The best strategy games in 2016

پَرِش هفت گام برای کیفیت اپلیکیشن – دونده‌ی موفق میدان باشید!

دسته : کسب و کار
کیفیت اپلیکیشن

کیفیت اپلیکیشن موضوع جذاب و مهمی است که باید حواستان به آن باشد! مفهومی ساده ولی بسیار مهم که نباید از آن غافل شد!!

همانند بسیاری از رقابت‌ها میدان رقابت اپلیکیشن‌ها باهم نیز میدان پُرحادثه‌ای است. هجمه اپلیکیشن‌های دنیا در اپ استور و گوگل پلی چنان است که اگر این روز‌ها به کیفیت استراتژی توسعه اپلیکیشن شک نکنید؛ عجیب است!

شما تنها دونده این میدان نیستید! احتمالا تاکنون از پُشت‌پازدن رقبا برای سبقت از شما و زمین خوردن‌های پُشت سر هم، متوجه این موضوع شده‌اید.

هر چند که رقبای دیگری هم در کنار شما هستند اما شما تنها دونده میدان کسب وکار خود هستید؛ هر چقدر این‌سو و آن‌سو هم سرک بکشید بی‌فایده است. هر دونده در این میدان اسرار و قوای جسمی خاص خودش را دارد و هرگز جای شما با دونده دیگری در میدان کسب وکار عوض نمی‌شود.

کیفیت اپلیکیشن

شاید اگر نگاهی متفاوت از پنجره کیفیت اپلیکیشن خود داشته باشید توانتان برای دویدن و رسیدن به رقبا بیشتر از قبل شود.

در سال 2017 و کسب شناخت نسبی هر کاربر نسبت به ریز و درشت اپلیکیشن‌ها؛ فرصت ابراز ایده برای همه افراد وجود دارد تا به یک دونده تبدیل شوند.

در این راه هر کسی به روش خود می‌دود اما لزوما همه موفق نمی‌شوند؛ چون علاوه بر مهارت و شانسی که باید به یاریتان بشتابد؛ کیفیت اپلیکیشن مهم‌ترین پارامتری است که باعث می‌شود این مسیر را تا انتها بدون هیچ خطا طی و از خط پایان عبور کنید.

برخی برای رسیدن به این کیفیت، پرش سه گام ‌می‌روند؛ اما برای شما که به دنبال موفقیت واقعی هستید شاید بهتر باشد پرش هفت گام را امتحان کنید! با این هفت نکته در مطلب امروز هات اپ نیوز پرشی اساسی در مسیر توسعه اپلیکیشن خود داشته باشید.

7 گام برای بهبود کیفیت اپلیکیشن

Steps to improve the quality of applications

اگر تاکنون مطالب پیشین را در حوزه توسعه اپلیکیشن و برنامه نویسی و آخرین تحولات در روند توسعه اپلیکیشن که به تازگی بررسی کرده‌ایم؛ دنبال کرده باشید؛ اکنون دونده‌ای چابک و باتجربه هستید که در وضعیت خوبی نسبت به رقبا قرار دارد.

اما همانطور که تولید اپلیکیشن‌ در دنیا متوقف نمی‌شود هر روز چیز جدیدی برای یادگیری و رقابت متولد می‌شود. بررسی هر برنامه جدیدی که عرضه می‌شود، خود تجربه پُرباری است که نکات جدیدی را به شما می‌آموزد. کیفیت اپلیکیشن هم دقیقا به این نکات بستگی دارد.

کیفیت اپلیکیشن

با این هفت گام این بار پرشی متفاوت به سمت یادگیری نکات جدید و بهبود کیفیت اپلیکیشن خود داشته باشید:

گام اول: متخصص بازاریابی اپلیکیشن خود باشید

قبل از این که شروع به کار کنید مراحل بازاریابی اپلیکیشن شما آغاز می‌شود. اولین مرحله همان لحظه‌ای است که به دنبال یک دسته‌بندی مناسب برای فعالیت می‌گردید.

در این مدت، درست زمانی که مثلا تشخیص دهید فعلا اپلیکیشن‌های سلامتی پرطرفدارترین برنامه‌های موبایلی با دانلود بالا هستند؛ تازه، کار طراحی اپلیکیشن شروع می‌شود.

برای شناخت بهترین گروه یا دسته‌بندی باید با ترند یا روند بازدید مخاطبان و استقبال آن‌ها آشنا باشید. شاید در این مواقع بد نباشد سرتان را بچرخانید و به دونده‌های دیگر هم نگاهی بیندازید.

به یاد داشته باشید که همیشه نوآوری در حوزه‌ای که چندان طرفدار ندارد، موفقیت‌آمیز نیست!

کیفیت اپلیکیشن

گام دوم: هر چه سریع‌تر دست بجنبانید

شاید ایده‌های ساخت اپلیکیشن شما ناب و بی‌همتا باشد؛ اما تغییرات این بازار لحظه‌ای بوده و ممکن است هر ثانیه یک محصول مشابه با پس زمینه اپلیکیشن شما عرضه شود.

یک کارآفرین باید دو دلی و تردید را کنار بگذارد و با هر چه که در دست دارد وارد میدان شود. هر چند که تولید یک اپلیکیشن باکیفیت زمان می‌برد اما نباید بگذارید دوندگان دیگر، ایده شما را از چنگتان درآورند.

گام سوم: از اشتباهات دیگران درس بگیرید

نیم نگاهی به علل شکست اپلیکیشن‌های موبایل بیندازید؛ همه آن‌ها چوب اقدامات اشتباه و عجولانه خود را می‌خورند. حداقل دیگر نباید اشتباهاتی را مرتکب شد که دیگران مدت‌ها پیش مرتکب آن شدند و به همان دلیل ورشکست هم شدند.

یک اشتباه می‌تواند هزینه گزاف و لکه ننگ بزرگی را برای نام تجاری یا برند شما به بار داشته باشد. اگر نگاهی به سایر اپلیکیشن‌های موبایل داشته باشید، متوجه اشتباهات زیادی می‌شوید که نباید شما هم به آن‌ها دچار شوید.

کیفیت اپلیکیشن

گام چهارم: ساده فکر کنید

بیان کارایی یک اپلیکیشن باید تا جایی که امکان دارد ساده باشد. از اشتباهات رایج در طراحی رابط کاربری، اعمال پیچیدگی فراوان است. یک اپلیکیشن موفق باید آنقدر ساده باشد که کاربر نیازی به دیدن ویدیو آموزشی برای استفاده از آن نداشته باشد.

آمار فروش گوگل پلی هم ضرورت سادگی این برنامه‌ها نشان می‌دهد؛ چون اغلب برنامه‌های ساده و قابل فهم برای کاربر، فروش بالاتری دارند. به یاد داشته باشید سادگی به معنای سهل‌انگاری نیست؛ کیفیت اپلیکیشن را نه سادگی زیاد تضمین می‌کند و نه پیچیدگی بیهوده!

گام پنجم: اولین بازخورد آخرین بازخورد است

برای اغلب کاربران اولین تجربه‌ای که در استفاده از اپلیکیشن دارند همه چیز را تعیین می‌کند. این که کاربر برنامه را روی موبایل نگه دارد یا این که برای همیشه آن را پاک کند و به دنبال برنامه دیگری برود، به همین بازخورد بستگی دارد.

باگ اپلیکیشن معمولا در این موضوع تاثیر گذار است. کاربر مدت زیادی را منتظر می‌ماند تا مثلا پردازش اطلاعات در یک اپلیکیشن سفارش غذا یا رزرو رستوران تکمیل شود و وقتی می‌بیند اینقدر زمان برای چنین فرآیند ساده‌ای لازم است، از اپلیکیشن شما دلسرد می‌شود.

روی استراتژی‌هایتان حساس شوید و بدانید هیچ‌چیز به اندازه یک مشتری خوشحال، شما را خوشحال نمی‌کند.

کیفیت اپلیکیشن

گام ششم: به تحقیقات خود ادامه دهید

اپلیکیشن ساخته شده است؛ اما تحقیقات شما همچنان ادامه خواهد داشت. انتخاب تکنیک‌های بازاریابی بعد از انتشار اپلیکیشن؛ مهم‌ترین تصمیم گیری شما در آینده است که به تحقیق و بررسی زیادی نیاز دارد.

بهینه سازی اپلیکیشن هم جای خود را دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. خدمات سرور، ابزار‌های ورود و به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و آنالیز به موقع و همیشگی، از موضوعاتی هستند که جستجو و تحقیق درباره آن‌ها تمامی ندارد.

گام هفتم: با تکنیک بازاریابی حواستان به اپلیکیشن باشد

اهمیتی ندارد اپلیکیشن شما چقدر تازگی دارد و چه قابلیت‌های جدیدی قرار است در قالب این برنامه عرضه شود. وقتی که حضور یک اپلیکیشن برای کاربران محسوس نیست و کسی شما را نشناسد؛ انگار هیچ اپلیکیشنی هم تولید نشده است.

بازاریابی اپلیکیشن را دست کم نگیرید و به یاد داشته باشید بازاریابی به خودی خود صنعت بزرگی است که فعالیت در آن به اندازه فنونی که برای برنامه نویسی یاد گرفته‌اید، نیازمند کسب مهارت است.

ی یاد گرفته اید نیازمند کسب مهارت است.

سخن آخر:

هفت گام را به ترتیب طی کردید؟ تبریک می‌گوییم! شما دونده موفق میدان هستید. فراموش نکنید که هر توسعه دهنده‌ای برای بهبود کیفیت اپلیکیشن خود روش‌های خاص خود را دارد.

به علاوه رقبای زیادی هستند که موفق‌تر از شما عمل می‌کنند و باید این دلایل موفقیت را نه فقط در کیفیت ایده و اپلیکیشن خود؛ بلکه در تجربه آن‌ها، شرایط کاری و سایر فاکتور‌ها جستجو کنید.

تجربه و نظرات شما؟

شما چه راهی برای بهبود کیفیت اپلیکیشن‌ها توصیه می‌کنید؟ ما را از تجربیات و ایده‌های خود مطلع سازید.

Source: crowdreviews

از دست ندهید!

انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه

انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه را برای دستیابی به فضای بیشتر امتحان کنید

برای انتقال اپلیکیشن‌ها به کارت حافظه راهکار ساده‌ای وجود دارد، با استفاده از application management این کار را برای

ادامه مطلب...
آیفون 7 قرمز

آیفون 7 قرمز به همراه آیفون SE با حافظه داخلی بیشتر و اپلیکیشن Clips معرفی شدند

آیفون 7 قرمز با رنگ هیجان‌انگیز خود با قیمت 740 دلار عرضه خواهد شد که 100 دلار بیشتر از

ادامه مطلب...
جذب سرمایه در استارتاپ اپلیکیشن

6 راه برای جمع‌آوری و جذب سرمایه در استارتاپ اپلیکیشن

جذب سرمایه در استارتاپ اپلیکیشن را می‌توان از دلایل مهم موفقیت نامید البته نه تنها دلیل؛ بلکه فاکتوری تعیین

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu