The best strategy games in 2016

رویکردهای سرمایه گذاری اپل و گوگل در توسعه اپلیکیشن‎ها چگونه است؟

دسته : کسب و کار
رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

تابحال به این فکر کرده‌اید رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل در توسعه اپلیکیشن‎ها چگونه است؟ آن‌ها چه استراتژی‌هایی را دنبال می‌کنند؟

با پیشرفت تکنولوژی و شکل‎گیری اکوسیستم جدید نوآوری در این زمینه، واژه‌هایی چون سرمایه‎گذاری خطرپذیر، استارتاپ و یا فعالیت‌های شتاب‎دهنده و جسورانه بیشتر شنیده می‌شوند.

تیم‌های بی‎تجربه اما خوش‎فکر با سرمایه‎گذاری روی مرز جسارت همچون بندبازی راه می‌روند و در هر حرکت آن‌ها ریسک سقوط و از دست دادن سرمایه وجود دارد.

اغلب این استارتاپ‌ها همین که قدم در مسیر پیشرفتی که از مو نازک‎تر است می‌گذارند دچار لغزش می‌شوند و همه هستی خود را از دست می‌دهند.

مهم‎ترین علت این لغزش هم مشکل رایج همه کسب وکار‌ها یعنی کمبود سرمایه است. حتی برخی از این استارتاپ‌ها با وجود سرمایه‌های جدید آن قدر ضرر می‌کنند که دیگر نمی‌توانند روی پای خود بایستند.

در همین حین کمپانی‌های بزرگ و به نامی هم هستند که هر حرکت شما را تحت نظر دارند و بسته به گام‌هایی که برمی‌دارید ممکن است منابع مالی خود را در اختیار فعالیت‌های کاملا ریسکی قرار دهند و به عنوان سرمایه‎گذار خطرپذیر با استارتا‌پ‌ها هم‎دست شوند.

برخی از رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل مربوط به همین کسب وکار‎های نوپا می‌باشد.

رویکردهای سرمایه گذاری اپل و گوگل

یکی از سرمایه‎گذاری‌های عمده این دو کمپانی در حوزه توسعه اپلیکیشن موبایل با در نظر داشتن استراتژی‌های اساسی می‌باشد.

همان‎طور که انتظار می‌رود هر یک از این کمپانی‌ها سعی دارند نقاط قوت خود را پررنگ‎تر کرده و نقاط ضعفشان را کم‎اهمیت جلوه دهند.

شیوه‎ای که در جذب مخاطب برای استفاده از اپلیکیشن‌هایی که سرمایه زیادی برای تولید آن‌ها صرف شده است بسیار جوابگو بوده است.

احتمالا شما هم به عنوان یک سرمایه‎گذار و مشابه با یک بندباز این شک و دودلی را در انتخاب کسب وکار یا استارتاپ داشته باشید؛ شاید هم به دنبال کارآفرینی هستید و سازوکار سرمایه‎گذاری خطرپذیر را هنوز به خوبی نمی‌دانید.

شک نکنید این راه به واسطه آشنایی بیشتر با رویکرد‌های سرمایه‎گذاری اپل و گوگل کوتاه و نزدیک است. با مطلب امروز هات اپ نیوز همراه باشید.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل و تولید اپلیکیشن

Apple and Google enterprise apps approach

معرکه است! سرمایه‎گذارانی مثل گوگل و اپل برای راه اندازی یک استارتاپ وجود داشته باشند و ما بدون هیچ دغدغه مالی از تمام توان و ظرفیت‌های خود برای رسیدن به اهدافمان استفاده کنیم.

خوش به حال استارتاپ Flatiron که آلفابت هیچ وقت پشت او را خالی ننمود و کمک‎های مالی‎اش را از این تیم دریغ نکرد.

اما چطور می‌شود چنین سرمایه‎گذارانی را به خود جذب کنیم؟ رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل چگونه است که جذب برخی از ایده‌ها می‌شوند و  در عین حال از کنار برخی به سادگی می‌گذرند؟

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

بد نیست بدانید گوگل یک بخش جدا و مستقل متشکل از شرکای اصلی خود دارد که فرآیند تولید و عرضه اپلیکیشن‎های گوگل را بررسی می‌کنند.

اخیرا هم ابزار سلف سرویس به نام App Maker توسط گوگل منتشر شده است تا روند توسعه اپلیکیشن را تسریع نماید.

اپل هم یک گروه خاص و کلیدی از شرکای خود را برگزیده است تا تمام تجربیات تجارت و تولید اپلیکیشن خود را وارد هسته iOS کنند. این رویکردها باعث شده است تا رقابت شدیدی میان سایر کمپانی‌ها درگیرد.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

هر دو کمپانی اپل و گوگل رویکرد‌هایی دارند که برای هر کسب وکاری جذبه خاص خود را داشته و دارند.

البته مدیران آی‎تی و توسعه دهندگان به صورت مستقیم به دنبال استخدام کارشناسان اپل و گوگل نیستند. بنابراین گوگل و اپل برای این که حضور موثر و چشمگیرتری داشته باشند در مارکت‌های اپلیکیشنی خوش درخشیدند.

شرکت‌های سنتی و بزرگ در حال مهاجرت از مسیر سنتی خود به سیستم‌های نوآورانه هستند و اپل و گوگل تا حد زیادی در این تغییر مسیر موفق عمل کرده‎اند؛ اما هر یک شیوه‌ها و رویکرد‌های خود را داشته‎اند.

رویکرد‌های سرمایه‎گذاری گوگل

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل کاملا مستقل هستند و هر یک به شیوه خود عمل کردند. مثلا گوگل رویکرد‌های خود را با خواسته‌های توسعه دهندگان تطبیق داده است.

دو رویکرد میان مخاطبان گوگل وجود دارد که گوگل با توجه به آن‎ها سرمایه‎گذاری می کند:

رویکرد اول:

Greg Meyers مدیر Motorola Solutions، هیچ‌گاه در توسعه اپلیکیشن خود آرزو نمی کند با گوگل همکاری مستقیم داشته باشد؛ اما دوست دارد یک بار ابزار سلف سرویس App Maker را برای تولید اپلیکیشن‌هایش به کار برد.

او معتقد است این که طراحی اپلیکیشن را به کسی بسپاریم همان مسیر سنتی را طی کرده ایم که امروز در توسعه یک اپلیکیشن موفق جواب نمی‌دهد.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

Greg Meyers می‌گوید: استفاده از برنامه‌های اپلیکیشن‌ساز که موارد و مقادیر پیش فرضی در تولید اپلیکیشن دارند فقط باعث می‌شود در مسیر قدیمی بیهوده پرسه بزنیم و اپلیکیشن خوبی تولید نشود.

رویکرد دوم:

Ross سرپرست یک تیم IT چهل هزار نفره می‌باشد که در 41 شهرستان در ایالات متحده پراکنده شده‎اند.

Ross به شدت به تولید اپلیکیشن از طریق ابزارهای متداول معتقد است و فکر می‌کند توسعه اپلیکیشن‌های تکراری با ابزاری مثل App Maker سریع‌تر و آسان‌تر می‎باشد.

Ross می‎گوید: تولید سریع‌تر، هدف‌گذاری ساده‎تر مخاطبان و ادغام با سایر پلتفرم‎ها به ما کمک می‌کند همان چیزی باشیم که مشتری می‌خواهد.

به این ترتیب شاید محصولاتی که تولید می‎کنیم حداقل باشند؛ اما LTV یا ارزش طول عمر مشتری با ماندگاری بیشتر محصول بالاتر می‌رود.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

او برای این رویکرد خود یک دلیل عامه‎پسند دارد: از آن جایی که لس آنجلس بسیار بزرگ است و سرعت پیشرفت آن بالاتر رفته است شاید لازم باشد سرعت را کم کنیم و این مسیر را برای مدتی جهت بهره‎وری از ابزارهای تکراری تغییر دهیم.

رویکرد‎های گوگل

گوگل به این دو دیدگاه کاربران خود توجه دارد و بر این اساس سرمایه‎گذاری خود را در سه ناحیه کلیدی انجام می‌دهد:

داده‌ها، رابط کاربردی برنامه نویسی و ابزارهایی مثل App Maker برای آن دسته از توسعه دهندگانی که وقت کافی برای تمرکز روی هر بخش به صورت جداگانه ندارند.

Elissa Murphy یکی از مدیران سرمایه‎گذاری گوگل، می‌گوید: ما دنبال رویکردهایی هستیم که به توسعه دهندگان برای موفق شدن با برنامه‎ای که طراحی کردند کمک کنند.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

گوگل به صورت مرتب با مشتریان بزرگ و کسانی که سرمایه‎گذاری آن‌ها به واسطه منابع مالی یا دانش گوگل انجام شده است ملاقات دارد.

ملاقات با استارتاپ‌های نوپا و کمپانی‌های کوچک از رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل (رویکردهای خیلی معمول!) می‌باشند.

گوگل با هدف در اختیار گذاشتن دانش و تجربه خود وارد روابط تجاری با تیم‌ها می‌شود و همانطور که گفته شد منابع خود را در سه ناحیه کلیدی اپلیکیشن ها صرف می‌کند.

رویکرد های سرمایه‎گذاری اپل

تلاش و رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل نشان می‌دهد که این دو غول بزرگ فرصت ساخت اپلیکیشن موبایل به کم‎تجربه‎ترین و بی‎امکانات‎ترین استارتاپ‌ها را می‌دهند.

مثلا اپل؛ این کمپانی بزرگ رویکردی کاملا مشابه اما رسمی‎تر در تعامل با کمپانی‌هایی همچون IBM، SAP،Cisco و Deloitte دارد.

شاید این رویکرد‌های رسمی اپل نتواند به خوبی خواسته‌ها و انتظارات کمپانی‌ها را برآورده کند؛ اما نام اپل چنان اعتباری به شرکت‌های فناوری می‌دهد که احتمالا با این وجود باز هم برای جذب سرمایه اپل دست و پا می‌شکنند!

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

Apple’s enterprise partnerships یا شرکت‌های مشارکتی اپل یک سازمان مفید برای توسعه کسب وکارهای نوپا است؛ با این حال مدیران و توسعه دهندگان کمبود‌های زیادی را در بخش تخصیص سرمایه احساس می‌کنند.

مثلا سرمایه‎ای که اپل در اختیار یک شرکت قرار می‌دهد مشخص نمی‌کند که باید در ارتباط با توسعه نرم‎افزار و سخت‎افزار چه تصمیمی گرفته شود.

بخشی از زمینه‎های معاملاتی اپل با سایر کمپانی ها را در ادامه می خوانید:

معامله اپل و IBM

IBM از همان کمپانی‌های انگشت شمار است که با سرمایه‎گذاری و مشارکت اپل توانسته است در طراحی سیستم برنامه نویسی MobileFirs برای iOS گام‌های بزرگی بردارد.

این برنامه نویسی برای صنایع خاصی از جهان انجام می‌شود و افرادی که در این تیم‎ها حضور دارند نیز خاص می‎باشند. MobileFirs یک سرویس تست و طراحی اپلیکیشن نظیر App Maker گوگل است.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

MobileFirs قابلیت ها و تمپلیت‌های خاصی برای استفاده مجدد یا کاملا سفارشی شده از یک برنامه برای انواع و اقسام فعالیت‌های تجاری دارد.

مثلا از یک برنامه برای مدیریت خدمات پرواز، مشاوره‌های مالی یا فروشگاه‌های خرده‎فروشی استفاده می‌شود.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

همانطور که پیدا است رویکرد اصلی اپل برای سرمایه‎گذاری کسب وکار‌هایی است که اهداف مشترکی با او داشته باشند.

مهم‎ترین هدف اپل توسعه پلتفرم iOS است. بنابراین هر استارتاپی که بخواهد گام مثبتی در این زمینه بردارد، به شرط این که ایده‌هایش ارزشمند باشد، می‌تواند از حمایت‌های مالی اپل زیر سایه تیم تخصصی آن بهره‎مند شود.

مقایسه رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

گوگل

اگر به خوبی این دو رویکرد را مقایسه کرده باشید درخواهید یافت که استراتژی‎های گوگل برای سرمایه‎گذاری قوی‎تر و منعطف‎ تر می‌باشد؛ این در حالی است که اپل رویکرد‌های سخت گیرانه‎تری دارد.

چرا که به دنبال تیم‌های تخصصی برای کسب وکارهای خاص است و به هر ایده‎ای برای پشتیبانی مالی جواب مثبت نمی‌دهد.

اما در مجموع به نظر می‌رسد هر دو کمپانی با توجه به پیشینه تاریخی خود خیلی خوب می‌توانند در رویارویی با چالش‌های تولید اپلیکیشن به کسب وکارها کمک کنند.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

بسیاری از متخصصان با توجه به برتری اندروید به iOS برای توسعه اپلیکیشن پذیرای اندروید هستند و بیشتر به سمت گوگل متمایل می‌باشند.

اما باید در جذب سرمایه‌ها علی‎الخصوص از جانب گوگل دقت کافی را به خرج داد؛ چون هر روز رویکردهای سرمایه‎گذاری گوگل و اپل یا سایر کمپانی‌ها تغییر می‌کنند. این فقط به ضرر شما تمام می‌شود!

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

سرمایه‎گذاری اپل بیشتر به درد کسب وکار‌های بزرگ و شناخته شده‎تر می‌خورد. کسب وکار‌هایی که به دنبال برنامه‌هایی مدون هستند و از قبل با شرکای اپل در ارتباط بوده‎اند.

اپل مثل App Maker گوگل ابزاری کاملا خودکار برای توسعه اپلیکیشن iOS در اختیارتان قرار نمی‌دهد. این در حالی است که گوگل صد‌ها هزار نفر از شرکای خود را بسیج کرده است تا یک شراکت یکپارچه برای سرمایه‎گذاری در طرح‌های پرسود ایجاد شود.

رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل

سخن آخر:

بسیاری از کمپانی‌ها هنوز هم درگیر جذب نیروی متخصص، مدیریت منابع و… هستند. در بازار اپلیکیشن که به سرعت در حال جابجایی است شاید جذب سرمایه گوگل و اپل و هماهنگی با استراتژی‌های رقابتی آنها دشوار باشد اما به هر حال پیروی از این اصول مرتقی و در حال پیشرفت ارزش این را دارد که یک روز با تبدیل ایده به تجارت در دنیا اپلیکیشن به اهداف خود برسید.

شما چه فکر می کنید؟

فکر می‌کنید گوگل، اپل و هر کمپانی دیگری مثل مایکرسافت بیشتر روی چه پروژه‌هایی سرمایه‎گذاری می‌کنند؟ رویکردهای سرمایه‎گذاری اپل و گوگل و… چگونه است؟ دیدگاه شخصی خود را با ما در میان بگذارید.

Source: cio

از دست ندهید!

راز موفقیت بیل گیتس

راز موفقیت بیل گیتس – پدر تکنولوژی، در مورد نحوه استفاده خود از تکنولوژی می‌گوید

استفاده بیل گیتس از تکنولوژی آنقدرها که شما فکر می‎کنید پیچیده نیست. همین شیوه تفکر، راز موفقیت بیل گیتس

ادامه مطلب...
محو شدن پست‌های نامناسب

محو شدن پست‌های نامناسب در اینستاگرام، تلاشی برای امنیت بیشتر کاربران!

اینستاگرام همیشه در مورد اعمال محدودیت برای تصاویر یا ویدئوهای خاص یا بسیار سختگیرانه عمل کرده است یا همانطور

ادامه مطلب...
بازاریابی اپلیکیشن موبایل

5 اشتباه وحشتناک در بازاریابی اپلیکیشن موبایل که احتمالا مرتکب می‌شوید!

مقوله بازاریابی اپلیکیشن موبایل از آن دسته امور ریسک‌دار و پُرخطر است که برخی از اشتباهات در آن به

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu