Batlle Bay

آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد – بررسی مختصر انقلاب و تکامل برنامه ها

دسته : کسب و کار
آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد

برای فهمیدن آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد نمی توان تنها به یک مارکت یا بازار بسنده کرد. در کنار تبی که برای توسعه اپلیکیشن برای کسب وکارها به وجود آمده است رقابت مارکت یا بازارهای اپلیکیشن نیز سخت تر شده است.

تمام این مارکت های اپلیکیشن موفق نیستند. مثلا در ایران تا به حال بازار های اپلیکیشن زیادی طراحی شده است که متاسفانه بسیاری از آن ها با شکست رو به رو شده اند.

اما با بررسی آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد این سوال مطرح می شود که چگونه این مارکت ها و اپلیکیشن های درون آن ها، زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده اند و اساسا بازار مارکت های اپلیکیشن به کجا می رود؟

آیا قرار است شاهد تحولات جدیدی در مسیر فعلی باشیم یا این که این بازار به کلی دچار انقلاب گسترده ای شود و ساختار آن تحت تاثیر فاکتورهای مشخصی برای همیشه عوض شود؟

برای پاسخ به این سوال و آگاهی بیشتر علاقه مندان در این زمینه تصمیم گرفتیم در مطلب امروز هات اپ نیوز مرور مختصری بر فاکتور های موثر بر بازارهای اپلیکیشن و نتایجی که به دنبال آن ها ایجاد می شود داشته باشیم. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد

مروری بر آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد

What is happening to in-app markets?

پیش از این در ارتباط با مارکت های اپلیکیشن با کلید جذب مخاطب در تجارت موبایل آشنا شدید که نمونه ای از بازاریابی اپلیکیشن است.

بازاریابی اپلیکیشن روندی رو به رشد بوده و هنوز راه زیادی برای کامل شدن پیش رو دارد. دو فاکتور اساسی که معمولا مارکت های پرطرفدار اپلیکیشن را تحت تاثیر خود قرار می دهند عبارتند از : بازاریابی اپلیکیشن و بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

نقش بازاریابی اپلیکیشن در رونق بازار

بازاریابی اپلیکیشن جمع آوری اطلاعات مختلف، بررسی ترجیحات و خواسته های کاربران و دخالت دادن آن ها در کسب وکار است. در واقع اپلیکیشن نسخه ای از وب سایت است که با خواسته های کاربر تعامل بیشتری پیدا کرده است.

هدف اصلی در بازاریابی اپلیکیشن تولید محتوای بهینه و منطبق بر اصول بازاریابی و سئو است. اگر بازاریابی اپلیکیشن به خوبی صورت گیرد آن چه که در این بازار می گذرد دچار تحول خواهد شد.

آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد

نقش ایمیل مارکتینگ در وضعیت بازار اپلیکیشن

ایمیل مارکتینگ شیوه ی دیگری از ردیابی رفتار کاربران با استفاده از پیام ها و ایمیل های دریافتی و ارسال شده ی آن ها می باشد. به عنوان مثال شما طراح یک اپلیکیشن هستید و جهت معرفی طراحی خود بنر های این محصول را به صورت مداوم برای کاربران ایمیل می کنید.

در ایمیل مارکتینگ رفتار هایی که کاربر نسبت به این بنر ها داشته است آنالیز می شود. مثلا اگر ایمیل های شما دیده شود شما از این طریق متوجه خواهید شد که وضعیت بازار اپلیکیشن شما مساعد بوده است.

تفاوت نقش بازاریابی اپلیکیشن و ایمیلی در تغییر بازار

در هر دو روش بازاریابی اپلیکیشن یا ایمیل مارکتینگ مخاطب یا کاربر، هدف اصلی قرار می گیرند. تنها تفاوت موجود شیوه ی پیام رسانی و انتقال مقصود به مشتریان می باشد.

همان طور که پیش از این گفتیم غفلت توسعه دهندگان از کاربران مهم ترین ضعفی است که یک توسعه دهنده ی اپلیکیشن می تواند داشته باشد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد روندی تکاملی اما آهسته دارد.

آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد

تاثیر بازاریابی اپلیکیشن در زندگی انسان ها

همان طور که می دانید اپلیکیشن و روند معرفی آن ها نه تنها یک تکنولوژی انقلابی در طول سال های اخیر بوده است بلکه تاثیرات چشمگیری بر روی زندگی انسان ها داشته است.

یکی از مهم ترین انقلاب هایی که سبب افزایش دانلود اپلیکیشن های مختلف شد صمیمت میان برند ها و مشتریان بود. هوش مصنوعی در پس هر یک از اپلیکیشن ها قرار گرفته است که وضعیت کاربران را به صورت مداوم تحلیل می کند تا تبدیل به آن چیزی شوند که کاربر می خواهد.

تکامل بازار اپلیکیشن: انقلابی برای کاربران

مطابق با نکات گفته شده بازاریابی خودکاری که توسط هر برنامه انجام می شود بازار اپلیکیشن را با یک تکامل اجتناب ناپذیر رو به رو می کند.

این تکامل به بازاریابان این امکان را می دهد تا موفقیت های خود را پیش بینی کنند و اطلاعات رقابتی خود را برای فروش بیشتر وارد دنیای اپلیکیشن ها کنند.

تکامل معادل سفارشی کردن تجربه ی کاربری هر مشتری است. همه چیز در همین اهمیت تجربه ی کاربری در کسب وکار خلاصه می شود که آغاز انقلابی بزرگ در آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد می باشد.

آن چه که در بازار اپلیکیشن می گذرد

شما چه فکر می کنید؟

نظر شما در باره ی وضعیت فعلی مارکت های اپلیکیشن و آینده ای که پیش روی آن ها قرار گرفته است چیست؟ دیدگاه خود را مطرح کنید.

source: itproportal

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu