور از مسیری پُر فراز و نشیب آن‌هم بصورت عمودی!

بازی Jumping Joe محصول FISHLABS یکی از توسعه دهندگان قدرتمند دنیا در زمینه بازی‌های سه‌بُعدی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu