مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile و بررسی روند طراحی

دسته : مصاحبه
مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

FIFA Mobile نمونه ای با سابقه و موفق از تلاش صنعت بازی سازی می باشد. فیفا بازی قدیمی و محبوبی است که تجربه بازی فوتبال را به شکلی متفاوت وارد بازی های کامپیوتری و کنسول ها نمود. پیشنهاد می کنیم مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile را از دست ندهید.

حتی اگر از طرفداران متعصب فوتبال نباشید احتمالا جو و حال و هوای بازی فوتبال را چه از نزدیک و چه در قاب تصویر مشاهده کرده اید. بازی اصیلی که ریشه در فرهنگ و باور های ملل مختلف دارد و گردش مالی حاصل از این رشته در اقتصاد جهانی آن را به یک صنعت تبدیل کرده است.

رویارویی اعضای دو تیم و هوادارانشان گاهی تاریخ می سازد و نبردی دینامیک و کاملا زنده که شاید در کمتر رشته ورزشی دیگری شاهد آن هستیم. علاوه بر اینکه نتایج این بازی در میان سایر رشته ها بی نظیر است لحظات شادی و غم در مستطیل سبز صحنه هایی مثال نازدنی را خلق می کند.

از تحلیل عاطفی این بازی که بگذریم در آن سو متخصصان کاربلد صنعت بازی سازی هستند که از این بازی محبوب گیم پلی های پول سازی تولید کرده اند.

حال بعد از گذشت چند سال نسخه موبایل این بازی با قابلیت بازی های چندین نفره، Attack و مدیریت دستی و آسان صفحه در موقعیت های مناسب برای گل زدن؛ منتشر شده است.

تاد بتی(Todd Batty) طراح و تهیه کننده ارشد ساخت بازی FIFA Mobile می باشد که در مصاحبه امروز با هات اپ نیوز همراه شده است.

وی در این مصاحبه به توصیف جنبه های توسعه بازی و تفکری که پشت این بازی مخفی شده است می پردازد. مطالعه ادامه مطلب را به فوتبال دوست ها و طرفداران دو آتشه بازی های موبایل فیفا توصیه می نماییم.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile و بررسی روند طراحی

اگر هنوز بازی FIFA Mobile Soccer را دانلود نکرده اید هر چه زود تر دست به کار شوید. این بازی حتی موفق تر از نسخه های قدیمی تر فیفا می باشد که در مصاحبه امروز به خوبی به این موضوع اشاره شده است.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

نسخه موبایل فیفا را تا چه حد موفق تر و فراتر از نسخه های قبلی که کار کرده اید ارزیابی می کنید؟ قبول دارید که برای ساخت FIFA Mobile تیم خود را به خط مقدم هدایت کرده اید؟

ایده ساخت بازی از آموزه های ما شکل گرفت. ما یاد گرفته ایم که توجه به خواسته کاربران در بازی ها مهم ترین رکن کاری ما می باشد و یک نمونه؛ همیشه برای همه کاربران جذاب نیست!

از آن جایی که فوتبال یک بازی جهانی است ما هم تصمیم گرفتیم فیفا را به یک بازی جهانی تبدیل کنیم.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

چرا نسخه موبایل فیفا را تولید کرده اید؟

از آن جایی که همه کاربران به صورت یکنواخت به موبایل یا تبلت دسترسی ندارند تصمیم گرفتیم تا سطوح دسترسی را برای همه کاربران و به صورت یکسان فراهم کنیم تا از بازی فوتبال نهایت لذت را ببرند.

در عین حال کابران موبایل هم بر جهان تسلط دارند و باید برای جهانی شدن فیفا به آن ها توجه می کردیم.

ساخت بازی FIFA Mobile دقیقا از چه زمانی شروع شد؟

8 ماه پیش از انتشار و معرفی رسمی بازی های موبایل فیفا تولید این نسخه را آغاز کردیم.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile و Ultimate Team

به تصویر کشیدن بازی فوتبال در قاب گوشی های موبایل سخت نبود؟

Ultimate Team یا تیم نهایی حالتی فوق العاده در تمام نسخه های بازی فیفا است که قبلا هم نمونه های آن را مثل بازی FIFA 16 Ultimate Team به صورت سالانه منتشر کرده ایم.

انتقال آن در پلتفرم جدید برای تیم توسعه چندان ساده نبود. برای این که بتوانیم تجربه این تیم را وارد دنیای بازی های موبایلی کنیم از دیدمان مختلف به قضیه نگاه کردیم.

درباره تیم نهایی بیشتر بگویید

تیم نهایی تیم برنده ای است که در نهایت برای بازی های مختلف و رتبه بندی ها تعیین کننده می شود. تیمی که جایزه می گیرد و برنده بازی است.

طراحی این تیم و برنامه های تشویقی آن جنبه سرگرمی دارد تا کاربر در زمان های پراسترس هم بتواند بخندد. قابلیت های هسته ای این بازی در تیم نهایی پدیدار می شود و قدرت واقعی ما در ساخت ساخت بازی FIFA Mobile را نشان می دهد.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile در مورد Attack

درباره حالت جدید چند نفره Attack کمی توضیح دهید

زمانی که بحث بازی های چند نفره و طرح های هیجانی به این شکل به میان می آید ما به تجربه های قبلی از بازی هایی که تاکنون منتشر کرده ایم می نگریم.

با این رویکرد نواقص بازی های قبلی را برطرف می کنیم و نسخه جدید را نیز بهینه سازی خواهیم کرد. در نسخه جدید بازی ها این حالت دیگر به صورت همزمان نیست! بلکه حمله چند نفره غیرهمزمان صورت می گیرد.

مزایای استفاده از Attack غیرهمزمان چیست؟

در حمله یا Attack غیرهمزمان کاربران بخشی از بازی را روی موبایل هوشمند خود در اتوبوس، مترو و اوقات فراغت خود انجام می دهند.

اما با بستن بازی تغییرات از بین می رود و قطعی و وصلی در سیگنال های بازی دیده نمی شود. هر زمان که کاربر مجددا وقت پیدا کند می تواند بازی را از سر بگیرد. این حالت یک بازسازی هوشمندانه برای راحتی کاربر می باشد.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

برای بهینه سازی بازی در ساخت بازی FIFA Mobile چه تمهیداتی اندیشیده اید؟

حمله غیرهمزمان یک تجربه بدون مرز برای کاربران می باشد و موانع قبلی در نسخه جدید برداشته شده است. بازگشت به بازی در حالت Attack نهایتا 2 دقیقه طول می کشد. حال آن که اگر بخواهید به نسخه کامل بازگردید باید 10 دقیقه منتظر بمانید.

بنابراین با این حالت در وقتی که کاربر سپری می کند صرفه جویی می شود و مراحل مختلف بازی نیز سریع تر طی خواهد شد.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile و متاگیم

درباره متاگیم چه فکر می کنید؟ قصد دارید روی متاگیم برای جذب بیشتر کاربران تمرکز کنید؟

برترین توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایلی که به بازی سازی مشغول هستند روی متاگیم یا به کارگیری تکنیک های فریب، نقشه کشیدن و… در خارج از بازی اهتمام ورزیده اند.

متاگیم مکمل بازی های موفق جهان است و به همین دلیل است که ما بازی های فیفا را با گیم پلی زنده و جذابی طراحی کرده ایم؛ گویی بازیکن مقابل چشمانتان و در حقیقت مشغول دویدن می باشد.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

کمی درباره خدمات زنده ( Live Services) در ساخت بازی FIFA Mobile صحبت کنید

خدمات زنده باعث استقبال کاربران مشابه با سال های گذشته از نسخه موبایل شده است. ما به صورت روزانه محتوا را به روز می کنیم و تمام تلاش خود را برای ارائه یک گیم پلی جذاب و سرگرم کننده به کار می بریم.

گیم پلی زمانی زنده است که به اندازه کافی کاربر را به چالش می کشد و بهانه ای برای برگشت مجدد او به بازی را فراهم می کند.

فکر می کنید Ultimate Team بتواند به همان اندازه که روی بازیکنان کنسول ها تاثیرگذاشته است برای کاربران موبایل هم الهام بخش باشد؟

فکر می کنیم که این موفقیت به دست می آید. ساخت بازی FIFA Mobile بازی فوتبال را برای کاربر گسترده تر کرده است.

بازی سبک است و در عین حال یک جامعه بزرگ برای بازی های چندنفری در مقابل چشمان کاربر قرار دارد که در هر لحظه می تواند روی موبایل خود بازی کردن را تجربه نماید.

در واقع موبایل زمین چمن شخصی کاربر می شود و از این پس هر روز به تمرین می پردازد!

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile و چالش ها

آیا فکر می کنید هنوز هم تماسی بین کاربران کنسولی و موبایلی فیفا وجود دارد؟ این دو دسته کاربر را مکمل هم می دانید؟

تمام تلاش ما این است که بازیکنان را از هر نقطه جهان گردهم آوریم. تفاوتی نمی کند کاربر از چه پلتفرمی استفاده کند؛ چرا که ما پلتفرم های جدید را برای تعامل بیشتر کاربران و جذب کسانی استفاده می کنیم که محدودیت دسترسی به پلتفرم قبلی را دارند.

با همکاری کاربران در پلتفرم های مختلف است که کاربران تجربه جدید از رقابت را حس می کنند.

بزرگ ترین چالشی که در ساخت بازی FIFA Mobile با آن مواجه بوده اید چیست؟

ما قصد داشتیم بازی موبایلی متفاوتی را بدون برخورد با موانع و محدودیت ها بسازیم و از این طریق مخاطبان بیشتری به دست آوریم.

اما قضیه این قدر ها هم راحت نبود! در ابتدا نسخه سازگار 100 مگابایتی فیفا را تولید کردیم. اما در این نسخه مشکلات زیادی  به جهت اعتبار قوانین بازی و گیم پلی دیده شد که کاملا غیرقابل انتظار بود.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile و رفع مشکلات

برای رفع این مشکلات چه تمهیداتی اندیشیدید؟

تمام مشکلات را با کم حجم کردن بازی برطرف کردیم. کم حجم شدن بازی باعث اجرای سریع تر آن شد و از آن پس هر کاربری حتی با 512 مگابایت حافظه می تواند این بازی را دانلود و نصب نماید.

بعد از انتشار اولین نسخه موبایل بازی چه چیزهایی یاد گرفته اید؟

با انتشار نرم افزار و مشاهده بازخورد های مردم چیزهای جدیدی می توان یاد گرفت. شاید این آموخته ها را نتوانیم در هیچ کلاس درسی یاد بگیریم.

ما ارتباط نزدیکی با تک تک بخش های بازی داشتیم. از گیم پلی تا حفظ تعادل متاگیم ها یا اصلاح باگ و مشکلاتی احتمالی که با ارتقا اپلیکیشن به نسخه های جدید تر انجام می شد.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile و رضایت توسعه دهندگان

چه قدر از راه اندازی و انتشار نسخه موبایل فیفا رضایت دارید؟

ما از این که کاربران مختلف در کشور های مختلف جهان قادر هستند از بازی فیفا در هر لحظه لذت ببرند بسیار خوشحال هستیم. خوشحالی ما زمانی بیشتر شد که استقبال کاربران را از حالت جدید Attack در ساخت بازی FIFA Mobile دیدیم.

برنامه های آینده شما برای نسخه موبایل بازی های فیفا چیست؟

در حال حاضر به صورت مداوم مشغول بازبینی بازخورد ها و نظرات کاربرانی هستیم که از راه های ارتباطی نظیر انجمن ها و کانال های اجتماعی در تعامل با ما هستند.

تمام تلاش ما نه تنها اصلاح و بهبود گیم پلی بلکه جمع آوری اطلاعات بیشتری پیرامون عادات بازی و رفتارشناسی کاربران می باشد. همین هدف ما را نسبت به مسیری که انتخاب کرده ایم متعهد نموده است.

مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile

نظرات و تجربه های شما؟

از مصاحبه با طراح ارشد بازی FIFA Mobile چه نکاتی می توان آموخت؟ تجربه خود را از بازی با نسخه موبایلی فیفا با ما در میان بگذارید.

source: pocketgamer

از دست ندهید!

مقایسه‌ اچ تی سی U Ultra و پیکسل XL

مقایسه‌ اچ تی سی U Ultra و پیکسل XL – کدام یک را ترجیح می‌دهید؟

مقایسه‌ اچ تی سی U Ultra و پیکسل XL محک خوبی خواهد بود برای ارزیابی تلاش‌های اخیر اچ تی

ادامه مطلب...
اسمارت واچ‌های گوگل و ال جی

اسمارت واچ‌های گوگل و ال جی با انتشار Android Wear 2.0 رونمایی خواهند شد

گوگل و ال جی همکاری‌های خود را برای ساخت دو ساعت هوشمند Watch Sport و Watch Style آغاز کرده‌اند. اسمارت واچ‌های

ادامه مطلب...
لنزهای تماسی هوشمند

لنزهای تماسی هوشمند به پلتفرم جدید واقعیت افزوده تبدیل خواهند شد!

لنزهای تماسی هوشمند سه کاربرد اصلی دارند: سنجش‌های پزشکی برای اندازه‌گیری شرایط فیزیولوژیکی بدن، اصلاح مشکلات بینایی و استفاده

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu