Batlle Bay

با این نکات یک استارتاپ تاثیرگذار خلق کرده و جهان را زیر و رو کنید!

دسته : کسب و کار
استارتاپ تاثیرگذار

خلق استارتاپ تاثیرگذار هیچ چیز نمی‌خواهد مگر توجه به نکاتی که شما را برای تشکیل یک تیم کاری و حرفه‌ای آماده کند. نکاتی که در ادامه مطلب امروز می‌خوانید، یادگیری آن‌ها بدون هزینه است؛ اما به شما این توانایی را می‌دهد تا جهان را زیر و رو کنید!

سال‌ها درس می‌خوانیم اما نمی‌دانیم چه طور قرار است رشته تحصیلی ما به پول تبدیل شود. دارایی‌های عینی مملکت خود را می‌بینیم اما نمی‌دانیم چه طور باید از این منابع در جهت تولید ثروت استفاده کنیم.

ما روی خاک سرزمینمان راه می‌رویم؛ اما هرگز نفهمیدیم چه بذر‌های نایابی از این زمین تشنه می‌رویند که مشابه آن در هیچ کشوری دیده نمی‌شود. مهم‌تر از منابع طبیعی، ثروت‌های خدادادی در وجودمان هستند که مغفول مانده‌اند.

اگرچه شرایط عادلانه‌ای برای شکوفایی استعداد‌ها در جامعه ما فراهم نشده است؛ اما همت نیروی جوان و تازه نفس، به خوبی از پس این عوامل بازدارنده بر می‌آید.

با این که سایه بی‌کاری بر جوامع در حال توسعه سایه افکنده است و ایده‌ها، پشت مشکلات پنهان شده‎اند اما  صاحبان همت،  انگیزه‌ بروز آن را پیدا و برای نیل به کسب بزرگی تلاش می‌کنند.

تلاشی ارزشمند حتی به اندازه یک قدم جلوتر بودن، تلاشی از جنس شروع، تلاشی به شکل خلق یک استارتاپ تاثیرگذار!

استارتاپ تاثیرگذار

بسیاری برای کارآفرین شدن قاعده و قانون وضع می‌کنند. برخی می‌گویند برای خلق استارتاپ تاثیرگذار و راه اندازی کسب وکار باید جسور بود و قدرت رویارویی با بازار و چالش‌ها را داشت.

برخی هم معتقدند فقط کسی می‌تواند یک کارآفرین باشد که عُرضه جان دادن به ایده‌های نیمه جانش را داشته باشد. اما اگر نظر ما را که مدت‌ها است در هات اپ نیوز در حوزه کسب وکار پژوهش می‌کنیم را بخواهید باید بگوییم نه؛ استارتاپ و کارآفرین شدن خیلی مطابق با قانون و اصول پیش نمی‌رود!

اگر شوق شدید به تحقق خواسته‌هایتان شما را به سمت عمل بکشاند کافی است. بهتر بگوییم؛ همّت اگر سلسله جنبان شود، مور تواند که سلیمان شود!

نکاتی برای راه اندازی استارتاپ تاثیرگذار

essential tips to create a powerful startup

برای این که بازار را تحت تاثیر استارتاپ خود قرار دهید باید نیاز به سه دسته نیرو انسانی در کسب وکارتان را جدی بگیرید:

  1. فردی که توانایی مدیریت بازار و بالا و پایین آن را داشته باشد (مدیر اجرایی)
  2. فردی که  بتواند ایده‌های خوب و تازه‌ای را دست و پا کند. (ایده پرداز)
  3. فردی که توانایی ارائه طرح و نقشه‌هایی فراتر از انتظار مشتری را داشته باشد (بازاریاب، آنالیزگر، مدیرفروش و…)

اما آیا همه استارتاپ‌ها با وجود مشکلات مالی آن هم در اوایل پروژه که محدودیت سرمایه دارند، می‌توانند از پس هزینه‌های جذب این سه نیرو برآیند؟

استارتاپ تاثیرگذار

استارتاپ همیشگی است!

استارتاپ‌ها یا همان کسب وکار‌های تازه به دلایل زیر هیچ وقت منقضی نمی‌شوند و همیشه تب کسب وکار و بازار راه اندازی استارتاپ داغ است:

  1. تمایل به انجام فعالیت اختصاصی در تمام افراد وجود دارد. انسان‌ها دوست دارند برای افراد خاصی کار کنند و فعالیتی انحصاری داشته باشند. خیلی از کارآفرینان چنین روحیه ای داشتند و از این که بخواهند به صورت مکرر و یکنواخت هر روز منزل را به سمت اداره برای انجام یک کار ثابت ترک کنند بیزار بودند.
  2. جذب استعداد به سمت استارتاپ‌ها و پرداخت حقوق رقابتی به این افراد مستعد، همیشه چالش برانگیز است.

چرا دوست داریم جزئی از یک استارتاپ باشیم؟

روحیه عضوی از یک تیم یا گروه بودن، از دوران نوجوانی در وجود همه انسان‌ها ظاهر می‌شود. گاهی حتی درآمدزایی برای عضوی از یک استارتاپ بودن مطرح نیست.

البته برخی از استارتاپ‌های جوان مثل استارتاپ دانشجویی Someonew سریع به موفقیت می‌رسند و برخی هم با وجود سابقه فعالیت بسیار، نهایتا ورشکست می‌شوند؛ اما گاهی برد و باخت هم برای انسان‌ها اهمیت ندارد.

استارتاپ تاثیرگذار

Sara Peary از مدیران یکی از آژانس‌های بازاریابی است. او با این که قبلا صاحب شغل کاملا ثابت و پردرآمدی بود اما آن را برای عضوی از استارتاپ تاثیرگذار بودن، ترک کرده است.

دلایل او برای ترک کسب وکارش احتمالا به خوبی علل علاقه‌مندی انسان‌ها برای عضوی از استارتاپ بودن را وصف نماید:

  1. استارتاپ فضای بیشتری را در اختیار انسان قرار می‌دهد تا بتواند تاثیر ملموسی روی اطرافیانش بگذارد. تجربه متفاوت کاری که تصور کنید فعالیتتان قرار است مورد ارزیابی قرار گیرد و بعد‌ها به سبب تلاش‌هایتان پاداش هم بگیرید.
  2. روند پیشرفت استارتاپ‌ها سریع است. معمولا تصمیم‌گیری در استارتاپ‌ها خیلی سریع صورت می‌گیرد. افراد راحت با هم به توافق می‌رسند و در کل، نتیجه گیری هم زودتر به دست می‌آید.
  3. در استارتاپ فرصت برای آزمون و خطا وجود دارد. راه اندازی استارتاپ موفق و درآمدزا برای تولید یک اپلیکیشن، یک محصول فیزیکی یا هر خدمت دیگری، ساده است؛ چون هم اعضای تیم منعطف هستند هم فرصت اشتباه و جبران اشتباه برای افراد وجود دارد. هیچ کس کامل نیست و همه در کنار هم آموزش می‌بینند.

استارتاپ تاثیرگذار

برای انتخاب اعضای تیم خود معمولا به افرادی نگاه کنید که ظرفیت تغییر را داشته باشند. روحیه‌های با ثبات و کسانی که به تغییرات، خیلی دیر عادت می‌کنند جایی در راه اندازی استارتاپ تاثیرگذار ندارند. فردی که برای کار انتخاب می‌شود در عین فعالیت تیمی باید در انجام کار‌های انفرادی مولد باشد.

ارائه چشم‎انداز کاری به کارکنان

برای این که بتوانید اعضای تیم خود را بهتر انتخاب کنید، بهتر است چشم‌اندازی از وضعیت کاری خود برای آن‌ها تهیه کرده و نشان دهید اوضاع از چه قرار است. مثلا بگویید:

  • یک ساعت کار در استارتاپ ممکن است به اندازه یک روز طولانی باشد
  • مدیر تیم می‌تواند حتی در روز‌های تعطیل برای کار با شما تماس برقرار کند
  • هیچ پاداش خاصی برای اعیاد و وقایع خاص سال مثل عید وجود ندارد

استارتاپ تاثیرگذار

Iman Jalali از سرپرستان استارتاپ ContextMedia می‌گوید:

راه اندازی یک استارتاپ تاثیرگذار، دقیقا مثل روشن کردن آتش نهفته زیر خاکستر است که ممکن است هرلحظه شعله بکشد. نباید ظاهر یک استارتاپ شما را گول بزند.

فقط کافی است نتوانید یکبار مسئولیتتان را مطابق با قرارداد برای کارآفرین تازه کار انجام دهید؛ باید با شغل جدیتان خداحافظی کنید.

زمانی که می‌خواهید نیروی تازه‌ای را به جمع کارکنان بیفزایید حتما به نگرش و انتظارات متقاضی دقت کنید تا کاملا واقع گرایانه باشد.

در ادامه 5 نکته اصلی برای راه اندازی استارتاپ تاثیرگذار را می‌خوانید:

جذب نیرو مطابق با نیاز‌های استارتاپ

قبل از این که بخواهید برای جذب نیرو در استارتاپ، آگهی داده و کسی را استخدام کنید، برنامه کاریتان را تنظیم نمایید.

دقیقا مثل یک مدیر حرفه‌ای ساختار سازمانی استارتاپ خود را مشخص کرده و سپس به دنبال فردی برای پوشش خلا‌های موجود در ساختار سازمانی یا چارت باشید.

به یک بازاریاب برای عرضه محصولاتتان نیاز دارید یا نیاز شما به جذب یک طراح اپلیکیشن باعث شده است به فکر فراخوان فرصت‌های شعلی برای برنامه نویس باشید؟ همه این نیاز‌ها را باید قبل از استخدام بررسی نمایید.

اولویت‌بندی فرآیند استخدام

چه کسی قرار است زودتر از سایرین جذب شود؟ چه مهارت یا تخصصی باید داشته باشد؟ پاسخ به تمام این سوالات کاملا به وضعیت کار و اهدفتان بستگی دارد.

مثلا اگر با توجه به برتری‌های اندروید نسبت به iOS فعلا قصد دارید بیشتر روی سیستم عامل اندروید تمرکز داشته باشید، نیازی به استخدام توسعه دهنده iOS نخواهید داشت.

استارتاپ تاثیرگذار

بازاریابی محصولات

مهم‌تر از هرچیزی بازاریابی محصولات است. در امر بازاریابی به هر کسی اعتماد نکنید. شاید بهترین کسی که بتواند برند شما را به جهان معرفی کند، خودتان باشید.

استخدام در مقابل همکاری

این نکته را بهتر است زیرمجموعه از اولویت بندی فرآیند استخدام قرار دهید. به دنبال استخدام فردی برای انجام برخی از کار‌های اضافی و البته مختصر هستید یا نیاز به استخدام نیرو تمام وقت و حضوری دارید؟ آیا حجم کاری شما با استخدام یک نیرو پاره وقت انجام می‌شود؟

برای این که همه چیز کاملا اقتصادی و به صرفه باشد از وب سایت‌های برون‌سپاری هم استفاده کنید.

فعالیت قراردادی یا تمام وقت؟

استخدام افراد به صورت تمام وقت مسئولیت بزرگی را به همراه دارد. علاوه بر حقوق و مزایا، شما به مرخصی، حق سفر، بیمه و…متعهد می‌شوید. از طرفی هم تعهد به این موارد و قرار گرفتن در یک معامله پیش‌بینی نشده برای شما کمی سنگین است.

پیشنهاد می‌کنیم فرصت‌های شغلی خود را به این شکل معرفی کنید که ابتدا کار و برای کسب تجربه همه چیز پاره وقت باشد؛ بعد از مدتی هم امکان ارتقا شغلی و دریافت حکم تمام وقت هم وجود داشته باشد.

استارتاپ تاثیرگذار

پیش بینی می‌شود که تا سال 2020 اغلب فرصت‌های شغلی ایالات متحده غیرحضوری و به صورت فریلنسر می‌باشند. به این معنا که خیلی به دنبال استخدام و فعالیت تمام وقت نباشید.

بسیاری از استارتاپ‌های معروف و بزرگ نظیر Buff ، Zapier ، Groove و Basecamp اغلب به صورت از راه دور و با فعالیت فریلنسر مدیریت می‌شوند.

اگر هم می‌خواهید در چنین رابطه کاری همه چیز تحت کنترل شما باشد می‌توانید همکاری را به شرط ارائه گزارشات مرتب از فعالیت فریلنسر، بپذیرید.

گزینش بهترین چشم‌انداز

به عنوان یک کارآفرین و فردی که صاحب یک استارتاپ تاثیرگذار است باید اهداف کاری خود را مشخص کنید. مثلا با توجه به عواملی که پیشتر برای اهمیت دائمی استارتاپ گفتیم، حضور افراد چابک و سریع در کسب وکار استارتاپی لازم است.

اما باید کجا این نیرو‌ها را کشف کرد؟

برای گزینش بهترین گزینه، فعالیتتان را شبکه‎ای کنید. از طریق شبکه‌های اجتماعی حتما به جستجو درباره رقبا مشغول شوید.

مثلا اگر طراح اپلیکیشن هستید از طریق صفحه رسمی بازی در اینستاگرام اقدام کنید و با طراحان برتر و مهارت‌هایشان صحبت کنید.

استارتاپ تاثیرگذار

برای پیدا کردن استعداد‌ها، از شبکه اجتماعی LinkedIn که امکان مشاهده رزومه‌ها و آشنایی با افرادی که واقعا حرفه‌ای هستند را فراهم می‌کند، استفاده نمایید.

نه تنها LinkedIn بلکه سایر پلتفرم‌ها هم می‌توانند در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات حرفه‎ای، کاربردی باشند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

چه نکات دیگری را برای راه اندازی یک استارتاپ تاثیرگذار پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Source: techinasia

از دست ندهید!

آیفون جدید

چرا در حال حاضر خرید یک آیفون جدید بزرگترین اشتباه ممکن خواهد بود؟

اگر قصد دارید آیفون جدید بخرید، بهتر است دست نگه دارید و در حال حاضر آیفون نخرید! زیرا اپل

ادامه مطلب...
بازاریابی بصری در اینستاگرام

با این 5 ترفند بازاریابی بصری در اینستاگرام متفاوت ظاهر شوید

استفاده از ترفندهای بازاریابی بصری در اینستاگرام یکی از شرط‌های ادامه حیات در این پلتفرم است. هنگامی که بدنبال

ادامه مطلب...
دستبند Steer

دستبند Steer با استفاده از شوک الکتریکی، رانندگان خواب‎آلود را بیدار می‌کند!

شاید نوشیدن چای یا نوشابه‌های انرژی‌زا را برای بیدار ماندن هنگام رانندگی امتحان کرده باشید، اما خواب اگر بخواهد

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu