هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها – از این به بعد در گوگل پلی گُم نخواهید شد!

دسته : اخبار
هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها

با وجود بیش از دو میلیون اپلیکیشن در اپ استور و پلی استور یافتن یک اپلیکیشن به چالشی بسیار بزرگ برای کاربران اندروید و iOS و همچنین توسعه دهندگان تبدیل شده است. هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها راه حل جدید گوگل برای حل این موضوع است.

گوگل یک شبکه عصبی برای بهبود نتایج جستجو در Google Play توسعه داده که بر اساس نام و توضیحات هر اپلیکیشن موضوعات آنها را پیش بینی می کند.

به گفته گوگل، در حدود نیمی از جستجوها در گوگل پلی مربوط به موضوعات کلی مانند بازی های ترسناک یا اپلیکیشن های سلفی هستند.

با این حال، به دلایل مختلف جستجو در هر یک از فروشگاه ها با موانع زیادی روبرو می شود. اپل و گوگل برای دیده شدن تلاش های توسعه دهندگان از جمله بازی های ساخته شده توسط آنها تلاش زیادی کرده اند.  

برای مثال اپل اخیرا برای بهبود کیفیت جستجو در اپ استور از توسعه دهندگان خواست از انتخاب نام های طولانی و توصیف های بی ربط برای اپلیکیشن های سیستم عامل iOS خودداری کنند در غیر اینصورت مانع از انتشار آنها خواهد شد.

اخیرا نیز تبلیغات جستجوی اپلیکیشن را برای کمک به توسعه دهندگان کوچکتر راه اندازی کرد.  

گوگل نیز در سال گذشته یک تبلیغات جستجوی  مشابه برای اپلیکیشن های خود ارائه داد و اخیرا نیز قوانین تازه ای برای متوقف کردن توسعه دهندگان از ارائه ی رتبه بندی های ساختگی و ارائه ی تعداد نصب های غیرقانونی برای دیده شدن تنظیم نمود.

هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها

آخرین تلاش گوگل برای بهبود ارتباط در نتایج جستجوی اپلیکیشن ها در گوگل پلی مبتنی بر استفاده از شبکه های عصبی عمیق با کمک انسان است. دقت داشته باشید هوش مصنوعی نیز نیاز به آموزش های خاصی برای به طبقه بندی موضوعات اپلیکیشن ها دارد. 

هدف اصلی شبکه های عصبی پیش بینی خودکار این موضوع است که کدام موضوع  جستجو شده با یک اپلیکیشن و توصیف آن در ارتباط است. گوگل نیاز به سیستمی دارد که بتواند هزاران موضوع را با میلیون های اپلیکیشن ارتباط دهد.

هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها راهی دراز پیش رو دارد

پیدا کردن مخازن عظیمی از داده ها برای آموزش شبکه های عصبی چندان چالش بزرگی برای گوگل نیست. اما زمانی که به جستجوی موضوعات اپلیکیشن ها در پلی استور مربوط می شود قضیه فرق می کند.

بنابراین مهندسان نرم افزار این کمپانی نیاز به توسعه یک شبکه عصبی داشتند که بتواند برای با یک رژیم داده ای نه چندان قوی نیز به خوبی تربیت شود. 

هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها

مهندس نرم افزار گوگل توضیح می دهد:

در حالی که برخی از موضوعات محبوب مانند شبکه های اجتماعی دارای برچسب های مختلفی برای یادگیری بودند اما اکثریت موضوعات تنها دارای نمونه های انگشت شماری بودند.

چالش ما این بود که مجبور بودیم از تعداد بسیار محدودی از نمونه های آموزش داده شده استفاده کنیم تا میلیون ها اپلیکیشن را به هزاران موضوع اختصاص دهیم. این کار ما را مجبور می کرد خود را با تکنیک های یادگیری ماشین مطابقت دهیم. 

هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها با تقلید از انسان

گوگل می گوید با تقلید از چگونگی استفاده ی انسان از توصیف برنامه ها برای  دسته بندی سریع اپلیکیشن ها حتی آنهایی که قبلا هرگز هم ندیده اند بر این کمبود نیز غلبه کردیم.

این کمپانی از چندین شبکه عصبی استفاده کرد که وقتی ترکیب شدند قادر به پیش بینی ارتباط کلمه ی share با photo بودند. این طرح شامل یک سری از طبقه بندی های اپلیکیشنی است که موضوعات مختلف را به هر اپلیکیشن پیوند می دهد.

در حالی که این سیستم به طبقه بندی کلمات مربوط به موضوعات محبوب مانند شبکه های اجتماعی می پرداخت اما در مورد موضوعات کوچکتر مانند سلفی مهارت کمتری داشت.

بررسی مرور کنندگان انسانی اپلیکیشن ها لایه ی آخری به این آموزش اضافه کرد و آنها موافقت یا مخالفت خود را با این سیستم اعلام کردند.

هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها

یکی از مهندسان گوگل در این زمینه گفت: برای ارزیابی {اپلیکیشن، موضوع} جفت ها توسط ارزیاب های انسانی دوباره مورد بررسی قرار گرفتند و در فرمی از آنها پرسیده تا چه حد موضوع X مربوط به اپلیکیشن Y است.

نتایج نشان داد بعضی کاملا مرتبط بودند و بعضی دیگر هیچ ارتباطی نداشتند. در مواردی حتی کارشناسان مختلف نیز در مورد ارتباط یک اپلیکیشن با یک موضوع با همدیگر اختلاف نظر داشتند.

گوگل در مورد میزان موثر بودن سیستم هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها هنوز چیزی نگفته است اما به نظر هوش مصنوعی و جستجوی اپلیکیشن ها کمک بزرگی به کاربران خواهد کرد.

Source: zdnet

از دست ندهید!

نسخه 4.2 تلگرام با قابلیت‌‌های جدید و متفاوت از راه رسید

اپلیکیشن پیامرسان تلگرام به خاطر تعریف خاصی که از امنیت ارائه داده، موردپسند کاربران قرار گرفته است. در نسخه

ادامه مطلب...
آیفون جدید

چرا در حال حاضر خرید یک آیفون جدید بزرگترین اشتباه ممکن خواهد بود؟

اگر قصد دارید آیفون جدید بخرید، بهتر است دست نگه دارید و در حال حاضر آیفون نخرید! زیرا اپل

ادامه مطلب...
بازاریابی بصری در اینستاگرام

با این 5 ترفند بازاریابی بصری در اینستاگرام متفاوت ظاهر شوید

استفاده از ترفندهای بازاریابی بصری در اینستاگرام یکی از شرط‌های ادامه حیات در این پلتفرم است. هنگامی که بدنبال

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu