Batlle Bay

پیوند با کاربران اپلیکیشن به وسیله این 3 ترفند محقق می‎شود

دسته : کسب و کار
پیوند با کاربران اپلیکیشن

ما در دنیای اپلیکیشن این موفقیت‌ها را مرهون یک اصل مهم به نام ارتباط یا پیوند با کاربران اپلیکیشن می‌دانیم.

تصور کنید اپلیکیشنی تولید کرده‎اید که مثل بمب صدا کرده است. تبدیل به توسعه دهنده‎ای شده‎اید که کاربران را روی انگشتش می‌چرخاند و کاربران هم مطیع شما شده‎اند.

روز به روز بر حجم کاربرانتان افزوده می‌شود و ظرف اپلیکیشن شما از هجوم کاربران لبریز شده است.

انگار زیرساخت‌ها پاسخ‌گوی مصرف کنندگان نیست و وقت آن رسیده است با تغییر اصول خود به مدار‌های بالاتر سفر کنید. لذت بخش است؛ نه؟

اصلی که یا شما را در یک مدار ثابت نگه می‌دارد و از پسرفت یا از دست دادن کاربران جلوگیری می‌کند یا این که نه تنها با توجه به آن به مدار‌های بالاتر بلکه به کهکشان‌های دیگری از موفقیت و شادکامی هدایت می‌شوید.

پیوند با کاربران اپلیکیشن مربوط به زمانی است که شما با استفاده از نکات انتشار اپلیکیشن در مارکت ها آن را عرضه نموده‎اید و حالا می‌خواهید در بستر بازاریابی کاربران را وادار به دانلود برنامه کنید.

در این مرحله نباید به کم راضی شد و معمولا دنبال یک کاربری دائمی توسط کاربران هستیم. به همین دلیل تمام تلاش خود را می‌کنیم تا رضایت مصرف کننده را جلب نماییم.

شما اپلیکیشن را تولید کرده اید؛ تبریک! اما تازه شروع راه بوده و لازم است با ترفند‌هایی که در مطلب امروز هات اپ نیوز می‌خوانید پیوند خود با کاربران را عمیق و ناگسستنی کنید.

کسب درآمد از اپلیکیشن با پیوند با کاربران اپلیکیشن

Three Ways to Increase the User Engagement of Your Mobile App

پیوند با کاربران اپلیکیشن درگیری شما برای نصب برنامه و استفاده دائمی و نه مقطعی می‌باشد. کارشناسان معتقدند پیوند با کاربر بخشی از معیار‌های سنجش یک برنامه است و این مهم تنها به واسطه به کارگیری عناصر مهم در یک اپلیکیشن خوب محقق خواهد شد.

گفتنی است همین پیوند، ارتباط مستقیمی با کسب درآمد از طریق تولید اپلیکیشن دارد.

پیوند با کاربران اپلیکیشن

یک نفر از هر 4 نفری که از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند آن را بعد از یک بار استفاده حذف می‌نمایند و فقط 38 درصد از کاربران 11 بار یا بیشتر از اپلیکیشن مجددا استفاده می‌کنند.

این آمار نگران کننده باعث شده است برخی تصور کنند دوران افول اپلیکیشن‌ها نزدیک می‌باشد؛ پس لازم است حتما از ترفند‌های زیر در جهت پیوند با کاربران اپلیکیشن استفاده نمایید:

ارسال پیام درون برنامه‎ای

استراتژی ارسال پیام درون برنامه‎ای که قبلا درباره آن صحبت کردیم را به یاد دارید؟ این اصل در توسعه اپلیکیشن باعث افزایش دانلود اپلیکیشن می‌شود.

آمار نشان می‌دهد با استفاده از ارسال این پیام در اپلیکیشن 46 درصد از کاربران قدیمی مجددا از برنامه بازدید نموده‎اند. این رقم در برنامه‌هایی که از این اصل استفاده نمی‌کنند حدود 10 درصد بیشتر است.

پیوند با کاربران اپلیکیشن

برای شروع استفاده از ترفند ارسال پیام درون برنامه‎ای جهت پیوند با کاربران اپلیکیشن، ابتدا با یک پیام خوشامد‎گویی شروع کنید.

پیام‌های بعدی باید به صورت برنامه‎ریزی شده و در وقایع مختلف ارسال شوند. از همان لحظه‎ای که کاربر در برنامه ثبت نام می‌کند تا دورانی که حتی هر یک ماه به اپلیکیشن سری نمی‌زند!

استفاده از پوش نوتیفیکیشن

آمار عجیب اما واقعی است که با استفاده از این پوش نوتیفیکیشن یا پیام‌های اعلان بازدید کاربران به 88 درصد رسیده است و 68 درصد از کاربران در مدت زمان 30 روز کم‎کم به برنامه‎ای که آن را از یاد برده بودند باز می‌گردند.

پوش نوتیفیکیشن بهترین ابزار برای کاربرانی است که مدت‌ها از زمان آخرین فعالیت‌هایشان می‌گذرد.

پیوند با کاربران اپلیکیشن

نحوه ارسال پوش نوتیفیکیشن

یکی از اشتباهات رایج در ارسال این پیام‌ها بی‎توجهی به متن است. دقت کنید این که فقط بگویید: “ما دل تنگ شما در برنامه هستیم” کافی نیست؛ بلکه باید دلیلی برای کاربر بیاورید که قانع شود مجددا از برنامه استفاده نماید.

مثلا در یک اپلیکیشن فروشگاهی با رویکرد جذب خانم‎ها می‌توانید این گونه پیام خود را ارسال کنید:

” 10 ابزار کاربردی برای رفاه حال شما به فروشگاه افزوده شده است که با سرزدن به اپلیکیشن و مشاهده آن‎ها می‌توانید از تخفیف 30 درصدی در سه روز آتی بهره‎مند شوید”

پیوند با کاربران اپلیکیشن

ادغام وبلاگ در اپلیکیشن

داشتن یک وب سایت در کنار وبلاگ خیلی مفید و کاربردی است. مثلا کاربر می‌تواند با جستجو در فضای وب، اپلیکیشن شما را مشاهده کند و تنها به بازارهای اپلیکیشنی متکی نباشد.

بهتر است فعالیت‌های وبلاگی و اپلیکیشنی خود را باهم ادغام کنید و کمی از کلیشه های بازاریابی اپلیکیشن موبایل که این دو جز را از هم جدا کرده بود خارج شوید.

پیوند با کاربران اپلیکیشن

گوگل هم همین رویکرد را اتحاذ کرده است و به کاربرانی که می‌خواهند از طریق وب، اپلیکیشن دانلود کنند امکان جستجوی حرفه‎ای داده است.

به این شکل که گوگل برنامه‎های نصب شده را تشخیص می‌دهد و فقط برنامه‌های نصب نشده را به شما پیشنهاد خواهد داد.

پیوند با کاربران اپلیکیشن

با این ترفند در پیوند با کاربران اپلیکیشن تا حد زیادی می‌توانید به بهینه سازی وب سایت خود نیز کمک نمایید.

محتوا وب سایتی که برای اپلیکیشن خود طراحی کرده‎اید از طریق Google App ایندکس می‌شود و کاربران به شما هدایت خواهند شد.

در وب سایت‌ها لینک مستقیم دانلود اپلیکیشن نیز وجود دارد که ارتباط بومی و عمیقی میان کاربر و اپلیکیشنی که تولید کرده‎اید برقرار می‎کند.

سخن آخر:

یکی از مهم‎ترین عواملی که ارتباط مستقیمی با کسب درآمد از اپلیکیشن دارد همین موضوع پیوند با کاربر می‌باشد. می ارزد اگر وقت خود را برای پیوند با کاربران اپلیکیشن بکارید و در آینده پول درو کنید!

حالا نوبت شماست!

نوبت شما است که ایده‌ها و نظرات خود را برای پیوند با کاربران، با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

Source: dzone

از دست ندهید!

فید جدید گوگل

فید جدید گوگل با استفاده از یادگیری ماشین امکان شخصی‌سازی نتایج جستجو را فراهم می‌کند

یادگیری ماشین این روزها غُرش‌کُنان به همه صحنه‌ها وارد شده است اما این مهندسان گوگل بودند که از ابتدا

ادامه مطلب...
گوگل گلس سازمانی

گوگل گلس سازمانی بعد از دو سال سکوت با کاربردهای جدید عرضه خواهد شد

شاید فکر کنید گوگل گلس که قرار بود هم صفحه نمایشی هوشمند و هم دوربینی بر روی صورت کاربران

ادامه مطلب...

توقف تولید آیفون SE – منتظر نسخه جدید این گوشی نباشید!

آیفون SE یکی از محصولات متفاوت اپل بود که علیرغم تفاوت‌های زیادی که با پرچمداران این کمپانی داشت، طرفداران

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu