Pavel Durov

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت – اپلیکیشنی که سایر رقبا را از میدان به در کرد

دسته : کمپانی ها
سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

این روزها موفقیت برخی پیام رسان ها برای همه ثابت شده است اما سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت در تولید همین برنامه ساده خلاصه نمی شود. زیرا دو جوان مصمم تر از همیشه به راه خود ادامه دادند!

شاید اگر 5 سال پیش ایوان اشپیگل و بابی مورفی، سازندگان اسنپ چت، می شنیدند که قرار است شبکه اجتماعی اسنپ چت 20 میلیارد دلار ارزش امروزی خود را پیدا کند متحیر می شدند و احتمالا هیچ گاه روی این حرف حساب باز نمی کردند!

داستان اسنپ چت به حدود 6 سال قبل باز می گردد. وقتی اولین بار این دو دانشجو در دانشگاه جهت مدیریت پروژه های دانشگاهی پیام رسان Picaboo را طراحی کردند و اتفاقا با استقبال خوبی از جانب دانشجوها مواجه شد.

اسنپ چت کمپانی کالیفرنیایی موفقی است که زاده همان پیام رسان Picaboo قدیمی می باشد. این اپلیکیشن با پوشش مطالب خبری، سرگرمی و به طور کلی محتوای اینترنتی توانسته است رقبا را از میدان به در کند. امثال باراک اوباما و دی جی خالد و سایر افراد مشهور دنیا جمعیت 150 میلیونی شبکه اجتماعی اسنپ چت را تشکیل می دهند.

در مطلب امروز هات اپ نیوز مروری بر سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت و آن چه در طول این سال ها این کمپانی را تحت تاثیر قرار داده است می پردازیم. تا پایان نقد و بررسی امروز با ما همراه باشید.

بررسی سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

How Snapchat outfight its Competitor

امسال اسنپ چت از سایر شبکه های اجتماعی مثل پینترست یا توییتر و قابلیت های جدید اضافه شده به آن در ایالات متحده پیشی گرفته است.

در حال حاضر اسنپ چت رسانه ای با سریع ترین آمار رشد در آمریکا شناخته می شود. در هر ثانیه در ایالات متحده 9000 اسنپ پست می شود و این کمپانی ادعا می کند به صورت روزانه 10 میلیارد ویدیو در اسنپ چت پخش می شود.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

آمار پخش ویدیو سایر شبکه های اجتماعی

مطابق با آمار در شبکه اجتماعی فیس بوک و در سال گذشته حدود 50 میلیارد ویدیو در روز پلی یا پخش می شده است.

مقایسه این آمار با اسنپ چت نشان می دهد اسنپ چت روند رو به رشد و سرسام آوری داشته و بدون توقف بر کاربران آن افزوده شده است. به نظر می رسد بخش کلیدی در سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت همین بازدید از ویدیو ها باشد.

آمار بازدیدکنندگان در اسنپ چت

پیش بینی می شود تا سال 2017 آمار کاربران در این شبکه اجتماعی به میزان 14 درصد از مخاطبان فعلی افزایش یابد.

گفتنی است اگرچه آمار جذب مخاطب در اسنپ چت بالا است اما مخاطبان این شبکه اجتماعی نسبت به 1.7 میلیارد کاربر فعال در فیس بوک و 500 میلیون کاربر در اینستاگرام مخاطبان منفعلی هستند و فعالیت روزانه در این رسانه نسبت به سایرین چشمگیر نیست.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

مخاطبان شبکه اجتماعی اسنپ چت

براساس تحقیقات نیلسن در سال 2015 مشخص شده است که 41 درصد از کاربران اسنپ چت را افراد 14 تا 34 ساله در ایالات متحده تشکیل می دهند.

نقش تبلیغات و کسب درآمد از اپلیکیشن را نباید در امر جذب مخاطبان کانونی رسانه های اجتماعی (قشر جوان جامعه) نادیده گرفت.

کلید جذب مخاطب در اسنپ چت

همان طور که می دانید کاربران فیس بوک در سال های اخیر به شکل قابل توجهی کاهش یافته اند. همزمان با رکودی که فیس بوک در جذب مخاطب و درآمدزایی تجربه می کند اسنپ چت با طرح های مشارکتی خود توانسته است کسب درآمد داشته باشد و در عین حال مخاطبان را به خود جذب کند.

این طرح ها از حالات کلیشه ی بازاریابی در اپلیکیشن ها خارج شده اند و رنگ و لعاب تازه ای گرفته اند.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

چالش های اسنپ چت در جذب مخاطب

همان طور که گفته شد قابلیت های جدید سایر شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام باعث رونق کسب وکار در اینستاگرام شده است. لذا به نظر می رسد فیس بوک و اینستاگرام کاربران اسنپ چت را با ترفند های هوشمندانه ربوده اند.

همان طور که می بینید کمپانی اسنپ چت باید برنامه های بیشتری برای فعال تر کردن مخاطبان در این رسانه داشته باشد.

برخی از فاکتورهای موثر در سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت عبارتند از:

قابلیت Stories در اسنپ چت

در سال 2015  اسنپ چت از ویژگی جدید اپلیکیشن خود تحت عنوان Stories رونمایی کرد. این قابلیت که اخیرا با افزودن ویژگی Stories در اینستاگرام شاهد کپی برداری از آن بوده ایم به کاربران امکان به اشتراک گذاری لحظات مختلف را به صورت پست موقت می دهد. این پست ها بعد از 24 ساعت از صفحه شخصی کاربران حذف می شوند.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

تبلیغات در اسنپ چت

اسنپ چت به مقر اصلی کمپانی ها برای بازاریابی دیجیتالی تبدیل شده است. محققان پیش بینی می کنند تا پایان سال 2016 در ایالات متحده حدود 384.4 میلیون دلار تنها صرف تبلیغات در شبکه اجتماعی اسنپ چت خواهد شد.

این رقم در سال 2017 به 804.5 میلیون دلار نیز می رسد. آمار و ارقام به دست آمده دقیقا 6 برابر سود به دست آمده از تبلیغات سال گذشته برای کمپانی اسنپ چت می باشد.

تبلیغات ویدیویی در اسنپ چت

تبلیغات ویدیویی در شبکه های اجتماعی جدیدترین ابزار برای دیده شدن از طریق بازاریابی اینترنتی می باشد؛ چنانچه که قبلا هم به اهمیت محتوای ویدیویی به عنوان یکی از اصول بازاریابی و سئو اشاره کرده ایم.

کمپانی های مختلف ویدیو های خود را از طریق Stories و به صورت عادی آپلود می کنند و از همین راه ویدیویی بازار واقعی خود را در میان کاربران پیدا می کنند.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

عرضه دوربین های Spectacles توسط اسنپ چت

عرضه و فروش دوربین های جدید Spectacles اولین حرکت سخت افزاری کمپانی اسنپ چت است.

این دوربین ها در واقع یک جفت عینک لنز دار هستند که در ماه سپتامبر از آن ها رونمایی شد. ورود به دنیای تولید سخت افزار نیز بخش دیگری از سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت در این 6 سال می باشد.

سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت

سخن آخر:

با معرفی نوآوری های جدید این کمپانی سیر موفقیت کمپانی اسنپ چت همچنان ادامه دارد و روند جذب مخاطب توقف نمی پذیرد!

ایوان اشپیگل، مدیر اسنپ چت معتقد است تمام موفقیت هایش حاصل زمانی است که به نجوای درونی اش گوش سپرده است و خود را همگام با خواسته هایش حرکت داده است!

شما چه فکر می کنید؟

نظر شما پیرامون قابلیت های جدید اسنپ چت چیست؟ چه چیزی باعث شده است این کمپانی با چالش های ذکر شده مواجه شود و چه کمبودهایی در این رسانه اجتماعی احساس می کنید؟ دیدگاه خود را مطرح کنید.

source: inc

از دست ندهید!

یادگیری ماشینی Blippar

یادگیری ماشینی Blippar مثل یک ماشین‌بازِ حرفه‌ای ماشین‌ها را شناسایی می‌کند!

یادگیری ماشینی Blippar تکنولوژی تشخیص خودکار خودرو می‌باشد که به تازگی معرفی شده تا به همه ماشین‌بازها نشان دهد

ادامه مطلب...
فایل‌های دانلود شده در اندروید

پیدا کردن فایل‌های دانلود شده در اندروید در کم‌تر از یک دقیقه!

هر چند بسیاری از کارها در سیستم عاملی مانند اندروید با این انعطاف و سازگاری خیلی ساده به نظر

ادامه مطلب...
رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی

رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی و بازاری که به مذاق توسعه‌دهنده خوش می‌آید

آیا می‌دانستید رونق اپ استور نسبت به گوگل پلی هم برای کاربر و هم برای سازنده اپلیکیشن بیش‌تر است؟!

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu