The best strategy games in 2016

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن کلید خوش شانسی شما در جذب مخاطب

دسته : کسب و کار
ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

هر روز شاهد استراتژی های نوینی برای بازاریابی اپلیکیشن ها هستیم. ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن یکی از همان تازه های بازاریابی اپلیکیشن می باشد.

حال چشمانتان را ببندید! این جا سرزمین اپلیکیشن ها است! برای همه چیز اپلیکیشنی پیش روی شما قرار گرفته و زمین دیگر توسط انسان اداره نمی شود. این پهنه بی انتها مدت ها است که توسط اپلیکیشن ها فرمانروایی می شود.

ما هم سربازانی هستیم که با این اپلیکیشن ها هم زیستی می کنیم و در ازای دانلود و پرداخت از امکانات آن ها بهره مند می شویم.

اگرچه اپلیکیشن ها بر قلمرو زندگانی بشر حکمفرمایی می کنند؛ اما نمی توان نفوذ انسان را در دربار حکومتی آن ها نادیده گرفت. در واقع تا ما نباشیم اپلیکیشنی هم وجود نخواهد داشت.

فکرش را بکنید؛ قبل از این که برنامه ای را دانلود کنید پیش نمایشی از آن را نظاره گر باشید. عینا مثل تماشای تیزر فیلم ها پیش از اکران!

درواقع ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن مشابه ارائه یک تستر (tester) یا آزماینده است که انتخاب و روند دانلود برنامه را برای کاربر آسان تر می کند. از طرف دیگر شما هم می توانید به این وسیله قابلیت های پنهان را معرفی کنید.

با وجود رویکردهای متفاوت در بازاریابی موبایل استراتژی های جدیدتر نظیر ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن کارآمدتر به نظر می رسند.

اما شیوه ساخت ویدیو و عرضه آن ها در مارکت های اپلیکیشن همواره با چالش هایی رو به رو بوده است. از این رو در مطلب امروز هات اپ نیوز چالش و باید ها و نباید های این مهم را مورد تحلیل و بررسی قرار داده ایم.

باشد که کسب وکار موفق تری را با مطالعه این مطلب داشته باشید.

بررسی استراتژی ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

building video to introduce applications

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن صرفا ابزاری برای بهبود و یا افزایش دفعات دانلود برنامه ها نیست. بلکه اهداف و مقاصد عمیق تری را مثل افزایش طول عمر مشتری یا LTV با ارائه ویدیو دنبال می کنیم.

کاربران با مشاهده ویدئو پیش نمایشی از برنامه را می بینند و بر اساس همین پیش نمایش دانلود خود را مدیریت می کنند.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

اما ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن چندان هم بی دردسر نبوده و نیست. این استراتژی در نگاه اول خیلی کاربردی به نظر نمی رسد و برخی تصور می کنند با اقبال خوبی رو به رو نمی شود.

اما همان طور که می دانید همیشه موضع گیری در مقابل طرح ها و روش های جدید وجود دارد.

رویکرد کاربران در مشاهده ویدیو اپلیکیشن

چالش های توسعه اپلیکیشن چالش های کاربر است. هر مشکلی که در استفاده از روش های بازاریابی مشاهده می کنید به نحوی به کاربر بازمی گردد. اما کاربران در این زمینه چه تفکری دارند؟

  • اولا: بسیاری از کاربران به جهت محدودیت سرعت یا حجم اینترنت از بارگذاری ویدیو در فضای وب خودداری می کنند.
  • ثانیا: از آن جایی که نقش تبلیغات در بازاریابی باعث شده است محتوا ویدیو ها بیش از این که آگاهی بخش باشند شعارگونه به نظر برسند لذا کاربران ترجیح می دهند وقت خود را به این شیوه تلف نکنند.

رویکرد توسعه دهندگان در ساخت ویدیو اپلیکیشن

خود توسعه دهندگان نیز در استفاده از ویدیو هنوز مردد هستند و غافل از فاکتورهای موثر در تولید اپلیکیشن بازدیدکنندگان خود را از دست می دهند.

علت اصلی توسعه دهندگان برای عدم استفاده از این روش هزینه های بالای تولید و بهینه سازی ویدیو ها مطابق با استاندارد مارکت های مختلف می باشد.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

در دنیای ویدیویی هیچ چیز خاکستری نیست!

مهم ترین علتی که در ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن مطرح می شود شفافیت آن است. در دنیای ویدیویی هیچ چیز نظیر بازی با کلمات در متون مبهم نمی ماند.

کاربر تمام اجزا و عناصر را مشاهده می کند و با توضیحات شما ذهنش باز می شود. البته منظور از شفافیت همیشه روشن بودن آینده استفاده از این استراتژی نیست!

ساخت ویدیو را امتحان کنید

اگرچه ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن تا 25 درصد می تواند تاثیر مثبت و حتی تاثیر منفی در کسب وکار شما داشته باشد اما مزیت های بی شمار ساخت ویدیو که در ادامه بدان ها اشاره می کنیم باعث شده است که این استراتژی ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

مزایای ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

برخی از مزایای استفاده از ویدیو برای معرفی اپلیکیشن در مارکت ها عبارتند از:

انتقال موثر پیام ها

چنانچه که قبلا بر ساخت ویدیو خبری در شبکه اجتماعی تاکید کرده ایم ویدیو یک رسانه بزرگ و تاثیرگذار برای انتقال پیام است.

توزیع پیام هایی که به وسیله متن یا تصاویر استاتیک قابل انتقال نیستند با ویدیو ساده تر است. کاربر نیز بیشتر تمایل به مشاهده ویدیو دارد تا خواندن متن.

تحصیل کاربر

گزاره ارزش های خود را با استفاده از ویدیو به کاربر آموزش دهید. در واقع با ویدیو می توانید کاربر را آموزش دهید و به نحوی در تحصیل او نقش داشته باشید.

استفاده از ویدیو نوعی شبیه سازی بوده و تصویر بهتری از ایده و اهداف شما را مقابل چشمان کاربر قرار می دهد.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

برانگیختن احساسات کاربر

اگر به نکات مهم در ساخت اپلیکیشن دقت کنید و در کنار آن از یک ویدیو افسونگر و ترغیب کننده استفاده کنید به سادگی می توانید با برانگیختن احساسات کاربر او را جادو کنید!

در مجموع نتیجه می گیریم کاربرانی که با ویدیو نوعی ارتباط حسی برقرار می کنند پتانسیل این را دارند که به مشتری با ارزش شما از نظر شاخص LTV تبدیل شوند.

نحوه ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

آیا برای ساخت ویدیو آماده شده اید؟ تصمیم خود را نهایی کرده اید؟ احتمالا جواب شما مثب خواهد بود اگر بدانید 55 درصد از کسانی که روی یک ویدیو برای پخش کلیک می کنند آن را تا انتها تماشا می نمایند.

از طرفی هم محبوب ترین اپلیکیشن های گوشی هوشمند از جمله اینستاگرام و برنامه کمپانی اسنپ چت رویکرد تولید ویدیو را اتخاذ کرده اند.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

بخش های کلیدی در یک ویدیو

چنانچه که پیش تر اشاره کرده ایم کاربران معمولا تمایل بیشتری به تماشا فیلم یا ویدیو دارند. هم چنین زمانی که کاربر برای مشاهده ویدیو صرف می کند به مرور کاهش یافته و مدت زمان فعلی نیز در آینده کم تر و کم تر نیز می شود.

از این رو باید به بخش های کلیدی در ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن که در ادامه معرفی می کنیم توجه کنید:

محتوای ویدیو

از آن جایی که تولید محتوای ویدیویی به عنوان یکی از اصول بازاریابی و سئو در سال معرفی شده است بنابراین اپلیکیشن هایی که از این رویکرد غافل بوده اند( حدود 10 درصد از کل برنامه ها) در هر 5 ثانیه سقوط می کنند.

به همین دلیل باید شروعی متفاوت و جذاب را داشته باشید تا کاربر را از همان اول با ویدیو جذب کنید.

همچنین انواع محتوا بر اساس نوع اپلیکیشن وجو دارند؛ فراموش نکنید که ویدیو ها در اپ استور و سایر مارکت ها نظیر گوگل پلی یک ویدیو آموزشی نیستند.

این ویدیو ها تنها جنبه معرفی محصول را دارند. برای هر نوع اپلیکیشن لازم است محتوای خاصی را جهت نمایش در اپلیکیشن در نظر داشته باشید:

بازی

بازی ها اغلب بر اساس کیفیت گرافیک، انیمیشن، تجربه کاربری، مکانیک بازی و روایت داستان ارزیابی می شوند.

با توجه به انبوه بازی های موجود کاربران به دنبال نقاط متمایز شما نسبت به دیگر کمپانی ها و بر اساس فاکتور های معرفی شده مثل گرافیک هستند. بنابراین در ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن بازی باید روی نقاط برجسته خود تمرکز کنید.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

سایر اپلیکیشن ها

سرعت بارگذاری برنامه یا لود آن، بخش های مختلفی مثل رابط کاربری و تجربه کاربر در استفاده از برنامه شما برای اکثر مخاطبان ملاک انتخاب می باشند.

علاوه بر توجه به انتخاب لوگو و عنوان مناسب لازم است به این موارد در کنار سایر نکات مربوط به پیش از انتشار برنامه در مارکت ها توجه نمایید.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

طول ویدیو

برای درج ویدیو فقط به محدودیت تایم اپ استور و گوگل پلی توجه نکنید. در اپ استور قادر هستید بین 15 تا 30 ثانیه ویدیو درج کنید؛ در حالی که در گوگل پلی ویدیو های طولانی تری می توانید بدون محدودیت حجم قرار دهید.

اما چندان به این اعداد دل نبندید. بر اساس آمار و ارقام ویدیو هر چه قدر کوتاه تر؛ بهتر!

موزیک پس زمینه و روایت ویدیو

در روایت اپلیکیشن بهتر است اولا در پس زمینه موزیک لایت یا آرام بخشی قرا دهید؛ ثانیا پس زمینه ای که در روایت از آن استفاده می کنید با تمام فضای ویدیو هماهنگ باشد.

شیوه روایت ویدیو

دقت کنید که اغلب افراد با توجه به مشغله هایی که دارند محیط عمومی و رفت و آمد را برای پخش ویدیو و مشاهده آن انتخاب می کنند و در این مواقع معمولا گوشی روی حالت بی صدا قرار دارد.

لذا توصیه می کنیم فیلم را به گونه ای تولید کنید که الهام بخش باشد. مثلا از زیرنویس کوتاهی استفاده کنید که کاربر بدون صدا هم مقصودتان را بفهمد.

اشتباهات متداول در تولید ویدیو

در ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن اشتباهات متداولی رخ می دهد که می توانند عامل شکست استارتاپ ها باشند.

اولین گام مقایسه نوع جستجو اپلیکیشن توسط کاربران است. بعد از نوع دستگاه به دو پلتفرم و دو مارکت روی می آوریم و تفاوت های آن ها را با یکدیگر بررسی می کنیم.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

همان طور که در تصویر بالا می بینید کاربرانی که از طریق جستجو در وب (غیرمستقیم) به صفحه اپلیکیشن در اپ استور یا گوگل پلی هدایت می شوند با کاربرانی که مستقیم از طریق مارکت اپلیکیشن را جستجو می کنند فرق دارند.

برای کاربران غیرمستقیم خود ویدیو اهمیت دارد و برای کاربران مستقیم استفاده از اسکرین شات بر ویدیو اولویت دارد.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

بعد از مقایسه شیوه دسترسی کاربران نوبت به مقایسه مارکت ها می رسد. مطابق با تصویر بالا گوگل پلی و اپ استور به لحاظ قرارگیری محل اسکرین شات ها و ویدیو تفاوت های فاحشی دارند. برای تولید ویدیو به ساختار خود مارکت نیز باید توجه داشته باشید.

برخی از اشتباهات متداول در ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن عبارتند از:

انتخاب قالب و تصاویر پیش فرض

از مهم ترین اشتباهاتی که توسعه دهندگان حین انتشار ویدیو خود مرتکب می شوند استفاده از قالب (فریم) تصادفی یا پیش فرض در اپ استور و عدم استفاده از جلوه های خاص در گوگل پلی است.

این رویکرد می تواند تاثیرهای مختلفی را روی دو دسته از کاربران بگذارد:

کاربران قاطع (Decisive visitors)

50 درصد دانلود اپلیکیشن ها توسط همین بازدیدکنندگان قاطع صورت می گیرد. این بازدیدکنندگان هستند که به اصل اولین تاثیرگذاری توجه دارند.

صفحه اپلیکیشن را باز می کنند و در 3 تا 5 ثانیه تصمیم می گیرند آیا برنامه را دانلود کنند یا نه. همین لحظات حیاتی و حساس هستند که در طول آن ها کاربر قاطع اهداف اپلیکیشن را با خوبی درک می کند.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

معایب استفاده از ویدیو برای کاربران قاطع

کاربر قاطع کاربری است که نه زمان برای تلف کردن دارد و نه حوصله گشت وگذار در مارکت ها!

درج ویدیو در بخش های مختلف اپ استور و گوگل پلی و مشابه با تصاویری که مشاهده کرده اید کمی فضا را برای کاربران قاطع دست و پا گیر می کند. از طرفی کاربران قاطع تنبل هستند و ترجیح می دهند صفحه را به سمت اپلیکیشن دیگری ترک کند!

مشکلات کاربران قاطع در اپ استور

همان طور که گفته شد کاربر قاطع تنها 3 تا 5 ثانیه را برای مشاهده جزییات اپلیکیشن صرف می کند. در اپ استور تصویر پوستر اصلی برنامه پیش از گالری تصاویر یا ویدیو روی صفحه ظاهر می شود.

به این معنا که شما به عنوان یک توسعه دهنده شانس جذب این 50 درصد کاربر قاطع را تقریبا از دست می دهید.

راه چاره چیست؟

  • در اپ استور

برای این که از شر این چالش برای همیشه خلاص شوید به فریم یا قالبی که برای نمایش پوستر برنامه انتخاب می کنید دقت نمایید. این فریم باید در اندازه ای باشد که در عین انتقال پیام اپلیکیشن کل صفحه را نپوشاند. در واقع باید مثل پیام بازرگانی ظاهر و سپس محو شود.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

  • در گوگل پلی

برای کاربران گوگل پلی با توجه به این که موقعیت قرارگیری ویدیو دقیقا بالای صفحه است و اولین جایی است که کاربر با آن برخورد می کند لازم است از جلوه های گرافیکی ویژه ای استفاده کنید.

مثلا می توانید آیکن پخش یا Play خاصی را برای نمایش ویدیو با فوتوشاپ بسازید تا بیشتر جلب توجه کند.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

کاربران اکتشافی یا کاوشگر (Exploration visitors)

این کاربران علاقه زیادی به اکتشاف و گشت و گذار در مارکت ها دارند. آنان زمان بیشتری صرف می کنند و اطلاعات بیشتری درباره برنامه، نظرات و به طور کلی بخش های جانبی را می خوانند.

در اپ استور کاربران برای مشاهده این بخش ها تا 33 درصد پیمایش یا اسکرول صفحه را انجام می دهند و در گوگل پلی هیچ پیمایشی صورت نمی گیرد.

معایب استفاده از ویدیو برای کاربران اکتشافی

این کاربران بر اساس موقعیت قرارگیری ویدیو در هر یک از مارکت ها عکس العمل متفاوتی دارند و در مقابل از دیدن یک بخش باز می مانند.

مثلا کاربران اپ استور چون صفحه را به سمت پایین اسکرول می کنند اسکرین شات و ویدیو را با هم می بینند؛ اما کاربران گوگل پلی به جهت موقعیت ویدیو از دیدن بخش های پایین تر مثل اسکرین شات غافل می شوند.

مشکلات کاربران اکتشافی در اپ استور

مهم ترین مشکلی که برای این کاربران ایجاد می شود نادیده گرفتن بخش های دیگر است. اما خوش بختانه همین ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن می تواند این کمبود را در جذب کاربر برطرف نماید. کاربران نیز بیش از مشاهده اسکرین شات با دیدن ویدیو تحت تاثیر قرار می گیرند.

ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن

راه چاره چیست؟

پیش از این که عناصر را در صفحه شخصی اپلیکیشنتان بچینید توسط اپ استور و گوگل پلی پیش نمایشی از بخش های مختلف را مشاهده خواهید کرد. در این پیش نمایش مشخص می شود که کاربر بیش تر کدام بخش ها را می بیند و بر اساس ساختار انتخابی شما روی چه بخش هایی تمرکز می کند.

سخن آخر:

تمام آن چه که سعی شد در مطلب امروز و درباره ساخت ویدیو برای معرفی اپلیکیشن مطرح شود در این 3 مورد خلاصه می شود:

  1. ساخت ویدیو بهترین وسیله برای بهینه سازی کیفیت و نرخ دانلود اپلیکیشن می باشد
  2. توجه به جلوه های ویژه در گوگل پلی و فریم در اپ استور دستاویزی برای نجات شما از پرتگاه می باشد که به ترتیب تعامل با کاربران و استفاده همه جانبه از امکانات پیش بینی شده در این مارکت ها را به دنبال دارد
  3. ویدیویی که برای معرفی محصول می سازید باید کوتاه باشد و پیام اصلی آن در 5 ثانیه اول به شیوه مستقیم یا غیرمستقیم منتقل گردد.

شما چه فکر می کنید؟

تاکنون از این استراتژی برای معرفی اپلیکیشن در بازار های اپلیکیشن استفاده کرده اید؟ نقاط مثبت و منفی استفاده از این اصل را با ما در میان بگذارید.

source: apptamin

از دست ندهید!

راز موفقیت بیل گیتس

راز موفقیت بیل گیتس – پدر تکنولوژی، در مورد نحوه استفاده خود از تکنولوژی می‌گوید

استفاده بیل گیتس از تکنولوژی آنقدرها که شما فکر می‎کنید پیچیده نیست. همین شیوه تفکر، راز موفقیت بیل گیتس

ادامه مطلب...
محو شدن پست‌های نامناسب

محو شدن پست‌های نامناسب در اینستاگرام، تلاشی برای امنیت بیشتر کاربران!

اینستاگرام همیشه در مورد اعمال محدودیت برای تصاویر یا ویدئوهای خاص یا بسیار سختگیرانه عمل کرده است یا همانطور

ادامه مطلب...
بازاریابی اپلیکیشن موبایل

5 اشتباه وحشتناک در بازاریابی اپلیکیشن موبایل که احتمالا مرتکب می‌شوید!

مقوله بازاریابی اپلیکیشن موبایل از آن دسته امور ریسک‌دار و پُرخطر است که برخی از اشتباهات در آن به

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu