crash club

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت و کپی برداری آن‌ها از همدیگر!

دسته : اخبار
رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

آیا درباره رقابت اسنپ‌چت و اینستاگرام چیزی می‌دانید؟ آیا می‌دانید که رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت به جاهای باریک کشیده شده است و کاربران شاهد کپی برداری‌های شدید این دو اپلیکیشن از هم می‌باشند؟ کدام یک شروع کننده این رفتار بوده اند؟

در ادامه با هات اپ نیوز همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

شروع ماجرای رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

در آذرماه، بر طبق چندین گزارش اعلام شد که کمپانی اسنپ، شرکت مادر نرم افزار اسنپ‌چت بالغ بر 25 میلیارد دلار ارزش مالی دارد.

درست چند روز بعد اینستاگرام یک ویژگی جدید را که بر طبق آن عکس‌ها و فیلم‌ها پس از مدتی حذف می شوند را رونمایی کرد، احتمالا این کار آن‌ها برای رقابت با اسنپ‌چت بوده است!

رقابت اینستاگرام و اسنپ چت

هر چه بیشتر زمان می‌گذرد، گردوخاک جنگ بین دو اپلیکیشن بیشتر و بیشتر می شود و هر کدام از آن‌ها از هر فعالیتی که کاربران پیر و جوان وابسته تلفن همراه و عاشق دنیای اینترنت را جذب کند، دریغ نمی‌کنند.

همانطور که می‌دانید اینستاگرام در سال 2012 با قیمت 1 میلیارد دلار به فیس‌بوک فروخته شد.

این اپلیکیشن چند سال را با یک رشد حیرت‌انگیز سپری کرد و بر طبق گزارش در خردادماه امسال، این نرم افزار دارای 500 میلیون کاربر ماهانه و 300 میلیون کاربر روزانه است.

رقیب سنتی آن یعنی اسنپ‌چت که سیاستی جداگانه در پیش گرفته است در سال 2011 فعالیت خود را خود را آغاز نموده، توانسته است با 150 میلیون کاربر روزانه، خودی نشان دهد.

لازم به ذکر است که سیاست نرم‌افزار مذکور بر اساس دوام و پایداری است و تمایلی به رشد سریع و ریسکی ندارند. سیر موفقیت کمپانی اسنپ‌چت بسیار خواندنیست!

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت در مراحل جدید

هر دو کمپانی به خوبی از این رقابت باخبرند و گوی سبقت را در فواصلی از همدیگر می ربایند.

در تیرماه امثال اسنپ‌چت یک ویژگی جدید را اضافه کرد، بر اساس این ویژگی کاربر می‌تواند عکس‌های قدیمی را ذخیره و دوباره پست کند.

این ویژگی ظاهراً در اینستاگرام وجود داشته است و این کار رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت کمی بیش از پیش داغ تر کرد.

با انجام این کار توسط اسنپ‌چت، اینستاگرامی ها هم ساکت ننشستند و کمتر از یک ماه بعد از Snapchat’s Stories format الهام گرفتند و با نام Stories به نرم افزار خود اضافه کردند.

این کارها باعث شده تا سایت‌های معروفی مانند Hollywood Reporter هم یک مقاله بر اساس کپی‌برداری این دو رقیب و اینکه کدام مقصر اصلی این موج کپی‌برداری‌ها هستند، بنویسد.

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

می‌خواهیم رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت را در ادامه کمی موشکافانه تر بررسی کنیم:

ویژگی های ردو بدل شده

ویژگی Memories

در خرداد ماه، مدیر عامل شرکت 26 ساله شرکت اسنپ، ایوان اشپیگل، با الهام از رقبای خود در بازار مخصوصاً اینستاگرام از ویژگی Memories رونمایی کرد، با این ویژگی همان‌طور که در بالا هم گفتیم کاربران قادر به اشتراک گذاری مجدد تصاویر قدیمی خود خواهند بود.

کوین سیستروم 32 ساله در سال 2010 با اینستاگرام شروع به کار کرد و پس از سال 2013 که آن را به فیسبوک فروخت، آمار کاربران فعال نرم افزارش به 300 میلیون در روز رسید.

قابلیت Stories

در سال 2013 اسنپ‌چت یک گام بلند در رسیدن به اهداف خود برداشت و تحول در قابلیت story خود ایجاد کرد. با شرایط جدید این قابلیت، کاربران می توانستند بسیاری از عکس‌ها و فیلم‌ها که فعالیت‌های روزمره آن‌ها را به تصویر می‌کشید، منتشر کنند.

اینستاگرام هم پس از رونمایی ویژگی تازه خود به نام Stories که از اسنپ‌چت کپی‌برداری شده بود، توانست پس از دو ماه این ویژگی به آمار 100 میلیون کاربر در روز (دو سوم کل کاربران اسنپ‌چت) برسد.

رقابت اینستاگرام و اسنپ‌چت

ناپدید شدن پیغام‌ها

محصول اصلی اسنپ‌چت که در سال 2011 رونمایی شد، ابتدا قابلیت به اشتراک‌گذاری تصاویر را داشت، سپس به اشتراک‌گذاری فیلم‌ها هم پرداخت که فیلم ها بعد از دیده شدن پیام ناپدید می‌شدند. این ویژگی 150 میلیون کاربر را برای این نرم‌افزار به ارمغان آورد.

این ویژگی در اوایل آذر با کمی تغییر به اینستاگرام هم اضافه شد تا این مسنجر فیس‌بوکی همچنان به تقلیدهای خود با توجه به سیاست اسنپ‌چت ادامه دهد.

live

اسنپ‌چت ویژگی چت ویدیویی زنده و همچنین نمایش زنده مراسم مهم در اقصی نقاط جهان را در خود جای داده است.

سپس اینستاگرام نیز چنین ویژگی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد، این ویژگی امتیازی ارزشمند برای اینستاگرام به حساب می آید، چون که توییتر و پدر ناتنی اینستاگرام یعنی فیسبوک خیلی به داشتن این چنین پوشش‌های زنده و ناپدید شدن آن‌ها پس از اتمام، اصرار دارند.

Source: Billboard

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu