پیش به سوی پیروزی در صنعت بازی موبایلی (نسخه‌ای برای موفقیت)

دسته : کسب و کار
صنعت بازی موبایلی

صنعت بازی موبایلی صنعتی زخم خورده است! جدالی هم که در مراسم Game Awards 2016 شاهد آن بودیم؛ جدال زخم خورده‌هایی بود که با پشتوانه‌های مالی، جذب بهترین برنامه نویسان گیم و در شرایطی به دور از تحریم توانستند از دیگران پیشی بگیرند؛ و اگرنه شکستن طلسم مشکلات مالی کار هر کسی نیست و معمولا همین موانع هستند که بر بازی ساز غلبه می‌کنند.

در سال‌های گذشته بازی سازان به هر راهی متوسل شدند و مثل استارتاپ Get Qurious، هر فناوری جدیدی نظیر واقعیت افزوده را وارد محصولات خود کردند؛ اما انگار تولید بازی موبایلی و رسیدن به موفقیت برای بازی سازان در کشور‌هایی همچون ایران شدنی نیست.

صنعت بازی موبایلی از دردی رنج می‌برد که هنوز درمان قطعی برای آن کشف نشده است. پول تنها مشکل بازی سازان نیست؛ یک بازی ساز باید مدام دانش خود را بروز کند و با آخرین فناوری تجهیز شود؛ اما رقابت ناسالم بازی‌ها در مارکت‌های اپلیکیشنی، بازی سازان را ناامید کرده و باعث شده است عملا صنعت بازی موبایلی تنها در کشور‌های خاصی در دنیا متمرکز و موفق باشد.

صنعت بازی موبایلی

تمام این مشکلات باعث شد تا نگاهی موشکافانه به اسباب موفقیت بازی‌های برتر موبایلی داشته باشیم. مطلب امروز هات اپ نیوز نسخه‌ای برای موفقیت یا حداقل بهبود وضعیت فعلی تمام کسانی است که در حوزه بازی‌های موبایلی فعالیت دارند.

عوامل موفقیت گیم‌ها در صنعت بازی موبایلی

success factors of games in mobile game industry

بدون شک اگر زخم‌هایی که بر اثر کمبود و موانع برای بازی سازان تازه‌کار ایجاد شده‌‌اند از بین روند؛ قدرت بازی‌های موبایلی تمام ضرر و زیان توسعه دهندگان را جبران خواهد کرد. برخی از رقبای شما در این صنعت از استراتژی‌های زیر برای موفقیت خود استفاده کردند:

جمع‌گرایی در تولید بازی

انسان تمایل به تعامل دارد و فردگرایی حتی در محیط مجازی و بازی‌های ویدیویی جواب نمی‌دهد. در طول زمان و در دل بازی‌ها، رقابت بازیکنان با یکدیگر، همان عنصر اجتماعی یا کلید گمشده موفقیت بازی سازان بوده است.

مقایسه عملکرد بازی‌ بازیکنان و شرکت در گروه‌های مختلف برای انجام بازی‌های گروهی؛ همه چیز را مهیج‌تر می‌کند. اساسا بازی‌های تک نفره خشک و بی‌روح هستند، خستگی به بار می‌آورند و هیچ وقت شوری که یک بازی گروهی ایجاد می‌کند را نخواهند داشت.

صنعت بازی موبایلی

این طبیعت انسان است که بخواهد به بقیه برسد و عقب نماند. رتبه‎بندی و رقابت، کشش نامحسوسی برای هر دو بازیکن ایجاد می‌کند که باعث می‌شود خواسته یا ناخواسته تا پایان بازی پیش روند.

ساده‌گرایی

اوایل که بازی‌های موبایلی در کنار بازی‌های کامپیوتری رواج یافتند را به یاد دارید؟ گاهی پیچیدگی بازی باعث می‌شد کاربر در یک مرحله قفل شود و روز‌ها و شب‌ها تلاش کند بلکه آن مرحله را پُشت سر بگذارد.

البته چنین تلاشی در گذشته فقط مربوط به گذشته است؛ این روزها کاربران خیلی ساده بیخیال بازی‌هایی می‌شوند که ذهن را بی‎جهت خسته می‌کنند و پیشرفتی به دنبال این همه تلاش ندارند.

نگاهی به بازی‌های پُرطرفداری مثل Angry Birds ،Fruit Ninja و Candy Crush بیندازید؛ متوجه خواهید شد که این روز‌ها دیگر پیچیدگی در بازی جواب نمی‌دهد. هنر آن است که با ساده‎گرایی بتوانید کاربر را جذب کنید.

صنعت بازی موبایلی

امروزه اغلب سرمایه گذاری‌ها هم روی بازی‌هایی با سطوح کاربری ساده انجام می‌شود. این سادگی در تمام اجزا بازی می‌تواند ظاهر شود.

مثلا به بازی Dawn of Titans توجه کنید. در ظهور تایتان‌ها همزمان گرافیکی خیره کننده ظهور کرده است که در عین سادگی کاربر را برای بار اول شگفت‌زده می‌کند.

طول می‌کشد تا این گرافیک منحصر به فرد از ذهن کاربر خارج شود و مطابق با یک مقوله عادی با آن برخورد کند. جالب است بدانید گرافیک به کار رفته در این بازی توسط همان موتور‌های انیمیشنی فیلم جذاب ارباب حلقه‌ها تولید شده است!!

صنعت بازی موبایلی

کشف مخاطبان

مخاطب در همه‌جا مطرح است: بازاریابی، توسعه اپلیکیشن و صنعت بازی موبایلی که بخشی از همان تولید اپلیکیشن است.

بازی‌های زیادی هستند که خاص یک گروه انگشت‌شمار در جامعه تولید شده‌اند؛ اما همین گروه کم جمعیت باعث موفقیت آن بازی شده است. اگر مخاطبان به خوبی کشف شوند؛ مشکلات و نواقص هم تا حدودی نادیده گرفته می‌شوند.

اینبار به بازی سوپر موفق Pokémon Go توجه کنید. به خوبی می‌دانیم که کاربران این گیم پُرزرق ‎و برق خصوصا اواخر سال 2016 از مشکلات عدیده سرور، باگ‌ها و اختلالات شکایت داشتند؛ اما این باعث نشد پوکمون گو زمین بخورد.

صنعت بازی موبایلی

سخن آخر:

اغلب توسعه دهندگان گرفتار دامی می‌شوند که حد فاصل بازی‌های آنلاین و دسکتاپ پهن شده است. از آنجایی که بازی‌های موبایلی هنوز به اندازه سایر بازی‌ها جا نیفتاده‌اند؛ هر بازی ساز برای موفقیت در صنعت بازی موبایلی باید بتواند منطقه خاص فعالیت خود را در همین حوزه انتخاب کند و بیهوده درگیر حواشی نشود.

شما چه فکر می‌کنید؟

شما برای درمان زخم‌های بازی سازان و رسیدن به موفقیت چه نسخه‌ای تجویز می‌کنید؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

Source: mobileindustryreview

از دست ندهید!

پیامرسان ویدیویی PingPong

پیامرسان ویدیویی PingPong – ارتباطی از جنس بی‌نهایت!

پیامرسان ویدیویی PingPong با شعار ارتباطی از جنس بی‌نهایت آمده است تا بازار شلوغ این روزها را تسخیر کند

ادامه مطلب...
کمپانی‌های مطرح دنیا

کمپانی‌های مطرح دنیا که سرنوشت موبایل‌های امروزی را تغییر دادند

کمپانی‌های مطرح دنیا که سرنوشت موبایل‌های امروزی را تغییر دادند؛ موضوع این مطلب ما می‌باشد! شاید بگویید نمی‌توان چند

ادامه مطلب...
دستبند Fibo

دستبند Fibo لگدهای جنین را با پدران به اشتراک خواهد گذاشت!

دستبند هوشمندی برای پدران طراحی شده است که ویژگی‌های جالب آن احتمالا شما را هم شگفت‌زده خواهد کرد. دستبند Fibo امکان

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu