تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل را بشناسید و هرگز به دام آن ها نیفتید

دسته : کسب و کار
تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

اگر مشغول آرایش اپلیکیشن‌های موبایلتان با هنر بازاریابی هستید کارتان سخت تر است! ریش و قیچی دست شما است و تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل منتظر یک لحظه غفلت شما هستند!

وصف بازاریابی در کلمات نمی‌گنجد؛ اما نیازی نیست غرق در معجون کلمات شویم! هر تصمیمی که برای خرید می‌گیریم حاصل هنر اعتبارآفرینی همین بازاریابی است.

بازاریابی آینه کسب وکار است و شما آرایشگری هستید که در مقابل این آینه محصول یا خدماتتان را می‌آرایید.

اگر بتوانید با وجود شرایط متغیر بازار فعلی و غیرقابل پیش بینی بودن رفتار مشتریان بهترین چهره از محصول را به نمایش بگذارید هنر واقعی نزد شما خواهد بود؛ به شرط این که شیفتگی مفرطتان برای به رخ کشیدن این هنر شما را از هدف اصلی دور نکند.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل مشابه با همان کلیشه‌های بازاریابی موبایل که قبلا در هات اپ نیوز معرفی کردیم برخی از کاربران را اسیر خود می‌کنند.

جالب است بدانید در اغلب موارد همان کارآفرینانی درگیر این اشتباهات می‌شوند که مدعی تر هستند و با بی تجربگی چشم خود را به روی واقعیت‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل بسته اند.

برای این که بتوانید از طریق آینه بازاریابی خودی نشان دهید لازم است این تله‌هارا بشناسید. کوچک ترین اشتباه جریمه سنگینی در این بازار غیرقابل پیش بینی دارد؛ چرا که شما بودجه های زیادی را صرف بازاریابی می‌کنید اما آخر و عاقبت شما به کوچه های بی پولی ختم می‌شود!

از این پس نیازی نیست نگران تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل باشید؛ ما پیش از شما در میان تجربه‌های کسب وکار‌های موفق کنکاش کرده ایم و این تله‌ها را به خوبی شناخته ایم. فقط کافی است مطلب امروز را تا پایان بخوانید.

معرفی تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل و اجتناب از آن ها

Mobile app marketing traps needed to be avoided

پیش از آشنایی با تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل به شما این اطمینان را می‌دهیم که با شناخت این بایدها و نبایدها بتوانید بهترین رویکرد در بازاریابی اپلیکیشن را اتخاذ کرده و به وسیله آن ها ماهیت و تاثیر هنرمندانه بازاریابی را به خوبی بشناسید.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

برخی از این تله‌ها که همواره باید از آن‌ها اجتناب بورزید عبارتند از:

توجه به نظرات تک تک اطرافیان

کاملا قابل درک است که به عنوان یک کسب وکار جدید و استارتاپ تازه کار می خواهید از نظرات همه اطرافیان استفاده کنید و تجربه‌های آن‌ها را به کار گیرید اما این که تمام وقت خود را برای شنیدن نظرات بقیه صرف کنید چندان منطقی نیست.

خصوصا که انسان‌ها نظرات متفاوتی نسبت به هم دارند و پوشش دادن تمام این نظرات در آن واحد ممکن نیست.

از خود اراده نشان دهید

از بقیه نظر بخواهید اما نه تا این حد که نظرات مختلف آن‌ها شما را بدتر سردرگم کند و ندانید باید از کدام یک از این نظرات پیروی کنید.

از خود اراده داشته باشید و حتی برای صرف زمان و گوش سپردن به توصیه‌های دیگران استراتژی‌های خود را تعیین نمایید.

متداول است که ابتدای شروع هر پروژه چند ماه را برای تحقیقات و شناخت بازار صرف کنید و به این وسیله هم در زمان و هم در سرمایه صرفه جویی نمایید.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

نظرات دیگران همیشه قابل اعتماد نیست!

اگر به دنبال نظرات دیگران برای ساخت اپلیکیشنی قوی تر و کاهش نرخ حذف اپلیکیشن موبایل در آینده هستید این بار به جای نظرات دیگران بر استراتژی‌های خود تکیه کنید.

ایده کلی خود را در برخی از شبکه‌های اجتماعی مثل پین بورد مجازی پینترست به اشتراک بگذارید و سعی کنید غیرمستقیم از کاربرانی که با شما هم فکر هستید مشاوره بگیرید. یوتیوب هم می‌تواند برای ارتباط بهتر با دیگران به شما کمک کند.

