ربات ها در برابر اپلیکیشن ها – ابزارهایی که احتمالا به زودی جایگزین اپلیکیشن ها می شوند

دسته : کسب و کار
ربات ها در برابر اپلیکیشن ها

در میان اپلیکیشن های فعال به صورت میانگین هر فرد روزانه از 3 تا 5 برنامه در روز استفاده می کند که به نظر می رسد در آینده ای نزدیک این تعداد کاهش یابد و کاربران با قرارگرفتن ربات ها در برابر اپلیکیشن ها از تمام اپلیکیشن ها دست بکشند و وارد دنیای ساده تر و کاربردی تر این ابزارهای رایگان شوند!

روزانه هزاران اپلیکیشن توسط کاربران مختلف دانلود می شود و برای اغلب آن ها نیز شاهد پاک شدن برنامه ها توسط کاربران بعد از نصب هستیم. برنامه هایی هم که شانس ماندن در اسمارت فون های کاربران را دارند ممکن است بلااستفاده شوند و کاربر سالی یک بار هم به آن ها سر نزند.

ربات ها حساب های کاربری ویژه ای هستند که فعالیت های مشابه انسان دارند؛ اما نیاز به کاربر حقیقی ندارند و مشابه با یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل امکانات را برای کاربران بسط می دهند؛ اگرچه نام ربات ها را اغلب در برنامه های پیام رسان شنیده ایم اما ربات ها برای تک تک اپلیکیشن ها ضروری هستند.

پرداخت یک میلیون دلاری اپلیکیشن تلگرام برای ساخت ربات به خوبی نشان می دهد که بازار ربات ها داغ تر از گذشته شده است و به عنوان تولید کننده اپلیکیشن باید به فکر ساخت ربات و توسعه آن ها در برنامه ها برای پیروزی ربات ها در برابر اپلیکیشن ها بود.

ربات ها با اهداف مهمی گسترش داده شده اند و فعالیت خودکار آن ها در کنار سهولت دسترسی کاربران مهم ترین مزیت آن ها است که سبب رویارویی ربات ها در برابر اپلیکیشن ها شده است.

اهمیت روزافزون ربات ها در زمینه توسعه اپلیکیشن و ابزارهای موبایلی سبب شد تا در مطلب امروز هات اپ نیوز به بررسی اهمیت ربات ها، علت برتری فعلی آن ها نسبت به اپلیکیشن ها و چالش های استفاده از ربات ها بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

ربات ها در برابر اپلیکیشن ها

ربات ها در برابر اپلیکیشن ها ؛ چالش امروزی توسعه دهندگان برنامه های موبایل

Bots vs apps for mobile app developer 

مهم ترین دلیلی که برای عرضه و معرفی ربات ها وجود داشت سهولت و البته توجه به اهمیت تجربه کاربری حین استفاده از اپلیکیشن ها برای کاربران بود.

برای درک ساده تر در مورد اهمیت تجربه کاربری می توان اپلیکیشن ها را به یک درخت تشبیه کرد که هزاران سال پیش انسان برای برداشت میوه های آن اقدام کرده و بدون اهمیت به نوع میوه و فواید از آن تناول کرده؛ اما بعد از مدتی از خوردن میوه پشیمان شده است.

اپلیکیشن ها دقیقا مشابه با همین میوه ها و تجربه خوردن آن ها تجربه کاربری هستند!

نقاط ضعف اپلیکیشن ها

با وجود تمام نقاط منفی که برای اپلیکیشن ها ذکر می شود اهمیت توسعه اپلیکیشن برای کسب وکار همچنان پا برجا است. سه دلیل عمده برای به حاشیه کشیدن و قرار گرفتن ربات ها در برابر اپلیکیشن ها عبارتند از:

پیچیدگی ساختاری برنامه ها

منظور از پیچیدگی همان سطح دشواری برنامه است که کاربر را ملزم به یادگیری بخش های مختلف می کند. هر برنامه بعد از یک دوره به روزرسانی می شود و بخش های جدیدی بدان اضافه می شود که سبب دشوار شدن یادگیری و آشنایی با رابط یا اینترفیس خواهد شد. همین دشواری سبب شده است که مسئله طراحی ساده و حرفه ای اپلیکیشن به خصوص در بازی ها مطرح شود.

ربات ها در برابر اپلیکیشن ها

پیچیدگی در جست وجو و یافتن برنامه ها

زمانی که یک برنامه را جست وجو می کنید دو شانس برای یافتن برنامه وجود دارد: اول این که نام برنامه را به خوبی بدانید و بتوانید با تایپ دقیق آن برنامه را مشاهده کنید؛ یا این که برنامه ی جست وجو شده میان برنامه های برتر باشد و بازدید زیادی داشته باشد که اپ استور یا مارکت اپلیکیشن به شما پیشنهاد دهد.

به عنوان مثال اگر هفت اپلیکیشن برتر این روزها در سال 2016 را جست وجو می کنید مسلما با وارد کردن بخشی از نام آن ها برنامه توسط مارکت به شما نمایش داده می شود.

مراحل متعددی که برای استفاده از برنامه باید طی شود

برخی از افراد تصور می کنند ایجاد خبرنامه، امکان مشاهده لینک منوط به ثبت نام و کارهای مشابهی که در سایت ها با اجبار انجام می شود در اپلیکیشن ها نیز جوابگو است. اما باید گفت که سخت در اشتباه هستند.

اساسا کاربر برای خلاص شدن از شر مقدمات و مراحلی که باید در وب سایت ها طی کند اپلیکیشن شما را انتخاب کرده است. به عنوان مثال اگر با طراحی اپلیکیشن آنلاین سفارش غذا، ثبت غذا مستلزم عضو شدن کاربر باشد، کاربر ترجیح می دهد از همان سایت اصلی استفاده کند!

اهمیت استفاده از ربات یا بات ها

کاهش زمانی که کاربر برای استفاده از ربات ها صرف می کند اهمیت ربات ها را با ساده تر کردن دسترسی به بخش های مختلف مشخص می کند.

ربات ها در برابر اپلیکیشن ها قرار می گیرند، چرا که از این پس مجبور نیستید مشابه با برخی از سایت ها و اپلیکیشن ها حتما ثبت نام کنید، ایمیل کاربری خود را تایید کنید و یا سایر اقدامات مشابه را انجام دهید.

ربات این سهولت را با دسترسی به اطلاعات پروفایل شبکه های اجتماعی هر فرد و شخصی سازی حساب کاربر در ربات افزایش داده است.

مقایسه رابط کاربری در ربات ها نسبت به اپلیکیشن ها

UI یا رابط کاربری در ربات ها با استاندارد های مشخصی ایجاد می شود.

رابط کاربری به کاربران این امکان را می دهد تا به سادگی جزییات برنامه را یاد بگیرد و در یک چشم به هم زدن از همان مسیری که کاربر در ربات ها مشاهده می کند برای خرید اینترنتی یک کفش، سفارش غذای مورد علاقه یا خرید اینترنتی بلیت سینما اقدام کند.

ربات ها در برابر اپلیکیشن ها قرار گرفته اند و به نظر می رسد با بهبود رابط کاربری در آینده ای نزدیک شاهد افزایش بات استور با افزایش ربات ها خواهیم بود.

ربات ها در برابر اپلیکیشن ها

مزایای استفاده از ربات ها

با استفاده از ربات ها غیرممکن هایی که در طراحی اپلیکیشن موفق به راه اندازی آن ها نبوده ایم ممکن می شود:

انجام ساده تر امور جزئی:

منظور از امور جزئی کارهایی است که معمولا به صورت سفارش اینترنتی ممکن نخواهند بود. مثلا شما می خواهید یک تصویر خاص را از خواننده محبوب خود مشاهده و دانلود کنید.

بات به سادگی این عکس ها را جست وجو می کند و در اختیار شما قرار می دهد؛ در حالی که سنگینی حجم اطلاعاتی اپلیکیشن را نیز نخواهد داشت و به همین دلیل است که در آینده ای نزدیک ربات ها در برابر اپلیکیشن ها قرار می گیرند.

سرویس دهی بهتر:

سرویس دهی یا خدمات به مشتریان با استفاده از ربات ها ساده تر می شود. مسلما برای همه ی ما روشن کردن صفحه ی موبایل و ثبت درخواست هایمان ساده تر از برقراری تماس تلفنی با شماره تلفن های یک کمپانی یا شرکت است.

اساسا سرویس دهی بهتر ربات ها در راستای تحقق ارتباط با مشتری صورت می گیرد. زمانی که سرویس دهی بهتر باشد ارتباط با مشتری نیز قوی تر می شود. در این بین استفاده از اپلیکیشن مدیریت ارتباط با مشتری ProsperWorks کاربردی خواهد بود.

ارائه خدمات محلی:

در اصول بازاریابی و سئو سال 2016 به اهمیت سئو محلی اشاره کردیم. در واقع خدمات محلی حاصل انجام اموری نظیر سئو محلی وب سایت و اپلیکیشن ها می باشند .منظور از خدمات محلی محدود شدن فعالیت شما به یک منطقه خاص که به محل کسب وکارتان نزدیک تر است می باشد.

مقیاس پذیری و تشخص مخاطب:

ربات ها هوشمند هستند؛ نظیر هوش مصنوعی که امور را تا حدی مشابه با ذهن انسان ها پردازش می کنند.

اگرچه به عقیده برخی ربات ها نظیر هوش مصنوعی مسبب بی مصرف شدن انسان ها در آینده هستند اما در حال حاضر می توانند پاسخ های متفاوتی را متناسب با درخواست کاربر ارائه دهند و بنابراین تفاوت سلایق و خواسته های کاربران را تشخیص دهند.

نقش اجتماعی:

ربات ها را می توانید در هر جمع و گروهی که در شبکه های اجتماعی یا پیام رسان ها هستید وارد کنید.

فعالیت اختصاصی برای هر کاربر:

این مزیت مکمل مقیاس پذیری و تشخیص مخاطب توسط بات ها می باشد. ربات می تواند چشم شما را اسکن کند و از این طریق اعلام کند مبتلا به دیابت هستید یا خیر!

در صورتی که بیماری توسط ربات تشحیص داده شود داروی مناسب نیز معرفی خواهد شد.

گفت وگوی ساده تر:

یکی دیگر از کلیدی ترین دلایلی که سبب قرار گرفتن ربات ها در برابر اپلیکیشن ها شده است همین گفت وگو است.

شاید در اپلیکیشن ها نتوانید منظور خود را آن طور که باید و شاید بیان کنید و به اجبار یک گزینه را از دسته بندی های از پیش تعیین شده در اپلیکیشن انتخاب نمایید؛ اما در سیستم ربات ها قابلیت گفت وگو طراحی شده که شما می توانید خواسته های خود را به شکل کلمات کلیدی برای ربات ارسال کنید.

ربات ها در برابر اپلیکیشن ها

مقایسه کلی ربات ها و اپلیکیشن ها

بر اساس آمار منتشر شده حدود 99 درصد از اپلیکیشن ها با وجود ربات ها حرفی برای گفتن ندارند. در واقع ربات های کم حجم و سبک با دربرگیری امکانات وب سایت ها و بی نیاز کردن کاربر از برقراری تماس تلفنی، پیامکی و…به زودی جایگزین اپلیکیشن ها خواهند شد.

سخن آخر:

با وجود قابلیت های مطرح شده برای استفاده از ربات ها و در واقع قرار گرفتن ربات ها در برابر اپلیکیشن ها نیاز به سرمایه گذاری در زمینه توسعه ربات ها حس می شود.

اگر از آن دسته از کسب وکار ها یا استارتاپ های نوپایی هستید که ایده طراحی اپلیکیشن یا راه اندازی یک مارکت را در سر می پرورانید توصیه می کنیم ساخت بات استور را در اولویت قرار دهید.

شما چه فکر می کنید؟

به نظر شما با معرفی ربات ها واقعا دوره ی اپلیکیشن ها به سر رسیده است؟ دیدگاه های خود را با ما مطرح کنید.

source: venturebeat

از دست ندهید!

یادگیری ماشینی Blippar

یادگیری ماشینی Blippar مثل یک ماشین‌بازِ حرفه‌ای ماشین‌ها را شناسایی می‌کند!

یادگیری ماشینی Blippar تکنولوژی تشخیص خودکار خودرو می‌باشد که به تازگی معرفی شده تا به همه ماشین‌بازها نشان دهد

ادامه مطلب...
فایل‌های دانلود شده در اندروید

پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در اندروید در کم‌تر از یک دقیقه!

هر چند بسیاری از کارها در سیستم عاملی مانند اندروید با این انعطاف و سازگاری خیلی ساده به نظر

ادامه مطلب...
رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی و بازاری که به مذاق توسعه‌دهنده خوش می‌آید

آیا می‌دانستید رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی هم برای کاربر و هم برای سازنده اپلیکیشن بیش‌تر است؟!

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu