افت فروش اسمارت واچ ها – مشتریان تمایلی به خرید ساعت های هوشمند ندارند

دسته : پوشیدنی‌ ها

افت فروش اسمارت واچ ها خبری بدی برای همه ی تولید کنندگان اسمارت واچ ( البته به جز Garmin) است که آینده ی چندان درخشانی را برای این صنعت نشان نمی دهد.

اگر خاطرتان باشد قرار بود اسمارت واچ ها به پدیده های بزرگی در دنیای تکنولولوژی تبدیل شوند. اما IDC اعلام کرد که فروش اسمارت واچ ها تا 51.6 درصد در چهار ماهه ی سوم 2016 کاهش یافته است.

اپل با 71.6 درصد افت در فروش در بین این تولیدکنندگان است. اپل همچنان سردمدار بازار جهانی اسمارت واچ بوده و 41.3 درصد بازار را  به خود اختصاص داده است.

اما IDC برآورد می کند این کمپانی در مقایسه با رقم فروش 3.9 میلیون اپل واچ در سال 2015 فقط 1.1 میلیون اپل واچ در چهار ماهه ی سوم 2016 فروخته است.

apple-store

البته با رونمایی اپل واچ سری 2 در انتهای چهار ماهه ی سوم انتظار بروز چنین وضعیتی می رفت اما وقتی این ارقام جدید را با ارقام 18 ماه قبل مقایسه می کنید متوجه وضعیت وخیم بازار اسمارت واچ ها خواهید شد.

داده های IDC نشان می دهند تنها کمپانی موفق در صنعت اسمارت واچ ها Garmin بوده است. فروش گارمین تا 324 درصد افزایش یافته و این کمپانی در رتبه ی دوم تولیدکنندگان اسمارت واچ قرار گرفته است. افت فروش اسمارت واچ ها

اسمارت واچ های گارمین بر روی سلامتی و تناسب اندام تمرکز کرده اند دو موضوعی که برای مشتریان اهمیت زیادی دارند.

اپل نیز در سیاست های بازار یابی جدید خود از مد فاصله گرفته و قصد دارد بیشتر در مدل های جدید به سلامتی و تناسب اندام اهمیت دهد.

افت فروش اسمارت واچ ها – وضعیت وخیم بازار اسمارت واچ

بنابراین علت افت فروش اسمارت واچ ها چیست؟ IDC علت این مشکل را نبود سخت افزارهای جدید می دانند. اسمارت واچ های جدید اپل و Pebble تا اواخر چهار ماهه ی سوم سال به بازار نیامدند و گوگل، اندروید Wear 2.0 خود را سال آینده رونمایی خواهد کرد.

مشتریان از انتظار کشیدن استقبال نمی کنند مگر اینکه محصول با ارزشی در راه باشد. پیچیدگی اسمارت واچ ها هیچ جذابیتی برای مشتریان ندارد.

افت فروش اسمارت واچ ها

به گفته ی Jitesh Ubrani مسئول ارشد بخش تحقیقات موبایل IDC: موضوع اصلی این است که اسمارت واچ ها برای همه نیستند. داشتن هدف برای خرید یک محصول بسیار مهم است. مشتریان دلیل خاصی برای خرید یک اسمارت واچ ندارند.

متمایز کردن تجربه ی یک اسمارت واچ از یک اسمارتفون ضروری است. یک اسمارت واچ با همه ی کاربردهایی که دارد هنوز به یک ضرورت برای مشتریان تبدیل نشده است.

هنوز هم برای خیلی ها استفاده از یک اسمارت واچ بی معناست. شاید ارتقا سخت افزاری و نرم افزاری و تمرکز بر سلامتی و تناسب اندام در این وضعیت تغییری ایجاد کند اما هنوز توجیه هزینه ی یک گجت دیگر برای مشتریان دشوار است.

Source: gizmodo

از دست ندهید!

تجربه ساخت اولین اپلیکیشن خود را با این 5 نکته خیال انگیزتر کنید!

همیشه اولین‌ها هیجان انگیزترند! اولین‌هایی پُردلهره، پر از نگرانی و فرسایشی که سنگِ‌بنای همه چیز محسوب می‌شوند. خصوصا اولین

ادامه مطلب...
آپدیت Google Voice

آپدیت Google Voice – گفتگوی صوتی گوگل، لباس تازه بر تن می‌کند!

به تازگی جزییات آپدیت Google Voice منتشر شده است و کاربران می‌توانند ارتباط بهتری را در قالب اپلیکیشنی که

ادامه مطلب...
تصویر جدید ال جی G6

تصویر جدید ال جی G6 از تحولات اساسی در طراحی این گوشی خبر می‌دهد

تصویر جدید ال جی G6 که به تازگی منتشر شده‌؛ ظاهر جذاب این گوشی را به نمایش گذاشته‌ است!

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu