تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن را به این دلایل هیچگاه نادیده نگیرید!

دسته : کسب و کار
تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

شبکه های تبلیغاتی زیادی هستند که امر مهم تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن را هدف کار خود قرار داده اند. اگر هنوز هم برای استفاده از راه های تبلیغاتی جهت دیده شده اپلیکیشن ها مردد هستید نگران نباشید!

اگر چه بسیاری از استارتاپ ها و تیم های برنامه نویسی در سراسر جهان از جمله ایران فعالیت های خودجوش خود برای اپلیکیشن سازی شروع کرده اند اما همچنان دغدغه همیشگی بازاریابی و تبلیغات برای این کسب وکار وجود دارد.

اگر تبلیغات ترجیح کسب وکار ها برای رونق باشد، برای این حوزه تبلیغات در بازاریابی نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

در حالی که نقش تبلیغات در کسب درآمد با اپلیکیشن غیرقابل چشم پوشی است از آن سو بازاریابان نیز دست به کار شده اند و بیشتر روی حوزه اپلیکیشن و کسب وکار موبایلی تمرکز نموده اند.

بنابراین شما به عنوان یک توسعه دهنده می توانید تا حدودی به این تبلیغات اعتماد کرده و از این راه مخاطبان اصلی خود را بشناسید.

همین لحظه را برای شروع تبلیغات غنیمت بشمارید و شک نکنید با دلایلی که در مطلب امروز هات اپ نیوز می خوانید طرز فکرتان متحول خواهد شد!

5 دلیل برای استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

reasons why using advertisement in app marketing

استفاده از راه های تبلیغاتی اما نه به صورت محیطی، بلکه به صورت مجازی با هدف اصلی کسب درآمد از اپلیکیشن صورت می گیرد.

تبلیغات است که بازدید را به دنبال خود دارد و شما برای پذیرش تبلیغات درون اپلیکیشنی و سایر راه های کسب درآمد اعتبار کسب می کنید.

تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

به دلایل زیر هرگز از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن غافل نشوید:

جلب توجه رسانه ها و مطبوعات

چرا برخی از اپلیکیشن ها رسانه ای می شوند؟ به نظر شما چرا هر استارتاپی سروصدا به پا نمی کند و بسیاری از آن ها در سکوت کامل ورشکست می شوند؟

درست است! زمانی بعد از انتشار اپلیکیشن در مارکت ها شهرت کسب می کنید که برند واقعی از خودتان ساخته باشید!

تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

تاثیر تبلیغات مطبوعات در دیده شدن اپلیکیشن

منظور از مطبوعات فقط روزنامه ها یا مجلات نیست. هر رسانه ای که بتواند از راه های مجازی اپلیکیشن شما را پیش از انتشار، در زمان انتشار و بعد از انتشار تبلیغ کند یک ابزار با ارزش برای پیشبرد اهداف شما خواهد بود.

تنها کافی است یک رسانه مانند هات اپ نیوز با چند هزار فالوور درباره اپلیکیشن شما ویدیو خبری در رسانه های اجتماعی پخش کند تا تمام نگاه ها به سمت شما متمایل شود!

جستجو نام تجاری یا برند توسط کاربر

نرخ تعامل با کاربر از رویکرد های بازاریابی اپلیکیشن است که قبلا هم در هات اپ نیوز بدان پرداخته ایم.

زمانی که برای اولین بار با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن خود را منتشر و از طریق بک لینک ها و نقد رسانه ها که در شبکه های اجتماعی انجام می شود بازدید کسب کنید اولین تعامل و تاثیرگذاری بین شما و کاربر شکل می گیرد.

تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

تاثیر تبلیغات بر برندینگ

مهم ترین تاثیر تبلیغات این است که حداقل نام برند شما در ذهن مخاطب نقش می ببنند. اگر زمانی مخاطب شما توصیف برنامه را از طریق تبلیغات صورت گرفته بخواند می تواند با جستجوی نام کمپانی یا استارتاپ شما به سادگی اپلیکیشن را دانلود کند.

بنابراین تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن جستجوی نام تجاری یا برند را به دنبال دارد.

افزایش بازدید شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی بهترین فرصت برای بازاریابی هستند. مثلا اینستاگرام نقش زیادی در کارآفرینی ایرانیان داشته و برخی با شروع ساده ای در این کانال ارتباطی و استفاده از ترفند های بازاریابی در اینستاگرام صنعت کوچکی را برای خود دست وپا کرده اند.

اساس بازاریابی در این شبکه ها کمپین های تبلیغاتی هستند که با جذب مخاطب؛ ترافیک و دانلود برنامه را افزایش خواهند داد.

تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

بازدید از برنامه در مارکت های معتبر

بهتر است ابتدا خود را از دام کلیشه های بازاریابی موبایل رها کنید!

هر چه قدر هم که بیرون از مارکت ها برای دیده شدن برنامه خود تلاش کنید باز هم نمی توانید کمبود بازدید روزانه کاربران از 2.2 میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی و 2 میلیون اپ در اپ استور را جبران کنید؛ چرا که 63 درصد از دانلود های اپلیکیشن های محبوب و پربازدید از طریق همین مارکت ها تامین می شود.

بازاریابی دهان به دهان

تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن تنها به شیوه های مدرن محدود نمی شود. همه انسان ها بخش عمده ساعات شبانه روز را به تعامل و صحبت با یکدیگر می پردازند.

شانس بزرگی است که نام اپلیکیشن شما بتواند بر زبان این افراد جاری شود و به عبارتی بازاریابی دهان به دهان شکل بگیرد و سپس برندتان به دنیای صحبت روزمره انسان ها راه پیدا کند.

تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن

تاثیر باور نکردنی بازاریابی دهان به دهان

مسلما شما هم حرف و تجربه دوستان خود را در استفاده از یک برنامه بیشتر قبول دارید تا اخبار و توصیف های اغراق آمیز از یک برنامه در سایت های مختلف!

اگر تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن به موقع و متعادل انجام شود قطعا تاثیر واقعی خود را برای معرفی و بازاریابی دهان به دهان ایفا خواهد کرد.

سخن آخر:

هر کانالی که برای بازاریابی اتخاذ می شود تاثیرهای منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین از هیچ یک از راه های تبلیغاتی ناامید نشوید و مطمئن باشید روزی می رسد که نقش تبلیغات را در بازدید، دانلود و نصب دائمی اپلیکیشن را توسط کاربران مشاهده خواهید کرد.

نظر و ایده شما؟

شنیدن نظرات شما پیرامون علل استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن برای ما خوشحال کننده خواهد بود.

source: admob

از دست ندهید!

کنگره‌ جهانی موبایل 2017

در کنگره‌ جهانی موبایل 2017 شاهد چه رویدادهایی خواهیم بود؟

اگر به دنبال گوشی‌های جدید و متفاوت هستید، کنگره‌ جهانی موبایل یا همان MWC، از آن رویدادهایی است که باید

ادامه مطلب...

دنیای پوشیدنی‌های تکنولوژی از تاریخ انتشار اندروید Wear 2.0 تا عینک AR اپل

بعد از روزهای پُرهیجان CES 2017 تصور می‌شد هیجان دنیای پوشیدنی‌های تکنولوژی تاحدی فروکش کند اما اتفاقات دنیای پوشیدنی‌ها

ادامه مطلب...

اپلیکیشن OfferUp این دو کارآفرین جوان را میلیاردر کرد!

میلیاردر شدن آن هم از طریق یک اپلیکیشن موضوع جذابی است که بصورت ویژه در این مطلب با اپلیکیشن

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =

Mobile Sliding Menu