The best strategy games in 2016

استراتژی استارتاپ های موفق دنیا در این سه کلمه خلاصه می شود

دسته : کسب و کار
استراتژی استارتاپ های موفق

در همین ابتدا لازم است بدانید استراتژی استارتاپ های موفق دنیا در نگاه اول ساده به نظر می رسند اما عملیاتی کردن آن ها نیاز به تلاش و پشتکار فراوان دارد.

راه اندازی استارتاپ و تیم های کسب وکار گزینه اول هر کشور برای خروج از اوضاع اقتصادی راکد می باشد. چیزی که تمام بخش های مملکت را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر به سودآوری منتهی شود می تواند مشکلات بیکاری را نیز برطرف کند.

در این مدت استارتاپ های موفق زیادی را در هات اپ نیوز معرفی و بررسی کردیم. از استارتاپ اپلیکیشن TouchMail تا استارتاپ Flatiron Health که سرمایه گذاری های کلانی برای آن صورت گرفته است.

اما حقیقت این است که هر استارتاپی با هر نوع عملکردی، تقلید و کپی برداری ایده های دیگران به نتیجه نمی رسد؛ بلکه آن چه که تیم ها را به سمت موفقیت هدایت و شما را به سمت کسب وکار خلاق سوق می دهد استراتژی یا اصولی است که دنبال می کنید.

منظور از استراتژی همان طرح و نقشه هایی است که قرار است با ابتکار عمل شما حقیقی شوند. اگر طرح و نقشه ای از پیش تعیین شده وجود نداشته باشد احتمالا نمی توانید آینده ی خوبی از کسب وکار خود ترسیم نمایید.

در این مطلب سعی کرده ایم استراتژی استارتاپ های موفق دنیا را به صورت خلاصه و بر اساس منابع طبقه بندی کنیم. اگر به عنوان سرپرست استارتاپ به گسترش پذیری فعالیت خود اهمیت می دهید و خواهان کسب وکار مستقل و پربازدهی هستید این مطلب را از دست ندهید.

استراتژی استارتاپ های موفق

معرفی استراتژی استارتاپ های موفق دنیا

Successful Startup Strategy In Three Words

همان طورکه قبلا گفتیم اصول موفقیت در کسب و کار بر اساس تجربه های افراد متفاوت هستند. آن چه که اهمیت دارد این است که با توجه به استراتژی های استارتاپ های موفق که معرفی می کنیم به فرآیند کسب وکار خود بیش تر توجه و کیفیت را فدای کمیت نکنید.

ایده یا ایده پردازی خلاقانه

اگر دلیل شکست استارتاپ های مختلف را از افراد موفق جویا شوید با یک جواب واحد رو به رو می شوید: اغلب استارتاپ ها ایده ی خوبی ندارند!

در حقیقت حتی ایده های ناب و خوبی که منجر به موفقیت می شوند نیاز به پالایش یا تصفیه شدن دارند. به زبان دیگر ایده های خام باید با تخصص شما فرآوری شوند.

اگر چه نترسیدن از ارائه ایده های جدید و حتی عجیب از دروس موفقیت در کسب وکار استارتاپ SmartIron بود اما ایده ها برای این که به مرحله اجرایی برسند باید از 7 خوان عبور کنند!

7 خوان ضروری برای پرورش ایده ها

  • روی ایده ها باید به اندازه ای کار شود تا به درجه انحصاری برسند و قابل کپی برداری نباشند
  • ایده ها باید رقابتی باشند؛ مشابه ساخت موانع برای عبور رقبا در میدان رقابت
  • حین ارائه ایده ها باید مالکیت معنوی طرح خود را با ثبت کردن حفظ کنید
  • ایده را مطابق با بازار و نیاز مردم پردازش کنید
  • ایده ها را قطعی کنید؛ تغییر رویکرد برای مردم هزینه دارد و دنبال محصول یا خدمتی پایدار هستند
  • جدول زمانی سودآوری برای هر ایده طراحی کنید تا همزمان بتوانید پیشرفت پروژه را مشاهده کنید
  • برای یک ایده ناب باید احتمال میزان بازگشت مقادیر سرمایه گذاری یا ROI و سودآوری محصول یا IRR به مقدار قابل توجهی بالا باشد.

استراتژی استارتاپ های موفق

اهمیت تولید و پرورش ایده های ناب

ایده مهم ترین بخش استراتژی استارتاپ های موفق است. در واقع همین ایده است که اگر با در نظر گرفتن فاکتور های مطرح شده پرورش داده شود می تواند نظر سرمایه گذاران را جلب می کند.

اخیرا درباره توسعه ایده های کارآفرینی با جایزه فلوشیپ کارآفرینی IWU صحبت کردیم. این جایزه شیوه ای برای پرورش ایده ها در کنار فاکتور های معرفی شده است که در صورت تخصیص بودجه بسیار مفید می باشد.

هر چه قدر یک ایده منحصر به فردتر باشد آینده ی کسب وکار شما به صورت انحصاری روشن تر خواهد شد.

تیم و اعضای آن در یک استارتاپ

اهمیت تیم به عنوان استراتژی استارتاپ های موفق شاید از ایده پردازی بیش تر باشد؛ چرا که تا یک تیم متحد وجود نداشته باشد ایده منحصر به فرد ایجاد نمی شود.

برای داشتن یک تیم پربازده باید به افراد و پویایی آن ها توجه داشته باشید. در واقع باید وضعیت را به خوبی به افراد القا کنید.

شاید به همین دلیل است که همواره به اهمیت منابع انسانی توجه و توصیه می شود نیاز به سه دسته نیروی انسانی در کسب وکار را جدی بگیرید.

ویژگی های افراد تیم موفق

تخصص

مهم ترین چیزی که باید در استخدام افراد در نظر داشت تخصصی است که بدان مجهز هستند. افراد به وسیله مهارت ها و تخصص های خود در نمودار استارتاپ ها ارزش گذاری می شوند و به همان اندازه دستمزد دریافت می کنند.

استراتژی استارتاپ های موفق

همکار

منظور از همکار فردی است که در کارها تعامل کافی با سایر افراد را دارد.

پویا و پر انرژی

آنارشیست یا آشوب طلب واژه ای است که برای این افراد استفاده می شود. کارمندی که در کنار تخصص خود بتواند با آشوب طلبی (از نوع مثبت) افراد را در شرایط مختلف به سمت هدف اصلی تحریک می کند استراتژی استارتاپ های موفق است!

همواره در بحث مارکتینگ و معرفی اصول بازاریابی به  اهمیت افرادی که با آن ها کار می کنید پرداخته می شود.

نقش سرپرست استارتاپ در هدایت اعضا

بعد از انتخاب تیم دلخواه و ایده آل زمان هدایت این افراد به سمت هدف می رسد. باید تصور کنید که شما و تمام هم تیمی هایتان در یک کشتی قرار دارید و شما ناخدای این کشتی هستید.

در این مسیر چالش های زیادی وجود دارد که دریا را طوفانی می کند. اما رهبری استارتاپ لایق کسی است که با وجود مشکلات از مسیری که انتخاب کرده است دست نکشد.

شیوه عملکرد و انجام وظایف

شما به عنوان سرپرست تیم وظیفه ی تشویق اعضا را چه به جهت نوع فعالیت آن ها و چه به جهت مالی بر عهده دارید.

شما به تیمی نیاز دارید که برای ایده ها و پروژه ها اشتیاق داشته باشند. در واقع یکی از استراتژی استارتاپ های موفق نظیر استارتاپ اپلیکیشن Centric پشتیبانی سرپرست تیم از اعضا و نظارت بر فعالیت های آن ها است.

در عین حال سرپرست باید به افق پیش روی محصول توجه داشته باشد و سرمایه های لازم را در اختیار تیم قرار دهد. چرا که کارکنان نباید ضعف مالی را حس کنند.

استراتژی استارتاپ های موفق

سخن آخر:

تمام موارد گفته شده به اشکال مختلف در استارتاپ های مطرح دنیا وجود داشته اند. برخی از استراتژی استارتاپ های موفق با عنوان “دیکتاتوری روشن” یاد می کنند؛ چرا که اعضا در تیم های مختلف و در زیر سایه ی سرپرست تیم که مدیریت و حکمفرمایی را بر عهده دارد پرورش می یابند و در عین حال از آن کسب درآمد می کنند.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر صاحب استارتاپی هستید که تا کنون موفقیت های چشمیگری را تجربه نموده اید چه اصول و استراتژی های دیگری را برای کسب وکار پیشنهاد می دهید؟ نظرات خود را مطرح کنید.

source: tech

از دست ندهید!

کلکسیون گوشی‌های قدیمی

کلکسیون گوشی‌های قدیمی با 3500 گوشی و بیش از 1231 مدل مختلف!

قبل از وقوع انقلاب گوشی‌های هوشمند بیشتر مردم یک یا دو گوشی قدیمی داشتند، اما Stefan Polgari صاحب کلکسیون گوشی‌های

ادامه مطلب...
گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ

گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ را با وجود این دلایل بخریم یا نخریم؟

سامسونگ در 29 مارس جدیدترین پرچمدار خود را رونمایی خواهد کرد. گلکسی S8 پرچمدار جدید سامسونگ بعد از تاخیر

ادامه مطلب...
محبوبترین گوشی‌های 2016

محبوبترین گوشی‌های 2016 – ده گوشی برتر و حضور پُررنگ اپل و سامسونگ!

طبق گزارش جدید IHS Markit، آیفون 7 محبوب‌ترین اسمارتفون سال 2016 نبوده است. آیفون 6s که در سال 2015 رونمایی شد، همچنان

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu