راز دیده شدن اپلیکیشن ها در بازار از زبان بنیانگذار اپلیکیشن خبررسانی Hash

دسته : کسب و کار

پشت هر یک از موفقیت ها استراتژی های خاصی نهفته و کشف راز دیده شدن اپلیکیشن ها مقدمه ی ورود به بازار و شهرت محصولات شما می باشد.

با توجه به رشد استفاده از موبایل و اهمیت روز افزون برندسازی در کسب وکار آنلاین استارتاپ های زیادی در این زمینه شکل گرفته اند. در سال گذشته بیشترین استارتاپ هایی که راه اندازی شده اند مربوط به طراحی و توسعه ی اپلیکیشن های موبایل بودند.

برخی از این اپلیکیشن ها به سرعت در مارکت ها و بازارهای اپلیکیشن رشد و مورد توجه کاربران قرار می گیرند؛ در حالی که تعداد زیادی بدون هیچ سرو صدایی از دور رقابت حذف می شوند و هیچ نامی از آن ها در لیست انبوهی از اپلیکیشن ها باقی نمی ماند.

اپلیکیشن Hash یکی از همین برنامه های موفق است که ظرف دو هفته یک ملیون دلار سودآوری به همراه داشته است!

این اپلیکیشن در این مدت زمان کوتاه 50 هزار بار دانلود شده است و توسط بسیاری از مارکت ها نظیر اپ استور و خبرگزاری هایی مثل CNN و Fox News به عنوان 5 اپلیکیشن برتر خبررسانی شناخته شده است.

راز دیده شدن اپلیکیشن ها

جسیکا هادارت(Jessica Huddart) به عنوان یکی از بنیانگذاران ایده استارتاپ Hash مطرح شدن در اپ استور را موفقیت بزرگی برای اپلیکیشن خود می داند و از این که به عنوان یک رسانه ی همراه و مجازی شناخته شده، خوشحال است.

طی مصاحبه ای که با هادارت انجام شده وی راز دیده شدن اپلیکیشن هایی نظیر اپلیکیشن Hash را فاش کرده و معتقد است استراتژی استارتاپ های موفق دنیا مبتنی بر این عوامل می باشد.

در ادامه ی پست امروز هات اپ نیوز با راز دیده شدن اپلیکیشن ها آشنا خواهید شد.

آشنایی با راز دیده شدن اپلیکیشن ها در بازار

the key success of news app Hash

4 اصل که جسیکا هادارت از آن ها به عنوان راز دیده شدن اپلیکیشن ها یاد می کند عبارتند از:

تمرکز بر UX یا تجربه ی کاربری

هرچه از اهمیت تجربه ی کاری در کسب وکار بگوییم کم گفته ایم. اولویت اول هر طراح و توسعه دهنده ی اپلیکیشنی مردم هستند.

سهولت دسترسی مردم به بخش های مختلف برنامه مهم ترین دستاورد یک طراح است. به همین دلیل است که اصولا کارشناس طراح رابط و تجربه ی کاربری برای توسعه اپلیکیشن ضروری است.

در اپلیکیشن Hash نیز سعی شده است محیط کاملا دوستانه و صمیمی باشد. جسیکا هادارت معتقد است با استفاده از همین تجربه کاربری در 2 هفته محبوب شده اند.

راز دیده شدن اپلیکیشن ها

چگونه خود را با کاربر هماهنگ کنیم؟

برای این که خواسته های مشتریان و کاربران را بدانید حتما لازم نیست تک تک از آن ها سوال بپرسید. کیفیت ضامن موفقیت استارتاپ شما است.

حتی اگر تمام تلاش خود را به کار برید و بازخورد خوبی کسب نکنید باز هم جای نگرانی نیست! همین بازخورد های آینده ی بهتر اپلیکیشن را می سازند.

تست و ارزیابی اپلیکیشن

اگر به دنبال افزایش دفعات دانلود اپلیکیشن خود هستید باید برنامه را به صورت مداوم تست کنید. نتیجه ی تست و ارزیابی اپلیکیشن انتشار نسخه های مختلف یک برنامه می باشد.

اگر از یک برنامه نسخه های مختلفی را مشاهده می کنید می توانید مطمئن شوید که سازندگان آن برنامه زنده هستند و شما برای آن ها مهم هستید!

بد نیست بدانید که اپلیکیشن Hash تنها هزینه ی عظیمی که صرف کرده برای انتشار همین نسخه ها بوده و سرمایه ای برای بازازیابی در نظر نگرفته است.

راز دیده شدن اپلیکیشن ها

روند تست اپلیکیشن ها

برای این که اپلیکیشن خود را تست کنید بد نیست با روند کاری استارتاپ Hash آشنا شوید:

جسیکا هادارت قبل از این که دومین نسخه از اپلیکیشن خود را عرضه کند یک جلسه ی مهم برگزار کرد تا با استفاده از ابزارهایی نظیر آنالیز اپلیکیشن Pyze بازخورد کاربران را بررسی کنند.

این جلسه به جسیکا هادارت کمک کرد تا در نسخه ی دوم ورژن دسکتاپ، قابلیت های اضافی و کمی عناصر فانتزی را به برنامه اضافه کند.

تغییراتی که برای هر اپلیکیشن لازم است

بخش هایی در اپلیکیشن های مختلف وجود دارند که لزوما باید قبل از انتشار نسخه ی جدید بررسی و ترجیحا به روزرسانی شوند.

مثلا اینترفیس یا رابط کاربری معمولا چک می شود و محتوا اصطلاحا جمع می شود. در برخی از اپلیکیشن های صوتی و تصویری محتوا باید از نظر کیفیت با به روزترین ابزارها بهینه شود.

راز دیده شدن اپلیکیشن ها همین توجه مستمر به بخش های مختلف است.

راز دیده شدن اپلیکیشن ها

تعیین چشم اندازه آینده ی استارتاپ

برای هر استارتاپ باید یک نقشه ی پیشرفت که اصطلاحا چشم انداز آینده خوانده می شود تعیین کرد. به عنوان مثال اولین گام برای هر تغییری که ایجاد می کنید فرضیه سازی است.

همین فرضیه باید با استفاده از یک نقشه ی از پیش تعیین شده توسعه یابد تا نهایتا بازخورد معناداری در بازار کسب کند.

زمانی می توانید به درجه ی عالی ارزیابی برسید که مخاطبان بیشتری را با دنبال کردن نقشه ی چشم انداز آینده به دست آورید.

جلب توجه مردم به سمت استارتاپ

برای این که به کمپانی موفقی نظیر برترین توسعه دهندگان اپلیکیشن در جهان تبدیل شوید باید برای جلب توجه مردم دلیل تراشی کنید. جوری صفحه ی سفید موبایل را باید با هنر و خلاقیت خود پر کنید که انگار قرار است صفحه ی سفید را طلاکوبی نمایید!

اگر چه آینده ی محصولات در مارکت های اپلیکیشن مشخص نیست اما حداقل باید راهی برای جلب توجه مردم باز کنیم.

راز دیده شدن اپلیکیشن ها

راه های جلب نظر مخاطبان

اگر از سرگرمی و تعامل برای جذب مخاطب استفاده می کنید به همان اندازه باید قانونمند باشید. راز دیده شدن اپلیکیشن ها همگام بودن با سیاست ها و قوانین اپ استور یا هر مارکت بزرگ دیگر است.

محتوای برنامه ها نیز اهمیت زیادی دارند. گاهی بهتر است از حالت کلیشه ای و متن های تکراری موجود در همه ی اپلیکیشن ها رها شویم و از قوانین کسب وکار خلاق استفاده کنیم.

به علاوه امکان به اشتراک گذاری و تعامل با سایر کاربران از مهم ترین راه های جلب نظر مخاطبان خواهد بود.

نظر و پیشنهاد شما؟

شما چه فکر می کنید؟ راز دیده شدن اپلیکیشن ها در بازار پررقابت اپلیکیشن چه چیز های دیگری می تواند باشد؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

Buttons-03

Buttons-05

همراهان اندرویدی دقت کنید در صورت مواجه شدن با پیغام this item isnt available in your country از راهنمای آموزش دانلود از پلی استور استفاده کنید تا بتوانید تحریم ها را دور بزنید.

source: startupsmart

از دست ندهید!

ایده خلاقانه واقعیت مجازی

با 5 ایده خلاقانه واقعیت مجازی معمار صعود کسب وکار خود باشید!

Magic Leap و Oculus Rift یکی از دو پیشگامان اصلی واقعیت مجازی هستند که تقریبا می‌توان گفت با وجود

ادامه مطلب...
فعالیت استارتاپ‌ها در اپ استور

ترمز فعالیت استارتاپ‌ها در اپ استور به زودی کشیده می‌شود!

کاربران موبایل و علی‌الخصوص آیفون چشم توسعه دهندگان را گرفت‌اند و پا به پای آن‌ها تا اپ استور آمده‌اند؛

ادامه مطلب...

هر آن چه که باید درباره تعامل و کاربر پسند بودن اپلیکیشن بدانید، اینجاست!

در این مطلب بسیار جالب، نکاتی درباره تعامل و کاربر پسند بودن اپلیکیشن در سال 2017 را برای شما

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu