افزایش استفاده از اینترنت موبایل تا 75 درصد در سال 2018 و تغییر مسیر تبلیغات

دسته : اخبار
افزایش استفاده از اینترنت موبایل

با افزایش تعداد کاربرانی که در سراسر دنیا از طریق اسمارتفون یا تبلت به اینترنت متصل می شوند هفتاد و پنج درصد استفاده از اینترنت در سال 2017 به موبایل اختصاص خواهد داشت. سیر صعودی افزایش استفاده از اینترنت موبایل از 40٪ در سال 2012 به 68٪ در سال 2016 رسیده است و پیش بینی می شود به 79٪ در سال 2018 برسد. 

گزارش این هفته ی Zenith که در زمینه ی بازاریابی، تبلیغات و رسانه ها فعالیت می کند نشان می دهد 71 درصد استفاده از اینترنت در سال 2016 از طریق موبایل انجام گرفته است. هزینه ی تبلیغات موبایل در سال 2018 در حدود 134 میلیارد دلار خواهد بود. این هزینه بیش از رقم صرف شده برای روزنامه، مجله، سینما و تبلیغات فضای باز است.

زنیت هزینه ی صرف شده برای تبلیغات جهانی موبایل در سال 2016 را 71 میلیارد دلار برآورد کرده است.

افزایش استفاده از اینترنت موبایل

بسیاری از دلارهایی که تاکنون صرف ساخت تبلیغات تلویزیونی می شده است مسیر خود را به سمت فیسبوک، اسنپ چت و گوگل تغییر داده اند و به نظر می رسد این رسانه ها تاثیر بیشتری در بازاریابی محصولات داشته باشند. ویدیوهای تبلیغاتی موبایل حاکم جدید قلمرو تبلیغات شده اند!

اسکات سینگر(Scott Singer) مسئول ارشد رسانه های دیجیتال و مدیر نوآوری DDG در این زمینه می گوید: مصرف اینترنت موبایل در طول چهار سال از 40 درصد به 70 درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش استفاده از اینترنت موبایل و تغییر مسیر تبلیغات

افزایش استفاده از اینترنت موبایل باعث سرازیر شدن دلارهای تبلیغات به سمت موبایل و انجام معاملات کلان در زمینه ی سرگرمی ها و ارتباطات در این پلتفرم شده است.

افزایش مصرف داده های موبایل همچون تماشای ویدئو؛ کمپانی های مخابراتی را نیز به سمت توزیع محتوای دیجیتالی سوق می دهد. جذب بینندگان به میان برنامه ها، ویدئوهای آنلاین و سایر محتوای ارائه شده از طریق اینترنت موبایل و شبکه های وایرلس بسیار سودآور خواهد بود.

افزایش استفاده از اینترنت موبایل

AT&T در روز شنبه اعلام کرد که قصد خرید کمپانی رسانه ای Time Warner را به ارزش 85.4 میلیارد دلار دارد تا بتواند به توزیع و پخش محتوا با تنوعی بیشتر بپردازد.

Verizon Communications نیز قصد خرید یاهو را دارد. هر دو کمپانی مخابراتی قصد دارند با نفوذ در داده های کاربران به بازاریابان در ارائه ی تبلیغات هدفمند کمک کنند.

در حال حاضر اسپانیا با مصرف 85 درصد اینترنت از طریق موبایل مقام اول را در دنیا به خود اختصاص داده است. هنگ کنگ با 75 درصد مصرف موبایل از طریق اینترنت در رتبه ی دوم قرار دارد. چین با 76 درصد مدال برنز را به دست آورده است.

آمریکا 74 درصد و ایتالیا و هند هر دو 73 درصد از اینترنت خود را از طریق موبایل مصرف می کنند. Zenith می گوید شصت درصد از تبلیغات در سال 2018 از طریق اسمارتفون ها انجام خواهد گرفت.

Source: cnet reuters