فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن – کاربر به چه چیزی در دانلود توجه می کند؟

دسته : کسب و کار
فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن

شناخت فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن موضوع جذابی است که کمک زیادی به شما خواهد کرد و فرقی نمی کند که کاربر عادی باشید و یا یک توسعه دهنده!

تاکنون واژه اکوسیستم استارتاپی را شنیده اید؟ نیازی به تحقیق و جستجو نیست! همین که اطراف خود را نگاه کنید استارتاپ های مختلفی را می بینید که به خوبی بیانگر زیست بوم حاکم بر جوامع امروزی می باشد.

استارتاپ های اپلیکیشن موبایل بخشی عمده ای از این زیست بوم را اشغال کرده اند و با هدف افزایش دانلود و کسب رتبه بهتر در فضای رقابتی موجود مشغول لانه گزینی در این اکوسیستم هستند.

این استارتاپ ها به دنبال پاسخ برای یک پرسش کلیدی هستند: این که چه می شود کاربر یک برنامه را برای دانلود انتخاب می کند یا این که به سراغ برنامه دیگری می رود؟ به عبارت دیگر فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن چیست؟

طبق تحقیقات صورت گرفته میان مشتریان و مصرف کنندگان آمریکایی و اطلاعات به دست آمده از اپ استور برند نقش اساسی در جذب مخاطب برای دانلود اپلیکیشن ایفا می کند و بخشی از دانلود اپلیکیشن های موفق به سبب اسم و رسمی است که بر هم زده اید و خود را با استفاده از آن به مشتری نشان داده اید.

اما افزایش تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن صرف نظر از برند به عوامل دیگری هم بستگی دارد؛ فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن که در ادامه پست امروز هات اپ نیوز با آن ها آشنا خواهید شد.

بررسی فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن

Factors that influence smartphone app download

طبق گزارش به دست آمده از مارکت های اپلیکیشن کاربران به 6 فاکتور اساسی در دانلود اپلیکیشن بیشتر توجه می کنند و به زبان ساده تر با توجه به آن ها تصمیم می گیرند که برنامه را دانلود کنند یا نه. این 6 فاکتور عبارتند از:

  1. رتبه بندی یا ریتینگ برنامه
  2. شرح برنامه
  3. ویدیو معرفی اپلیکیشن
  4. عنوان اپلیکیشن
  5. آیکن اپلیکیشن
  6. اسکرین شات های محصول

فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن

برند عاملی در حاشیه

همان طور که می بینید برند یا نام تجاری که تحت عنوان سازنده برنامه در گوگل پلی، اپ استور و سایر مارکت ها مشخص می شود در لیست فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن جای ندارند.

برند تنها نقش مکمل دارد. شاید از میان اپلیکیشن های مشابه که انتخاب را سخت می کنند کاربر به ناچار به برند توجه کند و با توجه به آن برنامه مدنظرش را دانلود نماید.

برند و حجم دانلود برنامه

در مقابل برند تاثیر زیادی روی حجم دانلود برنامه دارد. مطالعات نشان داده است برندهایی که پیوسته ردپایی از خود در شبکه های اجتماعی به جا می گذارند و فعال تر هستند بین 100 تا 1000 برابر دانلود بیشتری را از آن خود می کنند.

اگر چه این عامل کلی نیست و بعد از ساخت اپلیکیشن لازم است سایر فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن نیز مدنظر قرار گیرند.

فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن

رویکردی چند جانبه در دانلود برنامه ها

مطابق با اطلاعاتی توسط سرویس آنالیز موبایل TUNE تهیه شده است کاربران رویکرد چندجانبه ای در دانلود اپلیکیشن دارند.

به این معنا که فقط یک فاکتور در انتخاب برنامه دخالت ندارد و بنابراین 90 درصد از دانلود اپلیکیشن ها ارگانیک یا طبیعی می باشد.

بر این اساس دو نوع کاربر برای دانلود برنامه ها وجود دارد: کاربری که از قبل برنامه را می شناسد و کاربری که اولین بار با آن آشنا می شود.

دسته اول:

همان طور که گفته شد این کاربران از قبل با برند شما آشنا شده اند و به خوبی می دانند داستان اپلیکیشن شما از چه قرار است.

70 درصد دانلود اپلیکیشن ها مربوط به کاربرانی است که از قبل و به نحوی با برنامه آشنا شده اند. مسلما امور بازاریابی مثل استفاده از تبلیغات در بازاریابی اپلیکیشن نقشی مهمی در شناساندن برند به کاربر دارد.

فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن

دسته دوم:

برخلاف دسته اول که معمولا دو یا سه بار درباره اپلیکیشن از زبان دوستان و اطرافیان شنیده اند این دسته تنها به واسطه جستجو در مارکت های اپلیکیشن برای دانلود برنامه مدنظر خود تصمیم گیری می کنند.

هر دو دسته را از آن خود کنید!

برای این که هر دو دسته کاربران دانلود اپلیکیشن شما را انتخاب کنند به استراتژی رسانه ای نیاز دارید. تنها به تبلیغات اکتفا نکنید. در شبکه های اجتماعی فعال باشید و از ابزار مختلف کمک بگیرید.

فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن

از چالش “کلیک آخر” خود را مصون نگه دارید

نمونه ای از چالش ها یا مشکلات در عصر بازاریابی دیجیتال آخرین کلیک بودن یا همان last click است!

اگر روزی بتوانید به درجه ای از محبوبیت برسید که کاربر بدون توجه به سایر فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن و فارغ از توجه به مارکتی که در حال دانلود اپلیکیشن از آن است شما را انتخاب نماید آن گاه پیروز شده اید.

اما متاسفانه در اغلب موارد “کلیک آخر” بودن ما را از هدف اصلی دور می کند.

تقابل برندهای کوچک و بزرگ

شاید تصور کنید برندهای کوچک هر چه قدر هم که نسبت به رعایت فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن پایبند باشند باز هم حرفی برای گفتن مقابل برند های شناخته شده تر و بزرگ تر نداشته باشند.

اما John Koetsier کارشناس بازاریابی وب سایت TUNE معتقد است اگر به متغیر های گفته شده توجه شود لمس موفقیت حتی بدون در دست داشتن برند معتبر و شناخته شده امکان پذیر است.

فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن

سخن آخر:

موفقیت اول مادر موفقیت های بعدی است. 10 اپلیکیشن برتر اپ استور و گوگل پلی حدود 80 درصد دانلود را در این مارکت ها به خود اختصاص داده اند.

به این معنا که کافی است به قوانین و فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن توجه کنید و منتظر تاثیر آن ها در آینده باشید.

شما چه فکر می کنید؟

نظر شما در مورد فاکتورهای موثر در دانلود اپلیکیشن چیست؟ آیا فاکتورهای دیگری می شناسید که تاثیرگذار باشند؟

Source: marketingland

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu