Pavel Durov

لایک کردن یا لایک نکردن! اوضاع مشوش عشق در دوره اینستاگرام!

دسته : تایم استاپ
لایک کردن یا لایک نکردن

تردید در لایک کردن یا لایک نکردن یک لحظه ما را به حال خود رها نمی‌کند اما وزن لایک، همین عمل به ظاهر کوچک بیش از آن چیزی است که فکر می‌کنیم!!

زندگی نسل جدید پیوند عمیقی با تکنولوژی و مخصوصا شبکه‌های اجتماعی خورده است. دائما محتوای مورد علاقه خود را به اشتراک می‌گذاریم و در حال تماشای به اشتراک گذاشته شده‌های دیگران هستیم!

لایک کردن یا لایک نکردن – مهمترین آداب شبکه‌های اجتماعی!

لایک کردن یا لایک نکردن

اگر چه بسیاری از آداب شبکه‌های اجتماعی برای نسل قدیمی‌تر غیرقابل‌فهم هستند اما نسل جدید، خوب می‌دانند در تالارهای مختلف شبکه‌های اجتماعی چگونه عمل کنند.

از فیسبوک و اینستاگرام گرفته که نسل جدید تصویر محافظه کارانه‌تری در آنها از خود به نمایش می‌گذارند تا تلگرام یا واتس اپ و توییتر که جنبه‎‌های زیباشناسی کمتری دارند، همگی این نسل را درگیر کرده‌اند، نسلی که با پرسه‌زدن‌های دائم خود در فضای مجازی، معنای خیلی چیزها را به خوبی درک می‌کند.

علاقه شدید نسل جدید به شبکه‌های اجتماعی منجر به بروز نوعی روان‌گسیختگی در بین آنها شده است. روان‎گسیختگی به حالتی گفته می‌شود که فرد دائما در این فکر است که اطرافیانش، نیروهای طبیعی و ماورا طبیعی به دنبال آسیب زدن به او هستند!

لایک کردن یا لایک نکردن

این حالت روانی در بسیاری از موارد در انجام کار ساده‌ای همچون لایک کردن که یکی از آداب رایج شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود؛ تاثیرگذار خواهد بود و باعث تردید در لایک کردن خواهد شد.

تردید در اینکه لایک کنید یا لایک نکنید، ریشه در روانشناسی اجتماعی دارد. لایک کردن گاهی بسیار دشوار می‌شود چرا که جدا از فرسنگ‌ها فاصله، تهِ این عمل ساده به یک شخص منتهی می‌شود!

به عبارت دیگر لایک کردن یک شخص یک راه خودکار برای ظاهر شدن دیجیتال در برابر آن شخص است. لایک و فالو هر کدام وزن متفاوتی دارند، درک نقش این دو در آداب شبکه‌های اجتماعی بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

معانی مختلف لایک

لایک کردن یا لایک نکردن

هر عمل ساده نشانگر یک مفهوم اجتماعی است. با لایک کردن و فالو کردن یک شخص در حقیقت پیامی برای او می‌فرستید. برای مثال برقراری تعامل با یک استاد دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی بسته به رابطه‌ای که با او دارید؛ باید بسیار محتاطانه باشد.

همچنین برقراری رابطه با فردی که قبلا در زندگی شما بوده و دیگر نیست، هرگونه توجه شما در شبکه‌های اجتماعی به این افراد اینگونه برداشت خواهد شد: عکس من را لایک کرد حتما دوباره به من علاقه‎مند شده است! یا حساب خصوصی من در اینستاگرام را فالو کرد؛ شاید دوباره علاقه‎مند به بهبود رابطه باشد.

جذب توجه دیگران در شبکه‌های اجتماعی باعث ترشح بیشتر هورمون مغزی دوپامین می‌شود که نقش دوگانه‎ای داشته و تنها منجر به بروز نشاط و آرزو نمی شود؛ بلکه سبب بروز ترس و هراس نیز هست.

لایک کردن یا لایک نکردن

مهم نیست چقدر احمقانه به نظر می‌رسد اما لایک، فالو و درخواست دوستی وزن زیادی دارند.

میزان جذابیت یک عمل نیز به شخص بستگی دارد. اگر از یکی از دوستان نزدیک خود لایک دریافت کنید چندان جذاب نخواهد بود.

این لایک به معنای یک قدردانی ساده است اما جلب توجه افرادی که توقعش را هم ندارید دلخوشی کوچکی است که قابل چشم‌پوشی نیست!

در یک رابطه نرمال و سالم لایک چندان معنای مهمی ندارد اما در دوستی‌هایی که مدتی است پایان یافته‌اند، لایک یک کلید است!

لایک کردن یا لایک نکردن عملی کوچک با معانی بزرگ

لایک کردن یا لایک نکردن

لایک کردن محتوای یکدیگر بلافاصله بعد از جدایی، چندان پذیرفته شده نیست اما وقتی پس از مدتی تصاویر پروفایل تغییر می‌کنند، لایک کردن محتوا، پرچم سفید صلحی خواهد بود که می‌گوید باهم نیستیم اما مشکلی هم نیست، لایک در اینجا به ابزاری برای تایید تبدیل می‌شود.

لایک برای شعله‎ور نگه داشتن روابط از هم گسیخته قبلی نیز به ابزاری قدرتمند تبدیل می‌شود. لایک می‌کنیم که نشان دهیم هنوز بیداریم، لایک می‌کنیم که نشان دهیم در همان مسیری حرکت می‌کنم که تو حرکت می‌کنی، پست‌های دیگران را لایک می‌کنیم برای برانگیختن حسادت طرف مقابل!

استفاده از لایک کردن یا لایک نکردن در ارزیابی روابط شخصی

لایک کردن یا لایک نکردن

از جنبه‌های منفی این موضوع که بگذریم، تعاملات شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی به ارزیابی یک رابطه شخصی می‌کنند. گاهی اوقات تعاملات در شبکه‌های اجتماعی یک طرفه هستند، ظاهر شدن در فید یک شخص تضمین شده نیست.

حتی اگر فرمول مشخصی تعیین کند چه محتوایی دقیقا در چه زمانی به نمایش درآید، توجه نکردن به پست‌ها به یک روان‌گسیختگی اجتماعی پذیرفته شده، تبدیل شده است.

شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی‎ناپذیر زندگی در عصر حاضر تبدیل شده‌اند و مطمئنا همین وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد. یادگرفتن نحوه تعامل با شبکه‌های اجتماعی به شیوه‌ای سالم، ضروری است.

لایک کردن یا لایک نکردن

بررسی کردن اینکه چه کسی چه چیزی را لایک می‌کند و تلاش برای استخراج معنا از این اعمال کوچک که در بیشتر مواقع سوءتفاهم هستند؛ یک رابطه کاملا سالم را هم در معرض خطر قرار خواهد داد، عشق در دوره اینستاگرام قوانین متفاوتی دارد!

در شبکه‌های اجتماعی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم و دیده می‌شویم. دیدن اینکه چه کسی به شما نگاه می‌کند هیجان‌انگیز و کنکاش لایک کردن یا لایک نکردن غیرقابل مقاومت است؛ اما سعی کنید روی این موضوع قفل نشوید، وسواس به خرج ندهید و برای سلامت روانتان هم که شده نگاهتان را به سمتی دیگر بچرخانید!

Source: studybreaks

پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه‌مند بودید مطالب گذشته در بخش تایم استاپ را مطالعه نمایید:

دنگ‌دنگ‌های آزار دهنده – لطفا گوشی‌ها را در مکان‌های عمومی بی‌صدا کنید!

زشت بودن گوشی‌های هوشمند یا انفجاری نبودن آنها؟ مسئله این است!

لعنت به استارتاپ اونم از نوع ایرانیش! لعنت به ایده‌های قشنگی که خاک می‌خورن!

تلفظ اشتباه نام برندها و اپلیکیشن‌ها، اینِسْ تا گرام یا اینستاگرام؟

تاثیر تکنولوژی بر روابط عاشقانه را کشف کنید و هیجان‌زده شوید!

اپلیکیشن رایگان دلچسب‌تر است – علت روانشناسی این موضوع چیست؟

هجوم شکلک‌ها‍‍ – چالش استفاده نکردن از شکلک را امتحان کنید!

سندرم last seen و سندرم دَبل چک و فرشته‌ای به نام last seen recently!

بحران ظاهرگریزی ارمغان چهره‌های مصنوعی شاخ‌های اینستاگرم!!

روز مبادا در دنیای اپلیکیشن‌ها – لطفا گوشی تکانی کنید، به این همه نیاز ندارید!!

دنیا بدون لایک‌های اینستاگرام چه مزه‌ای داشت؟ اگر لایک نبود چه می‌شد؟

رنگ و قاب گوشی در مورد شخصیت افراد چه می‌گویند؟!

پست‌های اینستاگرام روی اعصاب هستند! کاربران ایرانی لطفا این فضای متشنج را آرام کنید!

بزرگترین مشکل اپل که هرگز حل نخواهد شد، نبود رقیب است!

کم‎رویی ناشی از موبایل ره‌آورد تلخ اما شیرین این روز‌های تکنولوژی!

ترول نباشیم! اوباشگری آنلاین، فضای اینترنت را ناامن کرده است!

از دست ندهید!

دانلود اپلیکیشن سفرستان

دانلود اپلیکیشن سفرستان برای علاقه‌مندان به سفر واجب است!

اپلیکیشن سفرستان را می‌توان اپلیکیشنی در کلاس جهانی برای انتخابی هوشمندانه در سفرهای داخلی و خارجی نامید که این

ادامه مطلب...
اپلیکیشن اینستاگرام

آیا این روزها می‌توان اپلیکیشن اینستاگرام را گوگل جدید نامید؟!

این روزها با توسعه تکنولوژی‌ و‌ فناوری، علیرغم رقابت نفسگیری که وجود دارد شرکت‌ها در تلاشند خدمات متمایزی ارائه

ادامه مطلب...
ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت

ارسال استوری اینستاگرام به دایرکت به همراه فرمت Canvas برای تبلیغات هدفمند

اینستاگرام امروز برای تبلیغ کنندگان چند ویژگی جدید رونمایی کرد و با در اختیار قرار دادن فرمت تبلیغات Canvas برای

ادامه مطلب...

دیدگاه خود را بیان کنید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Mobile Sliding Menu