سرک کشیدن به کانال ها و شبکه های مختلف

برخی از بازاریابان و کسانی که بازاریابی برند خود را انجام می‌دهند گاهی کارهای عجیبی می‌کنند! کارهایی که باعث می شود به دام تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل بیفتند.

در این مواقع تنها توصیه ای که می‌توان به این افراد کرد این است که کمتر به اطراف سرک بکشند و روی کار خودشان متمرکز شوند. این افراد تمایل زیادی برای حضور در انواع و اقسام کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارند!

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

کافی است نام تجاری یا اپلیکیشنی که تولید کردند را در کانال‌های تلگرامی یا اینستاگرام جستجو کنید. چندین و چند صفحه مرتبط با آن‌ها نمایش داده می‌شود.

ای کاش این فعالیت‌ها باکیفیت و ثمربخش بود؛ اما متاسفانه فقط باعث می‌شود از این شاخه به آن شاخه بپرند و در هر فضای مجازی تازه تاسیس شده و نوپایی فعالیت کوچکی داشته باشند.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

باور کنید ریال به ریال هزینه ای که خرج می‌کنید آن گاه ارزش پیدا می‌یابد که برای مخاطبانی واقعی و مشتریان همیشگی شما در آینده صرف شود.

هیچ وقت از جامعه ای که در حال سرمایه گذاری روی آن‌ها هستید چشم برندارید. برای این که این جامعه کلیدی و فضای مجازی که بهتر به شما کمک می‌کند را بشناسید این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا نیاز به تاسیس یک وب سایت برای نمایش محصولات و سابقه درخشان خود هستید؟
  • آیا لازم است در اینستاگرام یک حساب ایجاد کنید و در این شبکه برای همیشه فعالیت کنید؟
  • چه کسانی قرار است مشتریان هدف شما باشند؟ این افراد غالبا چه رده سنی را تشکیل می‌دهند و در چه شبکه ای بیشتر فعالیت می‌کنند؟

بعد از پاسخ به این سوال متوجه خواهید شد که باید در چه فضایی سرک بکشید و کجا را زیر و رو کنید! به یاد داشته باشید که فاز اول بازاریابی اپلیکیشن موبایل شامل مرحله ای کم هزینه تر و توام با شناخت مخاطب واقعی می‌باشد.

زمانی که اولین سوددهی را از کسب وکار خود دیدید وارد فاز بعدی برای توسعه کسب وکار می‌شوید که این بار هزینه های بیشتری خواهد داشت. (فاز سوم از چرخه کسب وکار نوین)

دست کم گرفتن بازاریابی

گاهی خود بازاریابی برای خودش تله می‌سازد. دست کم گرفتن بازاریابی یکی از تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل است و برخی تصور می کنند این همه تلاشی که برخی از برندها برای بازاریابی محصولاتشان انجام می‌دهند شعار است!

برگزاری جلسات معارفه تحت عنوان میتینگ (Meeting)، برقراری تماس و توسعه ارتباطات با مجلات و به طور کلی تعامل با دیگران بخشی از بازاریابی است و همواره برای پیدا کردن اولین مشتری برآن تاکید می‌شود.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

استفاده از روش های مدرن بازاریابی

روش های زیادی جایگزین روش های قبلی مثل پخش تراکت یا کارت ویزیت شده است! خصوصا در بازاریابی اپلیکیشن ها که روش های فیزیکی برای شناخته شدن آن ها چندان جوابگو نیست.

برای بازاریابی به دنیای مجازی سلام کرده، فریلنسر های کارکشته استخدام کنید، اذهان خلاق را شناسایی کرده و از سرویس های حرفه ای مثل شبکه اجتماعی LinkedIn به عنوان ابزار جهت شناخت استعدادها استفاده نمایید.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

گروه‌های زیادی در فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که با هدف کاریابی تشکیل شده اند. حتی می توانید به برخی از اپلیکیشن های کاریابی مثل اپلیکیشن Jopwell سر بزنید و استعدادهای جهانی را کشف نمایید!

از این روابط غافل نشوید و بازاریابی را دست کم نگیرید. فراموش نکنید که بازاریابی بر مهارت برقراری ارتباط بنا شده است؛ کسی که بهتر به ذهن کاربر وصل شود زودتر به درآمد وصل خواهد شد!

مخفی کاری و عدم اشتراک ایده ها

یکی دیگر از تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل مخفی کاری کارآفرینان است. البته که ایده‌های خوب را روی هوا می‌زنند و باید به عنوان یک انسان هوشیار مراقب مباحثات حرفه ای خود باشید تا مبادا ایده‌ها فا شوند، اما اگر بخواهیم با دید Seth Godin به قضیه نگاه کنیم همه چیز فرق می‌کند.

Seth Godin در این باره می‌گوید:

ایده‌های ما هیچ کم و کسری ندارند؛ کمبود اصلی مربوط به اشتراک گذاشتن و فاش کردن آن ها است.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

اگرچه حفاظت از ایده‌ها نیاز به محافظه کاری دارد اما اگر قرار باشد ایده‌های ساخت اپلیکیشن را برای همیشه مخفی کنید از سه چیز بی بهره خواهید ماند:

  1. ایده ها و مشاوره‌های اطرافیان
  2. سرمایه گذارانی که پیوسته بازار را برای یافتن ایده‌های جدید رصد می‌کنند
  3. کارآفرینان و افراد با تجربه‌ای که می‌توانند معایب و نواقص کار را به شما یادآوری نمایند

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

حتی اگر پروژه ای کاملا محرمانه را اداره می‌کنید مراقب تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل باشید و حداقل این سه مورد را با بقیه به اشتراک بگذارید:

  1. صنعتی که در حال فعالیت در آن هستید
  2. مخاطبان هدفتان
  3. شکاف موجود در بازار که قرار است با برنامه شما ترمیم شود

زمانی که حداقل این سه مورد را رسانه ای کنید مثل این است که اعلام کنید در حال استفاده از اینترنت و دانلود فایل هستید اما IP شما را هیچ کسی نمی‌داند و قابل ردیابی نباشید.

نگران نباشید! حتی درباره جزییات اپلیکیشن چیزی نگفته اید و فقط این مژده را به کاربران مشتاق می‌دهید که خبرهای خوبی در راه است و در آینده هم از این فرصت کسب درآمد خواهید کرد.

تمرکز بیش از حد بر بازاریابی

اگر محصول خوبی وجود نداشته باشد آینه بازاریابی بلااستفاده می‌شود. ارزش آینه به جسمی است که قرار است از دل آن رخ نماید.

به زبان دیگر توسعه یک اپلیکیشن موفق مهم تر از بازاریابی آن است. مثل این است که هزینه‌های زیادی صرف بازاریابی جنسی کنید که حتی ارزشی برای معرفی کردن نداشته باشد.

به زبان دیگر محصولی که قرار است بازاریابی شود باید ارزش سرمایه گذاری برای تبلیغات را داشته باشد.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

تمرکز بر محصول مقدم تر است

محصول بر بازاریابی مقدم است. بودجه و زمان خود را برای بازاریابی اپلیکیشن صرف کنید؛ زمان بازاریابی هم فرا می‌رسد و آن موقع است که باید برنامه ریزی کنید؛ نه حالا که هنوز اپلیکیشن قابل قبولی تولید نکرده اید.

بدین منظور تجربه کاربری، لوگو و طراحی آرم، آزمایش عملکرد و نهایتا به روز رسانی را از قلم نیندازید. اگر محصولی که تولید می‌شود حرفی برای گفتن داشته باشد خودش سرمایه و اسپانسر را به سمت طرح شما می کشاند.

عدم جمع آوری اطلاعات کافی

مهم ترین اطلاعاتی که یک کارشناس بازاریابی باید داشته باشد چیست؟ شما بر اساس چه اطلاعاتی استراتژی بازاریابی خود را تعیین می‌کنید؟

گنجینه یک بازاریاب اطلاعاتی است که از رفتار کاربران به دست می‌آورد. استفاده از همین اطلاعات هم باعث افزایش دانلود اپلیکیشن ها می‌شود و ارزیابی می کند کاربران چه اپلیکیشن هایی را ترجیح می‌دهند.

تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل

بازاریابی بر مبنای اطلاعات

اطلاعاتی که جمع آوری می‌کنید محل صرف بودجه را نیز مشخص می‌نماید. این که تا الان کجا سرمایه گذاری کرده اید و یا چه جاهایی باید این سرمایه گذاری را متوقف کنید.

این روش نوعی غربالگری است. مثلا بعد از مدت ها از طریق این اطلاعات تازه می فهمید که تبلیغات برای بازاریابی اپلیکیشن شما موثر نبوده است و باید روش های دیگری انتخاب کنید.

سخن آخر:

تنها زمانی یک بازاریاب می‌تواند از تمام استعدادهای خود برای شناساندن یک اپلیکیشن در مارکت های اپلیکیشن استفاده کند که تله‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل بشناسد. شما هم این تله‌ها را به یاد داشته باشید و هنر دستانتان را نشان دهید.

تجربه و نظر شما؟

گرفتار تله‌های دیگری در بازاریابی اپلیکینشتان شده اید؟ تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

Source: dynamicbusiness

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu