Batlle Bay

ارسال پیام درون برنامه ای استراتژی جدید در توسعه اپلیکیشن ها که کارآمد خواهد بود

دسته : کسب و کار
ارسال پیام درون برنامه ای

شما قدم به قدم تا توسعه اپلیکیشن موفق گام برمی دارید تا نهایتا تلاش های شما به کسب درآمد منتهی شود. یکی از جدید ترین استراتژی هایی که برای طراحی و تولید اپلیکیشن از سوی Localytics مطرح شده است ارسال پیام درون برنامه ای می باشد.

احتمالا به عنوان یک وب مستر یا کسی که اهمیت استفاده از اپلیکیشن در کسب وکار را به خوبی درک کرده باشد استراتژی های مختلفی را اتخاذ نموده اید و از روش های متعددی برای این که اپلیکیشن شما جایگاه بهتری در میان بیش از 2 میلیارد اپلیکیشنی که در مارکت های اندروید و iOS وجود دارد استفاده کرده اید.

ارسال پیام درون برنامه ای پیغام هایی از سمت توسعه دهنده هستند که معمولا به محض بازکردن برنامه توسط کاربر نمایش داده می شوند. کارشناسان معتقدند این استراتژی تاثیرات مثبت و چشم گیری برای توسعه دهنده ی محصول به دنبال دارد.

در مطلب امروز هات اپ نیوز با بررسی استراتژی ارسال پیام درون برنامه ای و تاثیرگذاری آن با شما خواهیم بود. تا پایان همراه ما باشید.

استراتژی ارسال پیام درون برنامه ای در توسعه اپلیکیشن

In-App Messages strategy for every business

در حال حاضر21 درصد از برترین توسعه دهندگان بهترین اپلیکیشن ها استراتژی ارسال پیام درون برنامه ای را پیش گرفتند. اما پیام درون برنامه ای چیست و اصلا چه فایده ای دارد؟

مفهوم پیام درون برنامه ای

تا به حال برای شما هم پیش آمده است که برنامه ای را برای اولین بار باز کنید و به دلیل ناآشنا بودن با محیط آن وقت زیادی را برای یادگیری شیوه ی استفاده از آن صرف کرده باشید؟

همین موضوع یکی از دلایل پاک کردن اپلیکیشن بعد از نصب توسط کاربران می باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی برای کاربر توسعه دهندگان اقدام به ارسال پیام درون برنامه ای کرده اند.

ارسال پیام درون برنامه ای

کاربرد پیام درون برنامه ای

اگر اپلیکیشن مجهز به قابلیت ارسال پیام درون برنامه ای باشد بلافاصله بعد از باز کردن آن یک باکس را مشاهده می کنید. در این باکس اطلاعاتی درج می شود که منحصرا کاربری که برای اولین بار برنامه را باز کرده است، مورد مخاطب قرار می دهد.

ساختار پیام درون برنامه ای

با ارسال پیام درون برنامه ای هر کاربر مبتدی که اولین بار است از برنامه ی شما بازدید می کند با یک ابر اطلاعات رو به رو می شود. این باکس می تواند بعد از چند ثانیه به صورت خودکار بسته شود یا این که گزینه های اختیاری برای بسته شدن آن پیش بینی شده باشد.

اگر کمی بیشتر فکر کنید احتمالا در بسیاری از اپلیکیشن های فارسی زبان باکس پیام درون برنامه ای را دیده اید.

ارسال پیام درون برنامه ای

مزایای ارسال پیام درون برنامه ای

آمار نشان داده است حدود 23 درصد از کاربران در سه ماهه ی اول بعد از دانلود برنامه که قصد ترک کردن یا پاک نمودن آن را داشته اند با مشاهده ی پیام درون برنامه ای به محیط اپلیکیشن بازگشته اند.

این درحالی است که تحقیقات صورت گرفته توسط Localytics روی برترین اپلیکیشن های ایالات متحده نشان می دهد فقط 16 درصد مخاطبان برنامه هایی که از این قابلیت بی بهره بوده اند بازگشته اند.

ارسال پیام درون برنامه ای

تعامل و ثبات؛ محصول پیام درون برنامه ای

پیام درون شبکه ای به صورت معمول در دو حالت نمایش داده می شود:

زمانی که کاربر برنامه را باز کند یا این که عملیات خاصی را در اپلیکیشن انجام دهد و تایید یا عدم تایید عملیات به او اطلاع داده شود.

ارسال پیام درون برنامه ای رویکردی متفاوت و پیچیده در اپلیکیشن می باشد. بازدید کاربر در برنامه تثبیت و حس نزدیکی بیشتری با محیط برنامه خواهد داشت.

نمونه ای از کاربرد پیام درون برنامه ای

ارسال پیام درون برنامه ای در هر اپلیکیشنی قابل اجرا می باشد. فرض کنید شما اپلیکیشن سفارش آنلاین غذا را طراحی کرده اید.

زمانی که کاربر غذای مد نظرش را از منو انتخاب کرد پیام درون برنامه ای می تواند ثبت غذا در حساب فرد را به او یادآوری کند، یا این که امکانات جدید برنامه بعد از بروزرسانی برای کاربر و در مقابل چشمانش لیست شود.

ارسال پیام درون برنامه ای

سخن آخر:

نرخ کلیک روی برنامه هایی که پیام درون برنامه ای ارسال می کنند 18 درصد است. این رقم در برنامه هایی که هنوز از این قابلیت بی بهره مانده اند 10 درصد است.

بنابراین این استراتژی هر چند که هنوز نوپا می باشد و هنوز متداول نشده اما تاثیر مستقیمی بر دیده شدن اپلیکیشن در بازار دارد.

شما چه فکر می کنید؟

به عنوان یک برنامه نویس یا توسعه دهنده ی اپلیکیشن تاکنون از استراتژی پیام درون برنامه ای پیروی کرده اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

source: mediapost

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu