Pavel Durov

LTV یا ارزش طول عمر مشتری در موفقیت Ketchapp چه نقشی داشته است؟

دسته : مصاحبه

Ketchapp برند فرانسوی شناخته شده در دنیای بازی های ساده و پرطرفدار است که کیفیت در تولید اپلیکیشن هدف اصلی این کمپانی در تولید بازی های سرگرم کننده می باشد. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که LTV یا ارزش طول عمر مشتری در موفقیت Ketchapp چه نقشی داشته است.

در همین ابتدا لازم است بدانید مانور استودیو بازی سازی Ketchapp روی مفهوم ارزش طول عمر کاربر، نرخ فعلی دانلود ماهانه ی این کمپانی را به 23 میلیون دانلود رسانده است!

اگر در زمینه بازاریابی اپلیکیشن و رویکردهای آن مطالعاتی داشته باشید احتمالا اصطلاح LTV یا ارزش طول عمر مشتری را شنیده اید. ارزش طول عمر که می تواند خاص مشتری یا کاربر بسته به زمینه فعالیت شما باشد یکی از مهم ترین فاکتور ها در دنیای بازاریابی است.

LTV به زبان ساده به معنای میزان سوددهی شما از جانب هر مشتری می باشد. این سوددهی در دنیای اپلیکیشن می تواند میزان خرید یا دانلود برنامه و بخش های درون برنامه ای در طول مدت زمان مشخصی باشد.

LTV یا ارزش طول عمر مشتری

در حقیقت ارزش طول عمر جریانی مالی و مداوم است که باید بصورت جزیی مورد بررسی قرار گیرد. بازی های یکی از کمپانی های مطرح یعنی استودیو بازی سازی Ketchapp با تمرکز بر همین فاکتور بالغ بر 700 میلیون بار دانلود شده اند!

LTV از بزرگ ترین چالش های برنامه سازی است و یکی از دلایل شکست استارتاپ های مختلف در جهان به شمار می آید.

مصاحبه امروز هات اپ نیوز خلاصه ای از تجربه های کریستین کالدرون(Christian Calderon)، بازاریاب و اقتصاددان بازی های ویدیویی، در ارتباط با اهمیت LTV و روند موفقیت استودیو بازی سازی Ketchapp با تکیه بر این اصل می باشد. با ما همراه باشید.

تاثیر بررسی LTV یا ارزش طول عمر مشتری در موفقیت Ketchapp

LTV  با اصول بازاریابی و مارکتینگ گره خورده است. آمار ارزش طول عمر کاربر امکان مقایسه قیمت محصول در برابر رقبا، کیفیت اجرای اپلیکیشن و وضعیت کلی آن را فراهم می کند.

این توانایی استارتاپ و تیم شما است که بتوانید تک تک فاکتورهای مقایسه ای اپلیکیشن را به LTV ربط دهید. در حال حاضر استودیو بازی سازی Ketchapp در چارت LTV دنیا در جایگاه چهارم قرار دارد!

LTV یا ارزش طول عمر مشتری

آشنایی بیشتر با مفهوم LTV یا ارزش طول عمر مشتری

LTV مجموعه ای از مقادیر متغیر نظیر پتانسیل رشد و پتانسیل شبکه ای کاربران (و سایر مواردی که بیشتر در علم بازاریابی مطرح می شود) در طول انتشار اپلیکیشن است.

LTV یا ارزش طول عمر مشتری نظیر فرآیند بازاریابی نیاز به تداوم دارد. در واقع ارزش طول عمر کاربر با یک خرید مشخص نشده بلکه باید تمام خرید های او در طول سال های فعالیت شما تحت عنوان LTV مشتری محاسبه شود.

این مصاحبه را در ادامه دنبال کنید:

توجه به LTV در صنعت بازی سازی چه اهمیتی دارد؟

عدم توجه به LTV یا ارزش طول عمر مشتری از همان کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل است که بعدا دردسرساز می شود. تاسف بار است اگر فکر می کنید بازاریابی اپلیکیشن ساده است و به همان اصولی که تاکنون آموخته اید خلاصه می شود. عدم توجه به این فاکتور در آینده و برای تولید محصول مانع تراشی می کند.

LTV یا ارزش طول عمر مشتری

LTV یا ارزش طول عمر مشتری در بازاریابی

LTV چه نقشی بر موفقیت های بعدی اپلیکیشن خواهد داشت؟

پیوند عمیقی میان محصول یا اپلیکیشن و استراتژی بازاریابی استارتاپ های موفق دنیا وجود دارد. LTV یعنی تعیین چشم انداز یکپارچه و واحد که به موفقیت شما سرعت می بخشد.

درک مفهوم ارزش طول عمر یعنی شما تنها از محصول سود نمی برید؛ بلکه بازاریابی آن نیز درآمدزا می باشد. استودیو هایی که به صورت بنیادی روی این مهم سرمایه گذاری کنند در آینده شاهد محصول قدرتمندی هستند.

با این وجود چرا هنوز برخی از کمپانی ها با شکست رو به رو می شوند؟

علت تمایز استودیو بازی سازی Ketchapp و سایر رقبا درک درستی است که از داده ها و پیچیدگی اندازه گیری آن ها داشته ایم. اگرچه همه ی رقبا با LTV یا ارزش طول عمر مشتری آشنا هستند اما تنها 40 درصد از آن ها توانسته اند از این مفهوم برای موفقیت بهره ببرند.

LTV یا ارزش طول عمر مشتری

اشتباه رایج مرتبط با ارزش طول عمر در کمپانی ها چیست؟

تنها سرمایه گذاری روی داده ها و اندازه گیری آن ها اشتباه بزرگ و پرهزینه ای محسوب می شود. بلکه باید از این ارقام در تبلیغات برای محصول استفاده کرد(منظور از ارقام همان آمار دانلود، بازدید، بازخوردهای مثبت و… می باشد).

اگر هر استارتاپ به ارزش طول عمر کاربر توجه داشته باشد بعد ها خواهد فهمید که با چه هزینه ی اندکی توانسته است کسب درآمد از طریق بازی رایگان داشته باشد.

توجه به LTV یا ارزش طول عمر مشتری رمز موفقیت Ketchapp

تبلیغات بر پایه ی ارزش طول عمر مشتری چیست؟

استودیو بازی سازی Ketchapp تلاش می کند سطح خود را بالا ببرد و با تبلیغات بر پایه ی LTV یا ارزش طول عمر مشتری پیوند های درونی محصول با کاربر را شناسایی کند.

تبلیغاتی که بر پایه ی LTV باشد فقط یک گروه از مشتریان را هدف خود قرار نمی دهد؛ بلکه مخاطب عام جهت افزایش میزان تقاضای بازار هدف گذاری خواهد شد.

رمز موفقیت استودیو بازی سازی Ketchapp چیست؟

در تمام مطالعات اقتصادی و رفتار شناسی کاربران در استفاده از اپلیکیشن ها ما به معنای واقعی منحنی ها از جمله منحنی LTV را بررسی کردیم.

Ketchapp قادر بوده برخلاف رقبای خود از علم اطلاعات استفاده کند و بفهمد چه چیزی در بازار اپلیکیشن می گذرد؛  مثلا چه کانال ارتباطی موفق تر بوده است، چه استراتژی هایی در بازی سازی جواب داده اند و…

استودیو بازی سازی Ketchapp

سخن آخر:

بعد از خرید Ketchapp توسط Ubisoft همه منتظر اتفاقات خیر کننده هستند! برای آشنایی بیشتر با محصولات این کمپانی و آنالیز بهتر موفقیتی که از پس تولید بازی های ساده اما با کیفیت به وجود آمده کافی است جستجوی کوتاهی در فضای وب داشته باشید.

تجربه و نظر شما؟

تاکنون درباره ارزش طول عمر کاربر شنیده بودید؟ به نظر شما چه تاثیراتی در محبوبیت بازی ها دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source: venturebeat

از دست ندهید!

پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی وقت‌شناس باشید!

در روزگاری زندگی می‌کنیم که هر برند برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی باید وقت‌شناس باشد تا بیش‌ترین تعامل

ادامه مطلب...
بازی Faraway

بازی Faraway و ماجراجویی در میان خرابه‌های رمزآلودهِ دوران باستان!

در این مطلب به معرفی بازی Faraway محصول MouseCity خواهیم پرداخت. در همین ابتدا بد نیست بدانید سازندگان این بازی

ادامه مطلب...
استفاده از گوشی در محیط کار

این 10 عادت آزاردهنده را به هنگام استفاده از گوشی در محیط کار کنار بگذارید

همه ما عاشق گوشی‌های خود هستیم اما بعضی عادت‌های استفاده از گوشی در محیط کار واقعا آزاردهنده هستند و

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu