The best strategy games in 2016

بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید و این بازار اشباع شده چگونه است؟

دسته : کسب و کار
بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید

بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید یا هزاره سوم و بازار اشباع شده نرم افزارهای موبایلی چه شکلی است؟ آیا ذهنیت خاصی در مورد آن دارید؟

جهان جدید پیرامون ما جهانی پیچیده، پویا، شتابان و با رشد فزاینده تولید و استفاده از اپلیکیشن‌ها است. طراحان خوش ذوق اپلیکیشن با داشتن اهداف آرمانی و ایده‌آل، تمام تلاش خود را می‌کنند تا نبض بازار را به دست گیرند و بر سایر رقبا چیره شوند.

با پیروزی بر رقبا شاخه اعتماد در دل مشتری و در دنیای کسب وکار که مهم‌ترین ویژگی آن بی‌اعتمادی است جوانه می‌زند. اما هنوز چیزی از این رابطه نگذشته است.

پایبندی طراح به قول و قرار‌هایش تازه باعث می‌شود بدبینی‌های مشتری به بی‌تفاوتی تبدیل شود؛ هنوز راه زیادی برای ایجاد یک دلبستگی واقعی میان طراح و کاربر مانده است.

توسعه دهنده هر چند قدم که فراتر از انتظار مشتریان خود گام بردارد بیشتر به او نزدیک شده است. بالاخره هم زمانی می‌رسد که اعتماد، بند بند وجود مشتری را فراگیرد و این رابطه تجاری قلب او را تسخیر نماید.

تک تک مراحل نفسگیر و پُرزحمتی که یک طراح برای به ثمر رسیدن زحماتش طی می‌کند، فراگرد بازاریابی اپلیکیشن را تشکیل می‌دهد.

بازاریابی اپلیکیشن

این فراگرد با بازاریابی ساده ده سال پیش، تفاوت زیادی دارد. علوم بازاریابی تغییر کرده است؛ مشتری کم‌تحمل و در عین حال پرتوقع شده و عصر هم عصر مشتری سالاری است!

امروزه یک بازاریاب واقعی برای بازاریابی اپلیکیشن خود نیازمند چشم‎انداز دراز مدت برای شناسایی روندها و الگو‌های جدید است. چشم اندازی که نیاز به نگاه به افق‌ها و کران‌ها دارد.

جایی که مشتری با پای خودش به سمت شما قدم برمی‌دارد و حتی گاهی می‌دود!

از آن جایی که بازار نرم افزار‌های موبایلی اشباع است، احتمالا بازاریابی اپلیکیشن در هزاره سوم و با وجود هزار و یک ایده خلاقی که هر روز پای در این مسیر می‌نهند، مشکل باشد.

شاید شناخت شیوه صحیح بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید قدری از دشواری‌های راه بکاهد. شما را به مطالعه مطلب امروز که حاصل تلاش تیم هات اپ نیوز می‌باشد، دعوت می‌کنیم.

شیوه صحیح بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید

How Developers Should Market an App in Modern World

این حجم اپلیکیشن‌ها و اشباع شدن بازار را قبول ندارید؟ دماسنج مستندات را به دست می‌گیریم تا به شما نشان دهیم تب این بازار چه قدر از حد طبیعی فراتر رفته است!

نمی‌دانیم اپلیکیشن Everpix را می‌شناسید یا نه؛ اپلیکیشن موفقی که در سال 2012 عرضه شد و جز اولی‌های اپ استور بود. برنامه‌ای که دوران خوشی را سپری کرد و در مقطع زمانی خاصی با بیش از 55 هزار عضو به برترین برنامه دانلود عکس پس‌زمینه و زنده اپ استور تبدیل شد.

اما امان از روزی که توسعه دهنده به دام یکی از تله‌های بازاریابی اپلیکیشن بیفتد و بازاریابی را بیهوده پندارد؛ نتیجه‌اش Everpix می‌شود که بعد از چندین ماه فعالیت موفق و به دلیل تمرکز مفرط روی توسعه و تولید بی سر و صدا و چراغ خاموش، پرونده‌اش بسته شد!

بازاریابی اپلیکیشن

نقاط فروش و درآمدزایی در یک اپلیکیشن

تمام تلاشی که برای به کارگیری عناصر و تولید یک اپلیکیشن خوب به کار می‌گیرید زمانی لذت بخش می‌شود که نتیجه دهد. نتیجه واقعی هم از اپلیکیشن زمانی به دست می‌آید که با استفاده از آن کسب درآمد نمایید.

قابلیت و جلوه‌های یک اپلیکیشن نقاط داغ یا هات اسپاتی هستند که فروش و درآمدزایی آینده را تضمین می‌کنند. موفقیت کمپانی موفق اسنپ چت به واسطه جلوه‌های متفاوت او حاصل شده است.

همچنین پوکمون گو؛ بهترین بازی موبایلی تا مقطع خاصی از سال 2016 به خاطر به کارگیری واقعیت افزوده یا AR تا این حد محبوب شد.

حال اپلیکیشنی هم که شما قرار است تولید کنید به واسطه نقطه درآمد‌زایی‌اش که قرار است با تکیه بر خلاقیت شما خلق شود، متفاوت می‌شود!

بازاریابی اپلیکیشن

بازاریابی: تلفیق پر جذبه‎ای برای فروش

بازاریابی، تلفیقی از ترفند‌های خلاقانه برای جذب مشتری و فروش است. فروش آخرین مرحله از بازاریابی است. زمانی که بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید را شروع می‌کنید تازه پای معامله آمده‌اید؛ خدا می‌داند این معامله با موفقیت سرمی‌گیرد یا با ناامیدی به هم می‌خورد!

برای این که با استفاده از نقاط درآمدزایی اپلیکیشن خود به کسب درآمد برسید باید نقطه به نقطه اپلیکیشنتان جذبه‎ای داشته باشد که کاربر را به سمت شما متمایل سازد. طوری که شما به اولویت اول او تبدیل می‌شوید.

این ترفند‌ها برای جذب مشتری اولا قطعا از کلیشه‌های بازاریابی موبایل که بارها و بارها بدان اشاره کرده بودیم فاصله دارد؛ ثانیا کاملا ملموس هستند و برای کاربر عجیب به نظر نمی آیند. مثلا:

  • نقاط فروش منحصر به فرد: مثل لمس یک لینک در صفحه گوشی و سفارش یک خودرو!
  • ترغیب کاربر برای استفاده از برنامه: برای ترغیب کاربر به دو سلاح بهبود تجربه کاربری و تنظیم صحیح رابط کاربری نیازمندید
  • پیشنهاد ویژه به مشتریان: سفارش آنلاین غذا و دریافت 20 درصد تخفیف
  • متمایز کردن خودتان از سایر رقبا: قیمت گذاری رقابتی و نسبی (مطابق با اصول بازاریابی و مدیریت بازرگانی)

پیشتازی در بازاریابی اپلیکیشن

اشتباه نکنید! مراحل فروش از همان لحظه عملی کردن ایده‌هایتان آغاز می‌شود. به محض شروع طراحی و تولید اپلیکیشن بهانه‌ای باقی نمی‌ماند که نخواهید بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید را شروع کنید.

مشکلات مالی را هم پیش نکشید؛ برای تبلیغات محصول در بازاریابی اپلیکیشن، هزاران راه کم‌هزینه اما پربازده وجود دارد. بد نیست به اطراف خود نگاهی بیندازید. مثلا به غول تکنولوژی دنیا؛ اپل!

بازاریابی اپلیکیشن

با این که بیش از سه ماه از عرضه رسمی آیفون می‌گذرد اما انگار همین دیروز بود که حتی پیش از انتشار رسمی در هات اپ نیوز، دوربین آیفون 7 پلاس را به نقد و بررسی گذاشتیم و بعد از انتشار هم مشکلاتی مثل انفجار آیفون 7 را با حیرت تمام تحلیل نمودیم!

همه این‌ها نتیجه یک استراتژی کاملا ریزبینانه و طرح بازاریابی پُربازده اپل است. اپلی که کاربر را از چندین ماه با انتشار اخباری مرتبط با محصولاتش درگیر می‌کند و به او فرصت پیش‌بینی همه چیز را می‌دهد.

کاربر هم بدون این که بفهمد برای دیدن محصول اپل مشتاق می‌شود و حتی ممکن است بدون برنامه‌ریزی قبلی آن را خریداری نماید!

بازاریابی اپلیکیشن

اجزا کلیدی یک اپلیکیشن

در بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید همین اجزا یا نقاط سودآور هستند که باید به دقت زیر نظر گرفته شوند. همان فاکتور‌های موثر بر دانلود اپلیکیشن که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  • ساخت لندینگ پیج یا صفحه فرود: صفحه‌ای که به کاربر از بدو ورود اطلاعات و آگاهی لازم را نسبت به محصول می‌دهد.
  • مشترکان خبرنامه ایمیلی: داشتن خبرنامه ایمیلی در هر وب سایتی ضروری است. هر چه قدر هم که سایر روش‌های ارتباطی مثل پیامرسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی متداول شوند، باز هم لزوم استفاده از خبرنامه ایمیلی حس می‌شود. الزامی که هرگز به مرور زمان تغییر نمی‌پذیرد.

مهم‌تر از این دو مورد، تاثیرپذیری شما از سایر رقبا است. رقبا شما در زمینه‌های زیادی پیش از شما فعالیت داشتند و شاید ایده‌های تولید اپلیکیشن شما برای آن‌ها تکراری و پیش پا افتاده به نظر برسد. این به شما و توانایی‌هایتان بازمی‌گردد که بتوانید از رقبا فقط بصورت مثبت، تاثیر بپذیرید.

بازاریابی اپلیکیشن

لازم است اصولی که برای بازاریابی اپلیکیشن خود به کار می‎برید با اهدافتان مطابقت داشته باشد. راه‌های زیادی وجود دارد تا بتوانید این دو مورد را به هم مرتبط کنید. کاری که نوعی آینده‌نگری در بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید به شمار می‌رود.

برخی از این راه‌ها عبارتند از:

آنالیز یا تجزیه و تحلیل ترافیک

فراموش نکنید که منظور ما، آنالیز پیش از عرضه است. آنالیزی که به محصول شما مربوط نیست؛ به بازاری مربوط است که قرار است در آینده نزدیک، جلوی آن ها قد علم کنید و روی دستشان بلند شوید.

به بازار خوب نگاه کنید و اصول بازاریابی اپلیکیشن خود را مطابق با آن‌ها تنظیم نمایید. این آنالیز شامل سه مرحله زیر خواهد بود:

تعریف اهداف و مقاصد

اهداف در شروع یک کمپین بازاریابی حرف اول را می‌زنند. هدف شما از این همه هزینه‌ای که برای معروف شدن اپلیکیشن یا وب سایتتان انجام می‌دهید چیست؟ چه برنامه‌ای برای آن هدف دارید؟

از آن جایی که مخاطبان هم بخشی از اهداف شما یا بهتر بگوییم؛ مهم‌ترین هدفتان هستند، پس اطلاعاتی جمع‌آوری کنید که تصویر شفاف و واضحی از مخاطبان به شما دهد.

اطلاعاتی که حقیقی، طبیعی و به روز باشند و ترجیحا توسط خود گوگل ثبت و ارائه شده باشند، بهتر و موثرتر خواهند بود.

بررسی دیتا

اطلاعاتی که از مخاطبان خود به دست می‌آورید یا به فعالیتتان در شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود را به دقت بررسی کنید. بررسی دیتا باید توسط یک متخصص کاربلد انجام شود. پیاده‌سازی ایده‌ها مطابق با دیتا به دست آمده، کار هر کسی نیست!

نقشه پردازی

نقشه پردازی نه فقط به نقشه معروف سایت بلکه به خود اپلیکیشن هم مربوط می‌شود. بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید یعنی تمرکز روی نقاطی که بیشتر توجه کاربر را جلب کرده است؛ یعنی تمرکز روی رفتار کاربر در اپ استور و حین دانلود اپلیکیشن. تمرکزی که خود به خود باعث کم‌رنگ‌تر شدن نقاط ضعف می‌شود.

بازاریابی اپلیکیشن

تعیین استراتژی رسانه‌ای

به همان دیتایی که به دست آمده است یکبار نگاه کنید. ببینید توجه کاربر به کدام نوع محتوا بیشتر بوده است.

ویدیو، کاربر ما را به خود جذب کرده است یا همان متون تکراری؟ اگر مشاهده می‌کنید ویدیو در لندینگ پیج تاثیرگذار بوده است همین رویه را ادامه دهید.

علل برتری محتوا ویدیویی نسبت به محتوا متنی عبارتند از:

  • امکان به اشتراک گذاری: کاربران در کسری از ثانیه ویدیو را دانلود و به اشتراک می‌گذارند.
  • امکان ارسال ویدیو از طریق ایمیل: این قابلیت باعث افزایش 200 تا 300 درصدی نرخ کلیک شده است.
  • ویدیو در صفحه ورود می تواند نرخ تبدیل کاربر را تا 80 درصد زیاد کند.

بازاریابی ویروسی

چیزی از بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید به شکل ویروسی می‌دانید؟ نوعی بازاریابی که به کاربران دمدمی مزاج ما همه جوره می‌سازد و جای گله و شکایتی باقی نمی‌گذارد. نوعی بازاریابی به زبان همه مردم!

اما این بازاریابی چه مزایایی دارد؟

درک عمومی و برقراری ارتباط فرهنگی با سایرین

کمپین‌های بازاریابی ویروسی نه یک فرد خاص بلکه عموم جامعه را مخاطب خود قرار می‌دهد و یک سطح متوسط از درک عمومی مردم را در نظر خواهد گرفت.

مطرح کردن طرح‌های عجیب و غریب

در این شیوه از بازاریابی توسعه دهنده هیچ ابایی برای مطرح کردن ایده‌های عجیب و عریب خود ندارد. هر چه به ذهنش می‌رسد را ممکن است عملی کند!

بازاریابی اپلیکیشن

 پایداری بازاریابی

از بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید با موفقیت گذشتیم؛ اما درد توسعه دهندگان چیز دیگری است. درد آن‌ها کاربرانی است که بلافاصله با حذف اپلیکیشن همه چیز را نابود می‌کنند! از خلاقیت شما در مراحل اولیه تولید تا تمام سرمایه‌ای که به پای ایده‌هایتان ریخته‌اید!

برای پایدار کردن کاربر و کاهش نرخ حذف اپلیکیشن موبایل راه‌های مدرن و موثری در بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید پیش‌بینی شده است:

نظارت مستمر و مداوم

حواستان به اپلیکیشنی که طراحی کرده‎اید باشد. مبادا فکر کنید با تولید برنامه همه چیز تمام شده است و منتظر صف کشیدن کاربران باشید! برنامه ای تولید کرده اید نیازمند به روزرسانی دائمی است. به همین دلیل همواره نظارت برای ارتقا اپلیکیشن توصیه می‌شود.

باگ‌ها معمولا توسط کاربران مسئولیت‌پذیر در بازخورد‌ها مطرح می‌شوند و امکان نظرسنجی و امتیازدهی به اپلیکیشن توسط کاربران، بررسی کیفیت اپلیکیشن را ساده‎تر خواهد کرد.

پشتیبانی از مشتریان

هر توسعه دهنده‎ای باید راهی برای پشتیبانی از مشتری باقی بگذارد. این راه در اغلب موارد ارتباط ایمیلی است.

تخمین طول عمری مشتری یا LTV

تخمین شاخصه LTV اپلیکیشن برای برنامه‌هایی که محصول خاصی را عرضه و می‌فروشند بیشتر مطرح می‌شود. این روش به توسعه دهنده کمک می‌کند که با تخمین طول عمر مشتری یا وفاداری آن به استفاده از محصولات، آینده کاری‎اش را ترسیم نماید.

برای تخمین این شاخصه از فرمول زیر استفاده کنید:

سود X دفعات خرید و استفاده از محصول مشتری – حق مالکیت محصول = طول عمر مشتری

با این فرمول احتمالا می‌توانید برآورد تقریبی از سود و زیان خود در آینده‎ای نزدیک داشته باشید و آینده کاری خود را تا حدودی پیش‎بینی نمایید.

سخن آخر:

هر زمان که با استفاده از استراتژی‌های خود توانستید به ثبات برسید نوبت به مرور و عقب‎گشت است. کار اصلی یک بازاریاب زمانی شروع می‌شود که طرح‌های اولیه انجام شده‌اند و حالا باید به بهره‌وری برسیم.

لازمه این بهره‌وری، ثبات در بازار است. بازاریابی را با چشم و گوش باز انجام دهید تا همیشه پایدار بمانید.

تجربه و پیشنهادات شما؟

ایده‌های خود را برای انجام بازاریابی اپلیکیشن در عصر جدید بصورت هر چه بهتر و موثرتر با ما در میان بگذارید.

Source: business

از دست ندهید!

برآمدگی دوربین

آیا برآمدگی دوربین گوشی‌ها با این کانسپت جالب برای همیشه خداحافظی خواهد کرد؟

مهندسان آلمانی انستیتوی Fraunhofer ماژول دوربین اسمارتفونی را طراحی کرده‌اند که به شدت باریک است و براحتی داخل گوشی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب...
انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه

انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه را برای دستیابی به فضای بیشتر امتحان کنید

برای انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه راهکار ساده‌ای وجود دارد، با استفاده از application management این کار را برای

ادامه مطلب...
آیفون 7 قرمز

آیفون 7 قرمز به همراه آیفون SE با حافظه داخلی بیشتر و اپلیکیشن Clips معرفی شدند

آیفون 7 قرمز با رنگ هیجان‌انگیز خود با قیمت 740 دلار عرضه خواهد شد که 100 دلار بیشتر از

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu