Pavel Durov

سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب در کسب وکار موبایلی یا تجارت همراه

دسته : کسب و کار
سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب

گویی کسب وکار موبایلی برخلاف روش های سنتی خود را با افکار و خواسته های مشتری گره زده است و بهتر است بگوییم سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب در کسب وکار موبایلی امروزی شده است.

معامله و خرید و فروش یا عرضه خدمات به واسطه موبایل یا تلفن همراه را کسب وکار موبایلی با تجارت همراه می نامند که به سرعت رو به گسترش است و طیف گسترده ای از تجارت های امروز به واسطه برندسازی در کسب وکار آنلاین انجام می شود.

در حال حاضر زندگی ما به اکوسیستم دیجیتالی نامحدود خلاصه می شود که 80 درصد جمعیت ساکن در آن از موبایل استفاده می کنند یا به زبان ساده تر موبایلی هستند.

مسلما برای افراد موبایلی لزوم استفاده از خدمات موبایل بیش از پیش حس می شود و با رشد مارکت های اپلیکیشن در سراسر دنیا شاهد استراتژی های جدید توسعه اپلیکیشن در کسب وکار هستیم که ما را از روش های کلیشه ای قدیمی بی نیاز می کند.

بنابراین توجه کاربران از رسانه های سنتی به سمت پلتفرم های متفاوت و صفحات محدود موبایل ها جلب شده و همه ی این تغییرات ناشی از ارتباط متفاوت اپلیکیشن ها با کاربران است.

با وجود گستردگی این شیوه از کسب درآمد میان مردم اما تمام کسب وکارهای مبتنی بر موبایل یا تجارت همراه به نتیجه نمی رسند.

مقایسه خدمات امری اجتناب ناپذیر است و برای این که در این عرصه انتخاب شوید باید هوشمندانه عمل کنید.

اپلیکیشن شما هر ویژگی متفاوتی که داشته باشد باید بتواند سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب را محقق کند.

در مطلب امروز هات اپ نیوز با اهمیت این دو فاکتور و به حداکثر رساندن آن ها جهت بازدهی بیشتر آشنا می شوید.

بررسی اهمیت سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب

Entertainment And Engagement Are The Keys To Getting An Audience On Mobile

حدود 40 درصد از بودجه ای که برای کسب وکار در جوامع جریان دارد به تجارت همراه یا کسب وکار دیجیتالی می رسد.از بیلبوردهای سطح شهر و بنر هایی که مشابه با بیلبورد در موبایل به نمایش در می آیند تا تبلیغات تلویزیون که امروزه جای خود را به تبلیغات ویدیویی موبایل داده است.

اپلیکیشن های موبایل شیوه های تبلیغاتی را نیز تغییر داده اند و در حال حاضر برند های مختلف برای بهتر دیده شدن باید به همین روش ها تکیه کنند.

اهمیت شیوه های تبلیغاتی در کسب وکار

یکی از دلایل شکست استارتاپ های مختلف در سال 2016 عدم توجه به شیوه های تبلیغاتی بوده است.

شانس بازاریابی با وجود اسمارت فون ها بیشتر و بیشتر شده است و بنابراین زمان آن فرا رسیده است تا استراتژی های قدیمی تبلیغات را فراموش کنید و بیش از آن که به تبلیغات در سطح شهر و به صورت فیزیکی بپردازید محتوای تبلیغات خود را با سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب در کسب وکار، تغییر داده و به صورت مدرن جذب مخاطب کنید.

2entertainment-and-engagement-are-the-keys-to-getting-an-audience-on-mobile

آشنایی با مکانیسم سرگرمی و تعامل

به فرمول زیر دقت کنید:

Entergagement = entertainment + engagement

entertainment همان سرگرمی (سرگرمی به معنای مشغولیت کاربر) و engagement تعاملی است که منجر به عمل کردن ما به وعده هایی می شود که به مشتریان داده ایم. (دقت داشته باشید که برای این واژه معانی مختلفی در نظر گرفته می شود؛ اما در بازار تجارت همراه حس تعلق یا درگیری کاربر را بهتر است تعامل معنا کنیم)

این مکانیسم در بازار تجارت همراه آمریکا Entergagement (ترکیبی از سرگرمی و تعامل) نامیده می شود.

برند های مختلف باید Entergage کنند، به این معنا که با تلفیقی از تعامل و سرگرمی جلو بروند و تنها با سخن گفتن در تبلیغات و بیان حرف های کلیشه ای سعی در جذب نظر مخاطبان نداشته باشند؛ کما این که این روش چندان نتیجه بخش نخواهد بود.

ارکان Entergagement

سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب در کسب وکار است. Entergagement یا تلفیق سرگرمی و تعامل با مشتری از ارکان مختلفی تشکیل شده است که به بازاریابی در عرصه رقابت و مطرح شدن نام تجاری منتهی می شود.

تعامل

تعامل با کاربر شامل چت کردن، نظر سنجی، لایک کردن و به اشتراک گذاری محتوا می باشد.

شیوه های تعامل با مشتریان

تعامل یعنی بازخورد، گفت وگو، تبدیل یک تماس به فروش و….

یکی از راه هایی که می توان با استفاده از آن به سادگی در کسب وکار موبایلی پیشرفت کرد استفاده از فرمول داوطلب شدن در کسب وکار است.

با استفاده از این فرمول مشتریان را وادار می کنید که خودشان برای خرید پیش قدم شوند. ابزاری که در این بین پیش روی شما است کوپن های تخفیف دار و جشنواره های ویژه است.

اگر توسعه دهنده بتواند کاربر را از طریق محتوای سایت خود به خرید کردن به جای تبلیغات ترغیب کند پیروز شده است.

سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب

نتایج تعامل با مشتریان

زمانی که سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب در کسب وکار شما باشد نیازی به تبلیغات جانبی ندارید. کاربران می دانند که در سایت شما بسته های شگفت انگیز تخفیفی و کوپن های تخفیف دار وجود دارد.

این کوپن ها می تواند به صورت تعاملی با سایر کمپانی ها به مشتریان داده شود. در نتیجه بدون هزینه های خاصی نردبان پیشرفت و تبلیغ خود خواهید شد. چیزی که میل و اعتماد نسبت به برند شما را یکجا محقق می کند.

شیوه های تعاملی با مشتریان

برای کسب وکار شما تعاملی سودآور است که خلاقانه باشد. طبق قوانین کسب وکار خلاق انعطاف را در کار خود دخالت دهید و به دنبال یک پلتفرم جداگانه برای ارتباط مستقیم با کاربران باشید.

برخی در وب سایت خود بخشی تحت عنوان پرسش و پاسخ ایجاد می کنند و به هر کاربر یک داشبورد برای اعلام دیدگاه، مشکلات و بازخوردها اختصاص می دهند. به نظر می رسد این شیوه بهترین راه تعاملی بعد از اعلام شماره های تماس و ایمیل باشد.

سرگرمی

محتوای مارک دار و جهانی، شیوه قرار گیری محصولات، برنامه های حمایتی یا اسپانسرها و روش های توسعه اسکریپت ها عامل سرگرمی را در جذب نظر مخاطبان تشکیل می دهند.

اهمیت محتوای مارک دار در تجارت همراه

در تجارت همراه محتوا حرف اول را برای جلب مخاطب می زند. همواره کیفیت رمز موفقیت استارتاپ ها بوده است و با همین محتوا می توان قلب مخاطبان را تسخیر کرد.

از مهم ترین دلایلی که فیلم های هالیوود در حال حاضر بیش از 300 میلیون نفر در جهان را مخاطب خود قرار می دهند محتوای متفاوت آن ها است.

اهمیت شیوه قرار گیری محصولات

محصولات و خدمات شما باید در جای مناسبی قرار بگیرند. اگر محصول شما مارک دار است قرار دادن آن در مارکت های معمولی نتیجه مطلوبی به دنبال نخواهد داشت؛ چرا که کسانی به این مارکت ها سر می زنند که به دنبال اجناس معمولی هستند.

اگر بازار خود را به خوبی پیدا کنید یعنی نیمی از راه را طی کرده اید. به عنوان مثال Emirates (امارات) اسپانسر بزرگ ترین تیم های لیگ های برتر دنیا است که از این طریق توانسته است خود را در مقیاس جهانی مطرح کند.

سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب

سخن آخر:

اگر سرگرمی و تعامل؛ کلید جذب مخاطب در کسب وکار شما است باید رفتار کاربر، وضعیت بازار و تجربه کاربری افراد در استفاده از محصولات و تبلیغات برای شما نیز اهمیت داشته باشد.

از آن جایی که روش های بلاک کردن تبلیغات آنلاین بسیار گسترده تر از گذشته شده است لازم است که به جای صرف هزینه های بیهوده از زبان دیگری تحت عنوان Entergagement یا تلفیق تجربه و سرگرمی استفاده کنیم.

تجربه و ایده های شما ؟

نمونه هایی از روش هایی که می تواند نشانگر توجه به دو عامل سرگرمی و تعامل در کسب وکار شما باشد را مطرح کنید.

source: entrepreneur

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu