بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن – با این ترفند‌ها به روز‌های اوج خود بازگردید

دسته : کسب و کار
بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

وقت آن رسیده است که با بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن خودی نشان دهید و به عبارتی ابراز وجود کنید!

اگر از ده استارتاپ و کارآفرینان موفق دلایل شکست در کسب وکارشان را جویا شوید احتمالا ده پاسخ متفاوت را می‌شنوید.

هر فعالیت تازه‌ای ریسک‌های خاص خود را دارد و گاهی این ریسک‌پذیری‌ها با منجر به شکست می‌شود. گاهی نقدینگی ته می‌کشد و گاهی استقبال بازار آن طور که انتظار می‌رفت نبوده و نیست.

مثلا در همین بازار اپلیکیشن که تا حد زیادی اشباع شده است ناتوانی در جذب سرمایه علت عمده شکست استارتاپ‌های توسعه اپلیکیشن است؛ بسیاری از استارتاپ‌هایی هم که تا الان توانسته‌اند سر پا بمانند بی حال و پژمرده هستند و بازدهی قابل توجهی ندارند.

تا کی قرار است این خمودگی در بازار اپلیکیشن ادامه پیدا کند؟ تا کی قرار است زیر فشارهای مالی یا محدودیت منابع انسانی سرخم کنید؟

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

برای ابراز وجود دیگر ابزارهایی مثل ارسال پیام درون برنامه‌ای یا پوش نوتیفیکیشنی که حضور برنامه را در اسمارت‌فون به کاربر یادآوری می ‌کرد کافی نیست.

کاربران به دنبال برنامه‌هایی هستند که به خوبی با سلایق و ایده‌آل‌هایشان هماهنگ باشد و به زبان ساده‌تر همه چیز تمام باشد.

در جامعه امروز همه چیز به نفع کاربر تمام می‌شود و کسی که بیشتر از همه نفع می‌برد کاربر است. بنابراین شاید شکل‌گیری یک ارتباط شخصی و کاملا سفارشی میان اپلیکیشن و کاربر، خواسته‌هایش را ارضا کند.

در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید همین حالا دست به کار شوید؛ بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن، هم ضروری و هم زمانبر است.

با مطلب امروز هات اپ نیوز همراه شوید و از امروز شروع کنید تا به روزهای اوج خود بازگردید.

ترفند هایی بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

Tips to Bring Users Back to App

قبل از این که بخواهید با ترفند٬های کاربردی اپلیکیشن خود را احیا کنید به یک اصل مهم توجه داشته باشید: شخصی سازی!

مسئله را شخصی کنید؛ خیلی شخصی تا جایی که به تمایلات کاربر مربوط شود. از طریق همین شخصی‌سازی هم با او ارتباط برقرار کنید.

یک مثال ساده از شخصی سازی

فرض کنید یک اپلیکیشن رزرواسیون بلیت هواپیما را طراحی کرده‌اید. خود را جای کاربر بگذارید.

آیا کاربر دوست دارد برای مشاهده لیست پرواز‌های چارتری از برنامه شما به وب سایت‌های مختلف برود؟

آیا بهتر نیست رزرو بلیت در خود اپلیکیشن انجام شود؟

اگر این سوالات را از خود می‌پرسید احتمالا شما هم به ارزشمندی زمانی که کاربر صرف می‌کند پی برده‌اید و اگر در طراحی اپلیکیشن به این مهم توجه کرده باشید برنامه را مطابق با نیاز کاربران شخصی‌سازی کرده اید.

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

استفاده کاربران از اپلیکیشن است که با خود سود به همراه می‌آورد. بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن و کاهش نرخ حذف اپلیکیشن موبایل را برای درآمدزایی بیشتر با استفاده از 5 ترفند زیر تجربه کنید:

توجه به مسیری که کاربر باید طی کند

اغلب توسعه دهندگان اپلیکیشن به خوبی می‌دانند قرار است با برنامه‌ای که طراحی کرده‌اند چه خدماتی را عرضه کنند؛ اما نمی‌دانند کاربر با ورود خود به اپلیکیشن قرار است به کجا برسد و چه کند.

بعد از این که کاربر یک حساب کاربری ایجاد کرد و شروع به استفاده از اپلیکیشن شما نمود شما چه برنامه‌ای برای بهبود تجربه کاربری او در نظر دارید؟

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

معمولا 23 درصد از کاربران بعد از استفاده از اپلیکیشن برای بار اول آن را پاک می‌کنند. پس حساب این 23 درصد جدا است.

اما 77 درصد باقی مانده چه می‌شوند؟ شما باید تمرکز خود را روی همین درصد باقی‌مانده بگذارید تا مبادا آن‌ها هم راه 23 درصد دیگر کاربران را دنبال کنند.

شناسایی نقاط لمس کاربر

از آن جایی که اپلیکیشن مخصوص دستگاه‌های اغلب لمسی است بنابراین محل لمس کاربر است که در آنالیز‌های بعدی اهمیت می‌یابد.

کاربر بیشتر کدام بخش‌های برنامه را لمس می‌کند؟ با چه بخشی تعامل بیشتری دارد و از آن استفاده می‌کند؟

چه باگ‌هایی در این بخش دیده می‌شود و باید برطرف کردن آن‌ها در اولویت قرار گیرد؟ به این سوالات پاسخ دهید تا نقاط لمس کاربر را بشناسید.

محدوده انگشت شست برای کاربران موبایل را در طراحی فراموش نکنید!

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

مثلا با هدف قرار دادن خانم ها در اپلیکیشن فروشگاهی لازم است سلایق آن‌ها را ضبط کنید. خرید‌هایی که انجام داده‌اند را در یک لیست قرار داده و با محصولات مشابه با آن‌ها نشان دهید.

در اپلیکیشنی که یک شبکه اجتماعی می‌باشد لازم است فعالیت دوستان یا فالوورها گزارش شود و در یک بازی چالش‌های مختلف پیش رو به بازیکن یادآوری شود.

همه و همه در جهت اصل مهم شخصی‌سازی و توجه به تجربه کاربری!

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

بازاریابی فوق حرفه‌ای

استفاده از روش‌های متداول مثل پوش نوتیفیکیشن‌ها که معمولا توسط هر توسعه دهنده‌ای انجام می‌شود شاید فایده داشته باشد؛ اما شما را به موفقیت قطعی نمی‌رساند.

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن به همین سادگی‌ها نیست و باید از طرق دیگری مثل ارسال ایمیل یا حتی اعلان به ساعت هوشمند استفاده کنید.

کاربر را اشباع نکنید

کاربر نباید با تبلیغاتی که در جهت بازاریابی محصول صورت می‌گیرد اشباع شود؛ تنها با اطلاع و اعلان‌های ظریف خود سعی کنید کاربر را به دام خود بیندازید و توجهش را به خود جلب کنید.

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

اطلاع رسانی متعادل

بازاریابی بیشتر شبیه یک رژیم غذایی است تا یک مهارت یا علم!

اعلان‌هایی که به هر روشی برای کاربر ارسال می‌کنید در حکم مواد قندی و مضری هستند که احتمالا استفاده بیش از حد آن‌ها کل سیستم کسب وکارتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای سلامتی آن مضر است.

تعداد اندکی پوش نوتیفیکیشن برای یادآوری به کاربر خوب است؛ اما حجم زیاد آن‌ها فقط عکس‌العمل تند کاربر را در حذف یکجای این پیام ها به دنبال دارد.

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

ارسال اعلان یادآوری به صورت هفتگی منطقی‌تر از ارسال روزانه یا ماهانه است. آهسته و پیوسته گام بردارید و با اعلان زیاد هر چه رشته بودید را پنبه نکنید!

ارسال هوشمندانه اعلان

بسته به اپلیکیشنی که طراحی می‌کنید شیوه و دفعات ارسال اعلان یا پوش نوتیفیکیشن هم متفاوت است.

مسلما کاربر شبکه اجتماعی که 500 فالوور دارد مایل نیست برای هر پست جدیدی که تمام این 500 نفر قرار می‌دهند اعلان دریافت کند!

ارسال اعلان را با شرایط فردی کاربر از جمله فعالیت اخیر او یا نبودنش در مدت زمان خاصی تطبیق دهید؛ بدون این که زیاده‌روی کنید.

بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن

سخن آخر:

فراموش نکنید کارآفرینی و راه‌اندازی یک استارتاپ موفق توسعه اپلیکیشن ماراتن است تا دو سرعت!

از سرعت خود بکاهید تا در لغزندگی‌های این جاده دچار حادثه نشوید و اگر هم کاربران خود را از دست دارید نگران نباشید.

خیلی راحت با ترفند‌های بازگرداندن کاربر به سمت اپلیکیشن به زودی به نقطه اوج خود باز خواهید گشت.

شما چه فکر می کنید؟

چه راه‌ها و ترفند‌های دیگری را برای بازگرداندن کاربران و متمایل کردن آن‌ها به استفاده مجدد از اپلیکیشن پیشنهاد می‌دهید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

Source: entrepreneur

از دست ندهید!

راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن

با راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن به سادگی آب خوردن سد بیکاری را بشکنید!

راه‌های کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن موضوع بسیار مهمی است که یک توسعه‌دهنده نباید از کنار آن به سادگی

ادامه مطلب...
علت اصلی انفجار نوت 7

علت اصلی انفجار نوت 7 – نقص باتری‌ها، کوتاهی تامین کنندگان و بی‌خبری سامسونگ!

بعد از سرنوشت ناگوار نوت 7 سامسونگ افشا می‌کند! سامسونگ بالاخره علت اصلی انفجار نوت 7 را پیدا کرده است.

ادامه مطلب...
اپلیکیشن Walla

اپلیکیشن Walla – پلتفرمی برای توسعه روابط اجتماعی در دانشگاه

زمانی که Judy هیچ ایده‌ای برای کسب درآمد نداشت و ترس از حضور در صحنه‌های اجتماعی، زندگی او را

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu