Pavel Durov

چرا آنفالو می شوید؟ چه موضوعاتی کاربران شبکه های اجتماعی را آزار می دهد؟

دسته : کسب و کار
چرا آنفالو می شوید؟

مشتریان برندهای خاص و به طور کلی کاربران به دنبال چه چیزی در شبکه های اجتماعی هستند؟ چه موضوعاتی آنها را آزار می دهد و باعث می شود شما را آنفالو کنند؟ چرا آنفالو می شوید؟

Sprout Social اخیرا با انجام تحقیقی بر روی هزار نفر نظرات آنها را در مورد جنبه های مختلف محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی بررسی کرده است.

اگر چه دامنه ی این بررسی بسیار کوچک است اما نتایج بسیار جالبی در مورد دلایل آنفالو شدن به دست آمده که برای برندهای مختلف بسیار کاربردی خواهد بود.

اول از همه شرکت کنندگان در تحقیق تلاش بیش از حد برای تبلیغ و ترویج را آزار دهنده دانستند. این موضوع باید کاملا مشخص شود که شبکه های اجتماعی رسانه ای برای تعامل دوجانبه بوده و به هیچ عنوان جایی برای زیاده روی در تبلیغات نیستند.

sprou1

این درست است که کاربران دسترسی گسترده ای به شبکه های اجتماعی دارند اما نمی توان عناصر اجتماعی آنها را نادیده گرفت. امکان تبلیغات در شبکه های اجتماعی همانند سایر رسانه ها وجود نخواهد داشت.

پرداخت پول برای تبلیغات داستان متفاوتی است محتوایی که توسط برند شما در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام قرار داده می شود نباید رنگ و روی تبلیغاتی زیادی داشته باشد.

عوامل آزار دهنده ی دیگری که باعث تصمیم کاربران برای آنفالو کردن صفحات شما در شبکه های اجتماعی می شود در زیر ذکر شده اند:

sprou2

تا به حال فکر کرده اید چرا آنفالو می شوید؟

  • استفاده از اصطلاحات نامناسب و عامیانه:

بعضی از برندها برای ارتباط بهتر با نسل جوان از اصطلاحاتی استفاده می کنند که مخصوص خود آنها است اما برای بعضی دیگر استفاده از این اصطلاحات بسیار مصنوعی به نظر می رسد. می توان گفت آنها به سختی تلاش می کنند این کار را انجام دهند.

سعی کنید از اصطلاحاتی استفاده کنید که مناسب برند و مخاطب شما باشند.

  • نبودن هیچگونه اطلاعات شخصی در پروفایل

وقتی مخاطب شناخت کلی از شما نداشته باشد چگونه می تواند با برند شما ارتباط برقرار کند و همراه بماند؟ وظیفه و هدف برند خود را دقیقا قبل از ساخت صفحات در شبکه های اجتماعی و تعیین استراتژی محتوا مشخص کنید.

تلاش برای بامزه بودن را دست کم نگیرید اما دقت کنید همچون استفاده از اصلاحات عامیانه ی خاص، تلاش برای زیاد بامزه بودن هم گاهی واقعا مصنوعی به نظر می رسد.

برای انجام درست این کار و بامزه بودن به گونه ای که مورد پذیرش مخاطب قرار گیرد نیاز به تجربه دارید. اما ممکن است به نقطه ای برسید که متوجه شوید بامزه بودن چندان جواب نخواهد داد.

  • جواب ندادن به پیام ها

بسیار جالب است بدانید که این موضوع از نظر مخاطبان چندان آزار دهنده نبوده اما ماهیت مصرفی شبکه های اجتماعی باعث این موضوع شده است. اکثر ما بیشتر یک برند یا پیج خاص را در شبکه های اجتماعی انتخاب می کنیم تا در جریان محتوای آنها قرار بگیریم.

اما برای یک چهارم مخاطبان واقعا مهم است که به پیام های آنها پاسخ داده شود و انجام این کار باعث دوام بیشتر و تعامل بیشتر با شبکه ی اجتماعی برند شما خواهد شد.

دلایل دیگری نیز ذکر شدند که در تقویت تصمیم کاربران برای آنفالو کردن شبکه های اجتماعی تاثیر خواهند داشت. ارسال پست های زیاد، کم بودن پست ها، اطلاعات غیر مرتبط، خود شیفتگی زیاد!

اما دلایلی که باعث فالو کردن یک برند خواهند شد نیز در این تحقیق مشخص شده بودند:

  • علاقه مندی به یک نوع محصول یا اطلاعات خاص
  • علاقه به مشاهده ی تبلیغات، سرگرم کننده بودن
  • مشوق بودن و انگیزه بخش بودن
  • برقراری ارتباط با آن برند
  • برای فالو شدن و لایک خوردن متقابلچرا آنفالو می شوید؟

برای فعالیت پر رنگ تر در شبکه های اجتماعی باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید تا محتوای سرگرم کننده و مفید مناسب آنها را فراهم کنید.

اگر بتوانید مخاطب را جذب کنید امکان حرکت به مرحله ی بعدی یعنی به دست آوردن اعتماد آنها برای خرید محصول یا خدمات شما فراهم خواهد شد. 75 درصد از مخاطبان از برند قابل اعتماد خود در شبکه های اجتماعی خرید می کنند.

در انتها بد نیست توجه داشته باشید که ساخت ویدئو های متفاوت در جلوگیری از آنفالو شدن بسیار موثر است. اینکه در هر شبکه اجتماعی چه مدل ویدئویی قرار دهیم بسیار مهم و کلیدی می باشد.

به نظر می رسد بخشی از جواب سوال چرا آنفالو می شوید؟ را پیدا کرده ایم.

شما چرا آنفالو می شوید؟ نظر شما چیست؟ آیا نکاتی که گفته شد واقعا اثرگذار هستند؟

Source: socialmediatoday

از دست ندهید!

آیفون جدید

چرا در حال حاضر خرید یک آیفون جدید بزرگترین اشتباه ممکن خواهد بود؟

اگر قصد دارید آیفون جدید بخرید، بهتر است دست نگه دارید و در حال حاضر آیفون نخرید! زیرا اپل

ادامه مطلب...
بازاریابی بصری در اینستاگرام

با این 5 ترفند بازاریابی بصری در اینستاگرام متفاوت ظاهر شوید

استفاده از ترفندهای بازاریابی بصری در اینستاگرام یکی از شرط‌های ادامه حیات در این پلتفرم است. هنگامی که بدنبال

ادامه مطلب...
دستبند Steer

دستبند Steer با استفاده از شوک الکتریکی، رانندگان خواب‎آلود را بیدار می‌کند!

شاید نوشیدن چای یا نوشابه‌های انرژی‌زا را برای بیدار ماندن هنگام رانندگی امتحان کرده باشید، اما خواب اگر بخواهد

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu