crash club

با تبلیغات موبایلی کاربر محور همه چیز را پیشکش مشتری کنید!

دسته : کسب و کار
تبلیغات موبایلی کاربر محور

تبلیغات موبایلی کاربر محور رویکرد جدیدی در بازاریابی است که با با تکیه بر اصول UX، این فرصت را به مشتری و کاربر می‌دهد تا اینبار در صلح کامل، تعاملی دو جانبه در عرضه تبلیغات و مشاهده آن‌ها در اپلیکیشن داشته باشند.

چند بار اتفاق افتاده است به واسطه تبلیغات خرید یک کالای خاص، خرید کالا دیگری به شما تحمیل شده باشد؟ چند بار مجبور شده‌اید مقابل زبان چرب و نرم فروشنده کوتاه بیایید؟

چند دفعه به خاطر دانلود یک اپلیکیشن پشیمان شده‌اید؟ تا به حال به زمانی که مجبورید به خاطر مشاهده فیلم دلخواهتان، صرف دیدن تبلیغات لجام گسیخته اپلیکیشن‌ها کنید، فکر کرده‌اید؟

می‌گویند کاربر یا مشتری ناراضی درس عبرت است؛ شما از عبرت شدن برای دیگران خسته نشده‌اید؟ هنوز هم سر فروشنده یا سازنده تبلیغات، گرم ساخت تیزر تبلیغاتی در اپلیکیشن موبایل است؛ غافل از اینکه مشتری حتی با تبلیغات هم، همیشه مشتری نمی‌ماند و کاربر پر توقع و آگاه امروزی، خیلی وفادار نیست!

تبلیغات موبایلی کاربر محور

کسانی که پیگیر روش‌های تبلیغی غیراستاندارد هستند آگاه باشند که بازار تبلیغات حتی به خودتان هم جفا می‌کند؛ تبلیغات موبایلی کاربر محور چتری برای محافظت از برند در برابر بارش همین مشکلات است.

با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها، کمپانی‌های زیادی به سمت استفاده از ظرفیت این ابزار‌ها، جهت تبلیغات ویدیویی موبایل و درون اپلیکیشنی روی آوردند.

طبق معمول کاربر قربانی این تصمیم گیری‌های تجاری است و حتی در دنیای گوشی شخصی خود نیز، از شر تبلیغات در امان نیست!

با نکاتی که در مطلب امروز هات اپ نیوز می‌خوانید از تبلیغات موبایلی کاربر محور استفاده کنید تا اینبار نه تنها وقت کاربر را از او نگیرید؛ بلکه همه چیز را در دنیا تبلیغات پیشکش او نمایید.

نکاتی برای استفاده از تبلیغات موبایلی کاربر محور

how to make user-centric mobile ads

مسیر تبلیغات با توجه به افزایش استفاده از اینترنت موبایل، عوض شده است. در این بازار دیگر نمی‌توان خیلی ایده‌آل نگر بود؛ چون کاربران زیادی وجود دارند که تبلیغات را بدون دیدن رد می‌کنند و حتی از اپلیکیشن‌هایی که با تبلیغات، کسب درآمد می‌نمایند، بیزار می‌شوند.

شیوه‌های دیگر تبلیغات هم مدت‌ها است که خاک می‌خورند و دیگر طرفدار ندارند. مثلا تبلیغات ویدیویی که در آنهم، دیگر کاربر حال و حوصله منتظر ماندن برای آن‌ها را چه ابتدا و چه در انتهای هر فیلم ندارد.

تبلیغات موبایلی کاربر محور

همان طور که گفتیم بازار تبلیغات این روز‌ها به خود تبلیغ کننده هم جفا می‌کند. بسیاری از ضربه‌هایی که یک برند می‌خورد به دلیل همین تبلیغاتی است که فقط سرمایه می‌سوزانند و نتیجه‌ای ندارند.

البته گاهی می‌توان از متد‌های جدید تبلیغاتی که توسط استارتاپ تبلیغات موبایل Kiip و موارد مشابه طراحی شدند، استفاده کرد.

تبلیغات موبایلی کاربر محور

اگر تبلیغات موبایلی کاربر محور باشند آنگاه نگرانی زیادی بابت مخاطب و برخورد آن‌ها نخواهید داشت. به شرط این که با استفاده از این نکات به کاربر نشان دهید حتی در تبلیغات هم به یاد آن‌ها بوده‌اید:

از قابلیت‌های اسمارت فون‌ها نهایت استفاده را ببرید

طبیعت کاربر با منفعل بودن در محیط اپلیکیشن سازگار نیست. کاربر به دنبال استفاده همه جانبه است؛ حتی اگر پای تبلیغات که خیلی دل خوشی از آن ندارد، در میان باشد.

کاربران در تبلیغات موبایل هم باید استفاده کاملی از تمام قابلیت‌های گوشی هوشمند ببرند. آن‌ها به دنبال یک تعامل فعال هستند. حال این تعامل در قالب یک ویدیو باشد یا این که در اپلیکیشن موبایلی منتشر شود.

منظور از تعامل فعال چیست؟

حتی تبلیغات هم می‌توانند وسیله‌ای برای سرگرمی کاربر یا یک سرویس جدید باشند که در عین تبلیغ قابلیت تازه‌ای در اختیارش قرار می‌دهند؛ دقیقا مثل تبلیغات زنده بازی‌ها که با وجود تبلیغ بودن، کاربر می‌تواند دقایقی بازی کند!

نمونه‌ای از تعامل فعال در تبلیغات

تبلیغات موبایلی کاربر محور خیلی وقت است که در اپلیکیشن‌ها پیاده شده است. نمای 360 درجه و حتی سه‌بعدی از یک محصول می‌تواند نمونه‌ای از تعامل فعال با کاربر باشد.

در این شیوه تبلیغاتی، کاربر بیکار نمانده است و احساس بی‎حوصلگی نمی‌کند. حداقل چند بار صفحه را لمس می‌کند و با کشیدن محصول آن را تحت نظر قرار می‌دهد. احتمالا همین بررسی جزئی راه را برای خرید محصول و نهایتا موثر واقع شدن تبلیغات، هموار سازد.

تبلیغات موبایلی کاربر محور

هنر را از نو خلق کنید

تعیین مشتری هدف، همواره یکی از اصول اساسی در ساخت اپلیکیشن، بازاریابی اپلیکیشن و به طور کلی توسعه آن است. در تبلیغات هم، مشتری هدف اصلی است؛ اما چرا از تکنولوژی DOC و بهینه سازی خلاقانه استفاده نکنید؟

در خلق تبلیغات ابتدا رفتار کاربر را در نظر بگیرید. ببینید کاربر در یک اپلیکیشن چه رفتاری دارد و چه بازخوردی در هر بخش وجود داشته است.

ابزار‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از داده متنی و وارد کردن آن به یک اپلیکیشن، می‌توانند رفتار کاربر را در طول مدت زمان خاصی، پیش‌بینی کنند.

تبلیغات موبایلی کاربر محور

به عنوان مثال اطلاعات مربوط به اولین بخش که کاربر از آن استفاده می‌کند، در محل قرارگیری تبلیغات، تاثیرگذار است.

شما حول کاربر می‌چرخید و کاربر هم به دلیل رفت و آمد مکررش در این نقطه، در کنار استفاده از قابلیت‌های اپلیکیشن، به صورت مداوم با تبلیغ رو به رو می‌شود. شاید این تکرار و تداوم در آینده، در تصمیم گیری او برای خرید تاثیر بگذارد.

تبلیغات موبایلی کاربر محور

در تبلیغات موبایلی کاربر محور به جاهایی که کاربر بیشتر در آن رفت و آمد دارد نیز توجه می‌شود. تبلیغات هیچگاه نامرتبط نیست و مثلا در یک بازی کامپیوتری هیچگاه به تبلیغات یک برند پوشاک پرداخته نمی‌شود مگر این که برای این کار دلیل محکمه پسندی وجود داشته باشد!

تغییرات سلیقه را رصد کنید

تبلیغ کنندگانی که در عصر حاضر در امر بازاریابی و تبلیغات موفق می‌شوند کسانی هستند که کاربر برای آن‌ها رکن اول کسب وکار است.

تبلیغات غیرمرتبط اولین کسی را که هدف قرار می‌دهد خود کاربر است؛ چون دستگاه‌های موبایل امروزه صمیمی‌ترین همراه کاربر هستند و کاربر حتی بیشتر از انسان‌ها با موبایلش در ارتباط است.

تبلیغات موبایلی کاربر محور

تبلیغات تحریک کننده و منفی برای کاربر، بزرگ‌ترین ریسکی است که در کسب وکار خود می‌توانید داشته باشید.

هر کاربر سلیقه خود را دارد و تبلیغ کننده باید باید بر اساس تغییرات سلیقه، مد و جریان‌های فکری جامعه، رنگ و لعاب تبلیغاش را بروزرسانی کند. همین که یک اپلیکیشن بومی سازی شود بخشی از زحمات یک تبلیغ کننده هم کم می‌شود.

شفاف سازی کنید

کاربر همچون مسافری درون اپلیکیشن‌ها در حرکت است. کلیک یا لمس کاربر، ردیاب شما برای پیگیری مسیر حرکت کاربر خواهد بود.

زبان HTML5 متداول‌ترین ابزار برای ساخت تبلیغات موبایلی کاربر محور است. زبانی که همه چیز در تبلیغات به واسطه آن جذاب‌تر و شفاف‌تر شده است.

برخی از مزایای استفاده از این زبان عبارتند از:

  • ثبات در کدگذاری که منجر به آگاهی از ساختار تبلیغات می‌شود
  • بهبود دسترسی کاربر در نتیجه استفاده از تگ‌ها
  • موقعیت‌یابی کاربران

توسعه دهندگان هوشیار معمولا در کنار بهره‌گیری از این زبان در ساخت اپلیکیشن، به بررسی مرتب صفحه ورود یا لندینگ پیج می‌پردازند.

زمانی که برای لود یا بارگذاری تبلیغات صرف شده و زمانی که کاربر در صفحه ورود سپری کرده است، در تبلیغات هدفمند و کاربر محور تاثیرگذار هستند. به این ترتیب تبلیغاتی که ساخته می‌شود کاملا بر اساس رفتار کاربر بوده و دیگر به چشم او غریب نیستند.

سخن آخر:

مفهوم تجربه کاربری و کاربر محوری فقط به اپلیکیشن محدود نمی‌شود. نسل بعدی تبلیغات موبایلی، همان تبلیغات موبایلی کاربر محور هستند. بنابراین دیگر نمی‌توان چشم و گوش بسته در محیطی که هیچ شناختی از کاربرانش و ترجیح آن‌ها ندارید، تبلیغ کرد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

شما چه طور برند خود را در قالب تبلیغات آنلاین در اپلیکیشن‌ها معرفی می‌کنید؟ معیار‌های شما برای تولید یک تبلیغ کاربر محور چیست؟ همچنان پذیرای نظرات شما هستیم.

Source: campaignasia