crash club

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن و کسب رضایتمندی کاربران

دسته : کسب و کار

درآمد حاصل در بازار اپلیکیشن ها احتمالا تا اواخر سال 2019 به 57 میلیارد دلار به صورت سالانه می رسد که رقمی شگفت است. همان طور که می دانید راهی سخت پیش روی اپلیکیشن های بازار قرار دارد و در این مسیر شاید بتوان بعد از انتشار برنامه با تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن شانس دومی برای حضور و درآمدزایی در این بازار را امتحان کرد.

تنها کافی است ایده ای برای سرگرمی، ویرایش اسناد، ارتباطات یا تغییر امکانات پیش فرض در گوشی هوشمند به ذهن شما خطور کند؛ جستجوی کوتاهی در اپ استور، پلی استور یا سایر مارکت های اپلیکیشن پاسخ خوبی برای عملی کردن این ایده خواهد بود.

چنانچه که پیش بینی می شود تا سال 2020 بیش از 6 میلیارد نفر در کره زمین از اسمارت فون استفاده می کنند و 10 میلیارد از اپلیکیشن های موجود، حداقل یک بار توسط این کاربران نصب و تست شوند.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

برندسازی با اپلیکیشن موبایل مقدمه ای برای کسب درآمد بیشتر است. هر چند که شاید در ابتدا برنامه شما مورد استقبال کاربران قرار گیرد اما این موفقیت موقتی است و در چرخه فروش و بازاریابی اپلیکیشن ها چندان دوام نمی آورد.

از این رو فاز ارتقای اپلیکیشن اهمیت می یابد که به معنای مطابقت اپلیکیشن موبایل با تغییرات بازار و خواسته های کاربران است. در حقیقت راز دیده شدن اپلیکیشن ها به روزرسانی و ارتقای نرم افزاری آن ها در طول دوره های مختلف است.

اما در ارتقا و بهبود اپلیکیشن چه رخ می دهد؟ مرحله ی ارتقای اپلیکیشن چه تغییراتی را شامل می شود؟

مطلب امروز هات اپ نیوز پاسخی به این موارد و تمام علامت سوال هایی است که ممکن است به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن در ذهن شما نقش بسته باشد. این مطلب را از دست ندهید.

آشنایی با تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

amazing tactics for upgrading application

در مسیر تولید اپلیکیشن از هر استراتژی، راهکار و نکته ای که به نظر کاربردیست استفاده کنید. حتی اگر بهترین اپلیکیشن را از نظر خود طراحی کرده اید راهکارهای شگفت انگیز تولید اپلیکیشن باز هم باید برای شما تحریک کننده باشد تا به سمت یادگیری نکات جدیدی ترغیب شوید.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

هر کسب وکاری به اپلیکیشن نیازمند است

همان طور که می دانید استفاده از استراتژی های توسعه اپلیکیشن موبایل در کسب وکار ضروری است. با این که هر کسب وکاری به اپلیکیشن نیاز دارد اما بد نیست بدانید 20 درصد اپلیکیشن هایی که تولید می شوند تنها یک بار دانلود می شوند! چرا که راضی کردن کاربران خیلی سخت تر از گذشته شده و توقعات آن ها نیز بالاتر رفته است.

اپلیکیشن هر برند معتبری لزوما موفق نیست!

هر چه قدر هم که نام تجاری شما مشهور باشد باز هم نمی توان بصورت قطعی درباره آینده ی اپلیکیشنی که می سازید اظهار نظر کرد. باید به دنبال کشف راهبردی بود که کاربر را از باز کردن اینستاگرام، جستجو در فیس بوک یا پرسه زدن در اسنپ چت منصرف کند.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن در کنار تعیین پروموشن های خاصی نظیر بُن تخفیف می تواند کاربر را به سمت برند جذب کند.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

ویژگی اپلیکیشن هایی که بازار را متحول می کنند

اپلیکیشنی موفق می شود که بتواند وضعیت فعلی بازار را متحول کند. مهم ترین چیزی که باعث موفقیت یک اپلیکیشن می شود اهمیت تجربه کاربری یا UX است.

میزان توجه به تجربه کاربری تنها با آنالیز اپلیکیشن به صورت دقیق اندازه گیری می شود. ابزارهای آنالیز نظیر اپلیکیشن Pyze در این زمینه به شما کمک می کنند.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

دیتابیس رفتاری کاربران در تولید اپلیکیشن

بعد از این که اولین نسخه اپلیکیشن خود را منتشر کنید اطلاعات رفتاری کاربران که با آنالیز اپلیکیشن به دست می آید جمع آوری می شوند.

این اطلاعات زمینه ی مرحله بعد یعنی ارتقای اپلیکیشن است. شاید مرحله ی ارتقا از نظر زمانی کوتاه تر باشد اما استفاده از تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن آن را پیچیده تر می کند.

مفهوم ارتقای اپلیکیشن

فرض کنید شما به تمام نکاتی که قبل از انتشار اپلیکیشن باید بدانید عمل نموده اید. حال برنامه خود را منتشر کرده و بازخورد اغلب کاربران مشکل کندی پردازش را نشان می دهد یا این که نسخه جدید اندروید منتشر شده و شما باید اپلیکیشن خود را با این نسخه هماهنگ کنید.

بنابراین لازم است ارتقای اپلیکیشن که به معنای هماهنگی اپلیکیشن با تغییرات جدید است را جدی بگیرید.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

اهمیت ارتقای اپلیکیشن ها

  • بهبود تجربه کاربری
  • افزودن امکانات جدید
  • سازگاری اپلیکیشن با نسخه های جدید OS یا سیستم عامل
  • رفع باگ های احتمالی

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

مهم ترین کارهایی که در فرآیند ارتقای اپلیکیشن انجام می شوند عبارتند از:

استفاده از آنالیزگر حرفه ای

اغلب اپلیکیشن های موفق اندروید و iOS از ابزارهای آنالیز استفاده می کنند. ده ها پلتفرم آنالیزگر وجود دارد که ترافیک اپلیکیشن را بررسی می کنند. هزینه های تخصیص آنالیزگر برای اپلیکیشن ها بسته به مدت زمان و محدوده نیازهای شما متفاوت است.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

معرفی ابزار Google Analytics

استاندارد ترین ابزار آنالیز که مورد تایید همه ی کارشناسان است ابزار رایگان Google Analytics می باشد که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل استفاده می باشد.

کلید ترین قسمت های این ابزار نمایش تعداد دفعاتی که برنامه باز شده، مدت زمانی که کاربر در آن صرف کرده و بخش های پرطرفدار در برنامه می باشد.

اهمیت استفاده از Google Analytics

Google Analytics نه تنها برای آنالیز اپلیکیشن بلکه به عنوان یکی از پلتفرم های اساسی در به کارگیری اصول بازاریابی و سئو شناخته می شود.

مهم ترین هدف گوگل از راه اندازی این ابزار به صورت رایگان بررسی وضعیت رضایتمندی کاربران است. Google Analytics می تواند یکی از راه های موثر برای احیای اپلیکیشن های بلااستفاده نیز باشد.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

مهاجرت به پلتفرم های قوی تر

از تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن مهاجرت به پلتفرم های جدید تر است. البته این موضوع برای اپلیکیشن هایی که از اپ سازهایی مانند پلتفرم Zero Code استفاده می کنند غیرممکن است.

کسانی که برنامه نویسی اپ را بر عهده دارند بهتر است برای ارتقای اپلیکیشن از سرویس های پیچیده تری نظیر Mixpanel یا Flurry استفاده کنند.

اهمیت استفاده از پلتفرم های پیچیده تر در طراحی اپلیکیشن

پلتفرم های پیچیده تر قادر خواهند بود اطلاعات کاربران ناشناس که بدون ایمیل یا نام کاربری وارد می شوند را ردیابی کنند. در واقع این پلتفرم ها تعامل عمیقتری را به واسطه کسب اطلاعات بیشتر میان کاربر و توسعه دهنده ایجاد می کنند.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

پلتفرم Branch.io

Branch.io نمونه ی دیگری از ابزارهای بازاریابی موبایل است که با کاربر به بخش های مختلف سفر می کند. با استفاده از این پلتفرم حتی قادر خواهید بود عملیاتی را که کاربر در طول باز کردن مرورگری مثل سافاری و سپس دانلود برنامه انجام داده را زیر نظر بگیرید.

توصیف مجدد تجربه کاربری در اپلیکیشن

همان طور که گفته شد اطلاعات یا دیتابیس رفتاری کاربر بر اساس بازخورد ها و ابزارهای آنالیز اپلیکیشن به دست می آیند. از تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن در این مرحله تمرکز روی نقطه ای است که کاربر توجه بیشتری نسبت بدان نشان داده است.

از این پس به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن باید سرمایه گذاری های خود را روی بخش های محبوب تر انجام دهید.

تاکتیک های حیرت انگیز ارتقای اپلیکیشن

سخن آخر:

بازار اپلیکیشن ها از برنامه های بلااستفاده و ضعیف انباشته شده است. در این رقابت فزاینده برای موفق شدن از اهمیت تجربه کاربری به عنوان اصل اساسی طراحی اپلیکیشن غافل نشوید.

تجربه و نظر شما؟

به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن برای ارتقا و بروزرسانی اپلیکیشن خود از چه تاکتیک های دیگری استفاده می کنید؟ نظرات و ایده های خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

source: entrepreneur

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu