سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن که شما را به سمت موفقیت سوق می دهد

دسته : کسب و کار

بازاریابان نسبت به لحظاتی که کاربران به استفاده از اپلیکیشن ها اقدام می کنند حساس تر شده اند و همواره در پی ارتقای محصولات موبایلی خود متناسب با نیازهای مخاطبان هستند. عمده ی این بازاریابان سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن را پیش گرفتند.

هرجا که موبایل یا گوشی هوشمند وجود داشته باشد اپلیکیشن هم حضور دارد. درست مثل اکسیژنی که بخش عمده ای از هوایی که تنفس می کنیم را تشکیل می دهد. ظهور سیل عظیمی از اپلیکیشن ها دنیا و مردمانش را تحت تاثیر قرار داده و انتخاب برنامه های مناسب یکی از مشغولیت های ذهنی کاربران می باشد.

در حقیقت امروزه نمی توان آمار دفعات دانلود یک اپلیکیشن را نشانه ای برای موفقیت آن دانست. بلکه راهکارهای شگفت انگیزی برای تولید اپلیکیشن و معیار های متنوع تر و پیچیده تری برای بازاریابی آن ها در نظر گرفته می شود؛ چرا که در کسب وکار موفق هیچ چیزی از قبل پیش بینی نشده است.

سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن جدیدترین معیارهای مدرن برای تبدیل مخاطبان به مشتریان بالفعل و بالقوه در هر کسب وکار پایدار می باشند.

پست امروز هات اپ نیوز بررسی مختصری ار این رویکرد ها در بازاریابی اپلیکیشن است که احتمالا به کارگیری آن ها شما را در جایگاه بهتری نسبت به رقبا قرار خواهد داد.

آشنایی با سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن

Three approaches in the age of app marketing

هر ترفندی هم که در تولید و عرضه اپلیکیشن به کار گیرید باز هم به بازاریابی اپلیکیشن نیازمندید. اگر برخی از تاکتیک های ارتقای اپلیکیشن را استفاده می کنند در واقع بازار آینده ی اپلیکیشن خود را بیمه کرده اند یا ارزیابی وضعیت فعلی بازاریابی اپلیکیشن است که به شما نشان می دهد هر کاربر به مرور زمان برای چه فاکتورهایی ارزش قائل می شود یا سلایق آن چه طور تغییر می کند.

سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن

سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن که سهم زیادی در شکل گیری بازاری پررونق خواهند داشت عبارتند از:

نرخ تعامل با کاربران بعد از نصب

مطابق با آمار به دست آمده حدود 85 درصد از شهرت و محبوبیت یک اپلیکیشن تنها به واسطه ی 17 درصد از کاربران حاصل می شود. بنابراین برای توسعه دهدگان توجه به این نکات مهم قبل از انتشار اپلیکیشن در مارکت ها ضروری است که مخاطبان خود را بشناسند و به همین گروه طی انتشار نسخه های مختلف برنامه بها دهند.

بدین منظور در سه گام مخاطبانتان را کشف و با آن ها تعامل برقرار کنید:

گام اول: محتوای اپلیکیشن

در قدم اول باید بررسی کنید که کدام بخش از اپلیکیشن شما با استقبال بیشتری مواجه شده و کاربران بدان ارزش داده اند یا این که چه کاربرانی بیشتر به این قسمت ها اهمیت داده اند .

سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن

گام دوم: شناخت کاربران هدف

کاربر را بشناسید؛ به خصوص اگر در حال توسعه اپلیکیشن های پولی هستید و بهتر می دانید که هر کاربری برای دانلود اپلیکیشن هزینه نمی کند.

زمانی که کاربر هدف شناخته شود می توانید در جهت تمایلات او بخش های مختلف اپلیکیشن را تقویت کنید. به عنوان مثال در توسعه بازی شناخت کاربران مصممی که معمولا تا مرحله آخر می رسند مهم است؛ چون آن ها بیشتر برای خرید تمایل دارند.

گام سوم: جمع بندی نهایی

هر نوع فعالیتی که برای کسب وکار شما می تواند سوآوری به دنبال داشته باشد را شناسایی و افرادی که این فعالیت را با خرید خود تکمیل می کنند تحت نظر قرار دهید.

اگر به تولید بازی مشغول هستید کاربران را بر اساس میزان امتیازات آن ها رتبه بندی کنید و ببینید چه ملیتی بیشتر بازی شما را نصب کرده اند؛ سپس بخش های مختلف بازی را مطابق با سلایق آن ها تغییر دهید.

ارزیابی دموگرافیک اپلیکیشن

دموگرافیک یکی از همان سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن است که احتمالا اکثر توسعه دهندگان از آن اطلاعی ندارند.

اطلاعات دموگرافیک مجموعه ای از دیتاها می باشند که ویژگی های یک گروه را بر اساس منطقه، سن، ملیت، علایق یا در اپلیکیشن موبایل بر اساس نوع سیستم عامل مورد استفاده ی آن ها مشخص می کند.

سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن

اهمیت دموگرافیک در بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی به منزله استفاده از هر نوع ابزار دیجیتالی برای تبلیغات است. اگر برندی را در تبلیغات تلویزیون مشاهده می کنید به این دلیل است که آن کمپانی باور دارد بالاخره هدف دموگرافیک آن این تبلیغات را مشاهده می کند و در خرید او تاثیرگذار است.

در بازار موبایل و اپلیکیشن هم همین طور است. با این اطلاعات است که مثلا مشخص می شود اکثر مخاطبان اپلیکیشن 18 تا 24 ساله هستند.

تعریف مخاطب دموگرافیک

مخاطب دموگرافیک همان فردی است که بعد از ارزیابی های انجام شده و در نظر گرفتن سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن متوجه شده اید به اپلیکیشنتان بیشتر توجه می کند و به سمت آن تمایل دارد.

مخاطب دکوگرافیک است که ارزش سرمایه گذاری های نامحدود را دارد. البته علاوه بر مخاطب دموگرافیک گاهی مخاطبان غیردموگرافیک هم می توانند به مشتری بالقوه شما مبدل شوند.

تمرکز بر مخاطبان غیردموگرافیک

در برندسازی حرفه ای در کسب وکار اپلیکیشن موبایل مخاطبان غیردموگرافیک شاید اهمیت بیشتری داشته باشند. این دسته از مخاطبان شاید اپلیکیشن شما را دانلود نکنند؛ اما ممکن است آن را به اشتراک بگذارند یا از زبان دوستانشان درباره ی محصول شما بشنوند.

چنین مخاطبانی اصطلاحا مرزی اطلاق می شوند و می توانند به خریدار خوبی برای محصولات مجازی شما تبدیل شوند.

سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن

نحوه تمرکز بر مخاطبان

اگر چه راه های زیادی مثل به کارگیری تعامل و سرگرمی در جذب مخاطب برای اپلیکیشن ها وجود دارد اما بعد از تولید اپلیکیشن استفاده از این روش ها عملا غیرممکن می شود. از طرف دیگر نمی توان پیوسته مشغول آنالیز کاربران و نیاز های آن ها بود.

در این مواقع سیستم اتوماسیون بازاریابی اپلیکیشن به کمک برندهای مختلف می شتابد که در بخش بعدی با آن آشنا می شوید.

استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی اپلیکیشن

یکی از مهم ترین ذخایر هر کسب وکار و استارتاپ زمان و انرژی است که برای امور مختلف صرف می شود. از این رو ابزار های اتوماسیون و ماشینی شدن بازاریابی کار توسعه دهندگان اپلیکیشن را ساده تر کرده است و می توانید با خیال راحت بازاریابی استراتژیک خود را به یکی از سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن یعنی اتوماسیون بازاریابی بسپارید.

آشنایی با اتوماسیون بازاریابی

از زمانی که اتوماسیون وارد عصر بازاریابی اپلیکیشن شد بهینه سازی اپلیکیشن ها به صورت دستی برای همیشه به فراموش سپرده شد.

ابزارهای اتوماسیون به عنوان ماشین های بازاریابی به خوبی می توانند معیارهای خود را بر اساس اهداف شما تعریف کنند و به ارزیابی مشتریان و کاربران بپردازند.

سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن

مزایای اتوماسیون بازاریابی اپلیکیشن

در اتوماسیون بازاریابی اپلیکیشن با یک تیر دو نشان می زنید:

بخش های پربازدید تر در اپلیکیشن شناخته می شوند و تبلیغات همان جایی گنجانده می شوند که کاربر بیشترین سروکار را با آن دارد.

ابزارهای رایگان زیادی برای بازاریابی اپلیکیشن تعریف شده اند که با جست وجوی ساده ای می توانید از آن ها استفاده کنید. این ابزارها ردیاب کاربران هستند و مکان دقیق فعالیت کاربر را مخابره می کنند.

سخن آخر:

هر سه رویکرد در عصر بازاریابی اپلیکیشن فرصت هایی حیاتی هستند که توسعه دهندگان اپلیکیشن برای درآمدزایی آینده باید به آغوش بکشند.

تاکنون این رویکردها به خوبی مورد توجه قرار گرفته اند و به نظر می رسد صنعت عظیم تولید اپلیکیشن به مرحله بلوغ خود نزدیک تر شده است.

نظر و تجربه شما؟

چه راهکارهای حیاتی دیگری را لازمه ی فعالیت و بازاریابی در عرصه تولید اپلیکیشن می دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source: appdevelopermagazine

از دست ندهید!

فید جدید گوگل

فید جدید گوگل با استفاده از یادگیری ماشین امکان شخصی‌سازی نتایج جستجو را فراهم می‌کند

یادگیری ماشین این روزها غُرش‌کُنان به همه صحنه‌ها وارد شده است اما این مهندسان گوگل بودند که از ابتدا

ادامه مطلب...
گوگل گلس سازمانی

گوگل گلس سازمانی بعد از دو سال سکوت با کاربردهای جدید عرضه خواهد شد

شاید فکر کنید گوگل گلس که قرار بود هم صفحه نمایشی هوشمند و هم دوربینی بر روی صورت کاربران

ادامه مطلب...

توقف تولید آیفون SE – منتظر نسخه جدید این گوشی نباشید!

آیفون SE یکی از محصولات متفاوت اپل بود که علیرغم تفاوت‌های زیادی که با پرچمداران این کمپانی داشت، طرفداران

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu