following

غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها و همه فن حریف شدن کاربران

دسته : کسب و کار
غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها

علت اصلی غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها را تفاوت هدف گذاری می دانند. اگر در اپلیکیشن یا وب سایت گروهی از افراد را مخاطب قرار می دهیم در ربات ها هر فرد نسبت نیاز خود و به دلخواه از ربات ها استفاده می کند و جنبه ی شخصی سازی دارد.

یکی از مهم ترین پیشرفت های بشر در طول تاریخ ساخت ربات بود. این ربات ها لزوما به صورت فیزیکی نظیر ربات iPal در دسترس نیستند؛ بلکه به صورت غیرفیزیکی در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مختلف قرار گرفته و چت کردن، بازی کردن نظیر  ربات های بازی در تلگرام و خرید کردن را تسهیل کرده اند.

برخی از این ربات ها مثل ربات های چت یا چت بات ها (Chatbots) با استقبال چشمگیری رو به رو و بسیار پر کاربرد تر هستند. چت بات ها یا چت بوت ها چت کردن را هم برای کاربران ساده تر کرده اند و از این پس حتی لازم نیست کلمه ها را تایپ کنید.

چت بات به جای شما بهترین عبارت را پیشنهاد می دهد و ارسال می نماید. اگر چه پیش از این احتمال رویارویی احتمالی اپلیکیشن ها و ربات ها را می دادیم اما حالا به صورت قطعی غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها را اعلام می کنیم. مگر اینکه به مرور زمان اتفاقاتی جدید رقم بخورد.

اگرچه هنوز هم از استراتژی ساخت اپلیکیشن برای کسب وکار استفاده و سرویس های مختلف در وب سایت ها عرضه می شوند اما استفاده از ربات ها می تواند جایگزین تمام این مقدمات باشد. بطور مثال تجربه استفاده از بات به عنوان دستیار شخصی در انجام عملیات های بانکی یکی از مهم ترین کاربردهای چت بات ها می باشد.

حالا که شاهد رشد استفاده از ربات های ابرقدرت هستیم و نقش آن ها تا این حد پررنگ شده است احتمالا قابلیت های بهتر و کاربرپسندتری در ساختار آن ها وجود دارد.

در مطلب هات اپ نیوز که پیش روی شما است تلاش شده عواملی که سبب برتری ربات ها نسبت به اپلیکیشن شده است به اختصار بررسی و معرفی شوند.

عواملی که سبب غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها شده است

Factors made Chatbots overcome apps

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث ظهور ربات ها و سپس غلبه ی آن ها بر اپلیکیشن ها شد ضایعات و هدررفت سرمایه و هزینه می باشد.

در وب سایت های بزرگ و خصوصا سایت های فروشگاهی که از ترفند هدفگیری خانم ها برای فروش بیش تر استفاده می کنند باز هم نرخ ضایعات و هدررفت هزینه 40 تا 60 درصد است؛ چرا که نرخ تبدیل کاربر به خریدار 2 تا 5 درصد تخمین زده شده و با این حساب 95 درصد از بازدیدکنندگان و ترافیک سایت بیهوده بوده و عملا سودرسانی ندارد.

غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها

استفاده از ربات و کاهش هدررفت سرمایه

غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها مرهون شیوه ی ارتباط با خریدار یا مخاطب در ربات ها می باشد. ربات ابزاری کم قیمت است.

با استفاده از ربات محصولات و خط تولید شما مرتبا ارائه و در سایت به روزرسانی نمی شوند و نیازی به استفاده از تست های A/B رایج، پرسشنامه و ارائه گزینه های پیش فرض نیست؛ بلکه یک جریان عمومی و ثابت توسط هر ربات ایجاد می شود که خط تولید شما را بررسی کرده و با توجه به آن به مشتری پاسخ داده است.

شخصی سازی ربات برای هر کاربر

هر چه قدر که ربات ها پیشرفته تر می شوند شاهد ظهور تدریجی بات استور ها هم هستیم. در این بات استور ها ربات هایی قوی تر خواهند بود که بهتر شخصی سازی شده باشند.

ربات ها در ثبت سفارش و پردازش درخواست کاربر از تست A/B و گزینه های پیش فرضی که برای همه ی کاربران به صورت یکسان نمایش داده می شود استفاده نمی کنند؛ بلکه پیشنهادات و گزینه ها را برای هر فرد به صورت اختصاصی طراحی می کند.

غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها

چگونه ربات های چت را شخصی سازی کنیم؟

برای این که با نحوه ی شخصی سازی آشنا شوید بهتر است با یک مثال ساده پیش برویم. فرض کنید برای وب سایت فروشگاهی خود می خواهید از یک ربات دستیار شخصی استفاده کنید. این دستیار شخصی تمام منو ها و زیرمجموعه های سایت را نظیر اپلیکیشن ها به کاربران نشان نمی دهد؛ بلکه طراحی و برنامه نویسی آن به گونه ای است که با پرسیدن سوال های خاص و هوشمندانه ترجیح و تمایلات کاربر برای خرید را جویا می شود و همان گزینه ها را پیش روی او قرار می دهد.

ویژگی برترین چت بات ها

بهترین ربات آن است که به یک قابلیت محدود نشود. اگر ربات های چت به فرماندهان اینترنتی تبدیل شده اند به این دلیل است که قادرند همزمان و به صورت Real-time چندین فعالیت را انجام دهند.

هر ربات حاصل جریان های متعدد یک هوش مصنوعی است که کپی های مختلف آن پردازش خواسته های کاربر را انجام می دهند.

طراحی ربات ها ساده است و نیازی به برنامه ریزی ندارد. آن چه سبب برتری ربات ها می شود تفاوت آن ها در نفوذ به کاربر و جمع آوری اطلاعات شخصی و تمایلات آن ها می باشد.

غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها

برخی از سوالاتی که چت بات ها باید بپرسند

اگر می خواهید یک ربات کاربری و قوی برای فروش محصولات خود بسازید باید طبق اصول پیش بروید. تقلید همیشه پاسخ گو نیست. به عنوان مثال یکی از سوالات قطعی شما از کاربر باید وضعیت تجرد او باشد. اگر کاربر متاهل باشد مسلما پیشنهاداتی که چت بات به او می دهد با حال و هوا و روحیه ی فرد مجرد متفاوت خواهد بود.

یکی از قوانین موفقیت استارتاپ تبلیغات موبایل Kiip درگیر شدن با کار بود. ربات هم باید مشابه با یک کارمند با ذهن و فکر مشتری درگیر و بخشی از او شود.

آشنایی با رویه ی آنالیز ربات ها

اگرچه روی کار آمدن بات ها به دهه ی 60 باز می گردد اما آنالیز بات ها یا Botanalytics نسبت به آن دوره بسیار پیشرفته تر شده و حتی شاهد غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها بوده ایم.

آنالیز بات ها سبب تفاوت ربات ها شده است. اگر انسان ها با هم متفاوت هستند ربات ها هم با وجود نقاظ مشترکی که دارند برای اهداف مختلف طراحی می شوند.

هوش مصنوعی Ozlo برای پاسخ گویی به سوال انسان ها طراحی شده و هوش مصنوعی MIT فیلم ها را پیش بینی می کند. پس رویه ی آنالیز ربات ها با هم متفاوت است.

غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها

سخن آخر:

همان طور که گفته شد ربات ها از اپلیکیشن ها بسیار هوشمند تر هستند و همین موضوع سبب غلبه ی ربات های چت بر سایر اپلیکیشن ها شده است.

ربات ها می توانند عادات خرید، قیمت های مناسب برای هر فرد و…را برای این که یک معامله ی دقیق شکل بگیرد ارزیابی کنند. شاید از این پس شایسته است که به ربات های چت یا چت بات ها لقب ابرقدرت را نسبت دهیم.

نظر و تجربه شما؟

چت بات تکنولوژی جدیدی است که راه گریزی از آن وجود ندارد. نظر شما درباره ی آینده چت بات ها، مزایا و معایب احتمالی استفاده از آن ها چیست؟ نظرات خود را مطرح کنید.

source: venturebeat