اصول مهم سئو و بازاریابی در سال 2016 که هر استارتاپ و کسب وکاری باید بدان توجه کند

دسته : کسب و کار
اصول مهم سئو و بازاریابی

اصول مهم سئو و بازاریابی در سال 2016 بسیار مهم و اثرگذار می باشد. Search Engine Optimization یا بهینه سازی موتور جست وجو که به اختصار سئو یا SEO نیز خوانده می شود بنیان برندسازی در کسب وکار آنلاین یا وب برندینگ و معیاری برای سنجش برتری وب سایت های مختلف در میان بیشمار وب سایتی است که در جهان مشغول به فعالیت هستند.

میلیون ها کاربر در سرتاسر جهان شب و روز مشغول به کار هستند تا بتوانند اندکی توجه موتورهای جست وجو را به خود اختصاص دهند. سئو وب سایت مهم ترین مسئله در هر سایت برای وب مستران و صاحبان کسب وکار می باشد.

با وجود مدعیان  سئو در این حوزه که معتقدند در سئو و بهینه سازی وب تبحر دارند چند درصد از وب سایت ها در صفحه ی اول گوگل جای می گیرند؟ پاسخ روشن است. گوگل الگوریتم های خاصی دارد و وقت خود را برای هر سایتی تلف نمی کند!

به علاوه مغز متفکر گوگل برای بازدیدکنندگان ارزش قائل است و تنها کسانی در این بازار بی حد و مرز تثبیت می شوند که از اصول مهم سئو و بازاریابی آگاه باشند.

البته سئو فقط به وب سایت و فعالیت های تحت وب محدود نمی شود. اگر شما به دنبال افزایش دفعات دانلود اپلیکیشن خود هستید یعنی با سئو درگیر شده اید.

هرچند که برای سئو هیچ گاه قانون خاصی تعریف نمی شود و این بهینه سازی موتورهای جست وجو امری صد در صد مبتنی بر تجربیات و ابتکار شخصی می باشد اما پیوسته گوگل به عنوان پرطرفدارترین موتور جست وجو الگوریتم های خود را تغییر می دهند و این رو اصول مهم سئو و بازاریابی را تحت عنوان استراتژی های بهینه سازی معرفی می کند.

اگر به موفقیت کسب وکار و آینده ی فعالیت خود اهمیت می دهید از اصول مهمی که تلاش شده است به بهترین شکل در مطلب امروز هات اپ نیوز معرفی شود غافل نشوید!

آشنایی با  اصول مهم سئو و بازاریابی در سال 2016

همان طور که گفته شد سئو امری متغیر است و گوگل همواره در معیارهای ارزش دهی خود تغییراتی ایجاد می کند. دقیقا به همین دلیل است که باید با اصول مهم سئو و بازاریابی همگام بود و زمان را برای اموری که اکنون بی اهمیت شده اند هدر ندهیم.

به علاوه در حال حاضر سئو کاملا رقابتی و حوزه ای اشباع شده است. در این بین تنها کسانی شانس دیده شدن را دارند که محتوای خود را مطابق با اصول زیر بهینه کنند:

استفاده از محتوای ویدیویی ؛ بهترین نوع محتوا

محتوا پادشاه سئو است! محتوا را جدی بگیرید! مهم ترین بخش سئو همین محتوایی است که شاید بدون توجه، روزانه مشغول به منتشر کردن آن هستید. محتوا فقط ترکیبی از کلمات نیست؛ محتوا را باید مشابه با کودکی خردسال پرورش داد تا به صورت همزمان مهارت شما نیز در تولید محتوا افزایش پیدا کند.

مطابق با تحقیقات صورت گرفته 64 درصد کاربران مایل به پیگیری خبرها با ویدیو های خبری شبکه های اجتماعی و سایر وب سایت های مرتبط هستند.

اهمیت استفاده از محتوای ویدیویی

بد نیست بدانید که تاثیر یک لندینگ پیج ویدیویی (Landing page)  بسیار بیش تر از یک صفحه ی معمولی در وب سایت شما است که تنها حاوی عکس و تصاویر می باشد.

منظور از لندینگ پیج همان رابط کاربری وب سایت است که کاربر را به سمت بخش های دیگر هدایت می کند.

طبق  اصول مهم سئو و بازاریابی لندینگ پیج برای مجری سئو اهمیت زیادی دارد و تولید محتوای این قسمت با ساخت لینک های مرتبط موفقیت کسب وکار و سودآوری وب سایت را می تواند تا حد زیادی تضمین کند.

اصول مهم سئو و بازاریابی

نحوه استفاده از محتوای ویدیویی

بر اساس آمار نرخ بازدید از لندینگ پیج وب سایت با استفاده از محتوای ویدیویی تا 80 درصد افزایش پیدا کرده است. کافی است سری به وب سایت های محبوب و شماره یک گوگل بزنید تا با اهمیت ویدیو آشنا شوید.

اساسا به همین دلیل است که اهمیت تبلیغات ویدیویی موبایل، آموزش ویدیویی و…نسبت به متن بیش تر شده است. برای استفاده از محتوای ویدیویی بهتر است لوپ ویدیو را در پس زمینه صفحه اصلی یا home page قرار دهید. این کار باید با ویرایش قالب وب سایت انجام شود.

تاثیر استفاده از محتوای ویدویی

تاثیر ویدیو در سال 2016 وصف ناشدنی بود. با نزدیک شدن به سال 2017 به سادگی می توان پیش بینی کرد 69 درصد از کاربران اینترنت خرید خود را با تعامل ویدیو هایی که از محصول مشاهده می کنند انجام خواهند داد.

به عنوان مثال اگر صاحب رستوران هستید و طراحی اپلیکیشن سفارش غذا را آغاز کرده اید برای هر غذا در منو یک لوپ ویدیو جهت درج فیلمی از طبخ یا ظاهر نهایی غذا قرار دهید.

بهینه سازی وب سایت برای موبایل

نیازی نیست درباره اهمیت موبایل و کاربران آن صحبت کنیم. مهاجرت کاربران از دسکتاپ به موبایل در دهه اخیر همه چیز را روشن می کند.

در واقع هیچ چیز مهم تر از بهینه سازی برای کاربران موبایل نیست. این کار معمولا با توسعه اپلیکیشن های موبایلی صورت می گیرد یا این که حداقل وب سایت به صورت ریسپانسیو طراحی می شود.

اهمیت بهینه سازی سایت برای کاربران موبایل

اصول مهم سئو و بازاریابی بر اساس استفاده کاربران از موبایل تنظیم می شود. آمار نشان داده است که بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی حین خرید اجناس ، محصول را در اینترنت و با موبایل خود جست وجو می کنند.

در حقیقت آن چه که کاربران موبایل را به یک خریدار واقعی تبدیل کرده این است که آن ها واقعا به دنبال پرداخت و سفارش هستند؛ چرا که آمار نشان داده است از هر 5 کاربر موبایل 4 نفر به صورت آنلاین خرید می کند که نسبت به کاربران دسکتاپ متفاوت است.

 اصول مهم سئو و بازاریابی

نحوه بهینه سازی وب سایت برای موبایل

استفاده از موبایل سریع تر از هر ابزار دیگری است و با توجه به این که اغلب کاربران به یک گوشی هوشمند ، تبلت با وسایل مشابه مجهز هستند باید مطمئن شوید ظاهر وب سایت شما با سایز یا اندازه اسکرین های مختلف مطابقت داشته باشد.

بدین منظور می توان از قالب های آماده ای استفاده کرد که واکنشگرا هستند. منظور از واکنش گرا بودن همان ریسپانسیو است. برخی نسخه موبایل را جداگانه طراحی می کنند که بهتر است به جای طراحی نسخ مختلف تمام قابلیت ها را در یک نسخه جای داد.

استفاده از سئو محلی؛ مهم ترین بخش بازاریابی

 سئو محلی یا local SEO مدت ها است که به عنوان یکی از اصول مهم سئو و بازاریابی مطرح شده است. از زمانی که گوگل این نمونه از سئو را معرفی کرد برای بهبود جست وجوی محلی و فعالیت ساده تر کسب وکار های مختلف شروع به طراحی الگوریتم خاصی برای تعیین یک محل خاص به نام جست وجوی محلی نمود.

مطابق به آمار منتشر شده 61 درصد از کل کاربران از جست و جوی محلی برای خرید با استفاده از دسکتاپ یا موبایل خود استفاده می کند.

بررسی اهمیت سئو محلی

الگویتم جدید گوگل نیاز به استفاده از بازاریابان و بهره وری از نیروهای انسانی خاص در کسب وکار را تا حدودی برطرف نموده است.

در واقع شما نیازی به بازاریابی محلی ندارید؛ چون کاربر به خوبی می داند برای تعمیر شیرالات منزل خود نیاز به جست وجوی تعمیرکار مستقر در شهر زندگی خود در اینترنت را دارد تا این که  اعزام تعمیرکار را از شهری دیگه درخواست کند.

 اصول مهم سئو و بازاریابی

مزایای بهره گیری از سئو محلی

با استفاده از الگوریتم جدید گوگل در راستای تحقق سئو محلی 80 درصد از کسب وکار ها و شرکت هایی که وب سایت خود را با درج آدرس دقیق در جست وجوی محلی گوگل ثبت کرده اند موفق شدند بدون استفاده از ابزارها و پیچیدگی های دیگر سئو بازدید خود را تا حد زیادی بهبود بخشند.

اجتناب از درج محتوای کوتاه

دوره نوشتن مطلب دو یا چهارخطی که اغلب کاربران را به خود جذب کند و در عین کوتاهی خبر اصلی را نیز منتقل کند تمام شده است!

مدت ها است که گوگل به طول محتوای متنی که منتشر می کنید دقت می کند. طول مطلب برای گوگل حائز اهمیت است. در واقع به همین دلیل است که گوگل برای مطالب مختلف در زبان های متفاوت حداقل تعداد کلمات مشخص کرده است و کسانی که این حداقل را رعایت نکنند اصطلاحا از چشم گوگل می افتند!

طول محتوای بهینه

طول محتوایی که گوگل تعیین کرده است چندان زیاد نیست اما کارشناسان سئو معتقدند گوگل به این راحتی راضی نمی شود و تنها یک استاندارد تعیین کرده است.

با این که طول محتوا نمی تواند ثابت باشد اما متنی کاملا بهینه می شود که حداقل 1200 کاراکتر با به کارگیری اصول مهم سئو و بازاریابی داشته باشد. به زبان دیگر متون کوتاه آن قدر محدود هستند که نمی توان استراتژی های تولید محتوا را در آن ها پیاده کرد.

 اصول مهم سئو و بازاریابی

اهمیت محتوای طولانی و بهینه

در تحقیقاتی که در طول 4 سال گذشته روی بیش از 20 هزار کلمه کلیدی محبوب در گوگل انجام شده است مشخص شد که 10 کلمه کلیدی برتر تنها در سایت های بزرگ و محبوبی که محتوای بالای 2000 کلمه داشتند یافت شده است.

هدف گوگل از تمرکز روی طول مطلب تلاش وب سایت ها برای تولید محتوای رقابتی است. در واقع اگر کیفیت رمز موفقیت استارتاپ ها باشد، این کیفیت در زمینه فعالیت آنلاین به همان محتوایی مربوط می شود که شما تولید و منتشر می کنید.

سخن آخر:

همان طور که گفته شد سئو امری قطعی نیست و هیچ چیزی در دنیای بهینه سازی وب سایت ها صد درصد نخواهد بود.

بنابراین اگر در بخشی از اصول مهم سئو و بازاریابی اگر به طول دقیق کلمات اشاره می شود تنها به این دلیل است که متوجه اهمیت تعداد کاراکتر ها باشید؛ و اگرنه هر کسی اصول کسب وکارو فعالیت خود را تنظیم می کند.

تجربه خود را با ما در میان بگذارید

برای بهینه شدن کسب وکار آنلاین خود چه اصول و استراتژی هایی را به کار می برید؟ آیا تا کنون با اصول مهم سئو و بازاریابی در سال 2016 آشنا بودید؟ تجربیات خود را در این زمینه مطرح کنید.

source: lifehack

از دست ندهید!

پیکسل گوگل و گلکسی S7

مقایسه پیکسل گوگل و گلکسی S7 – کدام یک را ترجیح می‌دهید؟!

پیکسل گوگل و گلکسی S7 هر دو دارای دوربین‌هایی فوق‌العاده هستند و باتری‌های قدرتمند از هر دو پشتیبانی می‌کنند.

ادامه مطلب...
دستگاه واقعیت مجازی بویایی

دستگاه واقعیت مجازی بویایی Vaqso VR بوهای مختلف را وارد دنیای بازی‌ها می‌کند!

دفتر مرکزی شرکت Vaqso در سانفرانسیسکو قرار دارد اما در اصل یک شرکت ژاپنی است که پیشگام ساخت دستگاه

ادامه مطلب...
راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن

با راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن به سادگی آب خوردن سد بیکاری را بشکنید!

راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن موضوع بسیار مهمی است که یک توسعه‌دهنده نباید از کنار آن به سادگی

ادامه مطلب...

2 commentsOn اصول مهم سئو و بازاریابی در سال 2016 که هر استارتاپ و کسب وکاری باید بدان توجه کند

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu