Pavel Durov

ایده‌های اپلیکیشنی شما تکراری است؟ با این 3 توصیه هیچ‌گاه از تلاش دست نکشید

دسته : کسب و کار
ایده‌های اپلیکیشنی

دنیای اپلیکیشن پر از ایده‌های اپلیکیشنی تکراری است که با کمی دستکاری و در کمال ناباوری به موفقیت‌های بزرگ تبدیل شده‌اند!

گاهی به هر دری می‌زنیم نمی‌شود؛ گویی تمام راه‌های زندگی ما به بن بست ختم می‌شوند و ایده‌هایی که در ذهن خود ترسیم کرده‌ایم پوچ و بی معنی می‌شوند.

گاهی شکست گران تمام می‌شود؛ به قیمت درهم شکستن عزم‌ها، فرو ریختن تصمیم‌ها و برهم خوردن اراده‌ها و خواست‌ها!

اما انسان‌های بزرگ و گرایش آن‌ها واقعیت شکست را طور دیگری می‌نمایانند. حقیقت زندگی برخی از این انسان‌های بزرگ مثل استیو جابز با شکست شروع شده و این قدر این شکست شیرین بوده است که که گاهی هوس می‌کنیم مخصوصا شکست بخوریم تا ما هم به استیو جابز و امثال او شبیه شویم.

ایده‌های اپلیکیشنی

مثلا ایده‌های تکراری داریم و می‌دانیم قبلا هم توسط دیگران مطرح شده و شاید هم دیگر جذابیتی نداشته باشند اما چون شکست را فقط یک درس عبرت می‌دانیم باز هم بر ایده‌های خود اصرار می‌ورزیم.

همیشه رقابت در بازار اپلیکیشن بالا بوده است و افراد سعی دارند با پرورش ایده‌های طراحی اپلیکیشن خود یک برنامه قوی و بی‌نظیر را عرضه کنند.

اما بسیاری از برنامه‌هایی که مشاهده می‌کنید از یک ایده ناب و بی‌نظیر شکل نگرفته‌اند. خیلی از ایده‌های اپلیکیشنی ریشه‌ای مشترک دارند و بعد‌ها در طول روند طراحی و توسعه متحول می‌شوند.

با این اوصاف نباید از تکراری بودن ایده‌هایتان برای تولید اپلیکیشن احساس ناامیدی و دلزدگی داشته باشید؛ همین ایده‌هایی که فکر می‌کنید به دردنخور شده اند را سفت بچسبید و فقط با 3 توصیه‌ای که در مطلب امروز هات اپ نیوز خواهید خواند آن‌ها را با خلاقیت خود بزرگ و متمایز کنید.

متمایز کردن ایده‌های اپلیکیشنی که تکراری هستند

how to improve existing app idea

برای یک ایده دو حالت می‌تواند وجود داشته باشد:

یا این که ایده پرطرفدار و بازار اپلیکیشن‌های آن داغ باشد یا این که در بازار برای آن نیاز اپلیکیشن خاصی دیده نشود و به زبان دیگر ایده تاکنون توسط توسعه دهندگان مطرح نشده باشد.

ایده‌های اپلیکیشنی

همان ایده‌هایی هم که هنوز در بازار اپلیکیشن خاصی برای آن‌ها معرفی نشده است دو حالت خواهند داشت:

این‌که تقاضا کاربران در این زمینه کم بوده است و نیازی برای تولید آن تاکنون حس نشده است یا این که همین اپلیکیشن‌های موجود به اندازه کافی برای برطرف کردن نیاز کاربران کافی بوده‌اند.

به هر حال برای تبدیل ایده تولید اپلیکیشن به تجارت باید اول بدانید ایده تکراری شما در کدام یک از دسته بندی‌های معرفی شده جای می‌گیرد.

ایده‌های اپلیکیشنی

اگر هم ایده اپلیکیشنی شما جز ایده‌های پرطرفداری است که با یک جستجوی ساده هزاران اپلیکیشن در آن زمینه نمایش داده می‌شود باید به بررسی برنامه بپردازید.

بررسی نظرات و بازخورد کاربران مهم‌ترین نقطه‌ای است که به وسیله آن می‌توانید برنامه را نقد و بررسی کنید و به ایرادات احتمالی آن  پی‌ببرید.

ایده‌های اپلیکیشنی

حالا که ایده‌های تکراری خود را شناختید به جای این که دست از تلاش بکشید با این سه توصیه آن‌ها را متمایز کنید:

ارائه نمونه‌های برتر

مسلما مطالعه بازخورد کاربران به شما مزایا و نواقص یک برنامه را نشان می‌دهد. حال نوبت آن رسیده است که شما بهتر از این برنامه را طراحی کنید و نمونه‌های برتر را ارائه دهید.

راه‌های زیادی برای تولید برنامه‌های متمایز وجود دارد. مثلا می‌توانید به عناصر مهم برای تولید یک اپلیکیشن خوب توجه کرده و یا مثلا در اپلیکیشن خود نقص‌های موجود را برطرف کنید.

حتی در سطوح پیشرفته‌تر می‌توانید از تلفیق فناوری‌های نوین دیگر استفاده و با استفاده از آن‌ها محصول خود را تکمیل کنید.

ایده‌های اپلیکیشنی

اپلیکیشنی بسازید که نه به کاربر این حس را القا کند که محیط تکراری است و نه سعی کنید کیفیت را فدای کمیت برنامه کنید.

اپلیکیشن شما باید یک سر و گردن نسبت به رقبا بالاتر باشد؛ اما نه به قیمت از دست دادن کیفیت بخش‌های کاربردی برنامه یا تضعیف تجربه کاربری!

در هم شکستن ایده‌ها

فقط به این دلیل که اپلیکیشن شما کامل‌تر و بهتر است کاربران برنامه های قبلی را رها نمی‌کنند و به ندای شما پاسخ مثبت نخواهند داد.

گاهی کاربر به یک برنامه عادت می‌کند و حوصله تغییر اکانت و عادت کردن به محیط جدید را ندارد.

برای این‌که استارتاپ موفق و درآمدزا توسعه اپلیکیشن داشته باشید باید در یک مرحله خاص کل ساختار و ساختمان ایده‌های اپلیکیشنی تکراری خود را تغییر دهید.

ایده‌های اپلیکیشنی

بنابراین همیشه بهتر بودن اپلیکیشن به معنای جذب مخاطب توسط آن نیست. برای در هم شکستن ایده‌ها می‌توانید ابتدا ساختار متداول بازار را بر هم زنید.

مثلا شما برای اولین بار چنین اپلیکیشنی را به صورت رایگان عرضه می‌کنید یا این که با افزودن بخش‌های خاص LTV اپلکیکیشن خود را ارتقا داده‌اید.

این اقدامات احتمالا رفتار کاربر در یک اپلیکیشن را تحت تاثیر قرار دهد.

ایده‌های اپلیکیشنی

فرض کنید یک بازی موبایل طراحی نموده‌اید. شیوه کسب درآمد از طریق بازی‌های موبایلی را تغییر دهید و در بازاریابی محصولات خود رویکرد‌های جدیدی اتخاذ نمایید.

تداوم و اصرار در روند تولید و توسعه

داستان بزرگ‌ترین و موفقیت‌ترین استارتاپ‌های توسعه موبایلی از همین ایده‌های تکراری شروع می‌شود. مثلا در اپلیکیشن Someonew کاربران به دوست‌یابی و ارتباطات مجازی می‌پردازند.

این ایده مدت‌ها است که ارائه شده اما با تغییر اصول دوست‌یابی می‌توان بستری مطمئن‌تر برای کاربران را فراهم کرد تا به اپلیکیشن شما در میان هزاران برنامه دیگر اعتماد کنند.

سخن آخر:

اگر با ایده‌های اپلیکیشنی خود تاکنون به جایی نرسیده‌اید و تصور می‌کنید ایده‌های تکراری شما ارزش کار کردن ندارند همین امروز در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

به این ایده‌ها بال و پر دهید؛ شاید شما یکی از همان توسعه دهندگان موفق در آینده باشید.

این بار نوبت شماست!

این بار نوبت شما خواهد بود تا با توصیه‌ها و نظرات خود برای استفاده از ایده‌های تکراری در زمینه تولید و توسعه اپلیکیشن، ما و سایر کاربران را راهنمایی کنید. دیدگاه خود را مطرح نمایید.

Source: forbes

از دست ندهید!

فید جدید گوگل

فید جدید گوگل با استفاده از یادگیری ماشین امکان شخصی‌سازی نتایج جستجو را فراهم می‌کند

یادگیری ماشین این روزها غُرش‌کُنان به همه صحنه‌ها وارد شده است اما این مهندسان گوگل بودند که از ابتدا

ادامه مطلب...
گوگل گلس سازمانی

گوگل گلس سازمانی بعد از دو سال سکوت با کاربردهای جدید عرضه خواهد شد

شاید فکر کنید گوگل گلس که قرار بود هم صفحه نمایشی هوشمند و هم دوربینی بر روی صورت کاربران

ادامه مطلب...

توقف تولید آیفون SE – منتظر نسخه جدید این گوشی نباشید!

آیفون SE یکی از محصولات متفاوت اپل بود که علیرغم تفاوت‌های زیادی که با پرچمداران این کمپانی داشت، طرفداران

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu