ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام که کسب وکار شما را جادو می کند

دسته : آموزش
ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

رکن مهمی به نام بازاریابی وجود دارد که تمام فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام را قبضه کرده و به خوبی می دانیم فعالیت در چنین شبکه ی محبوبی نیازمند آشنایی با ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام است.

با وجود انواع و اقسام تبلیغات متداولی که در شبکه های تلویزیونی یا در سطح شهر می بینیم یا این که روزانه توسط هزاران فرستنده پیامک تبلیغاتی بمباران می شویم باز هم فروش ایده آلی نصیب تبلیغ کنندگان نمی شود.

ریشه یابی علل عدم موفقیت تبلیغات گسترده ای که برای هر محصول انجام می شود نشان می دهد که اغلب کسب وکار ها توجه بیش از حدی به تبلیغات دارند؛ به عبارت دیگر در هیاهوی تبلیغات گم شده اند.

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

از آن جایی که اینستاگرام توانسته است بیشترین مخاطب را از طریق گوشی های موبایل به خود جذب کند احتمالا رونق کسب وکار با اینستاگرام که بیش از 500 میلیون کاربر دارد آسان تر خواهد بود. به شرط این که با شیوه ی هدایت صحیح افراد و فعالیت در میان رقبا با تمام قابلیت هایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار داده است آشنا باشید.

اگر هنوز لذت فعالیت در اینستاگرام را تجربه نکرده اید فرصت را غنیمت بشمارید و با استفاده از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام که در مطلب امروز هات اپ نیوز می آموزید کسب وکار خود را جادو کنید.

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام که باید بدانید

Marketing tricks in Instagram you should know

سه ترفند آسان اما تاثیرگذاری که برای بازاریابی در اینستاگرام ضروری هستند را در ادامه می خوانید:

با محتواگذاری استاندارد کاربران را شگفت زده کنید

شیوه ی محتواگذاری است که منجر به افزایش فالوور در اینستاگرام می شود. رکن اصلی اینستاگرام از دیرباز تصویر بوده که در حال حاضر قابلیت آپلود ویدیو و حتی به اشتراک گذاری ویدیو های زنده در اینستاگرام نیز فراهم شده است.

برای فعالیت های تجاری و کسانی که از اینستاگرام برای بهبود کسب وکار خود استفاده می کنند محتواگذاری استاندارد یا قرار دادن تصاویر بهینه اهمیت زیادی دارد.

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

ویژگی بهترین تصاویر در اینستاگرام

اگر می خواهید تصاویر محصولتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید به سه بخش از این تصویر بیشتر توجه کنید: پس زمینه، تضاد رنگ ها و وسعت تصویر.

رنگ پس زمینه ی تصاویر

بهتر است پس زمینه تصویر شما سفید نباشد و از رنگ های جذاب تری استفاده کنید. پس زمینه ای که مطلقا سفید باشد نمای محصول را بی روح می کنند.

سفید هیجانی در کاربر ایجاد نمی کند بنابراین اگر به دنبال تحریک احساس و جهت دهی به تصمیم گیری مشتری هستید پس زمینه را مطابق با رنگ محصول تیره تر کنید.

توجه به تضاد رنگ ها

یکی از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام توجه به تضاد رنگ در عکس هایی می باشد که به اشتراک می گذارید. تعادل رنگ توصیه می شود؛ اما نزدیکی رنگ ها در محیط تصویری از محصول که قرار است مشتری را به سمت شما متمایل کند بی تاثیر است.

برای بهبود تضاد رنگ ها می توانید از فیلتر اپلیکیشن های محبوب و یا نرم افزارهای پیشرفته تری چون فوتوشاپ استفاده کنید.

وسعت تصویر

مهاجرت از کسب وکارسنتی به الکترونیک پر زحمت است. عکس محصول قرار است در فضای مجازی دیده شده و راجع به آن نظر داده شود. گاهی برخی از محصولات آن چنان که خوب می نمایانند نیستند؛ اما عکاسی حرفه ای آن ها را اینگونه جلوه می دهد.

مساحتی که برای عکسبرداری درنظر می گیرید را بیش تر و بیش تر کنید. به یک محیط بسته و محدود برای عکسبرداری بسنده نکنید.

به تصویر زیر دقت کنید:

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

در این تصویر دونده با تیشرت آبی در خیابان ظاهر شده است. نمای بازی و گسترده ای را در عکس می بینیم و پس زمینه های بی روح و سفید دیده نمی شوند. در عین هماهنگی رنگ ها با هم تضاد جزیی (مثلا تابلو زرد رنگ در خیابان) تصویر را زنده کرده است!

حال تصویر بالا را با تصویر زیر مقایسه کنید:

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

این تصویر همان تیشرت اما در پس زمینه ی محدود و خاکستری رنگ است. اگرچه این عکس برای نشان دادن تی شرت از تمام زوایا استاندارد به نظر می رسد اما دیدن تن پوش تی شرت و دونده ای که با استفاده از آن ورزش می کند احتمالا برای مشتری جذاب تر است.

چگونه استاندارد و جذاب عکسبرداری کنیم؟

برندهای محبوب و استراتژی های موفقیت آن ها در اینستاگرام را زیر ذره بین خود قرار دهید. چرا که گاهی در همین صفحات پرطرفدار عکس هایی را می بینیم که با کمترین سرمایه ممکن ثبت شده باشند.

برای عکسبرداری استاندارد و جذاب به دوربین ها و فضای های آنچنانی نیازی نیست. تنها کافی است خلاقیت خود را به کار گیرید و از همکار یا دوست خود برای تهیه عکس کمک بخواهید.

قابلیت های محصولتان را از زبان مشتریان بیان کنید

یکی از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام استفاده از مشخصات مشتری یا تصاویر آن برای به تصویر کشیدن قابلیت های واقعی محصولاتتان می باشد.

در این روش شما از مشتریانتان و نه از مدل ها که نیاز به سرمایه گذاری دارند می خواهید عکس محصولی که از شما خریده اند را با سایرین به اشتراک بگذارند. این روش کم هزینه اما پرسود است.

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

چگونه از زبان مشتریان در اینستاگرام پست بگذاریم؟

سه راه زیر به شما کمک می کند تا بتوانید رضایتمندی مشتریان از خرید محصولات را به سایر دنبال کنندگانتان نشان دهید :

  • از مشتریانتان بخواهید شما را در صفحه ی شخصیشان در اینستاگرام تگ کنند
  • از آن ها درخواست کنید هشتگ مربوط به برند یا محصول شما را زیر عکس درج نمایند
  • در صورتی که مشتری مایل به تگ کردن شما در صفحه ی شخصی اش نبود از آن ها بخواهید عکسی از محصول برای شما بفرستند

معرفی اپلیکیشن RePost

برنامه ی RePost یکی از ابزارهای کاربردی برای معرفی محصول از زبان مشتریان است. کسانی که از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام و این برنامه استفاده می کنند قادر خواهند بود عکس های مشتریان را با استناد بر اکانت آن ها به اشتراک بگذارند.

اگرچه این کار با تگ کردن نام فرد زیر عکس هم ممکن است اما با استفاده از این اپلیکیشن شکی باقی نماند که تصاویر و نظرات مشتریان شما واقعی است.

معرفی محصول از زبان مشتری با ارتباط ایمیلی

درصورتی که مشتریان شما اجازه ی انتشار عکس ها را به شما نمی دهند یا استفاده از اپلیکیشن RePost نیز بی فایده باشد می توانید از آن ها بخواهید عکس ها را برای شما ایمیل کنند و شما مجموع آن ها را به عنوان بازخوردهای مشتری در آپلود سنتر آپلود نمایید.

جزییات محصول را به تصویر بکشید

حضور کسب وکارها در اینستاگرام بیش از گذشته شده است و برای دیده شدن باید منحصر به فرد بود. جزییات محصولی که با مشتری به اشتراک می گذارید باید به خوبی دیده شود. به تصویر زیر دقت کنید:

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

این عکس تصویر روز GoPro است که حقیقتا چشم نوازی می کند.

تصویر زیر هم مربوط به مبلی است که با سیستم روشنایی مخفی فضای اتاق را رویایی کرده است:

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

علاوه بر عکس، قرار دادن ویدیویی از محصول هم می تواند به خوبی جزییات محصول را به مشتری نشان دهد. بهتر است ویدیوهای تبلیغاتی موبایل با حجم کم به اشتراک گذاشته شوند تا بارگذاری آن ها برای مشتریانی که محدودیت سرعت دارند امکان پذیر باشد.

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام

سخن آخر:

داستان فعالیت در برخی از شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام سر درازی دارد! محبوبیت در این شبکه ها آسان نیست و کمی زمانبر است. برای مشهور شدن به جای خرید لایک، فالوور و روش های مشابه ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام را به کار گیرید.

تجربه و نظر شما؟

نظرات خود را پیرامون استفاده از ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام که معرفی شد و تاثیرگذاری آن ها در کسب وکار با ما به اشتراک بگذارید.

source: entrepreneur

از دست ندهید!

کنگره‌ جهانی موبایل 2017

در کنگره‌ جهانی موبایل 2017 شاهد چه رویدادهایی خواهیم بود؟

اگر به دنبال گوشی‌های جدید و متفاوت هستید، کنگره‌ جهانی موبایل یا همان MWC، از آن رویدادهایی است که باید

ادامه مطلب...

دنیای پوشیدنی‌های تکنولوژی از تاریخ انتشار اندروید Wear 2.0 تا عینک AR اپل

بعد از روزهای پُرهیجان CES 2017 تصور می‌شد هیجان دنیای پوشیدنی‌های تکنولوژی تاحدی فروکش کند اما اتفاقات دنیای پوشیدنی‌ها

ادامه مطلب...

اپلیکیشن OfferUp این دو کارآفرین جوان را میلیاردر کرد!

میلیاردر شدن آن هم از طریق یک اپلیکیشن موضوع جذابی است که بصورت ویژه در این مطلب با اپلیکیشن

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + هفده =

Mobile Sliding Menu