crash club

تبلیغات زنده بازی‌ها – ترفندی که به هنجار تبدیل شده است!

دسته : کسب و کار
تبلیغات زنده بازی‌ها

تبلیغات زنده بازی‌ها و نقش آن در آینده صنعت بازی‎سازی موضوع بسیار مهمی می‌باشد که در ایران کمتر به آن پرداخته شده است.

دنیای کنونی وارد جنگ رسانه‎ای آن‌هم از نوع  بی‎رحمانه‎ای شده است. جنگی تمام‎ عیار که سرعت گردش اطلاعات در آن سرسام آور می‎باشد. از آسمان ایده‌های  مختلف می‌بارد که این نبرد نگاتنگ را سخت‎تر و سخت‎تر می‌کند.

هر طرف که بتواند مدیریت گردش این اطلاعات را به دست گیرد، بر جهان اطلاعات و ارتباطات حاکمیت و قانون وضع خواهد کرد.

جنگ تمام می‌شود اما هنوز هم طرفین به وسیله ابزاری به نام تبلیغات سعی دارند پا‎به‎پای هم، اذهان عمومی را متمایل کنند و ابراز وجود نمایند.

تبلیغات به طرق مختلف و در هر لحظه در حال رژه رفتن مقابل چشمانمان برای پیشی گرفتن از یکدیگر  هستند. حتی  در اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی بالاخره ردی از آن‌ها را می‌بینیم.

بازی‌های ویدیویی یکی از همان طرفین این جنگ هستند که مصرانه برای دیده شدن از طریق تبلیغات تلاش می‌کنند. حتی رویکرد جدیدی نیز برای تبلیغات خود اتخاذ کرده اند؛ تبلیغات زنده بازی‎ها!

تبلیغات زنده بازی‌ها

تبلیغات زنده بازی‌ها یا تبلیغات قابل پخش همان چیزی است که صنعت بازی‎سازی سال‌ها انتظارش را می‌کشید. شیوه ای از تبلیغات که به کاربر فرصت تست بازی را پیش از دانلود می‌دهد!

محصولی تستی که باعث می‌شود هیچ وقت از انتخاب خود پشیمان نشوید. بهتر بگوییم؛ تبلیغی هنرمندانه با امکان تست محصول در همان لحظه که با استفاده از آن، حق کاربر هم به نحو احسنت ادا شده است.

از به کارگیری تبلیغات تکراری برای معرفی بازی‌هایتان خسته شده‎اید؟ حتی رویکردهایتان در بازاریابی اپلیکیشن هم شما را به خواسته‌هایتان نرسانده است؟ به دنبال راهی برای عملی کردن خلاقیتتان هستید اما محدودیت‌های شیوه‌های پیشین مانع می‌شوند؟

این بار طعم متفاوت تبلیغات زنده بازی‌ها را با مطالعه مطلب امروز هات اپ نیوز تجربه کنید.

تبلیغات زنده بازی‎ها و نقش آن در آینده صنعت بازی‎سازی

Playable Game Ads In Future of Mobile Game Industry

بازی ها 75 درصد از درآمد فروش اپلیکیشن‌ها را به خود اختصاص می‌دهند؛ بنابراین طبیعی است که تولید کنندگان برای دیده شدن دست و پا بزنند و جهت جذب کاربر حریص‎تر از سایر حوزه‌ها باشند.

ما هم به عنوان کاربر قربانی تبلیغات هستیم و مجبوریم در بازی‌های مورد علاقه خود انواع و اقسام تبلیغات را تحمل کنیم؛ بلکه بتوانیم بعد از آن‌ها، بازی را ادامه دهیم!

تبلیغات زنده بازی‌ها

اما رویکرد جدیدی در تبلیغات روی کار آمده است که با وجود آن، کاربر دیگر قربانی نیست؛ بلکه از هر دو طرف سود برده است.

هم یک بازی خوب را تجربه کرده است، هم با دیدن تبلیغات بازی‌های دیگر با نمونه‎های شاید خیلی بهتر، آشنا می‌شود.

هم فال است وهم تماشا! رویکرد تبلیغات زنده بازی‎ها که امروزه پیش از این که یک رویکرد اختصاصی باشد تبدیل به هنجار شده است.

مزه متفاوت تبلیغات زنده یا قابل پخش

تبلیغات زنده بازی‎ها خوشمزه است! خوشمزه‎تر از هر تبلیغی که تاکنون امتحان کرده اید. باور نمی‌کنید؟ با یک مثال ساده شروع می‌کنیم:

بازی Mobile Strike را می‌شناسید؟ همان بازی اکشن و استراتژیک موبایل که اتفاقا خوش درخشید و در رنکینگ آمریکا رتبه 81 را به دست آورد.

تمام محبوبیت این بازی از شیوه تبلیغاتی‎اش نشات می‌گیرد. شیوه تبلیغات زنده که خیلی هم خوب جواب داده و این بازی را در دسته‌بندی‌های مختلف، در رتبه اول قرار داد.

تبلیغات زنده بازی‌ها

تبلیغ زنده بازی Mobile Strike

برای این که به پویایی این شیوه از تبلیغات پی ببرید بهتر است محیط بازی را مشابه با یک جهان واقعی پندارید. در این بازی ساخت و ساز می‌کنید و به عمرانی اطراف خود می‌پردازید.

وقتی یک سازه با موفقیت تکمیل شود شما یک قدم به اهدافتان نزدیک تر شده‌اید.

خب حالا چه طور می‌شود این بازی را برای کاربران روایت کرد؟ چه طور به آن ها اثبات کنیم قرار است در این بازی متفاوت باشید و با طرح و نقشه جلو روید؟

با ابزار تکراری کلمات؟ یا جملات و شعارهای خسته کننده و کلیشه‌های بازاریابی اپلیکیشن‌ها که بدتر کاربر را دلزده می‌کنند؟

تبلیغات زنده بازی‌ها

تبلیغات زنده: مینی‎ورژن یک بازی

به تبلیغات زنده بازی‌ها به عنوان یک نسخه کوچک یا مینی‎ورژن نگاه کنید. به عنوان یک تستر که نمونه‎ای از محصول واقعی است و  کاملا زنده می‌توانید آن را ارزیابی نمایید.

بهتر می‌دانید که حتی تبلیغات بازی‌های موبایلی که در آخر ویدیوها درج می شوند چندان جوابگو نبوده و نیستد؛ چرا که درصد اندکی از کاربران فیلم‌ها را تا پایان مشاهده می‌کنند.

اما تبلیغات زنده، هم کوتاه‎تر هستند و هم خودِ کاربر دوست دارد شخصا آن را ببیند.

تبلیغات زنده: هنجاری که دردسر دارد!

با وجود تمام مزایای تبلیغات زنده به خوبی می‌دانیم که سرمایه و وقت هستند که قرار است چرخ پروژه‌های بازی‌سازی را بچرخانند.

اگر بخواهیم وقت تست برنامه و توجه به سایر فاکتور‌های موثر در تولید اپلیکیشن های موبایل را صرفا به تبلیغات اختصاص دهیم چیز زیادی به دست نیاورده ایم؛ قدری ظاهر‌سازی که البته کاربر آگاه ما به زودی از حقه‌ای که به کار گرفته‌ایم با خبر می‌شود!

تبلیغات زنده بازی‌ها

چاره چیست؟

برای این که بتوانید همزمان به توسعه بازی بپردازید و تبلیغات خوبی تولید کنید ابزار Gamewheel پلتفرم مناسبی به نظر می‌رسد.

ابزاری که فقط کافی است نام تجاری و محتوا دلخواهتان را به عنوان مواد اولیه وارد کنید تا در بستر نرم‌افزاری مناسب، تبلیغات زنده و کاملی به شما ارائه دهد. تبلیغاتی از جنس خود بازی بدون نیاز به یک خط کدنویسی!

تبلیغات زنده بازی‌ها

موارد استفاده از تبلیغات زنده بازی‌ها

تبلیغات در همه جا خودش را جا می‌کند. هر تکنولوژی که معرفی شود ظرفیتی پیش‎بینی شده برای تبلیغات دارد. اگر هم چنین ظرفیتی وجود نداشته باشد می‌توان آن را ایجاد کرد!

تا ده سال پیش هیچ کس فکرش را نمی‌کرد بتواند تبلیغات شهری که اکثرا روی بیلبورد مشاهده می‌شدند را در اپلیکیشن ها ببیند!

انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها، شبکه‌های اجتماعی و هر تبلیغ پاپ‌آپی که در یک سایت باز می‌شود می توانند حاوی تبلیغات زنده بازی‌ها باشند.

در ادامه با نمونه‌هایی از کاربرد تبلیغات زنده بازی‌ها با توجه به موارد مصرف و تاثیرشان آشنا می‌شوید.

تبلیغات زنده از طریق موبایل

Tifosy یک پلتفرم هواداری فوتبال است که با سرمایه مردمی ساخته شده است. این پلتفرم از تبلیغات زنده بازی‌ها استفاده کرده است؛ اما چه استفاده‌ای!

استفاده‌ای که نه تنها آرامش کاربران را برهم نزد بلکه تمام هواداران فوتبالی فیس‌بوک را در این شبکه اجتماعی به سمت خود جذب کرد.

احتمالا اگر این پیام در قالب کلمات یا تصاویر استاتیک قرار بود منتقل شود هیچ‎گاه مجموعه کل کلیک‎های Tifosy به 70 درصد افزایش نمی‌یافت.

واقعا حیرت‌انگیز است که کمپین طرفداری فوتبال بازدید بیشتری از خود وب سایت‌های گزارش دهنده مسابقات پیدا کرده است! همه و همه به واسطه تبلیغات زنده بازی‌ها!

تبلیغات زنده بازی‌ها

اهداف این پلتفرم هم مشخص است؛ افزایش بازدید، افزایش کلیک، افزایش جذب کمک‌های مردمی و…

پس از به کارگیری تبلیغات زنده، این پلتفرم نتایج درخشان زیر را کسب نمود:

  • افزایش CTR یا نرخ کلیک به 3.9 دفعه (افزایش 0.5 تا 1.94 درصدی نسبت به قبل)
  • افزایش 46 درصد ترافیک طبیعی از طریق تبلیغات زنده بازی‎ها (£ 0.06 هزینه به ازای هر بازی)

تبلیغات زنده از طریق بنر

Paramount کمپانی دیگری است که قصد داشت با استفاده از تبلیغات، بازی جدیدی که به استناد یک فیلم تهیه شده بود را عرضه کند.

این کمپانی با استفاده از تبلیغات زنده بازی‌ها، روح تازه‌ای در کالبد بنر‌های مُرده دمید؛ گویی این بار تبلیغات بنری به سخن آمده بودند و خودشان به کاربر، بازی‌ها را معرفی می‌کردند؛ نه ترکیب واژه‌ها!

تبلیغات زنده بازی‌ها

نهایتا Paramount در مادرید سرشناس شد و نتایج زیر را کسب کرد:

  • 1,500,000 بازدید روزانه
  • بهبود 35 درصدی CTR یا نرخ کلیک نسبت به زمانی که از بنر‌های کلاسیک استفاده می‌شد
  • 8 برابر شدن مدت زمانی که کاربر در فضای اپلیکیشن سپری می‌کرده است

تبلیغات زنده در اپلیکیشن‌ها

The Angriest Whopper بازی شبیه‌سازی شده رستوران معروف برگر کینگ بود که قصد داشت با تبلیغات مردم را نسبت به تخفیف‌ها و طرح‌های خاص عرضه غذا در رستوران آگاه کند. به زبان ساده‎تر کاربران بیشتری را جذب کند.

تبلیغات زنده بازی‌ها

البته ساختار این بازی به اندازه کافی برای کاربران جذاب و اعتیار آور بود. بازیکن باید در چالش جمع‌آوری 20 کوپن تخفیف رستوران فقط در 20 ثانیه شرکت کند تا بالاخره تحفیف درست حسابی و بزرگی را از رستوران‌های برگر کینگ به دست آورد.

نتایج این چالش هم با استفاده از تبلیغات زنده خواندنی است:

336,700 بار گیم‎پلی (دفعاتی که بازی توسط کاربر انجام شده است)

40,25 درصد CTR

اخذ 135,883 کوپن

سرمایه مصرفی صفر درصدی!

تبلیغات زنده در شبکه‌های اجتماعی

بازی Holi Festival of Colors یکی از بازی‌های مهیج با الهام از فستیوال هالی‌هندو‌ها می‌باشد. بازی رنگارنگی که این جشنواره‌ها را برای علاقمندان به تصویر می‌کشد تا بتوانند حضور در این مراسم را با تمام دوری ها از نزدیک حس کنند.

به علاوه با پیروزی در این بازی، کوپن تخفیف شرکت در این فستیوال نیز عرضه می‌شود.

تبلیغات زنده بازی‌ها

اهداف توسعه دهنده نیز مشخص است. تولید کننده قصد داشت با استفاده از تبلیغات زنده ویدیویی این فستیوال را به همه معرفی کند و مردم هم بتوانند از تخفیف 4 یورویی شرکت در این مراسم بهره‎مند شوند.

البته این بازی برای کسانی است که قبلا بلیت حضور در این جشنواره رنگی را خریداری کردند و حالا به دنبال برنده شدن جایزه های شن رنگی جهت شرکت در فستیوال هستند.

در نتیجه استفاده از تبلیغات قابل پخش و زنده این بازی:

  • به اشتراک گذاری بازی 43 درصد افزایش یافت
  • CTR بیست و دو درصد زیاد شد

سخن آخر:

چه به شیوه‌های جدید تبلیغاتی اعتقاد داشته باشید و چه هنوز از روش‌های قبلی استفاده کنید، یک هدف مشترک را دنبال می‌کنید: جلب نظر مخاطب!

اگر از شیوه‌های تبلیغات زنده استفاده کنید کاربر از همان لحظه اول در وسط بازی قرار می گیرد؛ انگار مدت‌ها است مشغول به بازی شده است. شما هم به زیرکی او را در دلچسب‎ترین بخش‎های بازی قرار می‌دهید!

شما چه فکر می کنید؟

به عنوان یک کارآفرین یا بازی‎ساز چه راه‌هایی را برای عرضه و معرفی محصولاتتان انتخاب کرده‎اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Source: medium