Batlle Bay

کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل که لازم است از آن ها دوری کنید

دسته : کسب و کار
کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن

در بازاریابی اصول ثابتی وجود ندارد و روند تکاملی به خصوص در عصر بازاریابی اپلیکیشن ها ادامه دارد؛ چرا که جلب نظر مخاطب در تولید اپلیکیشن پردردسر است. به علاوه تنها به کارگیری اصول بازاریابی که مشترک می باشد کافی نیست و در بازار اپلیکیشن رویکردی خاص بوده که نتیجه بخش است. به زبان دیگر نباید اسیر کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن بشوید.

اگر نگاهی به بازار اپلیکیشن بیندازید مشاهده می کنید که چه توسعه دهندگانی گرفتار همین تکرار و کلیشه ها شده اند و خلاقیت ها از بین رفته اند.

در این بین تنها استارتاپ ها و تیم هایی موفق می شوند که بدون توجه به کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن اصول خود را برای بازاریابی تعیین کنند.

به همین دلیل است که لازم است به آینده اپلیکیشنتان در فضای رقابتی کنونی اهمیت دهید و از کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل که در مطلب امروز هات اپ نیوز می خوانید دوری کنید.

آشنایی با کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

Marketing Clichés to Avoid When It Comes to Your Mobile App

همه چیز در توجه مداوم نسبت به راهکارهای شگفت انگیز تولید اپلیکیشن خلاصه نمی شود. بارها و بارها گفته ایم موفقیت اپلیکیشن محصول تلاشی همه جانبه به خصوص در زمینه بازاریابی آن محصول می باشد.

5 کلیشه یا اصل تکراری که اگر به کارگیری آن ضرری نداشته باشد مسلما بی فایده و هدر دادن منابع مالی و معنوی تیم شما است عبارتند از:

تمرکز بیش از حد بر دفعات دانلود اپلیکیشن

به احتمال زیاد بعد از تولید یک اپلیکیشن منتظر مشاهده استقبال کاربران به واسطه دفعات دانلود اپلیکیشن هستید. اما امروزه دانلود و نصب اپلیکیشن چندان مطرح نیست.

اگرچه مشاهده دفعات بازدید از صفحه ی اپلیکیشن یعنی توانسته اید نظر کاربر را تا حدودی جلب کنید اما آنچه در بازار کنونی حائز اهمیت است جلوگیری از پاک کردن اپلیکیشن توسط کاربر و فرآیندهایی است که بعد از نصب رخ می دهند.

کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن

پس چه باید کرد؟

کمپانی ها و استارتاپ های مختلف باید بر وقایع آینده ی اپلیکیشن تمرکز کنند؛ چرا که آنالیز همین بازه ی زمانیست که فوت و فن کسب درآمد از طریق تولید اپلیکیشن را به شما نشان می دهد.

اما این که بر کدام بخش بعد از نصب اپلیکیشن تمرکز کنیم نسبی است. برخی از بخش هایی که لازم است در توسعه اپلیکیشن بعد از دانلود بدان ها توجه داشت عبارتند از:

  • میزان فروش: اگر اپلیکیشن شما فروشگاهی است میزان درآمد از فروش مهم تر از میزان دانلود خواهد بود.
  • پرداخت های درون برنامه ای: احتمالا میزان رضایت کاربران با همین بخش به خصوص در بازی سازی مشخص شود.
  • پیشرفت کاربر در برنامه: باید سیر و سفر کاربر را در برنامه به دقت زیر نظر داشت. این بخش برای بازی ها و ارزیابی علاقمندی کاربران برای صعود به مراحل نهایی ضروری است.

کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن

قانع بودن به تولید و انتشار اپلیکیشن

با وجود رشد سرسام آور مارکت های اپلیکیشن و سیل عظیم برنامه ها که به سمت این مارکت ها روانه می شوند مسلما ملاک های ارزش گذاری اپلیکیشن در سطح بالاتری قرار گرفته اند و قانع بودن به تنها تولید و انتشار اپلیکیشن از کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن می باشد. به همین دلیل باید موانع مختلفی را با تلاش بیش تر برطرف نمود:

مانع اول: رقبا

زمانی که تنها آیفون و اسمارت فون های معمولی در بازار وجود داشتند هر کاربری با دیدن یک اپلیکیشن ذوق زده می شد و بلافاصله آن را نصب می کرد سپس بعد از نصب، کاربر به صورت منصفانه نظر خود را بیان می کرد و توسعه دهنده از حجم بالای دانلود خوشحال می شد.

اما این دوره امروز عصر تاثیرناپذیری است. عصری که مردم به هر برنامه ای اعتماد نمی کنند و باید نسبت به رقبا تاثیرگذارتر بود.

مانع دوم: خود برنامه

گاهی رقبا هم به شما فرصت می دهند و میدان برای فعالیت شما خالی شده است؛ اما کم کاری های شما و در واقع خود برنامه است که کاربران را دفع می کند.

بنابراین حتی اگر نسخه قبلی را عرضه کرده اید با توجه به تاکتیک های ارتقای اپلیکیشن برای کاربران نسخه جدید را متفاوت تر عرضه کنید.

کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن

پس چه باید کرد؟

برای این که اسیر کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن نشوید ابزارهای دیگر را فراموش نکنید. اپلیکیشن در صورتی معتبر خواهد بود که پشتوانه ای مثل یک وب سایت داشته باشد.

عنوان طولانی اپلیکیشن

تا دو سال پیش توسعه دهندگان با تکیه بر سیستم بهینه سازی خودِ مارکت ها نظیر اپ استور برنامه های ضعیفی را بدون دقت روانه بازار می کردند.

اما همان طور که در نکات ضروری پیش از انتشار اپلیکیشن گفتیم عرضه ی اپلیکیشن قوانین خاص خود را دارد و خود شما هستید که نقش اصلی را در بهینه سازی آن ایفا خواهید کرد. عنوان طولانی اپلیکیشن یکی از خطاها در برنامه سازی می باشد.

قانون اپ استور در انتخاب نام برنامه

اپ استور در ضوابط و قوانین خود اعلام کرده است که حداکثر کاراکتر برای انتخاب نام مناسب اپلیکیشن 50 کاراکتر می باشد.

در صورتی که تولید کننده از این میزان تجاوز کند ایمیلی از جانب اپ استور مبنی بر حذف “problematic and abandoned apps” یا برنامه های مشکل ساز و ممنوعه دریافت می کند.

کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

پس چه باید کرد؟

توصیه ما اجتناب از انتخاب نام هایی است که ممکن است توسط اپ استور اسپم تلقی شوند. گاهی اپ استور روی توضیح محتوای برنامه هم حساسیت به خرج می دهد.

به همین دلیل لازم است توصیف عادی و مناسبی از برنامه درج کنید و با قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی خود پیوندی طبیعی و پایدار میان برند خود و اپ استور ایجاد کنید.

استفاده از تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی همین شیوه های تبلیغی مرسوم و سنتی است که در اماکن عمومی شاهد آن ها هستیم.

این شیوه ی تبلیغاتی برای کسب وکار های حقیقی جوابگو می باشداما اشتباه است اگر تصور می کنید با تبلیغات محیطی می توانید کسب وکار اپلیکیشن خود را رونق دهید.

مگر اینکه برای هزینه های بازاریابی پول برای شما اهمیت نداشته باشد!

کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن

پس چه باید کرد؟

جایگزین تبلیغات محیطی می تواند روش های تبلیغاتی خیلی کم هزینه تر نظیر استفاده از ویدیو های خبر در شبکه های اجتماعی، سفارش تبلیغات به مراجع اینترنتی نظیر گوگل و بازاریابی با مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی باشد.

استفاده از تکنیک های کلاه سیاه

کلاه سیاه همان تکنیک های نکوهیده در امور مختلف از جمله بازاریابی است که اثرات مثبت کوتاه مدت اما ناپایدار دارند. از بین رفتن این تاثیرات بعد از مدت زمان مشخصی اثرات منفی به دنبال دارد و بنابراین توصیه نمی شود.

اگر چه استفاده از این روش ها امروزه متداول شده است اما توصیه می کنیم تکنیک های کلاه سفید را که در مقابل روش های کلاه سیاه قرار دارند جایگزین نمایید.

پس چه کنیم؟

فراموش نکنید که دوره شهرت هر برنامه در اپ استور 15 دقیقه ی اول است. در این 15 دقیقه و طی آنالیز اپلیکیشن بر اساس الگوریتم های فروشگاه است که جایگاه اصلی اپلیکیشن شما مشخص می شود.

به همین منظور روش های هوشمندانه را به جای استفاده از تکنیک های کلاه سیاه بهینه سازی برنامه فروشگاه (ASO) چاشنی کار خود کنید.

کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

تجربه و نظر شما؟

به نظر شما چه فاکتورهای دیگری می توانند کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل باشند که لازم است از آن  ها دوری گزینید؟ دیدگاه خود را مطرح کنید.

source: tech

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu